Gå til innhold

Juni2015:)


Mor til 2 snart 3❤️

Anbefalte innlegg

Jo stemmer, legen j var hos forrige fredag mente d var for lite fostervann til at hun kom til å snu seg. egentlig litt rart syns j, for de andre gangene har j fått beskjed om at d er mye..synes noen leger måler veldig forskjellig.

 

Takk, D er ganske deilig å ha en dato å forholde seg til : ) spennende å se hvem av oss er først i mål da : ) spennende dager fremover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er så spennende! Tipper du vinner for jeg gikk et par dager over sist. 

 

 

Jeg måtte inn til legen og sykehuset på onsdag fordi jeg har hovnet så opp i ett ben. De måtte ta ul av benet for å utelukke blodpropp.

 

Fikk Telefon av legen om å møte opp på sykehuset. Der fant  de ikke noen henvisning.

Da var jeg så sliten at jeg begynte å grine.

Vet ikke hva de gjorde, men de ordnet så jeg kom inn.

 

I dag ringte de fra føden da hadde henvisningen havnet der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du er heldig å slipper overtid denne gangen da 😉

 

Huff, skumle greier d blodpropp styret! Heldigvis sjeldent, men viktig å undersøke! Og å rote bort henvisning til en høygravid dame, d er ikke noe sjakktrekk! Hehe 😉 godt d ordnet seg! Da er d bare å ruge ett par uker til! 😰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! Vi fikk jente, så nå er det fire jenter i huset :). Vi koser oss, men sliter med sammentrekningsmerter og vondt i ryggen etter epiduralen. Ellers i fin form med tanke på bekkenløsning, symfyseløsning og sure oppstøt! Gått ned halvparten av kiloene allerede :)

 

4 jenter :) !!! Her ventes jente nr 3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei du kødder ikke med en sliten høygravid dame :)

 

Jeg ruger og ruger. Har hatt full rulle i helgen.

 

Lørdag var vi i bryllup, barna var brudepiker/brudesven så vi måtte starte tidlig med pynting av hele gjengen :) Holdt det så gående til 01.00 og måtte være sjåfør 1 time.

 

i dag måtte det ryddes litt  og pynte kake før barnetog og frokost og resten av 17. maiprogrammet.

 

 

Nå ble det sofaen i stedet for grilling ute i nabogaten.

 

Trenger det etter to hele dager på farten :)

 

Yngste protesterer i på legging og gubben er amper, hadde det ikke vært for at vi trenger litt mat så skulle jeg bare gått å lagt meg med minstefrøkna.  

 

 

JM i morgen, Det er greit, ble litt hektisk på legevakten på onsdag og fikk ikke med meg blodtrykk og urinprøveresultater.   

 

Travel dag i morgen også ...

kanskje jeg kan lure meg til en hvil på tirsdag :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, tar ikke livet med ro du heller nei 😜 høres ut som mitt liv d her! Sitte / ligge i ro, hva er d? 🙈

Sitter å venter på å få komme inn til jordmor nå j. Hun må ta en titt på monster beina mine! Guri, de svellet virkelig opp i går! De går i ett med anklene! 😳 helt vanvittig! Var ikke noe bedre da j våknet idag heller.. Strammer og sprenger helt opp til lårene! Au 😣

Lykke til hos jordmor..nå er d ikke mange besøkene igjen der før kidsa er ute 😉👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er imponert (og misunnelig) på at dere orker å løpe rundt sånn der! Jeg føles konstant utmattet etter bare å våkne om morgenen... Hjelper ikke på at jeg også har hundre ting å gjøre i løpet av dagen. Mannen har også eksamen i disse dager, leser mye og er mye borte, og eksamenen varer fra onsdag til fredag, og jeg kjenner at jeg ikke aner hvordan jeg skal få det til... Toåringen er så vanskelig for tida, sutrer og griner for alt, maser og vil bli bært... Åååh, så sliten jeg er! Jeg har aldri vært så takknemlig for barnehagen som nå! Da får hun alt hun trenger, hun har det gøy og lærer nye ting... Og jeg får en liten pust i bakken! Føler meg helt udugelig som mor, kjæreste, og jeg er rett og slett udugelig til alt for tida.

Jeg spurte om jordmor ville strippe meg på neste kontroll (39+1), noe hun nikket ivrig ja til. Det er neste tirsdag, og føles som 3 år til, gitt... Jeg håper veldig at stripping vil sette i gang ting her (gjorde det sist, men da var jeg 7 dager over termin). Jeg er sååå leeeeeiii... Og sliten! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i uke 36 nå og kjenner at det kommer av og til stikninger nedentil, på en måte bakom/ der med symfysebeinet. Stikningene kjennes av og til nedover skjeden også... Det kan være ubehagelig. Men det er som ''strøm''.. Er første barnet. Noen som har erfaring med hva dette kan være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er min historie :)

 

Jeg har som dere kanskje vet vært veldig plaget av bekkenløsning/symfyseløsning samt ryggproblemer og vanvitig halsbrann med oppkast, så jeg har vært utrolig sliten og utmattet. Jeg var en tur på KK på kvelden i uke 34 pga lite liv i magen, og alt var heldigvis ok med baby! Traff en fantastisk fødselslege som sa at hvis alt var modent og klart i uke 38, så skulle de ta vannet, så jeg skulle slippe å gå helt til uke 40.

 

Så torsdag i uke 36 tok jeg en tur til legen for å få han til å skrive et brev til KK for å få en time til undersøkelse. Han mente at det ikke kom til å hjelpe da KK er veldig restriktiv på igangsettelse, men han var villig til å prøve. Brevet ble sendt torsdag og fredag før lunsj ringte de meg fra KK og satte meg opp på en time mandag 11 mai til undersøkelse og samtale. Ble virkelig imponert, med tanke på hvor mye pes KK har fått både i media og blandt fødende tidligere. 

 

Vi kom til timen og traff den samme fødselslegen og hun var krystallklar på at hun skulle hjelpe meg i gang i uke 38, så jeg fikk time den 19 mai. Jeg spurte om hun kunne undersøke meg, og det gjorde hun, men med formaninger om at jeg kom til å få kynnere. Jeg sa at jeg ønsket dem veldig velkomment, da jeg ikke har hatt noe særlig med kynnere i løpet av svangerskapet. 

 

Hun undersøkte meg og smilte lurt, "tror ikke du trenger den timen neste tirsdag" sa hun. Du er moden, myk og har 3 cm åpning. Vel vitende om at flergangsfødende kan gå i ukesvis med åpning, tok jeg henne ikke så alvorlig, men var evig takknemlig for å vite at det kun var en uke igjen av "helvetet". 

 

Kl 1730 den ettermiddagen begynte kynnerene, og de var "gode". Kjente gode tak i ryggen og tenkte at dette setter fart i modningen. Legen strippet meg ikke. På kvelden kom tegningsblødningen og hele natten hadde jeg så gode tak at jeg ikke sov noe særlig. Ringte på jobben tirsdag morgen og sa at jeg ikke kom til å komme på jobb. Snakket også med KK da jeg aldri har opplevd slike kynnere før. Jordmor ba meg om å ta det med ro så jeg ruslet inn i sengen igjen. Kl 11 våknet  jeg med feber og følte meg rett og slett syk. Tok igjen kontakt med KK og de ville ha meg inn med en gang. Jeg pakket fødebagen (ja, litt treg der)

og ringte min kjære. Var fullgått uke 37.

 

Var på KK kl 12 og valgte Føde 2. Der kan man velg mellom naturlig fødsel og kan få smertelindring hvis man ønsker det senere, så slipper man å flytte på seg. Jeg hadde gode tak, men ikke noe mer. Ble undersøkt og hadde økt til 4-5 cm og var storfornøyd med at jeg hadde sluppet så "billig" unna. Jordmor ville vente med å ta noen avgjørelse til legen hadde sett resulstatet av blodprøven. Den var forhøyet, så de ville ikke sende meg hjem enda. Så da var det bare å tråkke rundt og håpe at riene skulle begynne for alvor. 

 

Vi fikk ny jordmor ved vaktbytte kl 15, og dette var en dame av et helt annet kaliber. Hun var utrolig hyggelig og veldig "hands on". Hun undersøkte meg igjen og strippet meg. Det var ikke spesielt behagelig, men håpet at det ville hjelpe. Skjedde ikke så mye så jeg fikk klyster. Det hjalp heller ikke, men det var godt å få tømt seg, liker ikke tanken på å bæsje under fødselen....

 

Kl 1615 kom hun inn og sa at de ville ta vannet, og da visste jeg at det ingen vei tilbake, endelig!! Men babyen var så festet og langt nede at hun fikk problemer med å ta vannet uten å skrape baby på hodet, så vannet bare piplet litt og litt. Men riene tok seg opp og jeg var super positiv og stod i prekestolen og bare gledet meg over hver rie. Jeg var den enste fødende den dagen, så jordmor var hos oss hele tiden, helt fantastisk!

 

Så undersøkte hun meg igjen kl 19 og var kun kommet til 6 cm. Mens vi prater om videre fremgang, får jeg rier som bare ikke ligner grisen. Babyen lå feil vei med ryggen og måtte snu seg, så den smerten med rier gjorde at jeg mistet fullstendig kontrollen. Jeg nærmet meg panikkangst, så jordmor beordret meg til sengs og sa at nå må du ha epidural, du kommer ikke til nå komme i mål slik smertene var nå. Jeg lå bare å så ut vinduet og var helt taus, hinsides denne jorden. Fikk bare nikket og hun tilkalte anestesilegen. 15 min etter at den var satt, var jeg tilbake og det var helt fantastisk! Jeg satt i seng og kjente at riene kom men det var ikke vondt i det hele tatt.

 

Stablet meg på beina og hang i prekestolen en god stund. Rett før 21, tror jeg det var, undersøkte hun meg og ble jublende overrasket over at jeg var 10 cm. Jeg slapp drypp, heldigvis. Jeg fikk beskjed om å legge meg igjen og hun tilkalte en jordmor til, og så var det tid for å trykke. Gud hjelpe meg så vondt, men hun var utrolig flink til å få meg til å ta det med ro, så jeg ikke revnet. 3 pressrier tok det, og kl 2109 var nurket født. 3195 gram og 48 cm.

 

Jeg revnet ikke i det hele tatt, og kom meg kjapt på beina igjen. Har hatt en fantastisk opplevelse til tross for smertene. Har ikke ord for hvor dyktige og skjønne de var. Har vært syk siden, men er i ferd med å komme meg. Smertene i ryggen etter epiduralen er borte, så nå koser vi oss hjemme alle tre. Pappaen er helt i himmelen, det er hans første :)

 

Så masse lykke til jenter! Håper dere snart er i mål. Veldig deilig å få kroppen sin tilbake, hehe :)

Endret av Daquiry
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff da ikke ok å være så sliten . Tulla + spira,  Jeg hadde jm time idag akkurat to uker til termin dvs 38+3  og fikk ikke time igjen før jeg er 41 uker. Trodde ikke det skulle være 2,5 uke til neste kontroll så ble litt overrasket. 

 

Jeg har normalt bt og urin var fin, men mye væske i kroppen. JM ba meg ta det med ro og mente at hvile ville være det beste for å komme i fødsel faktisk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i uke 36 nå og kjenner at det kommer av og til stikninger nedentil, på en måte bakom/ der med symfysebeinet. Stikningene kjennes av og til nedover skjeden også... Det kan være ubehagelig. Men det er som ''strøm''.. Er første barnet. Noen som har erfaring med hva dette kan være?

Jeg kjenner også disse stikningene dvs jeg føler de er foran. Jeg tror det er for at babyen er langt nede, men hva sier JM?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er min historie :)

 

Jeg har som dere kanskje vet vært veldig plaget av bekkenløsning/symfyseløsning samt ryggproblemer og vanvitig halsbrann med oppkast, så jeg har vært utrolig sliten og utmattet. Jeg var en tur på KK på kvelden i uke 34 pga lite liv i magen, og alt var heldigvis ok med baby! Traff en fantastisk fødselslege som sa at hvis alt var modent og klart i uke 38, så skulle de ta vannet, så jeg skulle slippe å gå helt til uke 40.

 

Så torsdag i uke 36 tok jeg en tur til legen for å få han til å skrive et brev til KK for å få en time til undersøkelse. Han mente at det ikke kom til å hjelpe da KK er veldig restriktiv på igangsettelse, men han var villig til å prøve. Brevet ble sendt torsdag og fredag før lunsj ringte de meg fra KK og satte meg opp på en time mandag 11 mai til undersøkelse og samtale. Ble virkelig imponert, med tanke på hvor mye pes KK har fått både i media og blandt fødende tidligere. 

 

Vi kom til timen og traff den samme fødselslegen og hun var krystallklar på at hun skulle hjelpe meg i gang i uke 38, så jeg fikk time den 19 mai. Jeg spurte om hun kunne undersøke meg, og det gjorde hun, men med formaninger om at jeg kom til å få kynnere. Jeg sa at jeg ønsket dem veldig velkomment, da jeg ikke har hatt noe særlig med kynnere i løpet av svangerskapet. 

 

Hun undersøkte meg og smilte lurt, "tror ikke du trenger den timen neste tirsdag" sa hun. Du er moden, myk og har 3 cm åpning. Vel vitende om at flergangsfødende kan gå i ukesvis med åpning, tok jeg henne ikke så alvorlig, men var evig takknemlig for å vite at det kun var en uke igjen av "helvetet". 

 

Kl 1730 den ettermiddagen begynte kynnerene, og de var "gode". Kjente gode tak i ryggen og tenkte at dette setter fart i modningen. Legen strippet meg ikke. På kvelden kom tegningsblødningen og hele natten hadde jeg så gode tak at jeg ikke sov noe særlig. Ringte på jobben tirsdag morgen og sa at jeg ikke kom til å komme på jobb. Snakket også med KK da jeg aldri har opplevd slike kynnere før. Jordmor ba meg om å ta det med ro så jeg ruslet inn i sengen igjen. Kl 11 våknet  jeg med feber og følte meg rett og slett syk. Tok igjen kontakt med KK og de ville ha meg inn med en gang. Jeg pakket fødebagen (ja, litt treg der)

og ringte min kjære. Var fullgått uke 37.

 

Var på KK kl 12 og valgte Føde 2. Der kan man velg mellom naturlig fødsel og kan få smertelindring hvis man ønsker det senere, så slipper man å flytte på seg. Jeg hadde gode tak, men ikke noe mer. Ble undersøkt og hadde økt til 4-5 cm og var storfornøyd med at jeg hadde sluppet så "billig" unna. Jordmor ville vente med å ta noen avgjørelse til legen hadde sett resulstatet av blodprøven. Den var forhøyet, så de ville ikke sende meg hjem enda. Så da var det bare å tråkke rundt og håpe at riene skulle begynne for alvor. 

 

Vi fikk ny jordmor ved vaktbytte kl 15, og dette var en dame av et helt annet kaliber. Hun var utrolig hyggelig og veldig "hands on". Hun undersøkte meg igjen og strippet meg. Det var ikke spesielt behagelig, men håpet at det ville hjelpe. Skjedde ikke så mye så jeg fikk klyster. Det hjalp heller ikke, men det var godt å få tømt seg, liker ikke tanken på å bæsje under fødselen....

 

Kl 1615 kom hun inn og sa at de ville ta vannet, og da visste jeg at det ingen vei tilbake, endelig!! Men babyen var så festet og langt nede at hun fikk problemer med å ta vannet uten å skrape baby på hodet, så vannet bare piplet litt og litt. Men riene tok seg opp og jeg var super positiv og stod i prekestolen og bare gledet meg over hver rie. Jeg var den enste fødende den dagen, så jordmor var hos oss hele tiden, helt fantastisk!

 

Så undersøkte hun meg igjen kl 19 og var kun kommet til 6 cm. Mens vi prater om videre fremgang, får jeg rier som bare ikke ligner grisen. Babyen lå feil vei med ryggen og måtte snu seg, så den smerten med rier gjorde at jeg mistet fullstendig kontrollen. Jeg nærmet meg panikkangst, så jordmor beordret meg til sengs og sa at nå må du ha epidural, du kommer ikke til nå komme i mål slik smertene var nå. Jeg lå bare å så ut vinduet og var helt taus, hinsides denne jorden. Fikk bare nikket og hun tilkalte anestesilegen. 15 min etter at den var satt, var jeg tilbake og det var helt fantastisk! Jeg satt i seng og kjente at riene kom men det var ikke vondt i det hele tatt.

 

Stablet meg på beina og hang i prekestolen en god stund. Rett før 21, tror jeg det var, undersøkte hun meg og ble jublende overrasket over at jeg var 10 cm. Jeg slapp drypp, heldigvis. Jeg fikk beskjed om å legge meg igjen og hun tilkalte en jordmor til, og så var det tid for å trykke. Gud hjelpe meg så vondt, men hun var utrolig flink til å få meg til å ta det med ro, så jeg ikke revnet. 3 pressrier tok det, og kl 2109 var nurket født. 3195 gram og 48 cm.

 

Jeg revnet ikke i det hele tatt, og kom meg kjapt på beina igjen. Har hatt en fantastisk opplevelse til tross for smertene. Har ikke ord for hvor dyktige og skjønne de var. Har vært syk siden, men er i ferd med å komme meg. Smertene i ryggen etter epiduralen er borte, så nå koser vi oss hjemme alle tre. Pappaen er helt i himmelen, det er hans første :)

 

Så masse lykke til jenter! Håper dere snart er i mål. Veldig deilig å få kroppen sin tilbake, hehe :)

 

 

Så herlig å lese fødselshistorien. Hørtes ut som om du hadde en flott opplevelse.  Herlig å bli tatt på alvor og hørt. Virker som du har møtt på fine folk.

 

Godt du er på bedringens vei. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke snakket med jordmor om stikningene. Neste kontroll er om 1 uke. baby ligger hvertfall med hodet ned, spørst om det fester seg eller har blitt festet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i uke 36 nå og kjenner at det kommer av og til stikninger nedentil, på en måte bakom/ der med symfysebeinet. Stikningene kjennes av og til nedover skjeden også... Det kan være ubehagelig. Men det er som ''strøm''.. Er første barnet. Noen som har erfaring med hva dette kan være?

Spurte legen om dette ved forrige kontroll- hun svarte at det ofte kom "strøm" lignende smerter når barnet snudde seg med hodet ned og det klemte på nerver:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min jordmor fortalte at stikninger kunne være tre ulike ting: Symfyseløsning, nerver i klem og modning :) Stikninger er veldig vanlig når det nærmer seg termin, da blir det fort både nerver i klem og modning ;) Jeg vet ikke om alle er "strømlignende" følelser, men mine stikninger er også på den måten, andre ganger bare stikker det til, som nåler... Hos meg er det på grensen til smertefullt eller faktisk ganske så smertefullt, men kanskje vi har ulik smerteterskel. Har heldigvis (eller uheldigvis om det er modning) ikke mye av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg er i uke 36 nå og kjenner at det kommer av og til stikninger nedentil, på en måte bakom/ der med symfysebeinet. Stikningene kjennes av og til nedover skjeden også... Det kan være ubehagelig. Men det er som ''strøm''.. Er første barnet. Noen som har erfaring med hva dette kan være?

Spurte legen om dette ved forrige kontroll- hun svarte at det ofte kom "strøm" lignende smerter når barnet snudde seg med hodet ned og det klemte på nerver:)

Det er også svaret jeg har fått om stikkinger nedover skjeden. Forrige graviditet begynte jeg å kjenne stikk fra uke 34, denne gang har det stikket siden uke 26, nå i uke 38 stikker det daglig flere ganger om dagen. Skikkelig ubehagelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er hodet langt ned og festet! Litt overasket over at det er festet siden det aldri gjorde det med de andre, :)

 

nr 2 var ikke festet to uker over termin og nå er jeg to uker før, så håper jo det er et signal om at overtid ikke blir aktuelt :P

 I alle fall så stakk det så gruelig at jeg måtte gå museskritt til tider på turen i stad.

 

 Tulla+ om det er noen trøst så har jeg ikke vært plaget av mye stikkninger før og moden har jeg blitt i en fei :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin historie daquiry! Hørtes ut som du hadde en god opplevelse, ble fulgt opp veldig og kom deg gjennom en flott fødsel : ) håper formen kommer seg enda mer fremover nå, så du / dere kan nyte tiden!😊 gleder meg til j sitter med nurket i armene!

Etter gårsdagen har føttene mine hovnet fullstendig opp! Tenkte d ville gå nogenlunde over etter en god natts søvn, men våknet idag og hadde fortsatt to stk monster bein! Hadde tilfeldigvis jordmor time idag, så hun fikk sett på de. Blodtrykk var litt økende 150/75, kun spor av eggehvite i urin. Men symfyse målet mitt hadde flatet helt ut. D er nå nede på hvitt felt.. Hun tok kontakt med sykehuset, så j skal inn dit i morgen på en ekstra kontroll. Skal sies at j denne gangen hadde ny jordmor, og de måler ofte litt forskjellig.. Men uansett greit med en ekstra sjekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin historie daquiry! Hørtes ut som du hadde en god opplevelse, ble fulgt opp veldig og kom deg gjennom en flott fødsel : ) håper formen kommer seg enda mer fremover nå, så du / dere kan nyte tiden! gleder meg til j sitter med nurket i armene!

Etter gårsdagen har føttene mine hovnet fullstendig opp! Tenkte d ville gå nogenlunde over etter en god natts søvn, men våknet idag og hadde fortsatt to stk monster bein! Hadde tilfeldigvis jordmor time idag, så hun fikk sett på de. Blodtrykk var litt økende 150/75, kun spor av eggehvite i urin. Men symfyse målet mitt hadde flatet helt ut. D er nå nede på hvitt felt.. Hun tok kontakt med sykehuset, så j skal inn dit i morgen på en ekstra kontroll. Skal sies at j denne gangen hadde ny jordmor, og de måler ofte litt forskjellig.. Men uansett greit med en ekstra sjekk.

 

Lykke til idag. Veldig greit med en ekstra sjek.

Jeg ble enig med jm at om det var noe nå fremover, så skulle ringe føden direkte og hoppe over fastlege og henvisninger for det var ikke bra at det tross alt ble mye surr forrige uke.  

 

sf målet mitt har faktisk flatet litt ut  ogs, men det var ikke så mye. Siden hodet er festet kan det kanskje henge sammen med at baby har kommet enda lenger ned her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Fin historie daquiry! Hørtes ut som du hadde en god opplevelse, ble fulgt opp veldig og kom deg gjennom en flott fødsel : ) håper formen kommer seg enda mer fremover nå, så du / dere kan nyte tiden! gleder meg til j sitter med nurket i armene!

Etter gårsdagen har føttene mine hovnet fullstendig opp! Tenkte d ville gå nogenlunde over etter en god natts søvn, men våknet idag og hadde fortsatt to stk monster bein! Hadde tilfeldigvis jordmor time idag, så hun fikk sett på de. Blodtrykk var litt økende 150/75, kun spor av eggehvite i urin. Men symfyse målet mitt hadde flatet helt ut. D er nå nede på hvitt felt.. Hun tok kontakt med sykehuset, så j skal inn dit i morgen på en ekstra kontroll. Skal sies at j denne gangen hadde ny jordmor, og de måler ofte litt forskjellig.. Men uansett greit med en ekstra sjekk.

 

Lykke til idag. Veldig greit med en ekstra sjek.

Jeg ble enig med jm at om det var noe nå fremover, så skulle ringe føden direkte og hoppe over fastlege og henvisninger for det var ikke bra at det tross alt ble mye surr forrige uke.  

 

sf målet mitt har faktisk flatet litt ut  ogs, men det var ikke så mye. Siden hodet er festet kan det kanskje henge sammen med at baby har kommet enda lenger ned her?

 

Mitt sf-mål har også flatet, og jordmor sa det var normalt når baby lå langt nede i bekkenet og/eller var festet. Jeg merka da min baby festa seg (bekkenet stabiliserte seg ganske greit), og på neste kontroll var sf-målet flatet ut.

 

Lykke til i dag, VIL ha nr.2! :) Høres vondt ut med så hovne bein. Husker min venninne hadde "vannblemmer" rundt beina sine på slutten av sitt svangerskap. Når hun tråkket ned foten, kom vannet på sidene og oversiden... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk! Sitter på venterommet nå. Tror d er ganske normalt at d flater ut..vet ikke hvor normalt d er når kurven beveger seg under d grønne feltet og ned på hvitt..? I tillegg sitter jo frøkna mi, så hvor mye klarer hun å feste seg? 😕 nei, j aner ingen ting om dette, så en sjekk er bra. Både mamma og søstra mi hadde forgiftning, og broren min ble tatt med akutt ks pga kurven som flatet ut...svar eneste tegn på morkakesvikt. J kjenner masse liv, så d er nok helst bra : ) men fryktelig vondt og ubehagelig med alt vannet!

Prøvde å ringe rett til sykehuset i går j, men d var nytteløst..måtte innom lege eller jordmor først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan har det gått?

 

Jeg har heldigvis god erfaring med å ringe rett til føden, til og  med da ejg hadde en Sa i 14. uke. 

 

Sikkert normalt at sf målet flater ut samtidig så vil jeg tro at kurven har tatt hensyn til det . Syns absolutt det er viktig med en sjekk om ikke dette er marginale endringer!! 

 

Væske i kroppen er jo en av signalende om svagnerskapsforgiftning og skal alltid tas alvorlig. 

 

Denne gangen har jeg hatt stikninger når jeg går, litt mensmurringer nå og det har jeg ikke hatt med de andre. Helt normale ting nå mot slutten, bare ikke normalt for meg :*)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo.

D står bra til i magen 👍 fortsatt -8% på vekst, hvor hun hele tiden har ligget. Men pga de vanvittige tømmerstokkene av noen bein må j få tatt blodtrykk og urinprøve iløpet av uka, følge opp dette. I tillegg har gallesyre prøvene økt noe ( alvorlig svangerskapskløe ), så j må inn igjen på torsdag og ta nye blodprøver. D var disse verdiene som gjorde at 4åringen plutselig måtte ut. Og d er stor sannsynlighet for at man får d på nytt.

 

J har også mye stikninger, langt nede og også mye langs sidene og ryggen. Vanskelig å vite om d kanskje kan bety noe eller ikke.. : - /

Endret av VIL ha nr.2!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok de ikke blodtrykk i dag?

 

Godt du følges opp samtidig som det er fryktelig stressende å fly til lege og sykehus flere ganger i uken :)  Greit at vestavviket ikke har endret seg, det er jo et godt tegn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...