Gå til innhold

Juni2015:)


Mor til 2 snart 3❤️

Anbefalte innlegg

De har ikke målt trykk eller urin noen gang på sykehuset! J syns d er helt merkelig! Ba meg dra til lokal jordmor eller fastlege iløpet av uka for å følge opp. Selv om hun reagerte på hevelsene i beina. Konstaterte seg kun om henvendelsen, som var sf målet, veksten på baby..

 

Men veldig glad alt er som d skal, så får j bare fly fra sykehus, til lege, til jordmor. Snakk om maks 12 dager nå, så er d over! 😊👏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De har ikke målt trykk eller urin noen gang på sykehuset! J syns d er helt merkelig! Ba meg dra til lokal jordmor eller fastlege iløpet av uka for å følge opp. Selv om hun reagerte på hevelsene i beina. Konstaterte seg kun om henvendelsen, som var sf målet, veksten på baby..

 

Men veldig glad alt er som d skal, så får j bare fly fra sykehus, til lege, til jordmor. Snakk om maks 12 dager nå, så er d over!

 

12 dager til termin var det sånn? 

 

 

Jeg syns også det er merkelig du ikke undersøkes for alt. 

De gangene jeg har vært på sykehuset på føden har de alltid tatt blodtrykk og ofte avlervert urinprøve. Da jeg ble sjekket for blodpropp sist tok de også ul av  baby. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 dager til ks ja! Mandag 1.juni! Grugleder meg! ; )

 

Hmm, her har de kun konsentrert seg om vekst av baby, siden hun ligger på minus. I tillegg gallesyre problematikk, da 4åringen plutselig måtte ut i uke 34 grunnet høye verdier. Så ul og blodprøver er d de har gjort på meg, ingen ting annet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble d brått endringer her.. Ble oppringt fra sykehuset idag..og galleprøvene j har vært inne og tatt jevnlig har nå begynt å stige. Dvs j har utviklet alvorlig svangerskapskløe. Hadde dette med førstemann også. Han kom i uke 34 pga d.

Så i morgen blir d gjort vendingsforsøk, om d er vellykket blir fødselen satt igang. Er d ikke vellykket, blir keisersnittet fremskyndet til førstkommende mandag eller tirsdag! 😳 hjelpes! Nå ble ting plutselig veldig nært! Nå skjer d!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi så spennende Vil ha nr. 2! Håper vendingsforsøket blir vellykket og at alt går komplikasjonsfritt. Begynner å bli skremmende virkelig at svangerskapene våre snart er over.. Litt vemodig igrunn, men skal samtidig bli godt å slippe tømmerstokkbein og tung kropp. Syns bena mine har est noe helt enormt ut de siste dagene😖 veide meg med en dags mellomrom og vekta viste 1 kg mer!! Om det fortsetter slik vet jeg ikke hvordan jeg ender;( foreløpig kun hatt +1 på protein, så er ingen indikasjon på noe forgiftning heller.. Blodtrykket har vært helt normalt også. Skal til lege for kontroll neste uke så får se hva han sier.

Masse masse lykke til til dere som har noe nært forestående❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mine ben er også hovne og jeg har fått opp i vekt av all væsken i kroppen, Tester negativt på protein og har bra blodtrykk så det er bare sånn her i alle fall. 

 

Er sliten nå i disse dager. I alle fall når jeg holder normalt til høyt tempo. 

 

Blir brått skikkelig sliten og sinna ;O 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vendingsforsøk var ikke vellykket! I tillegg har j regelmessige vonde kynnere! Så d skjer ting. D blir dermed keisersnitt idag! Ligger klar og venter på at en opr stue skal bli ledig! 😱 så her kommer snuppa idag gitt.. Ingen juni baby her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, Masse lykke til Vil ha nr 2!  Snart så har du babyen i armene dine  :babysmokk:

 

Det er ganske vemodig ja Mor til 2 snart 3. Hvertfall med tanke på at dette blir nok mitt siste svangerskap... Men som du sier, det skal bli godt å slippe å drasse rundt på en tung kropp :)

 

Var på vekstestimering igår og jenta ble målt til å veie 3100 gram (jeg er nå 37+3). Har keisersnitt 1.juni og de regner med at hun er rundt 4000 gram da. 

Har (nesten) helt normalt blodtrykk og diabetestallene mine ligger akkurat der de skal, så legen er ganske fornøyd med hvordan det ligger an.

Har bare igjen å pakke fødebagen så er jeg klar.. men sist gang ble den pakket en time før vi dro til sykehuset, så det blir vel noe av det samme denne gangen også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi  Lykke til VIL ha nr2!! Så spennende!

 

Har ikke pakket fødebag jeg heller PeppaPig, Har  vel ikke gjort det noen gang med noen fødsler jeg,  :) To av fødslene harjeg ikke rukket hjem fra ferie og selv hun som kom to uker over termin ankom jeg sykehuset med kun helsekort :) 

 

Jeg har funnet frem kameraet. Det ligger klart etter bruk i bryllup i helgen.

 

Har sovet litt på dagtid i dag 1 time på sofaen gjør undeverker merker jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååhh tenk at du får en baby allerede i dag, Vil ha nr 2!!😊💖 må være surrealistisk å få en sånn beskjed.. Mai barn blir fint da☺️ Min eldste kom i mai istedenfor juni:)

Da må jeg bare ønske deg masse lykke til!! Kanskje har du fått nurket allerede❤️

 

Her er heller ikke fødebaggen klar, men alle klær er nå endelig vasket OG strøket (fikk plutselig redebyggerånden over meg😄)!!

Gjenstår klargjøring av seng og stellebord samt organisering av huset generelt😜 denne redebyggermodusen er jammen sterk og jeg har sååå lyst til å ha alt på stell når lille kommer.. Spørs om jeg kommer i mål😄👍

Endret av Mor til 2 snart 3❤️
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mangler det der jeg Mor til 2 snart 3 ,Ikke mye redebygging her .

 

 

Jeg har ikke så mye klart bortsett fra vogn  Stellebenken står allerede der iom at vi har en som bruker den. 

Har jo alt, men ikke fremme og på plass osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk alle! 😊 j hadde snuppa mi i armene kl 18.39 i går! Og vi koser oss sånn! Hun hadde virkelig plantet rumpa si godt ned i bekkenet, så vending var mislykket! Hun er selvfølgelig helt perfekt! Hihi. Veide 3075gram. Lengde Vet vi ikke enda pga seteleie, hun ligger litt frosk enda, Hehe. Vi koser oss masse, men j har ganske heavy smerter etter ks, og mye etter rier i tillegg til luft i magen! Som er umulig og vondt å prøve og få ut! 😤 ( beklager detaljer ) men, d er utrolig deilig at d er over!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja da må jeg bare meddele at lille i magen snart vil ut😊 litt tidligere enn jeg hadde håpet og trodd, for denne helgen hadde vi ordnet barnefri og skulle gå igang med alt mulig av prosjekt hjemme før baby kom til å melde sin ankomst.. Men fredag kveld gikk vannet og jeg som egentlig tilhører Drammen var på feil side av byen i dette øyeblikket.. Mtp forrige fødsel som tok 1t og 14 min fra vannavgang til lille frk var ute så turte vi ikke å ta sjansen på å dra igjennom byen og ut mot Drammen i verste pinsetrafikken uten å ha sjekket at det faktisk var vannet som hadde gått og at det ikke var noe mer aktiviteter på gang.. Så vi svippet innom Ahus:)

Vannavgang ble bekreftet og ctg viste rieaktivitet så da var det bare å vente litt og se hva som skjedde videre.

Jeg ble så innlagt i den tro at fødsel var nært forestående, men det skulle vise seg at "tredjemann kan være en luring" stemmer ganske så godt i dette tilfellet!!!😳 for nå ligger jeg fortsatt her på føden uten at lille bebbis har noe som helst ønske om å komme ut på egenhånd.

Siden jeg ble undersøkt vaginalt fredag kveld fikk jeg ikke lov til å reise hjem grunnet infeksjonsfare:( så nå har vi altså vært her i over 1 døgn uten særlig progresjon (tenker på alt jeg kunne blitt ferdig med hjemme i denne ventetiden😖) og det blir da igangsettelse. Fått første cytotec.. Kjennes ikke ut som om den har den store effekten enda, og skjer det ikke noe innen 13.30 blir det drypp.. Hjelpes!!😁 noen her med erfaring om igangsettelse? Ser for meg masse smerter og intense rier uten pauser.. Huff.

Men baby blir det innen relativt kort tid uansett..veldig rart å tenke på☺️✨❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi oi Når har du termin da?

 

Jeg hadde tidlig vannavgang med første og det ble ikke gjort vaginal undersøkelse nettopp pga infeksjonsfaren. Jeg skulle settes igang 48 t etter, men etter 41 t kom riene. Ble lagt inn, men fikk lov å gå ut på tur rundt sykehuset ol. 

 

Skulle du ønske du kom deg til Drammen? Mener det burde ha vært mulighet for det?

 

 

Masse lykke til. Litt spennende tider for oss nå!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk alle! 😊 j hadde snuppa mi i armene kl 18.39 i går! Og vi koser oss sånn! Hun hadde virkelig plantet rumpa si godt ned i bekkenet, så vending var mislykket! Hun er selvfølgelig helt perfekt! Hihi. Veide 3075gram. Lengde Vet vi ikke enda pga seteleie, hun ligger litt frosk enda, Hehe. Vi koser oss masse, men j har ganske heavy smerter etter ks, og mye etter rier i tillegg til luft i magen! Som er umulig og vondt å prøve og få ut! 😤 ( beklager detaljer ) men, d er utrolig deilig at d er over!

Grattis så masse!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Terminen er 13/6 så hadde ca 3 uker igjen, Frufluffy:) jo de kunne nok sendt meg til Drammen, men ungene er jo på denne kanten hos foreldrene mine så vi tenkte det var fint å være i nærheten siden jeg allikevel ikke fikk lov til å dra hjem.. Det var jo det jeg helst ville siden jeg ikke har med meg noe som helst. Skulle jo hjem og pakke fødebag og alt på fredag😜 heldigvis har jeg en fantastisk venninne som pakket det mest nødvendige til både meg og mannen❤️ Alt fra kamera til tannbørster, klær og nødproviant☺️

Her har jeg prøvd alle tipsene de har gitt meg for å stimulerer riene..gått rundt sykehuset, opp og ned trapper, klyx(!!), bryststimulering😄 u name it.. Men ingenting skjer!!!?! Litt frustrerende kan man si. Tror de angrer på at de sjekket meg, for jeg hadde fått dratt hjem om det ikke hadde blitt gjort.

Men nå er det iallefall ingen vei tilbake😊 cytotec nr 2 er satt inn og jeg ligger her og blir observert på ctg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he ja nå kan de angre :) Så fint at du kan bli når du har foreldrene dine til å passe barna da. 

 

Jeg kom meg aldri hjem med første, vannet gikk på hytta og da jeg kom på sykehuset slapp jeg ikke ut så vet hvordan det er. 

Kom meg ikke hjem med 3. heller. 

 

Så spennende om du snart får ordentlige rier !! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Tusen takk alle! 😊 j hadde snuppa mi i armene kl 18.39 i går! Og vi koser oss sånn! Hun hadde virkelig plantet rumpa si godt ned i bekkenet, så vending var mislykket! Hun er selvfølgelig helt perfekt! Hihi. Veide 3075gram. Lengde Vet vi ikke enda pga seteleie, hun ligger litt frosk enda, Hehe. Vi koser oss masse, men j har ganske heavy smerter etter ks, og mye etter rier i tillegg til luft i magen! Som er umulig og vondt å prøve og få ut! 😤 ( beklager detaljer ) men, d er utrolig deilig at d er over!

Grattis så masse!! :)

Tusen takk : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Terminen er 13/6 så hadde ca 3 uker igjen, Frufluffy:) jo de kunne nok sendt meg til Drammen, men ungene er jo på denne kanten hos foreldrene mine så vi tenkte det var fint å være i nærheten siden jeg allikevel ikke fikk lov til å dra hjem.. Det var jo det jeg helst ville siden jeg ikke har med meg noe som helst. Skulle jo hjem og pakke fødebag og alt på fredag😜 heldigvis har jeg en fantastisk venninne som pakket det mest nødvendige til både meg og mannen❤️ Alt fra kamera til tannbørster, klær og nødproviant☺️

Her har jeg prøvd alle tipsene de har gitt meg for å stimulerer riene..gått rundt sykehuset, opp og ned trapper, klyx(!!), bryststimulering😄 u name it.. Men ingenting skjer!!!?! Litt frustrerende kan man si. Tror de angrer på at de sjekket meg, for jeg hadde fått dratt hjem om det ikke hadde blitt gjort.

Men nå er det iallefall ingen vei tilbake😊 cytotec nr 2 er satt inn og jeg ligger her og blir observert på ctg:)

Oi oi, spennende! : ) j har egentlig termin 10.juni og fødte på torsdag! Da ligger vi ganske likt ; ) så vi har nok vært på ahus samtidig disse dager! Hehe. J så en gravid dame med en mann gikk rundt og rundt utendørs istad ; ) var d deg, kanskje? : p j satt inne med nurket, nede i glassgata med besteforeldre og tante/onkel besøk. Har dratt hjem nå ikveld, d begynte å bli mange inne på avd nå! Masse lykke til da! : ) 👏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Tusen takk alle! 😊 j hadde snuppa mi i armene kl 18.39 i går! Og vi koser oss sånn! Hun hadde virkelig plantet rumpa si godt ned i bekkenet, så vending var mislykket! Hun er selvfølgelig helt perfekt! Hihi. Veide 3075gram. Lengde Vet vi ikke enda pga seteleie, hun ligger litt frosk enda, Hehe. Vi koser oss masse, men j har ganske heavy smerter etter ks, og mye etter rier i tillegg til luft i magen! Som er umulig og vondt å prøve og få ut! 😤 ( beklager detaljer ) men, d er utrolig deilig at d er over!

Grattis så masse!! :)
Tusen takk : )

Gratulerer så mye💓

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Tusen takk alle! 😊 j hadde snuppa mi i armene kl 18.39 i går! Og vi koser oss sånn! Hun hadde virkelig plantet rumpa si godt ned i bekkenet, så vending var mislykket! Hun er selvfølgelig helt perfekt! Hihi. Veide 3075gram. Lengde Vet vi ikke enda pga seteleie, hun ligger litt frosk enda, Hehe. Vi koser oss masse, men j har ganske heavy smerter etter ks, og mye etter rier i tillegg til luft i magen! Som er umulig og vondt å prøve og få ut! 😤 ( beklager detaljer ) men, d er utrolig deilig at d er over!

Grattis så masse!! :)
Tusen takk : )

Gratulerer så mye💓

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil ha nr2:) jeg har tuslet rundt med mannen innendørs i dag, men gikk rundt bygget og bort på kiwi i går da:) syns det var så kaldt og surt ute i dag😄

Satt dere rett til høyre når man kommer ut fra heisen og går mot hovedinngangen? Det var så mange blide og vennlige fjes som smilte til meg når jeg og mannen gikk forbi:)

Åhh så godt å være i mål da!!☺️ Fantastisk å kunne reise hjem med lille nurket sitt og bare kose seg i barselbobla en liten stund.

Ja vi ligger ikke langt unna hverandre mtp termin og fødsel da😄 om det bare skjer noe her snart så😜 3 tbl men ingen særlig effekt så langt.. Får ikke noe mer i kveld da føden ikke ønsket å få meg dit ila natten (om det ikke skjer av seg selv da.. Men tviler😳), så da må jeg pent vente til i morgen tidlig. Enda da kan det bli sånn at jeg må få 5 tbl til med 4t mellomrom, så dette kan bli langdrygt.. Er konisert fra før så da tar det visst lengre tid å få myk og moden livmorhals.. (Guuuuud så vondt å bli undersøkt😖)

Alt annet enn hva jeg har opplevd før ifbm fødsel før.. Må si det føles ganske så meningsløst å bare vandre rundt her i dagesvis uten at det skjer noe.. Kan tilogme gå så langt som til tirsdag sa ene legen!!😔 så lenge barnet er i trivsel der inne.

 

Frufluffy:) ja jordmor på overvåkningsavd hvor jeg er nå var rimelig oppgitt over det! Var jo i grunnen helt meningsløst å surre oppi der, men gjort er gjort så da må jeg bare være tålmodig og holde ut😊👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...