Gå til innhold

Julibabyer 2015


Krumelur

Anbefalte innlegg

 

Kjenner jeg er skikkelig fødeklar nå. Har ikke lyst til å være en av de som maser og syter om det men men men.. Åååh! :legrine: Og så er jeg så spent på MoD, Leirha og MammaStine91!

jenta vår kom til verden i rekordfart i går kveld! Fikk en modningstablett 09.00, fikk så smått rier ved 16.00 tiden og i 17 tiden ble det skikkelige rier. Da hadde jeg 3 cm og 45 min senere 6 cm og 2 timer senere var hun ute! Fikk akkupunktur først, så lystgass og så epidural. Som så vidt rakk å virke før hun var ute😄

Så fantastisk! Gratulerer så mye!!😄😄

Fortsatt like gravid her, men ved godt mot, for nå er det uansett ikke så lenge igjen.... Spennende dager nå fremover☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

Kjenner jeg er skikkelig fødeklar nå. Har ikke lyst til å være en av de som maser og syter om det men men men.. Åååh! :legrine: Og så er jeg så spent på MoD, Leirha og MammaStine91!

jenta vår kom til verden i rekordfart i går kveld! Fikk en modningstablett 09.00, fikk så smått rier ved 16.00 tiden og i 17 tiden ble det skikkelige rier. Da hadde jeg 3 cm og 45 min senere 6 cm og 2 timer senere var hun ute! Fikk akkupunktur først, så lystgass og så epidural. Som så vidt rakk å virke før hun var ute😄

Gratulerer så masse 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Kjenner jeg er skikkelig fødeklar nå. Har ikke lyst til å være en av de som maser og syter om det men men men.. Åååh! :legrine: Og så er jeg så spent på MoD, Leirha og MammaStine91!

jenta vår kom til verden i rekordfart i går kveld! Fikk en modningstablett 09.00, fikk så smått rier ved 16.00 tiden og i 17 tiden ble det skikkelige rier. Da hadde jeg 3 cm og 45 min senere 6 cm og 2 timer senere var hun ute! Fikk akkupunktur først, så lystgass og så epidural. Som så vidt rakk å virke før hun var ute😄

Gratulerer så mye😊😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med den lille!! Endelig er han her😊

Leit å høre at det ble en tøff opplevelse- både mtp babyen og selve fødselen. Det er virkelig en ekstrem påkjenning når det er usikkerhet rundt barnets helse.. Grøss og gru!! Heldigvis ser det ut til at det går bra for dere nå😊🙏 lykke lykke til, og ta godt vare på deg selv i dagene som kommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff, kjedelig med en tøff start MoD men godt å høre rumpa funker av deg selv! :-D Får håpe alle andre sjekker og tester går seg til og at kroppen til også har det bra I dag! Gratulerer til dere, mamma og pappa! :-D dere har en liten fis og jeg kan tenke meg han er dritskjønn! Jeg er skikkelig sentimental i dag så nå supper jeg litt på deres vegne, både for stresset under fødselen og gleden over at det antageligvis går bra! :-*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det ble en tøff fødsel. Mini ville ikke ut så til slutt måtte vi ta ham med vakuum. Jeg har aldri skreket så høyt i mitt liv!

 

Men i sekundet mini var ute så var det selvsagt glemt. Han ble født klokka 05.10 den 25. juli, var 3160 gram og 51 cm 💙 Lang og tynn. Han var perfekt og satt på puppen med én gang :)

 

Men der stoppet det ikke. De tok han bort for å veie og ta temperaturen og det viste seg at de trodde han ikke hadde åpning i endetarmen :( Han ble tatt fra oss og vi så for oss scenarioer med operasjon, utlagt tarm og traumer. Vi hadde ikke sovet på nesten 2 døgn og hele dagen på dagen som skulle være verdens lykkeligste endte i redsel og tårer. Jævligste timene i mitt liv!

 

På ettermiddagen ble vi tilkalt og fikk endelig noen svar. Endetarmen var litt for smal. Men full åpning. De skulle utvide den med rør 3 ganger om dagen samt hjelpe han å bæsje. Men de visste fremdeles ikke om det ville vide seg ut av seg selv eller om det kanskje måtte opereres senere.

 

Vi fikk kost med han, han ammet og vi var litt mer lettet. Da vi besøkte han litt senere i går så hadde han allerede bæsjet av seg selv! Jordmor var positiv og legen ble overrasket over at han allerede hadde bæsjet uten hjelp! Så veldig godt tegn :)

 

I dag morges besøkte vi igjen og da ble det kortvisitt før vaktskifte. Men han hadde sovet godt og han var frisk og sterk. Eneste er at de skal ta skikkelig undersøkelse av hjertet, men det er vanlig prosedyre, men skal uansett bli godt å få det overstått, er siste testen.

 

Var oppe igjen klokka 08.00 og da hadde han bæsjet igjen selv :) Så ser ut som om den biten er på plass snart. Håper å få han hjem til helgen...frem til da bor vi på foreldrehjemmet her.

 

Så vi er ikke helt sikre på at alt er ok enda, men det ser ut som om det ordner seg.

Gratulerer med babyen. Du har hatt en tøff fødsel og fikk i likhet med meg høre at den lille kanskje trenger operasjon. Jordmoren sa etter veiing at han hadde fødselssmerke over hele ryggen og armene og at venstre fot var klumpfot. Kjæresten min ble fortvilet, men jeg tenkte at det kunne vært så mye verre, ett syndrom eller hjertefeil. Det viste seg at det verken var klumpfot eller fødselssmerke! Foten hadde bare hatt det litt trangt og er nå helt fin igjen:). Så jeg håper det ordner seg for deg også. Jeg brukte 2 uker på å hente meg inn etter fødselen, men nå går alt kjempe bra:).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det ble en tøff fødsel. Mini ville ikke ut så til slutt måtte vi ta ham med vakuum. Jeg har aldri skreket så høyt i mitt liv!

 

Men i sekundet mini var ute så var det selvsagt glemt. Han ble født klokka 05.10 den 25. juli, var 3160 gram og 51 cm 💙 Lang og tynn. Han var perfekt og satt på puppen med én gang :)

 

Men der stoppet det ikke. De tok han bort for å veie og ta temperaturen og det viste seg at de trodde han ikke hadde åpning i endetarmen :( Han ble tatt fra oss og vi så for oss scenarioer med operasjon, utlagt tarm og traumer. Vi hadde ikke sovet på nesten 2 døgn og hele dagen på dagen som skulle være verdens lykkeligste endte i redsel og tårer. Jævligste timene i mitt liv!

 

På ettermiddagen ble vi tilkalt og fikk endelig noen svar. Endetarmen var litt for smal. Men full åpning. De skulle utvide den med rør 3 ganger om dagen samt hjelpe han å bæsje. Men de visste fremdeles ikke om det ville vide seg ut av seg selv eller om det kanskje måtte opereres senere.

 

Vi fikk kost med han, han ammet og vi var litt mer lettet. Da vi besøkte han litt senere i går så hadde han allerede bæsjet av seg selv! Jordmor var positiv og legen ble overrasket over at han allerede hadde bæsjet uten hjelp! Så veldig godt tegn :)

 

I dag morges besøkte vi igjen og da ble det kortvisitt før vaktskifte. Men han hadde sovet godt og han var frisk og sterk. Eneste er at de skal ta skikkelig undersøkelse av hjertet, men det er vanlig prosedyre, men skal uansett bli godt å få det overstått, er siste testen.

 

Var oppe igjen klokka 08.00 og da hadde han bæsjet igjen selv :) Så ser ut som om den biten er på plass snart. Håper å få han hjem til helgen...frem til da bor vi på foreldrehjemmet her.

 

Så vi er ikke helt sikre på at alt er ok enda, men det ser ut som om det ordner seg.

Gratulerer så mye, MoD💙💙💙 Endelig er han ute, selv om det var trist å høre at både fødsel og etterpåtiden ble såpass tøff... Men veldig godt å høre at det nå går rette veien, og at dere kanskje slipper operasjon og videre komplikasjoner. Håper inderlig det🙏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk dere :) Nå ligger han og ammer og er verdens vakreste ❤️

 

Og vi får han med hjem om 2-3 dager :) Må bare lære oss å tømme og utvide tarmen da det må gjøres forebyggende en stund fremover.

 

Utover det er han perfekt og sterk som en okse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk dere :) Nå ligger han og ammer og er verdens vakreste ❤️

 

Og vi får han med hjem om 2-3 dager :) Må bare lære oss å tømme og utvide tarmen da det må gjøres forebyggende en stund fremover.

 

Utover det er han perfekt og sterk som en okse :)

Godt å høre😊. Det med å tømme tarmen en stund fikser dere!! Så bra han tar puppen, min kom sent igang - og jeg delammer fremdeles pga lite melk😔.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Takk dere :) Nå ligger han og ammer og er verdens vakreste ❤️

 

Og vi får han med hjem om 2-3 dager :) Må bare lære oss å tømme og utvide tarmen da det må gjøres forebyggende en stund fremover.

 

Utover det er han perfekt og sterk som en okse :)

Godt å høre😊. Det med å tømme tarmen en stund fikser dere!! Så bra han tar puppen, min kom sent igang - og jeg delammer fremdeles pga lite melk😔.

Han her er som pappa gitt :P Sover som en stein mellom måltidene ❤️ Har startet å pumpe og stimulere og selv om det enda ikke er store mengdene så har jeg melk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da ble lillegull født I mer enn rakettfart den 25 juli kl1527.

det var en dessverre vond opplevelse da jeg gikk fra umodent 0cm til han var ute på under 1,5 time. Så de riene en pleier å ha på slutten, dem man føler man dør av, de hadde jeg konstant og jeg hadde vondt mellom riene også.

Nei det var ingen god opplevelse å settes igang når kroppen ikke er helt klar.

 

Men nå er han ihvertfall ute.

3475g 51cm 35hom 1 uke Før termin.

Endret av Leirha
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja da ble lillegull født I mer enn rakettfart den 25 juli kl1527.

det var en dessverre vond opplevelse da jeg gikk fra umodent 0cm til han var ute på under 1,5 time. Så de riene en pleier å ha på slutten, dem man føler man dør av, de hadde jeg konstant og jeg hadde vondt mellom riene også.

Nei det var ingen god opplevelse å settes igang når kroppen ikke er helt klar.

 

Men nå er han ihvertfall ute.

3475g 51cm 35hom 1 uke Før termin.

Åj, det hørtes vondt ut. Men gratulerer med baby😊😊. Håper du kommer deg snart etter den tøffe fødselen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til deg også Leirha! Mange med tøffe fødselsopplevelser her nå gitt! Uff, det hørtes sykt vondt ut!! Men, du klarte det!😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For de som hørte at venninnen min I NY også fødte i natt så hadde hun det vondt også. Hun var på 5 cm i en evighet og de vurderte keisersnitt før hun plutselig var på 9,5. Epidural sluttet å funke så hun fikk dobbel dose, så rullet det på med rier og han var ute på 12 minutter.

 

Gratulerer Leirha! Kjipt å høre at det ble så voldsomt og intenst men godt å vite dere er i form i det minste! Og hørtes ut som en fin størrelse også ^_^ Herlige julibebiser!

 

Kjenner det er vanskelig å holde motet oppe når alle får så voldsomme fødsler. Plutselig hadde jeg ikke så dårlig tid allikevel! Gubben har revet laminat i halve stua for å legge børstet, hvitoljet eikeparkett mens jeg ferdigstiller stellebagen og steriliserer tåkeflasker, smokker og brystpumpe.

 

Skal definitivt ikke stresse med å føde med det første, nei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk dere :) Nå ligger han og ammer og er verdens vakreste ❤️

 

Og vi får han med hjem om 2-3 dager :) Må bare lære oss å tømme og utvide tarmen da det må gjøres forebyggende en stund fremover.

 

Utover det er han perfekt og sterk som en okse :)

Gratulerer så masse! Hørtes ut som en tøff fødsel ja, godt det er over! Leit at dere fikk en tøff start, men det høres jo ut som om det kommer til å gå veldig fint! Nyt at han sover mye, det varer ikke evig 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da ble lillegull født I mer enn rakettfart den 25 juli kl1527.

det var en dessverre vond opplevelse da jeg gikk fra umodent 0cm til han var ute på under 1,5 time. Så de riene en pleier å ha på slutten, dem man føler man dør av, de hadde jeg konstant og jeg hadde vondt mellom riene også.

Nei det var ingen god opplevelse å settes igang når kroppen ikke er helt klar.

 

Men nå er han ihvertfall ute.

3475g 51cm 35hom 1 uke Før termin.

Gratulerer så mye! Gikk selv fra 2 cm til ungen var ute på to timer, det var ganske intenst, så kan tenke meg at det du var gjennom var i overkant! Men nå er det over 😊 Perfekt størrelse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grøss.. Sniker meg inn litt her jeg og.. Har ei uke til termin nå 3 gangs fødende. Er også redd det skal gå kjapt i svingene.. Har ikke fått før termin før men kan fort skje. Gratulerer med bebiser😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da ble lillegull født I mer enn rakettfart den 25 juli kl1527.

det var en dessverre vond opplevelse da jeg gikk fra umodent 0cm til han var ute på under 1,5 time. Så de riene en pleier å ha på slutten, dem man føler man dør av, de hadde jeg konstant og jeg hadde vondt mellom riene også.

Nei det var ingen god opplevelse å settes igang når kroppen ikke er helt klar.

 

Men nå er han ihvertfall ute.

3475g 51cm 35hom 1 uke Før termin.

Gratulerer så mye Leirha!! Godt at alt er bra med mor og barn, tross i overkant heftig fødsel... For ja, det gjør så utrolig umenneskelig vondt når det går såpass fort unna i svingene, men fordelen er jo at formen ofte er god etterpå. Håper den er det for dere også, og at barselstiden blir hakket roligere og mer fredfull for dere alle ;):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For de som hørte at venninnen min I NY også fødte i natt så hadde hun det vondt også. Hun var på 5 cm i en evighet og de vurderte keisersnitt før hun plutselig var på 9,5. Epidural sluttet å funke så hun fikk dobbel dose, så rullet det på med rier og han var ute på 12 minutter.

 

Gratulerer Leirha! Kjipt å høre at det ble så voldsomt og intenst men godt å vite dere er i form i det minste! Og hørtes ut som en fin størrelse også ^_^ Herlige julibebiser!

 

Kjenner det er vanskelig å holde motet oppe når alle får så voldsomme fødsler. Plutselig hadde jeg ikke så dårlig tid allikevel! Gubben har revet laminat i halve stua for å legge børstet, hvitoljet eikeparkett mens jeg ferdigstiller stellebagen og steriliserer tåkeflasker, smokker og brystpumpe.

 

Skal definitivt ikke stresse med å føde med det første, nei!

En fødsel er ikke bare bare,men stort sett går det jo veldig bra👍🏻 og jeg tror alle ser på en fødsel litt traumatisk pga. Smertene man må igjennom. Men hva er vel noen timer(døgn) med smerter når det venter DEN premien til slutt?

Ellers er det ganske normalt å bekymre seg om div. ting. Masse lykke til når tiden er inne. Dette fikser du så bra så!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til alle som har født 👍🏻😊 godt jobba.

 

Glad det ser lyst ut for lille gutten din MotherD😀 kos dere masse!

 

Her har vi hatt nesten to døgn hjemme,det er kjempe deilig å komme hjem. Storebror er kjempeflink,men må passes på😳 han er litt brå enda og er han i det rette humøret så er det ikke så greit. Men det er klart det er nytt for han også. Ble ikke noe søvn 1.natta da jeg ikke ville samsove pga bløt madrass og hun ville ikke sove i krybba. I kveld forsvinner overmadrassen og funker ikke det,blir det ammemadrass i morgen. Nå virker det som jeg har så mye melk at jeg kunne ammet hele fødeavdelingen 😂 auau.. Har ikke melkespreng,men det pitrer og stikker i brystvortene.

 

Hvor mye er deres babyer våkne? Her er det minimalt med åpne øyne. Tenker på gulsotten😳 men hun vil jo ha mat,bare at hun sover såååå masse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til alle som har født godt jobba.

 

Glad det ser lyst ut for lille gutten din MotherD kos dere masse!

 

Her har vi hatt nesten to døgn hjemme,det er kjempe deilig å komme hjem. Storebror er kjempeflink,men må passes på han er litt brå enda og er han i det rette humøret så er det ikke så greit. Men det er klart det er nytt for han også. Ble ikke noe søvn 1.natta da jeg ikke ville samsove pga bløt madrass og hun ville ikke sove i krybba. I kveld forsvinner overmadrassen og funker ikke det,blir det ammemadrass i morgen. Nå virker det som jeg har så mye melk at jeg kunne ammet hele fødeavdelingen auau.. Har ikke melkespreng,men det pitrer og stikker i brystvortene.

 

Hvor mye er deres babyer våkne? Her er det minimalt med åpne øyne. Tenker på gulsotten men hun vil jo ha mat,bare at hun sover såååå masse.

Min sov også hele tida den første uken, kanskje de første to. Så lenge han spiser er det nok helt normalt :) Jeg måtte vekke for å gi mat i starten, nå våkner han stort sett etter 3 timer, fire hvis jeg er heldig om natten. Han har et par perioder som han er våken to-tre timer. Men nå er han fire uker i mårra, så er jo normalt at han begynner å bli litt mer våken, selv om han jo fortsatt sover mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Gratulerer til alle som har født godt jobba.

 

Glad det ser lyst ut for lille gutten din MotherD kos dere masse!

 

Her har vi hatt nesten to døgn hjemme,det er kjempe deilig å komme hjem. Storebror er kjempeflink,men må passes på han er litt brå enda og er han i det rette humøret så er det ikke så greit. Men det er klart det er nytt for han også. Ble ikke noe søvn 1.natta da jeg ikke ville samsove pga bløt madrass og hun ville ikke sove i krybba. I kveld forsvinner overmadrassen og funker ikke det,blir det ammemadrass i morgen. Nå virker det som jeg har så mye melk at jeg kunne ammet hele fødeavdelingen auau.. Har ikke melkespreng,men det pitrer og stikker i brystvortene.

 

Hvor mye er deres babyer våkne? Her er det minimalt med åpne øyne. Tenker på gulsotten men hun vil jo ha mat,bare at hun sover såååå masse.

Min sov også hele tida den første uken, kanskje de første to. Så lenge han spiser er det nok helt normalt :) Jeg måtte vekke for å gi mat i starten, nå våkner han stort sett etter 3 timer, fire hvis jeg er heldig om natten. Han har et par perioder som han er våken to-tre timer. Men nå er han fire uker i mårra, så er jo normalt at han begynner å bli litt mer våken, selv om han jo fortsatt sover mye.

Ja,sier det til meg selv at det nok er normalt 😊 husker ikke fra 1.mann.

Jeg må også vekke for å mate. Bortsett fra i natt hvor hun hang i puppen hele natta. 😩 men det var nok mageknip.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Gratulerer til alle som har født godt jobba.

 

Glad det ser lyst ut for lille gutten din MotherD kos dere masse!

 

Her har vi hatt nesten to døgn hjemme,det er kjempe deilig å komme hjem. Storebror er kjempeflink,men må passes på han er litt brå enda og er han i det rette humøret så er det ikke så greit. Men det er klart det er nytt for han også. Ble ikke noe søvn 1.natta da jeg ikke ville samsove pga bløt madrass og hun ville ikke sove i krybba. I kveld forsvinner overmadrassen og funker ikke det,blir det ammemadrass i morgen. Nå virker det som jeg har så mye melk at jeg kunne ammet hele fødeavdelingen auau.. Har ikke melkespreng,men det pitrer og stikker i brystvortene.

 

Hvor mye er deres babyer våkne? Her er det minimalt med åpne øyne. Tenker på gulsotten men hun vil jo ha mat,bare at hun sover såååå masse.

Min sov også hele tida den første uken, kanskje de første to. Så lenge han spiser er det nok helt normalt :) Jeg måtte vekke for å gi mat i starten, nå våkner han stort sett etter 3 timer, fire hvis jeg er heldig om natten. Han har et par perioder som han er våken to-tre timer. Men nå er han fire uker i mårra, så er jo normalt at han begynner å bli litt mer våken, selv om han jo fortsatt sover mye.

Ja,sier det til meg selv at det nok er normalt husker ikke fra 1.mann.

Jeg må også vekke for å mate. Bortsett fra i natt hvor hun hang i puppen hele natta. men det var nok mageknip.

 

Hvis han har gulsott er det vel også viktig å passe på at han får dagslys, altså at han ikke ligger i mørket men nært vinduer osv. Men det har du jo sikkert fått beskjed om på sykehuset!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...