Gå til innhold

Julibabyer 2015


Krumelur

Anbefalte innlegg

 

 

 

Fra det ene problemet til det andre... Nå har jeg for MYE melk nå! Stakkars tulla må virkelig svelge unna,og det ender jo med luft og vondt i magen😩 prøver nå å hoppe over en amming av bryst nr 2 for å se om det hjelper. Har også en liten hard kul på brystet som jeg bekymrer meg litt over😳 ikke kjent den før. Ser det ann litt siden det sikkert kan være en kjertel.

Jeg har motsatt problem, for lite melk om kvelden. Men nå er det ihvertfall nok til å bare amme ham på dagtid. På kvelden må jeg gi mme, ellers bare sutrer han. Det med kul, jeg kjente også en kul her om dagen. Men roet meg med at det skjer mye rart med kroppen min nå om dagen. Kjenner også stikkinger i brystene, lurer litt på hva d kan være?
Hjelper å høre at vi er flere😳 stikkinger har jeg også,men det er nok melka.

Du vil vel kanskje få mer melk etterhvert? Ammer du om natta eller kanskje før han får mme?

Ja, jeg ammer alltid før han får morsmelk. I det siste har han ikke ønsket mme etter amming, så da ee han nok ganske mett etter amming. I en periode ammet jeg, så fikk han morsmelk og så pumpet jeg. Det orker jeg ikke mer, tok 2 timer med ett måltid omtrent. Da ammet jeg også på natta for å øke melkeproduksjonen. Nå ammer jeg om natta når han våkner for mat. Før foretrakk han flaska, nå foretrekker han puppen. Sikkert fordi han er større og sterkere, det er lettere for ham å suge tenker jeg.

 

Og ved sist veiing hadde han gått opp 359 gram på 1 uke:)

Fint 😊 jo mer du ammer jo mer produserer du 👍🏻 her ammer jeg hver 3 t døgnet rundt. Noen ganger oftere hvis hun vil. Tenkte å se i natt hvor lenge det holder. 😋

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Siden i i går har han hatt 2 solide bæsje bleier og han har gått opp og er bare 170 gr under startvekten på 3160 :)

 

Mama has milk! ❤️❤️❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når utfloden går fra å være semitykk og gulhvit i flere måneder til plutselig å bli kjempeglatt, klar og slimete.. kan det være slimproppen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når utfloden går fra å være semitykk og gulhvit i flere måneder til plutselig å bli kjempeglatt, klar og slimete.. kan det være slimproppen?

Er den litt geleaktig? Min var blank :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, ikke det jeg har fått så langt. Bare veldig slimete og glatt og helt transparent/blank. Til nå har jeg hatt helt hvit/gul og tykk. Ja ja.. Er jo ikke noen vits I at jeg henger meg opp i det hehe. Blir det baby så blir det baby!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, ikke det jeg har fått så langt. Bare veldig slimete og glatt og helt transparent/blank. Til nå har jeg hatt helt hvit/gul og tykk. Ja ja.. Er jo ikke noen vits I at jeg henger meg opp i det hehe. Blir det baby så blir det baby!

 

Ja, min røk jo 9 dager før. Og baby blir det uansett 😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror jammen meg det er det altså :-) Kanskje jeg skal få en dose til med prostaglandin av gubben i kveld også :legrine::fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har helsesøster vært her på hjemmebesøk👍🏻 hun har lagt på seg ja😳 lørdag ved hjemreise veide hun 4110g i dag,altså 4dager etter veier hun 4440. 330g på 4 dager er solid vekst!! Sa jo jeg hadde mye melk😋 kommer ikke til å vekke mer for å amme.

Lykke til persilleb. Håper det skjer for deg snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har helsesøster vært her på hjemmebesøk👍🏻 hun har lagt på seg ja😳 lørdag ved hjemreise veide hun 4110g i dag,altså 4dager etter veier hun 4440. 330g på 4 dager er solid vekst!! Sa jo jeg hadde mye melk😋 kommer ikke til å vekke mer for å amme.

Lykke til persilleb. Håper det skjer for deg snart.

Så bra:) nettopp veid min gutt, opp 310 på 6 dager. Fornøyd med det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, skal bli så koselig å gå på helsestasjonen og veie gram igjen☺️ Er jo snart fem år siden sist, så føles lenge siden merker jeg! Tror det blir litt rart å få en så liten baby i hus igjen, men mest fint får vi håpe og tro💛

 

1 dag igjen til termin og alt er bare enda vondere og tyngre nå, leeeei.no😕 Var en tur innom sentrum for å shoppe litt idag, men det var egentlig mer vondt enn deilig tidsfordriv..😁 Kjenner meg helt mørbanket i kroppen nå, så blir nok å holde meg mest hjemme fremover. For denne babyen vil nok ikke ut med det første virker det som, så får vel bare slå meg til ro med overtid for første gang denne gangen.... Zzzzzz, men kjenner heldigvis godt med liv og røre der inne, så hun har det nok som plommen i egget vil jeg tro, og ut kommer hun jo til slutt, enten på den ene eller andre måten☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har helsesøster vært her på hjemmebesøk👍🏻 hun har lagt på seg ja😳 lørdag ved hjemreise veide hun 4110g i dag,altså 4dager etter veier hun 4440. 330g på 4 dager er solid vekst!! Sa jo jeg hadde mye melk😋 kommer ikke til å vekke mer for å amme.

Lykke til persilleb. Håper det skjer for deg snart.

He he, er som første min, han gikk opp 500 g i uka. Han ble rund og god etterhvert ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Da har helsesøster vært her på hjemmebesøk👍🏻 hun har lagt på seg ja😳 lørdag ved hjemreise veide hun 4110g i dag,altså 4dager etter veier hun 4440. 330g på 4 dager er solid vekst!! Sa jo jeg hadde mye melk😋 kommer ikke til å vekke mer for å amme.

Lykke til persilleb. Håper det skjer for deg snart.

He he, er som første min, han gikk opp 500 g i uka. Han ble rund og god etterhvert ;-)

Åk, det var mye:). Meste min har gått opp er 369 gram. Trodde aldri jeg skulle bli en av de mammaene som ble opptatt av gram og antall bæsje bleier, men det har jeg jammen blitt😉. Tar meg litt i det når jeg forteller venninner uten barn hvor mange gram han har lagt på seg 😉.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan er formen til dere som har født her inne? Jeg må si at ammetåka henger tungt over huset her for tiden, blir så sykt trøtt av å amme!!

Lillemann våkner hver 2.time på natta også- bidrar sikkert til tåkefølelsen... hvor ofte våkner deres små på natten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare jeg igjen som ikke har født ? Termin 31.07. Men gikk 7 dager over sist gang.

Jeg hadde termin på mandag (27.07).. fremdeles ingen baby her. Vil ikke komme ut noen gang  :( Er andregangs så har jo innkalkulert en viss overtid, men kjenner at jeg blir sliten av å være mentalt forberedt på å føde - for det er jo ikke noe jeg gleder meg masse til  :eeeh: Er det flere som kjenner det slik?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er formen til dere som har født her inne? Jeg må si at ammetåka henger tungt over huset her for tiden, blir så sykt trøtt av å amme!!

Lillemann våkner hver 2.time på natta også- bidrar sikkert til tåkefølelsen... hvor ofte våkner deres små på natten?

Formen min er helt suveren! Har hatt besøk mange dager og i dag har tre forskjellige vært her(helsesøster,oldeforeldre og broren med fam. Til samboer) det kjente jeg ble litt i messte laget da jeg har vært våken siden 06.30 og en gang til på natta. Hun sov 4 timer mellom amming i natt. Håper hun sover godt også i natt!! 🙏🏻😇👍🏻

Blir kjempe trøtt av å amme jeg også,men langt i fra samme ammetåke som sist gang. I stad satte jeg på tevann,ut i stua sjenka kaffe i koppen og glemte at jeg skulle ha te😂 sånne småting man merker man er helt fjern på! Samboer er så gal for at jeg driver med noe hele tiden dersom jeg skal noe f. Eks: jeg skal hente guttungen i bhg,så klarer jeg å vaske benker,rydde litt på bordet,sette på vask,lese post osv. Før jeg kommer meg av gårde. Skal bare skal bare 😆😋 hører bare fra sofa'n : NÅ må du dra før du begynner å vaske huset... Hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er formen til dere som har født her inne? Jeg må si at ammetåka henger tungt over huset her for tiden, blir så sykt trøtt av å amme!!

Lillemann våkner hver 2.time på natta også- bidrar sikkert til tåkefølelsen... hvor ofte våkner deres små på natten?

De 2 første ukene var jeg så sliten, fordi jeg ikke prioriterte å sove på dagtid. Nå sover jeg 2 timer på dagtid og da går d bedre. Min har begynt å sove 4-6 timer sammenhengende om natta, ofte fra 10.00 - 02.00 03.00. Vekker han ikke for amming, da han går veldig bra opp i vekt. De første ukene ammet jeg hver 3 time om natta, men da vekket jeg ham. Sover så tungt om natta, syntes nesten d er litt skremmende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formen er fin, men er litt småtrøtt. Men nå har ikke jeg fått landet enda da jeg kom hjem i dag.

 

Blir spennende å se de neste ukene hvordan mammalivet blir. Akkurat nå bare koser vi oss hjemme 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formen er veldig bra her. Merker at jeg gjerne skulle hatt litt mer sammenhengende søvn, men sånn er det jo med baby. Han varierer, men sover en runde fra 3-6 timer, deretter er vi våken og sover om hverandre. Nå har storebror vært på ferie så da har vi fått slappet av litt ekstra. Ellers er lillegutt litt urolig om dagene nå, tror han har litt mageknip.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare jeg igjen som ikke har født ? Termin 31.07. Men gikk 7 dager over sist gang.

Har heller ikke født! UL termin 19/7, mensentermin 21/7- og her ligger jeg, uten et tegn til fødsel..! Skal inn på kontroll i morgen, heldigvis..:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herre! Nå flommer melken og mini har skiftet mangfoldige bleier og 4 bodyer :P Jeg som var bekymret for at han ikke fikk nok melk og væske...nå tar det helt av!

 

Vi regnet på det at om dette fortsetter så går han snart tom for bodyer så i dag skal vi handle 12 stk ekstra så vi har mellom skittentøy og de som ligger i skittentøyskurven.

 

Blir litt spennende. Første turen ut! Men blir buss i regnværet rett til senter og hjem. Se forsiktig an hvordan det går da mini tross alt spiser ca annenhver time.

Endret av MotherOfDragons
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herre! Nå flommer melken og mini har skiftet mangfoldige bleier og 4 bodyer :P Jeg som var bekymret for at han ikke fikk nok melk og væske...nå tar det helt av!

 

Vi regnet på det at om dette fortsetter så går han snart tom for bodyer så i dag skal vi handle 12 stk ekstra så vi har mellom skittentøy og de som ligger i skittentøyskurven.

 

Blir litt spennende. Første turen ut! Men blir buss i regnværet rett til senter og hjem. Se forsiktig an hvordan det går da mini tross alt spiser ca annenhver time.

 

Herre! Nå flommer melken og mini har skiftet mangfoldige bleier og 4 bodyer :P Jeg som var bekymret for at han ikke fikk nok melk og væske...nå tar det helt av!

 

Vi regnet på det at om dette fortsetter så går han snart tom for bodyer så i dag skal vi handle 12 stk ekstra så vi har mellom skittentøy og de som ligger i skittentøyskurven.

 

Blir litt spennende. Første turen ut! Men blir buss i regnværet rett til senter og hjem. Se forsiktig an hvordan det går da mini tross alt spiser ca annenhver time.

Hehe, nei bodyer kan man nesten ikke få nok av den første tiden, jeg har en "million" liggende klar i kommoden etter de to første😄 Men godt å lese at melka flommer og at det går så bra med veslegutten deres :) Slipper dere operasjon nå, og vil problemet med endetarmen gå over av seg selv slik det ser ut nå? Håper det!

 

Og ja... da er den O store termindagen her idag da, og lillesøster koser seg fortsatt i magen. Har jo vært en så nydelig sommerdag her idag, så det er første dagen på lenge at jeg faktisk har tenkt at det er helt OK å fortsatt være gravid! Å kunne sitte rolig og uforstyrret i solstolen og lese, det blir nok lenge til neste gang med tre barn og baby på utsiden😄 Håper på fødsel iløpet av helgen, og 1.august-baby hadde jo vært stas da🙏🙏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er jeg ikke bare lei men føle meg deprimert. Humøret er ikke på topp i dag kan en si. Mannen holder seg utendørs og det er der er det nok tryggest. Føle meg som en vulkan som kan komme med tidenenes utbrudt!!!!

Termin i morgen. Er så lei så lei. Lei bekkenløsning, hodepine,halsbrann og hoste som burde ha pressa ungen ut for lenge siden. Kjennes ut som kniver som kommer ut for hver hostekule. Ikke minst så er det sååå artig å tisse seg ut hver gang. Null blærekontroll.

 

Lege, jordmor og ''alle'' sier ; åå 2mann kjæm før termin.. men neida ingen unge her. Ender nok med at jeg går 2 uker til før den er ute. Guud så sur jeg er.. er selv kor jeg syter så må nesten flire av meg selv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er jeg ikke bare lei men føle meg deprimert. Humøret er ikke på topp i dag kan en si. Mannen holder seg utendørs og det er der er det nok tryggest. Føle meg som en vulkan som kan komme med tidenenes utbrudt!!!!

Termin i morgen. Er så lei så lei. Lei bekkenløsning, hodepine,halsbrann og hoste som burde ha pressa ungen ut for lenge siden. Kjennes ut som kniver som kommer ut for hver hostekule. Ikke minst så er det sååå artig å tisse seg ut hver gang. Null blærekontroll.

 

Lege, jordmor og ''alle'' sier ; åå 2mann kjæm før termin.. men neida ingen unge her. Ender nok med at jeg går 2 uker til før den er ute. Guud så sur jeg er.. er selv kor jeg syter så må nesten flire av meg selv

Kjenner meg igjen. Selv om jeg er tålmodig og forberedt på at det sikkert går over tiden så blir en så lei av å ikke ha kontroll over blæra, har hatt 2 uker med bihulebetennelse hvor av jeg tilbragte 10 dager av de 14 i campingvogn :) og utrolig såre ribbein! Er så lei av at alle skal fortelle meg sine fødselshistorier og tipper på hvilken dag ungen vår kommer ut. Og alle vil komme med sine råd om hvordan de fikk igang fødselen. Så nå har jeg sperret meg inne. Gidder ikke å dra på butikken eller åpne døra lengre :) Hehe..Er nok smart at mannen her også er flink til å finne egne prosjekt å drive med :)

 

I går gikk jeg hele dagen og sa at jeg streika.. "han får bare være inni der, for jeg gidder IKKE å dytte han ut!" hehe.. trukke det hadde funket meg  :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Herre! Nå flommer melken og mini har skiftet mangfoldige bleier og 4 bodyer :P Jeg som var bekymret for at han ikke fikk nok melk og væske...nå tar det helt av!

 

Vi regnet på det at om dette fortsetter så går han snart tom for bodyer så i dag skal vi handle 12 stk ekstra så vi har mellom skittentøy og de som ligger i skittentøyskurven.

 

Blir litt spennende. Første turen ut! Men blir buss i regnværet rett til senter og hjem. Se forsiktig an hvordan det går da mini tross alt spiser ca annenhver time.

Herre! Nå flommer melken og mini har skiftet mangfoldige bleier og 4 bodyer :P Jeg som var bekymret for at han ikke fikk nok melk og væske...nå tar det helt av!

 

Vi regnet på det at om dette fortsetter så går han snart tom for bodyer så i dag skal vi handle 12 stk ekstra så vi har mellom skittentøy og de som ligger i skittentøyskurven.

 

Blir litt spennende. Første turen ut! Men blir buss i regnværet rett til senter og hjem. Se forsiktig an hvordan det går da mini tross alt spiser ca annenhver time.

Hehe, nei bodyer kan man nesten ikke få nok av den første tiden, jeg har en "million" liggende klar i kommoden etter de to første😄 Men godt å lese at melka flommer og at det går så bra med veslegutten deres :) Slipper dere operasjon nå, og vil problemet med endetarmen gå over av seg selv slik det ser ut nå? Håper det!

 

Og ja... da er den O store termindagen her idag da, og lillesøster koser seg fortsatt i magen. Har jo vært en så nydelig sommerdag her idag, så det er første dagen på lenge at jeg faktisk har tenkt at det er helt OK å fortsatt være gravid! Å kunne sitte rolig og uforstyrret i solstolen og lese, det blir nok lenge til neste gang med tre barn og baby på utsiden😄 Håper på fødsel iløpet av helgen, og 1.august-baby hadde jo vært stas da🙏🙏

 

Han trengte aldri operasjon :) Så alt er bra :)

 

I dag har vi byttet masse bleier så mini får nok av næring og det er en lettelse. Skal ned på helsestasjonen i morgen og veie han :) Han ser allerede mer lubben ut i ansiktet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...