Gå til innhold

Julibabyer 2015


Krumelur

Anbefalte innlegg

Hvordan går det MoD? Venter spent på oppdatering, BiMs første "fødsel minutt for minutt" hadde vært noe Lykke tiiil

Fikk sovet 1 1/2 time etter litt middagsmat og våknet av et par rier. Våknet opp og mannen vasket ned kåken, fikk rigget Next 2 Me krybben og gjort klart siste stæsjet :) Har hatt et par harde rier nå siste timen, men fremdeles ikke så vondt at jeg ikke kan snakke så er fremdeles i latensfasen...

 

Har litt tid enda på meg så håper det skjer noe heftig i natt :) Men greit å vite at jeg uansett settes i gang i morgen og at mini er i armene mine senest på lørdag ❤

 

Nå sitter vi og gamer for å få tiden til å gå :P

Endret av MotherOfDragons
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, får håpe at du kommer igang av deg selv iløpet av natta, er jo det beste det!

 

Har hatt et par-tre rielignende kynnere selv her idag, men det gir seg liksom der. Akkurat vonde nok til å minne meg på hvor vondt det er å føde, og få meg til å begynne å grue meg, for så å bare dabbe helt av. Hva er vitsen med DET liksom?! Ingen vits. Jaja, baby blir det nok til slutt, på den ene eller andre måten😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, får håpe at du kommer igang av deg selv iløpet av natta, er jo det beste det!

Har hatt et par-tre rielignende kynnere selv her idag, men det gir seg liksom der. Akkurat vonde nok til å minne meg på hvor vondt det er å føde, og få meg til å begynne å grue meg, for så å bare dabbe helt av. Hva er vitsen med DET liksom?! Ingen vits. Jaja, baby blir det nok til slutt, på den ene eller andre måten

Haha, ja jeg skjønner jo at dette komme til å bli J**** vondt etterhvert For de riene jeg har hatt har ikke vært noe godt. Men samtidig så e det jo greit at det bygger seg opp sakte så en blir litt vant med smertene. Hadde vel dauet om jeg hadde gått direkte inn i aktiv fase med syke rier!

 

Men venter i spenning på at det skal ta seg opp...mer nattlysolje og kanel :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bah.....fikk sovet i 1 1/2 time til, men eneste jeg oppnådde var mer fostervann og mageknip! Really? Mageknip???

 

Så ser svart ut med rier her i gården foreløpig. Sukk.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk så seriøs magenknip at jeg måtte inn til sjekk. Ble iskald og føltes som om noen hadde knivstukket meg i mellomgulvet.

 

Det viste seg å være luft( tenkte meg det) men det var verdt turen for nå ligger i sykesengen og er offisielt inngangsatt :) Hadde faktisk 1 cm åpning så er spent på hvor fort/sakte dette vil gå!

 

Erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke lykke til i dag! igangsetting kan være så mangt, noen fødsler starter med hjelp av noen modningspiller, andre må ha mer hjelp med drypp osv. Fint om kroppen kommer i aktiv fødsel uten drypp, er min erfaring. Det er flere her som har hatt gode erfaringer med igangsetting,så det kommer helt sikkert til å gå bra for deg også!😊 pust, ha en positiv innstilling- så har du snart babyen hos deg og all smerte er glemt!😊💖

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk så seriøs magenknip at jeg måtte inn til sjekk. Ble iskald og føltes som om noen hadde knivstukket meg i mellomgulvet.

 

Det viste seg å være luft( tenkte meg det) men det var verdt turen for nå ligger i sykesengen og er offisielt inngangsatt :) Hadde faktisk 1 cm åpning så er spent på hvor fort/sakte dette vil gå!

 

Erfaringer?

De sier vel ca 1 cm hver 2 time for førstegangsfødende. 😳 jeg kom inn med 4-5cm som andregangag,men åpnet kun 1 cm pr 2 time. Vi ligger fortsatt på sykehuset med gulsott og hun er så slapp at jeg får ikke ammet henne😢 ikke har jeg noe særlig melk heller. Barseltårene flyter rett som det er og jeg kjenner det er skikkelig tøft denne gangen også. Brystene er kjempestore og super ømme,men får ikke ut mer enn noen dråper når jeg pumper. Håper virkelig det går seg til.

Ønsker deg en god fødsel og flott barseltid😀 vet det er sykt spennende når riene begynner,men vær snill å spis og slapp av når du kan! Du vil trenge de kreftene ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Fikk så seriøs magenknip at jeg måtte inn til sjekk. Ble iskald og føltes som om noen hadde knivstukket meg i mellomgulvet.

 

Det viste seg å være luft( tenkte meg det) men det var verdt turen for nå ligger i sykesengen og er offisielt inngangsatt :) Hadde faktisk 1 cm åpning så er spent på hvor fort/sakte dette vil gå!

 

Erfaringer?

De sier vel ca 1 cm hver 2 time for førstegangsfødende. 😳 jeg kom inn med 4-5cm som andregangag,men åpnet kun 1 cm pr 2 time. Vi ligger fortsatt på sykehuset med gulsott og hun er så slapp at jeg får ikke ammet henne😢 ikke har jeg noe særlig melk heller. Barseltårene flyter rett som det er og jeg kjenner det er skikkelig tøft denne gangen også. Brystene er kjempestore og super ømme,men får ikke ut mer enn noen dråper når jeg pumper. Håper virkelig det går seg til.

Ønsker deg en god fødsel og flott barseltid😀 vet det er sykt spennende når riene begynner,men vær snill å spis og slapp av når du kan! Du vil trenge de kreftene ☺️

Huff, ikke noe gøy når det er sånn. Hvor mange dager er hun nå? Fikk heller ikke melka skikkelig i gang før fjerde dagen denne gang pga at han sugde så dårlig. Det ordner seg, snart har hun mer krefter! Strevde i to uker med amminga denne gangen, nå går det kjempefint. Er så utrolig frustrerende når det ikke funker, men det går seg til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Fikk så seriøs magenknip at jeg måtte inn til sjekk. Ble iskald og føltes som om noen hadde knivstukket meg i mellomgulvet.

 

Det viste seg å være luft( tenkte meg det) men det var verdt turen for nå ligger i sykesengen og er offisielt inngangsatt :) Hadde faktisk 1 cm åpning så er spent på hvor fort/sakte dette vil gå!

 

Erfaringer?

De sier vel ca 1 cm hver 2 time for førstegangsfødende. 😳 jeg kom inn med 4-5cm som andregangag,men åpnet kun 1 cm pr 2 time. Vi ligger fortsatt på sykehuset med gulsott og hun er så slapp at jeg får ikke ammet henne😢 ikke har jeg noe særlig melk heller. Barseltårene flyter rett som det er og jeg kjenner det er skikkelig tøft denne gangen også. Brystene er kjempestore og super ømme,men får ikke ut mer enn noen dråper når jeg pumper. Håper virkelig det går seg til.

Ønsker deg en god fødsel og flott barseltid😀 vet det er sykt spennende når riene begynner,men vær snill å spis og slapp av når du kan! Du vil trenge de kreftene ☺️

Huff, kjenner meg igjen. Hadde noen tøffe dager i starten😁. Min hadde også gulsot og orka ikke suge. Dere får kanskje dra hjem snart? Alt ble bedre for meg da jeg kom hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke lykke til i dag! igangsetting kan være så mangt, noen fødsler starter med hjelp av noen modningspiller, andre må ha mer hjelp med drypp osv. Fint om kroppen kommer i aktiv fødsel uten drypp, er min erfaring. Det er flere her som har hatt gode erfaringer med igangsetting,så det kommer helt sikkert til å gå bra for deg også!😊 pust, ha en positiv innstilling- så har du snart babyen hos deg og all smerte er glemt!😊💖

Ble satt i gang med en pille(men en ny tamponglignendetype som slipper ut mer jevnt så jeg slipper ny pille hver 4.time).

 

Hittil har jeg de siste 4 timene hatt ca. 4 rier i timen. Så ikke all verden, men bedre enn hjemme og før pillen.

 

Så nå vil jeg at den aktive fasen snart skal begynne!!! Men er iallefall igang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Fikk så seriøs magenknip at jeg måtte inn til sjekk. Ble iskald og føltes som om noen hadde knivstukket meg i mellomgulvet.

 

Det viste seg å være luft( tenkte meg det) men det var verdt turen for nå ligger i sykesengen og er offisielt inngangsatt :) Hadde faktisk 1 cm åpning så er spent på hvor fort/sakte dette vil gå!

 

Erfaringer?

De sier vel ca 1 cm hver 2 time for førstegangsfødende. 😳 jeg kom inn med 4-5cm som andregangag,men åpnet kun 1 cm pr 2 time. Vi ligger fortsatt på sykehuset med gulsott og hun er så slapp at jeg får ikke ammet henne😢 ikke har jeg noe særlig melk heller. Barseltårene flyter rett som det er og jeg kjenner det er skikkelig tøft denne gangen også. Brystene er kjempestore og super ømme,men får ikke ut mer enn noen dråper når jeg pumper. Håper virkelig det går seg til.

Ønsker deg en god fødsel og flott barseltid😀 vet det er sykt spennende når riene begynner,men vær snill å spis og slapp av når du kan! Du vil trenge de kreftene ☺️

 

Huff :( Gode tanker til deg og lille ❤️❤️❤️ Er jo ikke en sånn start man drømmer om. Håper hun snart er frisk og rask og at ammingen går seg til.

 

Her startet dagen med Mazariner så har en del sukker i meg til babys store glede :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstod det va litt vannavgang her også igår?

Vannet mitt gikk kl 0730 igår morges, men lite som skjer.

har fått min andre modningspille nå, helt uten effekt.

Lurte på hvordan løpet var med dere andre?

Her renner vannet jevnt og trutt og har mistet tellingen på hvor mange jumbobleier småen og jeg har fylt.

 

Skulle ønske jeg kunne si jeg var uthvilt og opplagt, men har hatt den verste natten og føler meg utslitt. Men det er vel glemt når riene begynner... om de begynner ;)

 

Jeg vet overhodet ikke om jeg har noe åpning da de ikke sjekker det når vannet er gått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud!!!! Maserier fra helvete! Geez! Kommer med minutters mellomrom og varer noen sekunder og er så inni H vonde 😩

 

Om 2 timer skal jordmor sjekke meg igjen så er det mulig de setter drypp på meg om åpningen er god nok.

 

Er helt utslitt av disse maseriene.

 

Renner fremdeles litt fostervann, men det er det nyproduserte. Er ikke mye igjen i magen.

 

Klarte å spyle ut den tablett tampong greien med fostervann, men de ville vente til 14 for å se om jeg trenger evt pille eller drypp. Men den har foreløpig gjort jobben bra for ting har jo tatt seg opp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er så rart at det er ulik praksis når det gjelder igangsetting etter vannavgang.

Her på sus begynner det 24t etter vannavgang, det begynner med en pille man svelger? Den går man annenhver time inntil 6 ganger.

Etter det er det drypp, men det blir dagen etter isåfall.

Her er det ingenting som går opp I flaggermusa, hveten sjekk av åpning, ballongkateter eller piller.

det er visst bare en hemmelig grotte man 7kk3 skal tukle med. Jaja.

 

Venter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så rart at det er ulik praksis når det gjelder igangsetting etter vannavgang.

Her på sus begynner det 24t etter vannavgang, det begynner med en pille man svelger? Den går man annenhver time inntil 6 ganger.

Etter det er det drypp, men det blir dagen etter isåfall.

Her er det ingenting som går opp I flaggermusa, hveten sjekk av åpning, ballongkateter eller piller.

det er visst bare en hemmelig grotte man 7kk3 skal tukle med. Jaja.

 

Venter...

Denne går rett inn i livmormunnen sånn at modning og rier starter. Jeg ante ikke hva pille som skulle brukes, men JM lo da jeg trodde den skulle svelges så da lurer jeg på hva du har fått?

 

Er et døgn siden vannet mitt røk og ble satt igang ca. 06.00.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er så spennende! Har liksom fulgt litt med dere to Me2u/MoD og Leirha. Har også en venninne i NY som er gravid med termin i slutten av juli, vannet hennes gikk for 10 minutter siden! I feel so left behind :P

 

Masse lykke til, kommer til å følge med intenst fremover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det er så rart at det er ulik praksis når det gjelder igangsetting etter vannavgang.

Her på sus begynner det 24t etter vannavgang, det begynner med en pille man svelger? Den går man annenhver time inntil 6 ganger.

Etter det er det drypp, men det blir dagen etter isåfall.

Her er det ingenting som går opp I flaggermusa, hveten sjekk av åpning, ballongkateter eller piller.

det er visst bare en hemmelig grotte man 7kk3 skal tukle med. Jaja.

 

Venter...

Denne går rett inn i livmormunnen sånn at modning og rier starter. Jeg ante ikke hva pille som skulle brukes, men JM lo da jeg trodde den skulle svelges så da lurer jeg på hva du har fått?

 

Er et døgn siden vannet mitt røk og ble satt igang ca. 06.00.

Såvidt jeg har forstått så er det omtrent det samme I de to pillene, men at de har ulik virkemekanisme.

Den som går vaginalt går en ikke ved vannavgang her, bare hvis fødsel skal settes igang der det ikke er vannavgang.

 

Du sier at 3dje eller 4de pille pleier å Gjøre susen. Fikk akkurat tredje så krysser fingrene for smerte, bli svette og tårer snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er verdiene fine og feberen borte. Men hun bare sover å sover å sover. Vil ikke suge,så jeg må pumpe og det er så au.. Har fått akupunktur i går og i dag for å stimulere til melkeproduksjon. Joda har mer melk nå enn i behynnelsen. Håper bare inderlig hun vil og får til å suge etterhvert.. Hun bare gaper nå vet dere fordi hun er vandt til å få fra kopp. Ikke noe jobb for å få litt mat. Håper inderlig det går seg til. Så pga amming osv blir jeg enda en dag 😖😑

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er verdiene fine og feberen borte. Men hun bare sover å sover å sover. Vil ikke suge,så jeg må pumpe og det er så au.. Har fått akupunktur i går og i dag for å stimulere til melkeproduksjon. Joda har mer melk nå enn i behynnelsen. Håper bare inderlig hun vil og får til å suge etterhvert.. Hun bare gaper nå vet dere fordi hun er vandt til å få fra kopp. Ikke noe jobb for å få litt mat. Håper inderlig det går seg til. Så pga amming osv blir jeg enda en dag 😖😑

Det var akkurat sånn med meg og! Styra med koppmating og pumping og vekking for å gi han mat i to uker. Ga alltid brystet før han fikk på kopp og etterhvert gikk det. Nå er det problemfritt, har ikke engang vært sår.Det ordner seg, vet hvor stress det er!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er verdiene fine og feberen borte. Men hun bare sover å sover å sover. Vil ikke suge,så jeg må pumpe og det er så au.. Har fått akupunktur i går og i dag for å stimulere til melkeproduksjon. Joda har mer melk nå enn i behynnelsen. Håper bare inderlig hun vil og får til å suge etterhvert.. Hun bare gaper nå vet dere fordi hun er vandt til å få fra kopp. Ikke noe jobb for å få litt mat. Håper inderlig det går seg til. Så pga amming osv blir jeg enda en dag 😖😑

Uff så kjedelig med sånt ammestyr altså! All symp til deg, var der med førstemann selv. Hun hadde ikke gulsott, men i grenseland og hun var veldig trøtt og lite gira på pupp. For vår del ble brystskjold faktisk redningen, da gadd hun å suge ihverfall litt før hun døste bort igjen..

 

Spennende timer nå MoD, tipper/ håper du er travelt opptatt med å føde bebis just nu🙏☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Fikk så seriøs magenknip at jeg måtte inn til sjekk. Ble iskald og føltes som om noen hadde knivstukket meg i mellomgulvet.

 

Det viste seg å være luft( tenkte meg det) men det var verdt turen for nå ligger i sykesengen og er offisielt inngangsatt :) Hadde faktisk 1 cm åpning så er spent på hvor fort/sakte dette vil gå!

 

Erfaringer?

De sier vel ca 1 cm hver 2 time for førstegangsfødende. 😳 jeg kom inn med 4-5cm som andregangag,men åpnet kun 1 cm pr 2 time. Vi ligger fortsatt på sykehuset med gulsott og hun er så slapp at jeg får ikke ammet henne😢 ikke har jeg noe særlig melk heller. Barseltårene flyter rett som det er og jeg kjenner det er skikkelig tøft denne gangen også. Brystene er kjempestore og super ømme,men får ikke ut mer enn noen dråper når jeg pumper. Håper virkelig det går seg til.

Ønsker deg en god fødsel og flott barseltid😀 vet det er sykt spennende når riene begynner,men vær snill å spis og slapp av når du kan! Du vil trenge de kreftene ☺️

Må bare tipse deg om oksytosin spray hvis du ikke har forsøkt det.. Jeg fikk det på sykehuset da brystsprengen var som verst. Funket bra!😊 føler med deg, det er tøft å ligge på sykehuset over tid.. Sender deg en klem💖

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy faen så jævlig dette har vært 😳

 

Fikk helt syke maserier som kom i psycho intervaller. Fikk ikke puste, ble kvalm, måtte stå, men beina sviktet. Etter mangfoldige timer og kun 1,5 cm åpning fikk JM nok og ville sette epidural.

 

Og himmel!!!!! Nå kan jeg puste igjen. Og få i meg litt mat.

 

Så om en time skal åpning sjekkes igjen og evt settes drypp. Så får vi se om det blir baby i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelpes! Lykke til :-( Og spis god! Dette går seg til! Jeg er jo n00b selv så ingen trøstende kloke ord fra meg I dag

 

Heia heia!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelpes! Lykke til :-( Og spis god! Dette går seg til! Jeg er jo n00b selv så ingen trøstende kloke ord fra meg I dag

 

Heia heia!!!

Takk :) Nå er jeg vet godt mot igjen. Var på nippet til å svime av i sted. Helt sinnsyke hyppige rier.

 

Nå er dryppet akkurat satt inn så blir spennende å se hvor mye åpning jeg får de neste timene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hjelpes! Lykke til :-( Og spis god! Dette går seg til! Jeg er jo n00b selv så ingen trøstende kloke ord fra meg I dag

 

Heia heia!!!

Takk :) Nå er jeg vet godt mot igjen. Var på nippet til å svime av i sted. Helt sinnsyke hyppige rier.

 

Nå er dryppet akkurat satt inn så blir spennende å se hvor mye åpning jeg får de neste timene :)

Sikkert deilig med epidural nå ja! Får håpe kroppen slapper bedre av nå, slik at du åpner deg mer og snart nærmer deg målstreken :)

 

Heia heia herfra også!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...