Gå til innhold

Julibabyer 2015


Krumelur

Anbefalte innlegg

Planen er i alle fall å kjøre mye så jeg bare må ha det obligatoriske! Har jo ikke blitt mye kjøring nå, blir stressa av å kjøre så har ikke vært så fan mens jeg er gravid. Har kjørt fra Løken I Høland til Hønefoss da, det gikk fint det :-) Prøver å kjøre litt her i blant og, til bjørkelangen og Oslo men blir lite av det, spesielt nå som mannen jobber 6-16:00. Før jobbet vi senskift fra 12:50 ?-20:05 så da kunne jeg bli med inn til Oslo selv om jeg ikke jobbet.

Gidder liksom ikke bli med inn 07:00.. ingenting å gjøre utenom å slite seg ut I ensomhet, de fleste jobber jo!

Ikke lett å ikke stresse men prøver! Ute å soler meg nå :-) Fin og hvit bakside! :legrine: Vet ikke hvor sunt det er med walking dead nå men hehe. Hadde skikkelig dilla på crime/serialkiller dokumentar her for noen måneder siden også. Stakkars baby! :-p

Haha, med en gang mini er litt større skal jeg plassere han i vippestol med headset og PS4 kontroll, ta bilde og legge ut på Facebook :P Ingen skal tvile på hvem som er foreldrene :P

 

I dag var det mye action på mini. Måtte stoppe flere ganger i byen fordi han sparket så hardt, på kinoen klikket han helt vinkel(sikkert pga kjærlighetene) og på veien hjem fikk jeg masse nedpress og kynnere.

 

AntMan var hysterisk morsom! Anbefales :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trodde nesten det var noe på gang imorges; småkvalm, masse nedpress med kynnere og mensmurring. Heldigvis dabbet det av igjen, og nå er det helt stilt og ikke er det mange timene igjen til midnatt og 23.juli heller😄 Phuh!! Ikke for det, med UL-termin 30.07 og menstermin 02.august blir jeg nok den siste av oss her inne på tråden som kalver er jeg redd...😜 Har jo hele tiden tenkt at 1.august er en veldig fin bursdagsdato for bebis, men akkurat nå føles det veldig leeenge til. Rart det der, hvor uendelig sakte tiden snegler seg avgårde sånn på slutten. Med jobb og fullt kjør hele våren og forsommeren hvor tiden bare fløy avgårde er det rart nå i ferie/ permtid, hvordan alt går så mye langsommere. Selv om jentene nå er tilbake og jeg forsåvidt har nok å henge fingrene i, så er hele kroppen min i irriterende rastløs ventemodus og jeg vil bare bli ferdig med fødsel med en gang, helst nuuh..... Nei. Nok klaging fra meg nå kanskje?!😩😄😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes ikke du er klagete i det hele tatt jeg Lykkeli ^_^ Jeg har UL-termin the 5. august så det kan hende jeg ryker ut xD I dag har jeg hatt noen nye former for ilinger og vondter der nede men ikke noe foruroligende.. Vil bare blir ferdig men er slettes ikke noe synd på meg, jeg er jo alene hjemme og har bare meg selv å ta vare på! Prøver å gjøre litt husarbeid og sånn men er jeg for mye på bena så klarer jeg knapt å gå på to dager :legrine:

 

Føler dagene i Ovia-appen min har stoppet helt opp. Ukene fra OUL til 38 har gått grisefort og nå har det stoppet helt opp! :o

 

Jeg liker dere jentene inni her jeg ^_^

Noen som vil dele hvor de er fra? Selv er jeg fra Oslo men har nettopp flyttet til Aurskog-Høland!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes ikke du er klagete i det hele tatt jeg Lykkeli ^_^ Jeg har UL-termin the 5. august så det kan hende jeg ryker ut xD I dag har jeg hatt noen nye former for ilinger og vondter der nede men ikke noe foruroligende.. Vil bare blir ferdig men er slettes ikke noe synd på meg, jeg er jo alene hjemme og har bare meg selv å ta vare på! Prøver å gjøre litt husarbeid og sånn men er jeg for mye på bena så klarer jeg knapt å gå på to dager :legrine:

 

Føler dagene i Ovia-appen min har stoppet helt opp. Ukene fra OUL til 38 har gått grisefort og nå har det stoppet helt opp! :o

 

Jeg liker dere jentene inni her jeg ^_^

 

Noen som vil dele hvor de er fra? Selv er jeg fra Oslo men har nettopp flyttet til Aurskog-Høland!

Jeg bor i Oslo, men flytter til Asker snart😊. Hvorfor flyttet du dit? Familie?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satte passeren i Oslo - max en time reisevei og plutselig dukket plassen her opp.

 

Solgte 34m2 på Lindeberg til 1.500.000, kjøpte hus med hage og dobbel garasje til 1.550.000. Kommer nok krypende mot Oslo igjen etterhvert. Får se om vi slår oss til ro :-) Ikke blitt kjent med mange ennå. Du har familie i asker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor i hjertet av Oslo. Stortrives med det, men vi tenker på å flytte litt ut av Oslo når mini blir litt større. Men akkurat nå har vi det som plommen i egget med kort vei til alt og så jobber mannen i sentrum og bussen til jobben min er utenfor døren :)

 

I kveld har jeg hatt litt stikninger i underlivet og skjeden. Minner om ligamentsmerter, men det er er jo litt sent å ha det nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Satte passeren i Oslo - max en time reisevei og plutselig dukket plassen her opp.

 

Solgte 34m2 på Lindeberg til 1.500.000, kjøpte hus med hage og dobbel garasje til 1.550.000. Kommer nok krypende mot Oslo igjen etterhvert. Får se om vi slår oss til ro :-) Ikke blitt kjent med mange ennå. Du har familie i asker?

Nei, har bare ei venninne der. Men vi har familie i Skien, så da vi først måtte ut av oslo for å få mer plass, ble det naturlig å flytte i den retningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MoD: Er jo deilig å bo sentralt også. Drømmen min er å få råd til hus på Risløkka, er 5 generasjon der. Uheldigvis koster en nedslitt rønne fra 60-tallet rundt 6 millioner. Jeg elsker oppussingobjekter altså, men vi har simpelthen ikke 6 mill :-( Bjerke Bydel er hjemme for meg. Men føler det er greit å starte på landet og så krype innover. Bodde selv på Lillestrøm som liten og flyttet inn til Oslo når jeg var rundt 10. Glad jeg har fått bodd litt her og litt der :) Vi jobber jo i Oslo begge to og jobbet sammen og samme skift så pendling var ikke noe stress. Nå har han ny jobb da.. Blir spennende å se hvordan vi løser det etter permen.

 

Jeg og har hatt sånne stikninger, det er vel babyens hode som presser på livmorhalsen tenker jeg!

 

Oslojente39: ja det er jo mer praktisk å trekke ut mot de man har :) Jeg har mine i Oslo (og hans i Stavanger). Er nok billigere østover men akkurat her vi bor er det ikke tog eller noen ting.. Og det skjer alltid noe dritt med bussen. Blir sprø. Er nå på busstreik og blir hjemme. Gleder meg som en unge til å dra på IKEA Furuset på lørdag! *fnis*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MoD: Er jo deilig å bo sentralt også. Drømmen min er å få råd til hus på Risløkka, er 5 generasjon der. Uheldigvis koster en nedslitt rønne fra 60-tallet rundt 6 millioner. Jeg elsker oppussingobjekter altså, men vi har simpelthen ikke 6 mill :-( Bjerke Bydel er hjemme for meg. Men føler det er greit å starte på landet og så krype innover. Bodde selv på Lillestrøm som liten og flyttet inn til Oslo når jeg var rundt 10. Glad jeg har fått bodd litt her og litt der :) Vi jobber jo i Oslo begge to og jobbet sammen og samme skift så pendling var ikke noe stress. Nå har han ny jobb da.. Blir spennende å se hvordan vi løser det etter permen.

 

Jeg og har hatt sånne stikninger, det er vel babyens hode som presser på livmorhalsen tenker jeg!

 

Oslojente39: ja det er jo mer praktisk å trekke ut mot de man har :) Jeg har mine i Oslo (og hans i Stavanger). Er nok billigere østover men akkurat her vi bor er det ikke tog eller noen ting.. Og det skjer alltid noe dritt med bussen. Blir sprø. Er nå på busstreik og blir hjemme. Gleder meg som en unge til å dra på IKEA Furuset på lørdag! *fnis*

Har man lappen og bil så kan man jo fint flytte litt lengre ut av sentrum så lenge det er greie veier :) Vi kommer nok til å gjøre det etterhvert, men haster ikke. Er masse barnehager her og føler vi ikke trenger noe annet før mini starter på barneskolen og det er jo noen år til :)

 

Disse stikningene er nye. Jeg har hatt nedpress som om at noe prøver å grave seg ut av skjeden(haha, her snakker vi åpent) og disse stikningene nedover lårene når mini klemmer på nerver...men akkurat disse stikningene har jeg ikke følt før. Men er vel ikke noe viktig....

FOR BABYEN MIN VIL IKKE KOMME UT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er sånne "lynnedslag " ned mot dåsa er det typiske modningstegn, MotherOfDragons :-) Hadde det ikke denne gangen men er visst vanligst hos førstegangs. Hadde det iallfall sist da det nærmet seg slutten! Ikke lenge igjen nå, skjønner at du er dritt lei..

 

Selv er jeg nordfra men har bodd halve livet i Oslo. Bor i bydel Østensjø, her er det fint. Nært både byen og marka. Det som er kjipt er at alt annet enn blokk er sinnsykt dyrt. Rekkehus som er oppussingsobjekter går for over 5 mill... Så hva vi gjør etterhvert er litt usikkert. Må ha et rom til etterhvert iallfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er sånne "lynnedslag " ned mot dåsa er det typiske modningstegn, MotherOfDragons :-) Hadde det ikke denne gangen men er visst vanligst hos førstegangs. Hadde det iallfall sist da det nærmet seg slutten! Ikke lenge igjen nå, skjønner at du er dritt lei..

Selv er jeg nordfra men har bodd halve livet i Oslo. Bor i bydel Østensjø, her er det fint. Nært både byen og marka. Det som er kjipt er at alt annet enn blokk er sinnsykt dyrt. Rekkehus som er oppussingsobjekter går for over 5 mill... Så hva vi gjør etterhvert er litt usikkert. Må ha et rom til etterhvert iallfall.

Ja, er som lynnedslag. Skikkelig intense stikninger som stikker og forsvinner. Roet seg igjen nå da(seff!!!) Er så utålmodig nå! Mannen er også himla klar for action nå.

 

Ja det er spinndyrt i Oslo! Sykt å tenke på hva man kan få utenfor storbyene for små leiligheter her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DER røk vannet gitt! Haha, var liksom ikke tvil når det faktisk var vannet som røk :P

 

Våknet av skikkelig mensenmurring(rie???) aner ikke, men ubehag! Gikk i koma på do og så rant det, men jeg kjente jo at jeg ikke hadde startet å tisse. Kom rosa vann ut. Sjekket papiret og det var klart og fint med svak rosa farge. Tok på truseinnlegg med en gang og ringt føden og skal til sjekk klokka 09-10.

 

Spurte hva som ville skje om ikke riene startet for foreløpig har jeg bare murringer, men hun sa at mest sannsynlig ville starte innen et døgn, men vi skulle snakke mer om det på sjekken.

 

OMG!!! Jeg er i gang!!!!! De etterlengtede smertene er rett rundt hjørnet!!!!

Endret av MotherOfDragons
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DER røk vannet gitt! Haha, var liksom ikke tvil når det faktisk var vannet som røk :P

 

Våknet av skikkelig mensenmurring(rie???) aner ikke, men ubehag! Gikk i koma på do og så rant det, men jeg kjente jo at jeg ikke hadde startet å tisse. Kom rosa vann ut. Sjekket papiret og det var klart og fint med svak rosa farge. Tok på truseinnlegg med en gang og ringt føden og skal til sjekk klokka 09-10.

 

Spurte hva som ville skje om ikke riene startet for foreløpig har jeg bare murringer, men hun sa at mest sannsynlig ville starte innen et døgn, men vi skulle snakke mer om det på sjekken.

 

OMG!!! Jeg er i gang!!!!! De etterlengtede smertene er rett rundt hjørnet!!!!

Hurra, lykke til😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

DER røk vannet gitt! Haha, var liksom ikke tvil når det faktisk var vannet som røk :P

 

Våknet av skikkelig mensenmurring(rie???) aner ikke, men ubehag! Gikk i koma på do og så rant det, men jeg kjente jo at jeg ikke hadde startet å tisse. Kom rosa vann ut. Sjekket papiret og det var klart og fint med svak rosa farge. Tok på truseinnlegg med en gang og ringt føden og skal til sjekk klokka 09-10.

 

Spurte hva som ville skje om ikke riene startet for foreløpig har jeg bare murringer, men hun sa at mest sannsynlig ville starte innen et døgn, men vi skulle snakke mer om det på sjekken.

 

OMG!!! Jeg er i gang!!!!! De etterlengtede smertene er rett rundt hjørnet!!!!

Hurra, lykke til😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :)

 

Skal snart opp til føden for sjekk. Renner fremdeles litt fostervann og har hatt tegningsblødning, bittelitt blod sammen med rosa fostervann. Det murrer og har noe kynnere, men ikke noe sterke rier enda. Satser på de kommer i løpet av dagen og baby vil komme raskt etter.

 

Når vi kommer hjem etter sjekken så må jeg prøve å sove og spise. Vet jeg trenger krefter til den aktive fasen, men ble jo lys våken når vannet gikk 04.45 og appetitten er lik null. Har spist littegranne og kjenner at jeg har seriøs søvnmangel.

 

Men tenk at innen helgen har jeg mini i armene mine ❤️❤️❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er så spennende! ^_^ Er litt misunnelig også :-p Få i deg mat ja, og søvn er sikkert helt riktig hvis du har vært våken siden da! Spis noe "favoritt"mat? Lettere å tvinge i seg? Jeg hat aldri problemer med å spise uansett om jeg har halsbetennelse eller 40 i feber. Mat må man ha.. men er såklart lettere med grillpølse eller Burger på mcern enn en bolle med havregryn :-p

 

Jeg venter i spenning! Jeg hadde egentlig tenkt å foreslå å treffes før beibisene dukket opp men da rekker vi jo ikke det :legrine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var gode nyheter å våkne opp til MoD!!!👏🏼👏🏼👍🏼👍🏼 Så spennende, da er du snart igang med siste etappen! Masse lykke til og får håpe riene ikke er så altfor langt unna!

 

Ingen tegn til fødsel her i gården, men har jo fortsatt en uke igjen til termin idag :) Apropos hvor vi er fra, så er jeg født og oppvokst i Oslo, men da eldstejenta var 6 mnd gammel fikk vi nok av bylivet og flyttet ut "på landet". Ikke lengre ut på landet enn at det tar ca halvtime med toget inn til byen, men langt nok til å få litt mer natur rundt seg, litt mer plass og litt mindre biler på skoleveien, ja rett og slett mer fred og ro rundt øra😜 Har aldri angret på det valget, og stortrives "på bygda"😄 Ellers lite nytt å berette, så vi får vel komme oss ut i solen snart og nyte den flotte sommerdagen☀️☀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo:) Nå sitter jeg med sparketest og mannen sover på benken ved siden av :P

 

I det jeg satt meg ned så sprutet det fostervann! Så ingen tvil når vannet ryker gitt :P Skal sitte her i 30 min og så sendes jeg hjem. Om ikke riene starter så skal jeg inn og settes igang klokka 09 i morgen :)

 

Men satser på at det starter av seg selv i løpet av dagen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DER røk vannet gitt! Haha, var liksom ikke tvil når det faktisk var vannet som røk :P

 

Våknet av skikkelig mensenmurring(rie???) aner ikke, men ubehag! Gikk i koma på do og så rant det, men jeg kjente jo at jeg ikke hadde startet å tisse. Kom rosa vann ut. Sjekket papiret og det var klart og fint med svak rosa farge. Tok på truseinnlegg med en gang og ringt føden og skal til sjekk klokka 09-10.

 

Spurte hva som ville skje om ikke riene startet for foreløpig har jeg bare murringer, men hun sa at mest sannsynlig ville starte innen et døgn, men vi skulle snakke mer om det på sjekken.

 

OMG!!! Jeg er i gang!!!!! De etterlengtede smertene er rett rundt hjørnet!!!!

Lykke til :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo:) Nå sitter jeg med sparketest og mannen sover på benken ved siden av :P

 

I det jeg satt meg ned så sprutet det fostervann! Så ingen tvil når vannet ryker gitt :P Skal sitte her i 30 min og så sendes jeg hjem. Om ikke riene starter så skal jeg inn og settes igang klokka 09 i morgen :)

 

Men satser på at det starter av seg selv i løpet av dagen :)

Ja, det gjør det sikkert. Men så gøy da, nå er det snart en ny epoke i ditt liv - og snart tar dere bilder av alle de rare ansiksutrykkene og er sjokkert over den raske utviklingen til babyen😊😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo:) Nå sitter jeg med sparketest og mannen sover på benken ved siden av :P

 

I det jeg satt meg ned så sprutet det fostervann! Så ingen tvil når vannet ryker gitt :P Skal sitte her i 30 min og så sendes jeg hjem. Om ikke riene starter så skal jeg inn og settes igang klokka 09 i morgen :)

 

Men satser på at det starter av seg selv i løpet av dagen :)

Lykke til, så spennende! Sånn startet mon første fødsel og, riene startet av seg selv etter 14 timer:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hallo:) Nå sitter jeg med sparketest og mannen sover på benken ved siden av :P

 

I det jeg satt meg ned så sprutet det fostervann! Så ingen tvil når vannet ryker gitt :P Skal sitte her i 30 min og så sendes jeg hjem. Om ikke riene starter så skal jeg inn og settes igang klokka 09 i morgen :)

 

Men satser på at det starter av seg selv i løpet av dagen :)

Lykke til, så spennende! Sånn startet mon første fødsel og, riene startet av seg selv etter 14 timer:-)

 

Etter 14 timer o.O Hva har vi begitt oss ut på! Og gubben sier han vil ha minst 4 :legrine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jo ikke vondt i de 14 timene da :-) Hadde dog 17 timer med rier før ungen var ute ;-) Det vanligste er uansett at riene starter raskere etter vannavgang. Og sist fødsel tok to timer da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. Jeg er ikke redd egentlig, hverken for tiden eller smerten. Jeg syntes det er forferdelig vanskelig å forstå bare, og syntes at dagene og ukene nå går i sneglefart! På kurset sa hun at førstegangsfødende går 40 uker + 5 dager og jeg er 38+4 nå.. Blæææh!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...