Gå til innhold

Julibabyer 2015


Krumelur

Anbefalte innlegg

Hehe.. Jeg er ikke redd egentlig, hverken for tiden eller smerten. Jeg syntes det er forferdelig vanskelig å forstå bare, og syntes at dagene og ukene nå går i sneglefart! På kurset sa hun at førstegangsfødende går 40 uker + 5 dager og jeg er 38+4 nå.. Blæææh!

Man er jo laget sånn at man blir så lei at man slutter å bekymre seg for smertene :-) heldigvis. Er ikke lenge igjen nå selv om de siste ukene føles lange, hold ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehe.. Jeg er ikke redd egentlig, hverken for tiden eller smerten. Jeg syntes det er forferdelig vanskelig å forstå bare, og syntes at dagene og ukene nå går i sneglefart! På kurset sa hun at førstegangsfødende går 40 uker + 5 dager og jeg er 38+4 nå.. Blæææh!

Jeg var førstegangs fødende og han kom 2 dager før termin:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DER røk vannet gitt! Haha, var liksom ikke tvil når det faktisk var vannet som røk :P

 

Våknet av skikkelig mensenmurring(rie???) aner ikke, men ubehag! Gikk i koma på do og så rant det, men jeg kjente jo at jeg ikke hadde startet å tisse. Kom rosa vann ut. Sjekket papiret og det var klart og fint med svak rosa farge. Tok på truseinnlegg med en gang og ringt føden og skal til sjekk klokka 09-10.

 

Spurte hva som ville skje om ikke riene startet for foreløpig har jeg bare murringer, men hun sa at mest sannsynlig ville starte innen et døgn, men vi skulle snakke mer om det på sjekken.

 

OMG!!! Jeg er i gang!!!!! De etterlengtede smertene er rett rundt hjørnet!!!!

så gøy! Her gikk også vannet i natt! Men ingen rier her heller. Skal settes i gang i morra tidlig hvis det ikke skjer noe:)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom hjem ca. 11 og fikk sovet 1 time før jeg våknet av en rie.

 

Begynner å ane hva jeg har i vente når det ikke var verre enn en solid vond mensmurring. Har hatt én ca. hvert 10-15 min. siden jeg våknet av den første, så ca. 1 times tid.

 

Det hadde rent ganske mye fostervann mens jeg sov og siden det sikkert ikke blir mindre vondt i løpet av det neste døgnet så tok jeg en lang og varm dusj. Tenk at neste gang jeg dusjer så er jeg mamma!!!

 

Skal prøve å få spist godt da jeg vet at jeg vil få bedre og sterkere rier med nok energi i kroppen, men appetitten er borte. Spiste litt peanøttsmør før sjekken sånn i 6 tiden, en halv muffin som vi kjøpte med oss på veien hjem og en stor skål med melon nå(egentlig dumt siden det er lite energi og mye vomfyll, men frister mest med friske ting).

 

Men har hamstret inn til fødebagen med Bixit Kjeks, Kvikk Lunsj, Snickers, store, myke sjokoladecookies, nøtte og fruktblanding, proteinbarer, mandelkaker og nøttebarer. Så har iallefall nok av energikilder å velge i når tiden er inne :P

 

Er jeg ikke i gang i løpet av døgnet så settes jeg i gang i morgen klokka 09.00 :)

Endret av MotherOfDragons
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ja, det er da noe sukker i melon også! Har spist en kvart vannmelon selv nå nettopp så dømmer deg ikke! Skal du ha med drikkeyoghurt og linfrø? Til etterpå? Tror jeg skal ha det hvertfall, for fordøyelsens skyld. Høres ut som at du har pakket veldig bra med mat! Ser at Leirha har våknet med vannavgang i dag også! Jeg er kjempespent jeg nå for jeg har liksom fulgt litt med på deg MoD og Leirha ^_^

MammaStine91, hvor langt på vei er du? Er det sånn at uke 39 er det magiske tallet? Blir sprø av å vente og nå skal jeg følge med på 3 stykker som føder samtidig? Lurer på om dere føder på samme plass og sånn jeg ^_^

 

Er så spent på deres vegne!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja ja, det er da noe sukker i melon også! Har spist en kvart vannmelon selv nå nettopp så dømmer deg ikke! Skal du ha med drikkeyoghurt og linfrø? Til etterpå? Tror jeg skal ha det hvertfall, for fordøyelsens skyld. Høres ut som at du har pakket veldig bra med mat! Ser at Leirha har våknet med vannavgang i dag også! Jeg er kjempespent jeg nå for jeg har liksom fulgt litt med på deg MoD og Leirha ^_^

MammaStine91, hvor langt på vei er du? Er det sånn at uke 39 er det magiske tallet? Blir sprø av å vente og nå skal jeg følge med på 3 stykker som føder samtidig? Lurer på om dere føder på samme plass og sånn jeg ^_^

 

Er så spent på deres vegne!!!!

Har ikke tenkt på yoghurt eller linfrø :P Så fort alt går igjennom systemet nå så kan jeg ikke se at alt skal stoppe opp i sekundet fødselen er over?

 

Egentlig morsomt dette med at vannet gikk for det skjer egentlig bare i 10-15% av tilfellene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det se mer ut som det er pga det psykiske og om en revner en del?

 

Men har melkesyretabletter etc fra da jeg hadde forstoppelse tidligere i svangerskapet. Får sende mannen ut om det skulle bli et problem. Akkurat nå har det vært helt motsatt. Alt har bare sklidd igjennom de siste 6 ukene. Baby har lagt på seg, men vektn min har stagnert helt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter :-D Har følgt med dere i en stund nå oger såå spennende med alle som har født og som fortsatt venter på å møte miraklene sine <3 Jeg hører egentlig til i August forumet så er ikke så langt bak dere :-D 

Jeg er førstegangsfødende og har et lite spørsmål ang denne slimproppen! Hvordan har den vært hos dere? Merket dere når denne gikk? Og om den gikk i omganger hvordan så den ut da? ;p 

Er så i tvil om det er den som holder på å gå nå over noen dager eller om det bare er utflod ;p Det kommer liksom av og til noe som er tykkere enn resten av utfloden som i seg selv er veldig tynn, men det er ikke blod i det og fargen er med hvit grønnlig ;p Vanskelig å forklare. Synes heller ikke den er seig nok, men så aner jeg jo ikke hvor seig den er når den kommer ut i flere omganger ;p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter :-D Har følgt med dere i en stund nå oger såå spennende med alle som har født og som fortsatt venter på å møte miraklene sine <3 Jeg hører egentlig til i August forumet så er ikke så langt bak dere :-D 

Jeg er førstegangsfødende og har et lite spørsmål ang denne slimproppen! Hvordan har den vært hos dere? Merket dere når denne gikk? Og om den gikk i omganger hvordan så den ut da? ;p 

Er så i tvil om det er den som holder på å gå nå over noen dager eller om det bare er utflod ;p Det kommer liksom av og til noe som er tykkere enn resten av utfloden som i seg selv er veldig tynn, men det er ikke blod i det og fargen er med hvit grønnlig ;p Vanskelig å forklare. Synes heller ikke den er seig nok, men så aner jeg jo ikke hvor seig den er når den kommer ut i flere omganger ;p

Ikke alle ser den eller merker noe til den. Jeg oppdaget den fordi jeg på slutten nå som oftest sjekket papiret når jeg tisset for å se etter den eller fostervann.

 

Men den er som en liten slimete geleklump og den kan være helt klar(det var min, røk for 9 dager siden) eller grønnlig med litt blod i :) Den kan kommer over flere dager og noen ganger kan den bygge seg opp igjen. Men den har dessverre ikke noe å si i forhold til fødsel da den kan gå opp til uker før fødsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er så spennende! ^_^ Er litt misunnelig også :-p Få i deg mat ja, og søvn er sikkert helt riktig hvis du har vært våken siden da! Spis noe "favoritt"mat? Lettere å tvinge i seg? Jeg hat aldri problemer med å spise uansett om jeg har halsbetennelse eller 40 i feber. Mat må man ha.. men er såklart lettere med grillpølse eller Burger på mcern enn en bolle med havregryn :-p

Jeg venter i spenning! Jeg hadde egentlig tenkt å foreslå å treffes før beibisene dukket opp men da rekker vi jo ikke det :legrine:

Så siste linje nå.

 

Vi får møtes når babyen din er ute :) Trilletur og café kos ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her har jeg vært på apoteket og kjøp laktulose i dag, full stopp i systemet her. Har ikke hatt noe problem fram til nå etter fødselen, mistenker at jeg må drikke mer pga ammingen. Forrige gang var jeg redd for å presse fordi jeg var sår nedentil, denne gangen var jeg på do dagen etter fødsel uten problem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde absolutt vært noe! Kle opp småttisene i noe nørdegreier hehehe!

 

Jeg har ikke merket noe til noen slimpropp ennå men har nye utfolde i seg selv. Har lyst på flere tegn!

 

Og 6 uker med "rettigjennom" hørtes slitsomt ut! Jeg er ganske normal egentlig, sikkert mest mat-påvirket. Men har hatt et veldig normalt svangerskap, ingen cravings og ingen moods heller! Flaks!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har jeg vært på apoteket og kjøp laktulose i dag, full stopp i systemet her. Har ikke hatt noe problem fram til nå etter fødselen, mistenker at jeg må drikke mer pga ammingen. Forrige gang var jeg redd for å presse fordi jeg var sår nedentil, denne gangen var jeg på do dagen etter fødsel uten problem!

Hvordan går det eller med mini? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må det være blod i det om den er grønnlig? :-) Har en mistanke om at det er slimproppen som er på vei ut siden jeg har sååå mye stikkninger der inni når hun beveger seg! Som lynnedslag inni skjeden ;p

 

Endret av vil-bli-mamma
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde absolutt vært noe! Kle opp småttisene i noe nørdegreier hehehe!

Jeg har ikke merket noe til noen slimpropp ennå men har nye utfolde i seg selv. Har lyst på flere tegn!

Og 6 uker med "rettigjennom" hørtes slitsomt ut! Jeg er ganske normal egentlig, sikkert mest mat-påvirket. Men har hatt et veldig normalt svangerskap, ingen cravings og ingen moods heller! Flaks!

Haha, i sånne Pokémondrakter eller noe :P

 

Ja, går seriøst på do 6 ganger i døgnet og etterlater "full skål" hver gang og det er ufordøyde greier så er nok ikke så mye kroppen min har klart å ta opp nå de siste 6 ukene. Har klart å legge på meg 12 kg og det var målet siden jeg bare veide 52 ved start.

 

Men utenom det så har jo formen vært super, selv med vann i ledd, trøtthet og lite energi. Jeg løp jo faktisk i går så jeg kan si at jeg løp frem til fødsel :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må det være blod i det om den er grønnlig? :-) Har en mistanke om at det er slimproppen som er på vei ut siden jeg har sååå mye stikkninger der inni når hun beveger seg! Som lynnedslag inni skjeden ;p

Nope. Klar, klar med blod, grønn med eller uten blod ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj.. jeg veide 83 når jeg ble gravid og veier 96 nå :-( Skulle ikke være så stor og skulle ikke gå opp så mye men har ikke gått opp I stort annet enn baby og vAnn. Føttene mine er helt grusomme nå og har bare gått litt opp over lårene. Har troa! Og babyjogger!

 

Stikker hos meg også! Hun har tatt pause i dag til nå men nå vris og vendes det nedover. I går var hun ivrig som få! Hehe.. men vil heller ha smertene og vite at det nærmer seg enn inhenting!

 

Hvordan er riene MoD?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj.. jeg veide 83 når jeg ble gravid og veier 96 nå :-( Skulle ikke være så stor og skulle ikke gå opp så mye men har ikke gått opp I stort annet enn baby og vAnn. Føttene mine er helt grusomme nå og har bare gått litt opp over lårene. Har troa! Og babyjogger!

Stikker hos meg også! Hun har tatt pause i dag til nå men nå vris og vendes det nedover. I går var hun ivrig som få! Hehe.. men vil heller ha smertene og vite at det nærmer seg enn inhenting!

Hvordan er riene MoD?

Da har du ikke gått opp mye :) Det renner av med en gang baby er ute og resten går du av med trilleturer og amming skal du se ;)

 

Virker som om hun borer seg nedover :) Det er et godt tegn da!

 

Her stoppet det helt opp gitt. Hadde rier hvert 10-15 minutt frem til ca. 15.00, men nå er det ikke mye tegn her. Men det er bare 10 timer siden vannet røk så det tar seg sikkert opp igjen når jeg minst venter det. Om ikke så blir det igangsetting i morgen. Uansett digg å vite at mini er i armene mine innen helgen ❤️❤️❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Her har jeg vært på apoteket og kjøp laktulose i dag, full stopp i systemet her. Har ikke hatt noe problem fram til nå etter fødselen, mistenker at jeg må drikke mer pga ammingen. Forrige gang var jeg redd for å presse fordi jeg var sår nedentil, denne gangen var jeg på do dagen etter fødsel uten problem!

Hvordan går det eller med mini? :)

Jo takk, det går veldig bra! Ammingen går knirkefritt nå, og han legger på seg som han skal, er nå oppe i 2600 g. Så bikker nok 3 kg i løpet av et par uker. I natt var han veldig urolig og ville bare ligge og sutte på puppen, men tror han hadde vondt i magen, for han har bæsja og prompa massevis dag:-) Ellers har han sovet bra til nå.

 

Tenk, nå har du snart babyen i armene dine 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Her har jeg vært på apoteket og kjøp laktulose i dag, full stopp i systemet her. Har ikke hatt noe problem fram til nå etter fødselen, mistenker at jeg må drikke mer pga ammingen. Forrige gang var jeg redd for å presse fordi jeg var sår nedentil, denne gangen var jeg på do dagen etter fødsel uten problem!

Hvordan går det eller med mini? :)
Jo takk, det går veldig bra! Ammingen går knirkefritt nå, og han legger på seg som han skal, er nå oppe i 2600 g. Så bikker nok 3 kg i løpet av et par uker. I natt var han veldig urolig og ville bare ligge og sutte på puppen, men tror han hadde vondt i magen, for han har bæsja og prompa massevis dag:-) Ellers har han sovet bra til nå.

 

Tenk, nå har du snart babyen i armene dine 😍

Så godt å høre at alt er bra med dere :) Og digg at ammingen går som det suser nå ❤️

 

Er så utrolig spent nå! Håper bare riene tar av snart!

 

 

Det blir litt av en weekend på deg MoD! :-D

Jaaaa :) Blir den mest spesielle og magiske helgen i mitt liv ❤️❤️❤️

Endret av MotherOfDragons
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det MoD? Venter spent på oppdatering, BiMs første "fødsel minutt for minutt" hadde vært noe😄 Lykke tiiil🙏🙏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...