Gå til innhold

Julibabyer 2015


Krumelur

Anbefalte innlegg

Fra det ene problemet til det andre... Nå har jeg for MYE melk nå! Stakkars tulla må virkelig svelge unna,og det ender jo med luft og vondt i magen😩 prøver nå å hoppe over en amming av bryst nr 2 for å se om det hjelper. Har også en liten hard kul på brystet som jeg bekymrer meg litt over😳 ikke kjent den før. Ser det ann litt siden det sikkert kan være en kjertel.

Hadde det sånn forrige gang, skikkelig pes. Det går seg sikkert til i løpet av noen dager. Det som kan hjelpe litt et å amme i intervaller, altså bare fra et bryst i feks tre timer. Du må nok håndmelket eller pumpe litt bare for å lette på det verste trykket på det andre brystet til å begynne med, men det regulerer seg ganske fort. Da unngår du at ungen bare får formelk, og produksjonen blir bedre tilpasset behovet. Hvis ikke det hjelper finnes det en litt mer omfattende metode på ammehjelpen.no, der står mange gode tips. Er skikkelig slitsomt å ha for mye melk, sist gang sleit jeg med det lenge, denne gangen regulerte det seg av seg selv etter noen dager. Hvis ikke den kulen forsvinner i løpet av noen dager så sjekk det opp. Du får henvisning til mammografi kjapt. Det er sikkert ingenting, men ikke verdt å bruke energi på å gå og bekymre seg! Endret av Krumelur
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fra det ene problemet til det andre... Nå har jeg for MYE melk nå! Stakkars tulla må virkelig svelge unna,og det ender jo med luft og vondt i magen😩 prøver nå å hoppe over en amming av bryst nr 2 for å se om det hjelper. Har også en liten hard kul på brystet som jeg bekymrer meg litt over😳 ikke kjent den før. Ser det ann litt siden det sikkert kan være en kjertel.

Jeg har motsatt problem, for lite melk om kvelden. Men nå er det ihvertfall nok til å bare amme ham på dagtid. På kvelden må jeg gi mme, ellers bare sutrer han. Det med kul, jeg kjente også en kul her om dagen. Men roet meg med at det skjer mye rart med kroppen min nå om dagen. Kjenner også stikkinger i brystene, lurer litt på hva d kan være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vanlig at det virker som om man har for lite om kvelden. Enkelte kvelder henger de i puppen konstant og blir aldri fornøyde, men da øker produksjonen. Du gjør såklart som du synes er Best, men når du gir mme så vil det fortsette sånn at du ikke har nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vanlig at det virker som om man har for lite om kvelden. Enkelte kvelder henger de i puppen konstant og blir aldri fornøyde, men da øker produksjonen. Du gjør såklart som du synes er Best, men når du gir mme så vil det fortsette sånn at du ikke har nok.

Ok, så da er det best å la ham henge i puppen, for å øke produksjonen. Syntes bare de virker så tomme. Vil jo gjerne øke produksjonen, så jeg kan bare fullamme. Men jeg trodde ikke det var mulig å øke produksjonen når barnet er 4 uker gammelt, noen som vet noe om det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Er vanlig at det virker som om man har for lite om kvelden. Enkelte kvelder henger de i puppen konstant og blir aldri fornøyde, men da øker produksjonen. Du gjør såklart som du synes er Best, men når du gir mme så vil det fortsette sånn at du ikke har nok.

Ok, så da er det best å la ham henge i puppen, for å øke produksjonen. Syntes bare de virker så tomme. Vil jo gjerne øke produksjonen, så jeg kan bare fullamme. Men jeg trodde ikke det var mulig å øke produksjonen når barnet er 4 uker gammelt, noen som vet noe om det?
Jo produksjonen økes hele tida, i takt med at barnet trenger mer og mer! Det står også tips om hvordan du kan øke produksjonen inne på ammehjelpen.no. Men at det er masete på kveldstid er veldig vanlig i perioder. De har jo også økedager, dager der du bare ammer og ammer, det er også for å øke produksjonen. Det kan være at det blir slitsomt noen dager hvis du kutter mme, men hvis du har nok melk ellers vil det nok gå seg til :-) Endret av Krumelur
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vørterøl og alkoholfritt øl skal være godt for melkeproduksjonen.

 

Anonymous poster hash: e65eb...6d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

 

Er vanlig at det virker som om man har for lite om kvelden. Enkelte kvelder henger de i puppen konstant og blir aldri fornøyde, men da øker produksjonen. Du gjør såklart som du synes er Best, men når du gir mme så vil det fortsette sånn at du ikke har nok.

Ok, så da er det best å la ham henge i puppen, for å øke produksjonen. Syntes bare de virker så tomme. Vil jo gjerne øke produksjonen, så jeg kan bare fullamme. Men jeg trodde ikke det var mulig å øke produksjonen når barnet er 4 uker gammelt, noen som vet noe om det?
Jo produksjonen økes hele tida, i takt med at barnet trenger mer og mer! Det står også tips om hvordan du kan øke produksjonen inne på ammehjelpen.no. Men at det er masete på kveldstid er veldig vanlig i perioder. De har jo også økedager, dager der du bare ammer og ammer, det er også for å øke produksjonen. Det kan være at det blir slitsomt noen dager hvis du kutter mme, men hvis du har nok melk ellers vil det nok gå seg til :-)

Hyppig amming og urolig baby på kveldstid er veldig vanlig! Selv lot jeg jenta mi ligge på puppen hele kvelden gjennom om hun ønsket det, mens jeg så på TV og/ eller slappet av med noe å lese på. Med hyppig kveldsamming får du også opp produksjonen, og baby "tankrer seg opp" til å kunne sove i lengre strekk på natta.

 

Begynner å bli seriøst klar for litt fødings her nå, er så slitsomt med alle de vonde maseriene og det å føle seg som en tikkende fødebombe😜 Det murrer og strammer og holder på nesten konstant nå, så håper da inderlig ikke det er så altfor lenge til....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plutselig tok melken seg opp gitt. Fra 6 ML i går kveld til 30 ML i natt! Mon tro om havregrøt hjalp?

 

Nå har han hatt økedøgn siden kl. 16 i går med pupp hver/annenhver time. Nå renner det melk når jeg presser og puppene ble gigantiske over natten 😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plutselig tok melken seg opp gitt. Fra 6 ML i går kveld til 30 ML i natt! Mon tro om havregrøt hjalp?

 

Nå har han hatt økedøgn siden kl. 16 i går med pupp hver/annenhver time. Nå renner det melk når jeg presser og puppene ble gigantiske over natten 😜

Det er sånn det er ;-) Det er hormonstyrt. Det har ikke noe med hva du spiser å gjøre. Endret av Krumelur
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Grattis alla som har fått nu :-)

 

Min lilla sover max 1,5 timmar och sen vaken 3-6 timmar. Är helt slut, och är inte inne här så mycket på grund av det. Hoppas han snart sover lite längre för den här mamman orkar inte mer, suck. Han växer som han ska i alla fall...

Åh, en våken liten kar. Er han fornøyd i våken tiden eller sutrete? Min ønsker mer og mer oppmerksomhet i våken tilstand nå. Sutrer hvis han ikke ligger på fanget. Så i dag når jeg måtte ordne istand til fotografering ble han frustrert.

 

Han er ganska nöjd för det mesta. Så länge han er i famnen eller vognen :). Men nå har han sovit 2 timmer mellom hver amning i natt så det var godt :D

 

hur gammal er din nu? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Grattis alla som har fått nu :-)

 

Min lilla sover max 1,5 timmar och sen vaken 3-6 timmar. Är helt slut, och är inte inne här så mycket på grund av det. Hoppas han snart sover lite längre för den här mamman orkar inte mer, suck. Han växer som han ska i alla fall...

Åh, en våken liten kar. Er han fornøyd i våken tiden eller sutrete? Min ønsker mer og mer oppmerksomhet i våken tilstand nå. Sutrer hvis han ikke ligger på fanget. Så i dag når jeg måtte ordne istand til fotografering ble han frustrert.

Han er ganska nöjd för det mesta. Så länge han er i famnen eller vognen :). Men nå har han sovit 2 timmer mellom hver amning i natt så det var godt :D

 

hur gammal er din nu? :)

Han er 4 uker + 2 dager. Han er våken nå og er også fornøyd bare han får ligge i fanget😊. Han sov lenge i natt og er lys våken nå. Har ammet ham hver time fra 9. Tror ikke han blir ordentlig mett, men flaske vil han ikke ha😳. Kjenner jeg får vondt i puppene, men håper det ikke utvikler seg til brystbetennelse igjen. Hvor stor er din nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Plutselig tok melken seg opp gitt. Fra 6 ML i går kveld til 30 ML i natt! Mon tro om havregrøt hjalp?

 

Nå har han hatt økedøgn siden kl. 16 i går med pupp hver/annenhver time. Nå renner det melk når jeg presser og puppene ble gigantiske over natten 😜

Det er sånn det er ;-) Det er hormonstyrt. Det har ikke noe med hva du spiser å gjøre.

Håper han går opp i vekt nå. Han har totalt gått ned 300 gram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Plutselig tok melken seg opp gitt. Fra 6 ML i går kveld til 30 ML i natt! Mon tro om havregrøt hjalp?

 

Nå har han hatt økedøgn siden kl. 16 i går med pupp hver/annenhver time. Nå renner det melk når jeg presser og puppene ble gigantiske over natten 😜

Det er sånn det er ;-) Det er hormonstyrt. Det har ikke noe med hva du spiser å gjøre.
Håper han går opp i vekt nå. Han har totalt gått ned 300 gram.

Gjør nok det:-) Det er vel vanlig at de går ned ti prosent av fødselsvekten. Går nok raskt opp igjen nå som melka flommer :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

 

 

Grattis alla som har fått nu :-)

 

Min lilla sover max 1,5 timmar och sen vaken 3-6 timmar. Är helt slut, och är inte inne här så mycket på grund av det. Hoppas han snart sover lite längre för den här mamman orkar inte mer, suck. Han växer som han ska i alla fall...

Åh, en våken liten kar. Er han fornøyd i våken tiden eller sutrete? Min ønsker mer og mer oppmerksomhet i våken tilstand nå. Sutrer hvis han ikke ligger på fanget. Så i dag når jeg måtte ordne istand til fotografering ble han frustrert.
Han er ganska nöjd för det mesta. Så länge han er i famnen eller vognen :). Men nå har han sovit 2 timmer mellom hver amning i natt så det var godt :D

 

hur gammal er din nu? :)

Han er 4 uker + 2 dager. Han er våken nå og er også fornøyd bare han får ligge i fanget. Han sov lenge i natt og er lys våken nå. Har ammet ham hver time fra 9. Tror ikke han blir ordentlig mett, men flaske vil han ikke ha. Kjenner jeg får vondt i puppene, men håper det ikke utvikler seg til brystbetennelse igjen. Hvor stor er din nå?

 

Idag er han 3 uker :). Så fint att han är nöjd! Ibland tror man att de aldrig skall bli mätta, men det er bara att låta dom suga. Det er ju veldigt få som ikke har tillräckligt med melk! Håper du slipper betennelse =/

 

Jaja, nå våknet han igjen da... 30 minutter :haar:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært og veid på helsestasjonen, ungen hadde gått opp 300 g siste uka, og veier nå 2900 g. Er en mnd gammel i mårra. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært og veid på helsestasjonen, ungen hadde gått opp 300 g siste uka, og veier nå 2900 g. Er en mnd gammel i mårra. :-)

Hurra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare jeg igjen som ikke har født ? Termin 31.07. Men gikk 7 dager over sist gang.

Jeg har ikke født enda heller!!😕😕 UL-termin nå på torsdag 30., men har ikke menstermin før søndag 2.august (og den tror jeg kanskje stemmer best). Fikk to uker før med førstejenta og 2 dager før med andre, så nå setter jeg snart pers.rek i svangerskapslengde her...😜 Vi får prøve å se positivt på det, jo nærmere august vi kommer, desto mindre fellesferie-problematikk rundt kommende bursdagsfeiringer osv blir det da ihvertfall😄👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Fra det ene problemet til det andre... Nå har jeg for MYE melk nå! Stakkars tulla må virkelig svelge unna,og det ender jo med luft og vondt i magen😩 prøver nå å hoppe over en amming av bryst nr 2 for å se om det hjelper. Har også en liten hard kul på brystet som jeg bekymrer meg litt over😳 ikke kjent den før. Ser det ann litt siden det sikkert kan være en kjertel.

Jeg har motsatt problem, for lite melk om kvelden. Men nå er det ihvertfall nok til å bare amme ham på dagtid. På kvelden må jeg gi mme, ellers bare sutrer han. Det med kul, jeg kjente også en kul her om dagen. Men roet meg med at det skjer mye rart med kroppen min nå om dagen. Kjenner også stikkinger i brystene, lurer litt på hva d kan være?
Hjelper å høre at vi er flere😳 stikkinger har jeg også,men det er nok melka.

Du vil vel kanskje få mer melk etterhvert? Ammer du om natta eller kanskje før han får mme?

Endret av Marsch83
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De sier at en bør ha 5-6 våte bleier om man har greit med melk.

 

Melken er der, har ligget med han siden i går ettermiddag. Men hvor er de våte bleiemerke? Har bare et par hittil i dag :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De sier at en bør ha 5-6 våte bleier om man har greit med melk.

 

Melken er der, har ligget med han siden i går ettermiddag. Men hvor er de våte bleiemerke? Har bare et par hittil i dag :(

Vår hadde ikke mange våte bleier heller før nå i dag. Enda jec vet jeg har mer enn nok.😳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

De sier at en bør ha 5-6 våte bleier om man har greit med melk.

 

Melken er der, har ligget med han siden i går ettermiddag. Men hvor er de våte bleiemerke? Har bare et par hittil i dag :(

Vår hadde ikke mange våte bleier heller før nå i dag. Enda jec vet jeg har mer enn nok.😳

Jaja, han tisser mye nå uten bleie og har lagt på seg :) Hurra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Fra det ene problemet til det andre... Nå har jeg for MYE melk nå! Stakkars tulla må virkelig svelge unna,og det ender jo med luft og vondt i magen😩 prøver nå å hoppe over en amming av bryst nr 2 for å se om det hjelper. Har også en liten hard kul på brystet som jeg bekymrer meg litt over😳 ikke kjent den før. Ser det ann litt siden det sikkert kan være en kjertel.

Jeg har motsatt problem, for lite melk om kvelden. Men nå er det ihvertfall nok til å bare amme ham på dagtid. På kvelden må jeg gi mme, ellers bare sutrer han. Det med kul, jeg kjente også en kul her om dagen. Men roet meg med at det skjer mye rart med kroppen min nå om dagen. Kjenner også stikkinger i brystene, lurer litt på hva d kan være?
Hjelper å høre at vi er flere😳 stikkinger har jeg også,men det er nok melka.

Du vil vel kanskje få mer melk etterhvert? Ammer du om natta eller kanskje før han får mme?

Ja, jeg ammer alltid før han får morsmelk. I det siste har han ikke ønsket mme etter amming, så da ee han nok ganske mett etter amming. I en periode ammet jeg, så fikk han morsmelk og så pumpet jeg. Det orker jeg ikke mer, tok 2 timer med ett måltid omtrent. Da ammet jeg også på natta for å øke melkeproduksjonen. Nå ammer jeg om natta når han våkner for mat. Før foretrakk han flaska, nå foretrekker han puppen. Sikkert fordi han er større og sterkere, det er lettere for ham å suge tenker jeg.

 

Og ved sist veiing hadde han gått opp 359 gram på 1 uke:)

Endret av Oslojente39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...