Gå til innhold

IKM uke 47


Leirha

Anbefalte innlegg

Jeg har aldri vært gravid så jeg aner ikke hva jeg skal kjenne etter eller hvordan det er på noe måte og det er ulidelig å gå rundt å vente på å kanskje få kjenne dette for første gang :) Har vært verpesjuk i over 10 år nå, så dette er virkelig etterlengtet og sårt å vente på nå merker jeg :) Håper det ikke tar altfor lang tid før det skjer noe, gleder meg så innmari til å forhåpentligvis få ruge på en spire eller to..:)

...-og det er jo veldig individuelt hva, eller om, man kjenner noe så tidlig!

 

Du har mye å glede deg til! Krysser fingrene for deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

Jeg har aldri vært gravid så jeg aner ikke hva jeg skal kjenne etter eller hvordan det er på noe måte og det er ulidelig å gå rundt å vente på å kanskje få kjenne dette for første gang :) Har vært verpesjuk i over 10 år nå, så dette er virkelig etterlengtet og sårt å vente på nå merker jeg :) Håper det ikke tar altfor lang tid før det skjer noe, gleder meg så innmari til å forhåpentligvis få ruge på en spire eller to.. :)

...-og det er jo veldig individuelt hva, eller om, man kjenner noe så tidlig!

 

Du har mye å glede deg til! Krysser fingrene for deg!

 

Tusen takk :) Er veldig ydmyk i forhold til dette, vet det ikke er alle forunt å få barn, så jeg tar det ikke for gitt at jeg får det til. Men ingenting som taler imot det så håper det klaffer etterhvert :) Blir mer og mer spennende for hver pp, spesielt nå som jeg har knekt eggløsnings-nøtta og vet at vi treffer. Krysser fingrene for oss alle, ser det er mange det klaffer fort for også så det bli noen spennende uker fremover for oss alle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå nærmer uke 47 seg!! Jeg føler at jeg ikke aner når EL var denne pp, så jeg har ikke noe "håp" eller forventninger. Vet derfor ikke hvor jeg ligger an i løypa. Meeen vi har nå lagt inn aksjer annenhver dag, så i teorien så er det jo sjanser likevel :P Null symptomer, men det tror jeg kanskje har noe med at jeg ikke kjenner så mye etter lenger ;) Prøver å ikke tenke så mye på det, tar det heller som en positiv overraskelse hvis spiren sitter denne mnd. Det passer egentlig litt dårlig hvis jeg blir gravid akkurat nå mtp et bryllup jeg gjerne skulle ha vært i rundt "termin" neste sommer. Så da skal jeg banne på at den sitter nå :P 

 

Skal ha folk over både imorgen og på lørdag. Vurderer å ta en test på morran bare sånn for sikkerhets skyld, men det er vel sikkert for tidlig til at den er positiv uansett..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er litt forvirret jeg.. forrige syklus ble det bare en syklus på 21 dager.. men vanligvis har jeg ca 27-28dager.. appen jeg bruker viser at jeg da skulle hatt TR i dag.. men etter 28dagers syklus blir det 18november .. så skjønner ikke hvorfor den forkorter ned denne ene måneden.. jeg blir jo helt forvirret :P får jo falske forhåpninger her.. men bør vel kanskje satse på den er tilbake på 28dager igjen.. ? noen som kjenner til dette? hehe :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er litt forvirret jeg.. forrige syklus ble det bare en syklus på 21 dager.. men vanligvis har jeg ca 27-28dager.. appen jeg bruker viser at jeg da skulle hatt TR i dag.. men etter 28dagers syklus blir det 18november .. så skjønner ikke hvorfor den forkorter ned denne ene måneden.. jeg blir jo helt forvirret :P får jo falske forhåpninger her.. men bør vel kanskje satse på den er tilbake på 28dager igjen.. ? noen som kjenner til dette? hehe :rolleyes:

Det skjer med meg også innmellom.

At syklusen blir forkortet, men hos meg er det pga eggløsningen kommer noen dager før i så fall, perioden mellom el og tr er konstant på 9-10 dager.

Så egentlig skulle jeg hatt tr i går eller i dag, siden el kom tidligere enn antatt.

Jeg har begynt å småblø litt, som jeg alltid gjør et par dager før, men all symptomer er borte.

Blør bare litt innimellomo når jeg er på do.

Ingen virkelig tegn til tr, men ingen positiv test heller..Selv om det er for tidlig.

Har syke influensasymptomer og murring i ryggen eller ingenting.

Skjlnner ikke noe, men tviler sterkt på at det er noe baby på gang.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

jeg er litt forvirret jeg.. forrige syklus ble det bare en syklus på 21 dager.. men vanligvis har jeg ca 27-28dager.. appen jeg bruker viser at jeg da skulle hatt TR i dag.. men etter 28dagers syklus blir det 18november .. så skjønner ikke hvorfor den forkorter ned denne ene måneden.. jeg blir jo helt forvirret :P får jo falske forhåpninger her.. men bør vel kanskje satse på den er tilbake på 28dager igjen.. ? noen som kjenner til dette? hehe :rolleyes:

Det skjer med meg også innmellom.

At syklusen blir forkortet, men hos meg er det pga eggløsningen kommer noen dager før i så fall, perioden mellom el og tr er konstant på 9-10 dager.

Så egentlig skulle jeg hatt tr i går eller i dag, siden el kom tidligere enn antatt.

Jeg har begynt å småblø litt, som jeg alltid gjør et par dager før, men all symptomer er borte.

Blør bare litt innimellomo når jeg er på do.

Ingen virkelig tegn til tr, men ingen positiv test heller..Selv om det er for tidlig.

Har syke influensasymptomer og murring i ryggen eller ingenting.

Skjlnner ikke noe, men tviler sterkt på at det er noe baby på gang.

 

 

ser vi har det ganske likt nå ja.. sukk.. jeg gikk på do nå,og jammen  var det ikke kommet litt brunlig her.. nei nei.. :( så da deer vel håpet bort denne måneden også :( men jeg håper jo litt enda da.. er jo ikke kommet i gang.. men tipper det skjer i løpet av helgen :unsure:  :unsure:  krysser fingrene for deg :)

 

mannen min er blitt innkalt allerede til IVF avdelingen for sædanalyse.. så håper dette kan gi svar på noe..eller ett håp om det er noe som ikke stemmer :rolleyes:  

Endret av TK32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

 

jeg er litt forvirret jeg.. forrige syklus ble det bare en syklus på 21 dager.. men vanligvis har jeg ca 27-28dager.. appen jeg bruker viser at jeg da skulle hatt TR i dag.. men etter 28dagers syklus blir det 18november .. så skjønner ikke hvorfor den forkorter ned denne ene måneden.. jeg blir jo helt forvirret :P får jo falske forhåpninger her.. men bør vel kanskje satse på den er tilbake på 28dager igjen.. ? noen som kjenner til dette? hehe :rolleyes:

Det skjer med meg også innmellom.

At syklusen blir forkortet, men hos meg er det pga eggløsningen kommer noen dager før i så fall, perioden mellom el og tr er konstant på 9-10 dager.

Så egentlig skulle jeg hatt tr i går eller i dag, siden el kom tidligere enn antatt.

Jeg har begynt å småblø litt, som jeg alltid gjør et par dager før, men all symptomer er borte.

Blør bare litt innimellomo når jeg er på do.

Ingen virkelig tegn til tr, men ingen positiv test heller..Selv om det er for tidlig.

Har syke influensasymptomer og murring i ryggen eller ingenting.

Skjlnner ikke noe, men tviler sterkt på at det er noe baby på gang.

 

 

ser vi har det ganske likt nå ja.. sukk.. jeg gikk på do nå,og jammen  var det ikke kommet litt brunlig her.. nei nei.. :( så da deer vel håpet bort denne måneden også :( men jeg håper jo litt enda da.. er jo ikke kommet i gang.. men tipper det skjer i løpet av helgen :unsure:  :unsure:  krysser fingrene for deg :)

 

mannen min er blitt innkalt allerede til IVF avdelingen for sædanalyse.. så håper dette kan gi svar på noe..eller ett håp om det er noe som ikke stemmer :rolleyes:  

 

Uff, krysser fingrene for god sædkvalitet :D

Manne her i huset har dårlig sædkvalitet.

Eller jeg er jammen ikke helt sikker hva han har, fikk beskjed at han har mange celler som svømmer feil, men at han til gjenngjeld har veldig, veldig mange celller.

Kunne være problematisk å bli gravid sa gynekologen, men vi har to barn fra før, og kvaliteten har alltid vært sånn.

Da jeg spontan ble gravid ved første forsøk sist, så var vi henvist til IVF, men det var jo ikke vist siden vi fikk det til.

 

Denne gang må vi i så fall dekke alt selv, snufs, noe vi ikke har råd til, det koster jo ganske mye.

Så vi får se hva vi gjør. Skulle gjerne sagt at penger ikke stopper oss, men det gjør det altså.

Uff, tar på dette.

Er jo bare 3dje forsøket nå, blir kanskje et til før vi kaster inn håndkleet til april.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TK32: Den ene (jada, jeg har flere, tihi) appen min justerer seg alltid etter siste syklus. Den andre holder seg konstant på den lengden jeg har stilt den inn på. Litt avhengig om jeg har 24, 25 eller 29 dager (det har vært alle tre disse siste mnd) så har jeg ikm et sted mellom imorgen og torsdag. Tok test igår, negativ. Har ikke helt trua på denne pp, men håper i det lengste på en lengre syklus enn 25 dager 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

jeg er litt forvirret jeg.. forrige syklus ble det bare en syklus på 21 dager.. men vanligvis har jeg ca 27-28dager.. appen jeg bruker viser at jeg da skulle hatt TR i dag.. men etter 28dagers syklus blir det 18november .. så skjønner ikke hvorfor den forkorter ned denne ene måneden.. jeg blir jo helt forvirret :P får jo falske forhåpninger her.. men bør vel kanskje satse på den er tilbake på 28dager igjen.. ? noen som kjenner til dette? hehe :rolleyes:

Det skjer med meg også innmellom.

At syklusen blir forkortet, men hos meg er det pga eggløsningen kommer noen dager før i så fall, perioden mellom el og tr er konstant på 9-10 dager.

Så egentlig skulle jeg hatt tr i går eller i dag, siden el kom tidligere enn antatt.

Jeg har begynt å småblø litt, som jeg alltid gjør et par dager før, men all symptomer er borte.

Blør bare litt innimellomo når jeg er på do.

Ingen virkelig tegn til tr, men ingen positiv test heller..Selv om det er for tidlig.

Har syke influensasymptomer og murring i ryggen eller ingenting.

Skjlnner ikke noe, men tviler sterkt på at det er noe baby på gang.

 

 

ser vi har det ganske likt nå ja.. sukk.. jeg gikk på do nå,og jammen  var det ikke kommet litt brunlig her.. nei nei.. :( så da deer vel håpet bort denne måneden også :( men jeg håper jo litt enda da.. er jo ikke kommet i gang.. men tipper det skjer i løpet av helgen :unsure:  :unsure:  krysser fingrene for deg :)

 

mannen min er blitt innkalt allerede til IVF avdelingen for sædanalyse.. så håper dette kan gi svar på noe..eller ett håp om det er noe som ikke stemmer :rolleyes:  

 

Uff, krysser fingrene for god sædkvalitet :D

Manne her i huset har dårlig sædkvalitet.

Eller jeg er jammen ikke helt sikker hva han har, fikk beskjed at han har mange celler som svømmer feil, men at han til gjenngjeld har veldig, veldig mange celller.

Kunne være problematisk å bli gravid sa gynekologen, men vi har to barn fra før, og kvaliteten har alltid vært sånn.

Da jeg spontan ble gravid ved første forsøk sist, så var vi henvist til IVF, men det var jo ikke vist siden vi fikk det til.

 

Denne gang må vi i så fall dekke alt selv, snufs, noe vi ikke har råd til, det koster jo ganske mye.

Så vi får se hva vi gjør. Skulle gjerne sagt at penger ikke stopper oss, men det gjør det altså.

Uff, tar på dette.

Er jo bare 3dje forsøket nå, blir kanskje et til før vi kaster inn håndkleet til april.

 

 

 

huff nei dette er ikke lett altså.. men da er hvertfall sjansene der når dere har fått fra før:) men vet det hjelper så lite å høre det hehe:) ja det er jo di pengene da.. vi har aldri forsøkt noe med ekstra hjelp..så blir jo spennende å se hva som skjer..håper aller mest vi klarer det selv :rolleyes:

krysser fingrene for dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TK32: Den ene (jada, jeg har flere, tihi) appen min justerer seg alltid etter siste syklus. Den andre holder seg konstant på den lengden jeg har stilt den inn på. Litt avhengig om jeg har 24, 25 eller 29 dager (det har vært alle tre disse siste mnd) så har jeg ikm et sted mellom imorgen og torsdag. Tok test igår, negativ. Har ikke helt trua på denne pp, men håper i det lengste på en lengre syklus enn 25 dager

ja jeg har to apper her hehe :P  den ene er lik uansett, og den ene justerer seg..så jeg er litt forvirret.. men nå kommer det ikke noe brunt igjen,.så øyner litt håp :) men er likevel ganske sikker på at tr kommer rimelig snart.. for di puppene som var øm er ikke så øm lengere :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kom TR idag, to dager før forventet. Lykke til til dere andre, måtte dere få positive tester

Uff, det var jo ikke sånn det skulle gå :o

Bedre lykke neste gang, din tur kommer nok snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Her kom TR idag, to dager før forventet. Lykke til til dere andre, måtte dere få positive tester

Uff, det var jo ikke sånn det skulle gå :o

Bedre lykke neste gang, din tur kommer nok snart :)

Litt skuffa men jaja. Neste mnd skal jeg starte med eggløsningstester, så håper det skal klaffe da👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Xtal: Æsj, så kjipt. Drittante.. Sånn har de to siste syklusene mine vært også, - at hu har kommet for tidlig.

 

Ellers er denne månedens første mål nådd; jeg fikk ikke mensen igår. Sist syklus var på 24 dager og gangen før der var 25. Så jeg var litt redd for at den skulle gå ned til 23 dager denne gangen. Men det gjorde den ikke :) Neste mål er å ikke få den idag :P Og sånn går no dagan.. Jeg kjenner stikninger idag. Har kjent det de to forrige mnd også, trodde den gang da at det har vært tegn på at egget fester seg. Men TR har alltid kommet 2 dager etter det.. Sukk.. Jaja, jeg hadde jo ikke helt trua på denne mnd uansett. Det viktige nå er bare å få syklusen min opp i 28 dager igjen. Så tar jeg heller en graviditet som en veldig positiv overraskelse :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virkelig unødvendig og dårlig gjort av tanta å dukke opp altså, Xtal! :angry:

 

Kjempebra at syklusen ser ut til å bli lengre igjen Ulvinne - og plutselig sitter spiren før du aner det! :D Det gjelder deg også Xtal! :D

 

Er vel 11 eller 12 dpo her i dag. Tok en billigtest midt på dagen i går (smart, ja..) og den var seff dønn negativ, ingen tvil der! Jeg har jo antikvariske egg, så regner egentlig ikke med noen spire. Vi tar det som det kommer. Blir det baby er det en bonus, hvis ikke er vi veldig fornøyde med våre to herlige barn som begynner å bli store og klare seg selv på de fleste vis :D

 

God søndag alle sammen! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja så heldig jeg var... da kom TR på besøk i dag likevel.... :nei:   isj... like skuffet hver gang... håper virkelig det skjer noe snart,... og at det skjer noe/svar på ivf undersøkelsen som er i desember... stå på dere som enda venter :)

Endret av TK32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg er sååå drittlei av å blø nå, har bødd siden onsdag, men tr kommer bare ikke igang, det er bare småblødninger.

Har hatt menssymptomer hele måneden, men den siste uken har de vært sporløst forsvunnet.
Herregud, kan det ikke bare bli overstått snart.

Jeg tror nok uansett at vi må ta en pause i prøvingen nå, for vi må komme til bunns i hva pokker som er gale med systemet mitt, det skal ikke være smertefult og blodig hele måneden.
Og plutselig så dukker ikke TR opp? Og nei, dessverre så er jeg ikke gravid, da blir jeg overasket. Kan selvfølgelig ta en test til imorgen, men denne her småblødningen/spottingen kjenner jeg så altfor godt til fra de siste månedene.
Det bare drøyer lenge nå.
Det blir 14 dager siden EL imorgen. Har aldri gått så lenge fra el til tr, selv med progesterontilskudd ble det jo bare forlenget med 1 dag, altså 11 dager.

Så nå tror jeg bare jeg trenger å IKKE kjenne etter på symptomer og vondter en stund.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er vel rundt 6 dpo idag (litt usikker på hvordan jeg regner det, hadde positiv el-test på morgenen 9 nov). Har egentlig vært litt negativ, men nå har jeg iallefall litt symptomer på at noe foregår. Det hadde jeg forrige mnd også, da kom tr 7 dager for sent. Jeg vet vi traff perfekt på el, opptil flere ganger, men likevel så tenker jeg at det nok ikke blir så lett å bli gravid. Men nå har jeg murringer i underlivet, luft i magen som kommer og går, det stikker i puppene og korsryggen. Men dette hadde jeg jo forrige mnd og. Spent på hvordan syklusen min er denne mnd dersom det ikke er noe spire, siden den har vært litt frem og tilbake de siste mnd. Har tenkt å la være å teste iallefall frem til fredag, ikm er på søndag egentlig, men jeg tror kanskje lutealfasen min er litt lengre så da kanskje vi beveger oss inn i uke 48 før tr evt. kommer. Tar det som det kommer :)

 

Leirha: Kjipt å høre at det er så ustabilt og vanskelig for deg med disse blødningene og alt, håper du klarer å finne litt ro innimellom all denne prøvinga, kjenner selv hvor hardt det tærer på når man går rundt å tenker på dette hele tiden. Kanskje det er en liten prøve-pause som skal til for at spiren sitter? Ser mange sier at det har gjort susen, de blir gravide så fort de slutter å prøve. Lettere sagt enn gjort tenker jeg når man ønsker seg en liten en..:) Håper dere finner ut av dette snart, sender deg mange gode tanker :)

 

Krysser fingrene for resten av dere i uka som kommer! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prøver1984

Jeg også sliter med 10-11 dagers lutealfase bare så spent denne pp om wild yam gjør underverker :)

Har ikm lørdag så tenkte å teste første til fredag men nå tror jeg kanskje torsdag og 10dpo blir første teste dagen.. :P

 

Men lurer på hvorfor jeg har slim lignende greier idag? På 6dpo... Har murringer.. Og vet vi traff el da jeg tester og vi hadde oss helt perfekt :)

 

Nå er snart uken vår her og jeg heier på oss alle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også sliter med 10-11 dagers lutealfase bare så spent denne pp om wild yam gjør underverker :)

Har ikm lørdag så tenkte å teste første til fredag men nå tror jeg kanskje torsdag og 10dpo blir første teste dagen.. :P

 

Men lurer på hvorfor jeg har slim lignende greier idag? På 6dpo... Har murringer.. Og vet vi traff el da jeg tester og vi hadde oss helt perfekt :)

 

Nå er snart uken vår her og jeg heier på oss alle :)

Jeg har tatt store doser B6 de siste månedene, det kan være det som plutselig har kicket inn og forlenget lutealfasen.

Ikke det at jeg egentlig tror jeg trenger dte, fro jeg har jo 3 barn fra før på 9-10 dagers lutealfase.

 

Men det du beskriver med murringer har jeg hatt fra dag 5-6dpo i hver syklus vi har prøvd. Jeg har blitt så obs på symptomer fra kroppen.

Men nå skal det sies at jeg har hatt like murringer de gangene jeg har vært gravid også, så på meg har det ihvertfall ikke vært noe soleklart tegn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prøver1984

 

 

Jeg også sliter med 10-11 dagers lutealfase bare så spent denne pp om wild yam gjør underverker :)

Har ikm lørdag så tenkte å teste første til fredag men nå tror jeg kanskje torsdag og 10dpo blir første teste dagen.. :P

 

Men lurer på hvorfor jeg har slim lignende greier idag? På 6dpo... Har murringer.. Og vet vi traff el da jeg tester og vi hadde oss helt perfekt :)

 

Nå er snart uken vår her og jeg heier på oss alle :)

Jeg har tatt store doser B6 de siste månedene, det kan være det som plutselig har kicket inn og forlenget lutealfasen.

Ikke det at jeg egentlig tror jeg trenger dte, fro jeg har jo 3 barn fra før på 9-10 dagers lutealfase.

 

Men det du beskriver med murringer har jeg hatt fra dag 5-6dpo i hver syklus vi har prøvd. Jeg har blitt så obs på symptomer fra kroppen.

Men nå skal det sies at jeg har hatt like murringer de gangene jeg har vært gravid også, så på meg har det ihvertfall ikke vært noe soleklart tegn.

Har jo to barn jeg også men de prøvde jeg ikke med så vet derfor ikke om min lutealfase var like kort da.. Mye tyder på det siden jeg har.Mistet 4 ganger i sa og en ma..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wuhu! Ikke TR idag heller (eller igår da siden det er over midnatt). Så da er syklusen min minst én dag lenger enn sist gang! :) Håper på 26 dager (eller gravid da, men..). Kanskje B-vitaminene hjalp på å få lenger lutealfase :) Kanskje bare placebo, men samma for meg så lenge det funker :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Midt på natten og får ikke sove. Ligger og grubler og får det for meg at jeg skal ta en ny test... Siden blødningene mine bare avtar, er jo vant med blødninger nesten konstant.
Så tar en test..Og to, midt på natta, helt normalt.

Jeg måtte ta to, for til min stor forskrekkelse, da jeg vrengte synet og holdt den mot lyset på så jeg en skyggestrek.
Pokker ikke mulig!
Så jeg tar en til, og der er det litt mer enn en skyggestrek, så jo, det er to streker, jeg trenger ikke ta på filter for å se det.

DET ER TO STREKER :D

 

Gratulerer! Din termindato er 31. juli 2015 og du er 3 uker og 6 dager gravid!

 

Jeg klarer jo ikke helt tro det, streken er jo ikke selvlysende, men en strek er en strek, som jeg pleier å være så flink med å si til andre.
Rart når du er oppi det selv...

Uansett, måtte jo sjekke terminen min (hvis jeg nå er så heldig), 31 juli 2015, da blir min førstefødte 18 år :)

Jeg legger inn bildet av testene på siden min, så kan dere se om dere vil. Selv elsker jeg p se på tester.
 

Endret av Leirha
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...