Gå til innhold

IKM uke 45


LykkeLi1978

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Sorry for negativt innlegg!

ikke noe å beklage krumelur :) forstår deg godt! Viktig å få ut frustrasjoner slik at håpet og positiviteten får plass igjen ;)

Du kommer der! Jeg er seks år eldre enn deg og har iallfall dårlig tid til å høste et siste godt egg... :) jeg vil og skal få det til! Gir meg ikke på noen måneder ennå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det er så himla lenge å vente, jenter! Jeg blir helt gæren :P Men jeg tenker på hvor mye spenning denne perioden fører med seg. På tross av (minst) tilsvarende mye frustrasjon, så tilfører den uten tvil en piff i hverdagen ;)

Den spenningen er ikke den samme her lenger, etter å ha prøvd så lenge. Tror nok bare det er vanlige syklusgreier denne mnd også. Tidligere fikk jeg ikke ømme pupper før mens, og menssmertene kom når jeg begynte å blø. De siste mnd har jeg fått ømme pupper og menssmerter flere dager før. Denne gangen er det skikkelig mensvondt. Da jeg ble gravid med sønnen min fikk jeg ømme pupper og menssmerter et par dager før ikm, synes jeg å huske. Et eller annet har skjedd! Er vel bare å stille seg i kø for utredning, nå er det over et år siden jeg måtte operere bort egglederen på høyre side pga exu, og det virker som om det har skjedd noe med hormonbalansen siden jeg har fått så sterk pms. Nærmer meg jo 37 så det er vel ikke helt umulig at jeg begynner å få dårlig tid... Såå lei nå!

 

Huff, ja, det skjønner jeg veldig godt. Jeg har ikke opplevd å prøve lenge selv, men jeg er jo forberedt på at det lett kan skje, og jeg er sikker på at jeg ville blitt ekstremt lei og frustrert. En helt annen følelse enn jeg har nå, på 1pp/2pp (tror ikke jeg skal regne forrige som en skikkelig en). Jeg beklager at jeg må virke kvalmende positiv. Egentlig prøver jeg bare å holde motet oppe i en veldig krevende og frustrerende hverdag, med ekstremt press på studiene, en altoppslukende halvannetåring (som har vekket oss kl 04-05 hver dag i over et år nå), og generelt svingende humør med vekt på bølgedalene ;)

 

Håper du får utredning raskt og at du får noe nyttig ut av det! Aller mest håper jeg at du blir gravid før du kommer deg så langt som til utredning :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo litt derfor vi er her, for å lufte tanker og frustrasjoner ❤️ Her er jeg 9 dpo i dag. Har vært syk i over en uke, siden dagen etter eggløsning. Har derfor vært vanskelig å tolke noen av kroppens signaler så langt. Føler meg bare veldig dårlig. Ingen pms-aktige tegn heller så langt. Så får bare vente å se :) håper alle har en god helg ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Det er så himla lenge å vente, jenter! Jeg blir helt gæren :P Men jeg tenker på hvor mye spenning denne perioden fører med seg. På tross av (minst) tilsvarende mye frustrasjon, så tilfører den uten tvil en piff i hverdagen ;)

Den spenningen er ikke den samme her lenger, etter å ha prøvd så lenge. Tror nok bare det er vanlige syklusgreier denne mnd også. Tidligere fikk jeg ikke ømme pupper før mens, og menssmertene kom når jeg begynte å blø. De siste mnd har jeg fått ømme pupper og menssmerter flere dager før. Denne gangen er det skikkelig mensvondt. Da jeg ble gravid med sønnen min fikk jeg ømme pupper og menssmerter et par dager før ikm, synes jeg å huske. Et eller annet har skjedd! Er vel bare å stille seg i kø for utredning, nå er det over et år siden jeg måtte operere bort egglederen på høyre side pga exu, og det virker som om det har skjedd noe med hormonbalansen siden jeg har fått så sterk pms. Nærmer meg jo 37 så det er vel ikke helt umulig at jeg begynner å få dårlig tid... Såå lei nå!

 

Huff, ja, det skjønner jeg veldig godt. Jeg har ikke opplevd å prøve lenge selv, men jeg er jo forberedt på at det lett kan skje, og jeg er sikker på at jeg ville blitt ekstremt lei og frustrert. En helt annen følelse enn jeg har nå, på 1pp/2pp (tror ikke jeg skal regne forrige som en skikkelig en). Jeg beklager at jeg må virke kvalmende positiv. Egentlig prøver jeg bare å holde motet oppe i en veldig krevende og frustrerende hverdag, med ekstremt press på studiene, en altoppslukende halvannetåring (som har vekket oss kl 04-05 hver dag i over et år nå), og generelt svingende humør med vekt på bølgedalene ;)

 

Håper du får utredning raskt og at du får noe nyttig ut av det! Aller mest håper jeg at du blir gravid før du kommer deg så langt som til utredning :)

 

Det er ingen grunn til å unnskylde at du er positiv!!! Kjenenr igjen det med krevende og frustrerende hverdag.. Er også student, og i godt voksen alder har man jo mye økonomiske forpliktelser. så det går i ett med jobb og studier, sitter foran pcn nå feks og skal lese til eksamen om en snau mnd. (Og ligger syltynt an....) Har omtrent ikke tid til ungen, dårlig råd og konstant sliten. Har lurt på om livssituasjonen kan være en medvirkende årsak til at jeg ikke har blitt gravid. Men må bare bite tenna sammen, til sommeren er jeg ferdig og hverdagen blir enklere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ble vekt halv seks i dag sjøl, Lille Pipp, var ikke særlig våken da jeg kom meg ut på skolen for å lese akkurat! Min er ikke så tidlig våken vanligvis lengre, men da han var på alder med din var det fem hver mnd. Er utrolig slitsomt, så du har min fulle sympati! I mårra er det heldigvis min tur til å sove!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Det er så himla lenge å vente, jenter! Jeg blir helt gæren :P Men jeg tenker på hvor mye spenning denne perioden fører med seg. På tross av (minst) tilsvarende mye frustrasjon, så tilfører den uten tvil en piff i hverdagen ;)

Den spenningen er ikke den samme her lenger, etter å ha prøvd så lenge. Tror nok bare det er vanlige syklusgreier denne mnd også. Tidligere fikk jeg ikke ømme pupper før mens, og menssmertene kom når jeg begynte å blø. De siste mnd har jeg fått ømme pupper og menssmerter flere dager før. Denne gangen er det skikkelig mensvondt. Da jeg ble gravid med sønnen min fikk jeg ømme pupper og menssmerter et par dager før ikm, synes jeg å huske. Et eller annet har skjedd! Er vel bare å stille seg i kø for utredning, nå er det over et år siden jeg måtte operere bort egglederen på høyre side pga exu, og det virker som om det har skjedd noe med hormonbalansen siden jeg har fått så sterk pms. Nærmer meg jo 37 så det er vel ikke helt umulig at jeg begynner å få dårlig tid... Såå lei nå!

 

Huff, ja, det skjønner jeg veldig godt. Jeg har ikke opplevd å prøve lenge selv, men jeg er jo forberedt på at det lett kan skje, og jeg er sikker på at jeg ville blitt ekstremt lei og frustrert. En helt annen følelse enn jeg har nå, på 1pp/2pp (tror ikke jeg skal regne forrige som en skikkelig en). Jeg beklager at jeg må virke kvalmende positiv. Egentlig prøver jeg bare å holde motet oppe i en veldig krevende og frustrerende hverdag, med ekstremt press på studiene, en altoppslukende halvannetåring (som har vekket oss kl 04-05 hver dag i over et år nå), og generelt svingende humør med vekt på bølgedalene ;)

 

Håper du får utredning raskt og at du får noe nyttig ut av det! Aller mest håper jeg at du blir gravid før du kommer deg så langt som til utredning :)

 

Det er ingen grunn til å unnskylde at du er positiv!!! Kjenenr igjen det med krevende og frustrerende hverdag.. Er også student, og i godt voksen alder har man jo mye økonomiske forpliktelser. så det går i ett med jobb og studier, sitter foran pcn nå feks og skal lese til eksamen om en snau mnd. (Og ligger syltynt an....) Har omtrent ikke tid til ungen, dårlig råd og konstant sliten. Har lurt på om livssituasjonen kan være en medvirkende årsak til at jeg ikke har blitt gravid. Men må bare bite tenna sammen, til sommeren er jeg ferdig og hverdagen blir enklere!

 

Takk for forståelsen :) Det er så koselig å ha noen å snakke med her inne, når man ikke har så mange andre å lufte disse prøver-tankene med. I hvert fall har ikke vi fortalt til noen at vi prøver på nr 2, selv om jeg døør etter å gjøre det ;)

 

Masse lykke til med eksameslesinga! Jeg har også eksamen om en måned, pluss innlevering av en stor prosjektoppgave om halvannen måned. Og tro meg - jeg ligger nok minst like tynt an som deg ;) Selv når jeg har tid til å lese, klarer jeg ikke å konsentrere meg skikkelig. Kanskje ammetåken aldri slipper taket:P Vi bor i en liten leilighet, og alt er veldig midlertidig. Til sommeren MÅ vi forflytte oss fra Trondheim til Oslo. Mannen må kanskje flytte i forveien etter jul, og tanken på masteroppgave som gravid deltidsalenemamma er mildt sagt avskrekkende. Jeg lurer noen ganger på hvorfor jeg gjør dette her :P

 

God soving i morgen! Det er min tur til å stå opp her ;) Forresten: Hvor gammel var din gutt da han startet å sove litt lenger? Jeg er veldig lei her, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt usikker, det har jo gått litt i perioder. Men det var vel verst fra han var fra ett til halvannet, hvis jeg ikke husker feil. Nå er han sånn at vi ofte må vekke han i uka, men når helga kommer er han lys våken før seks... Husker det var en drittøff tid, det er jo særlig ille når man skal på jobb. Han er snart tre nå. Det går litt i surr, vi har hatt så mange ulike epoker, men søvnmangel er vel en fellesnevner, he he;) Holder bare på med en bachelor jeg da, men det er tøft nok ved siden av jobb. I tillegg er det et samlingsbasert studie, som krever mye egeninnsats og displin... Har flytt greit på at jeg tar ting fort de to første årene, men nå siste året kreves det mer, merker jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Jeg håper på at det bedrer seg snart, men jeg har mistet troen, hehe.

 

Det høres veldig hardt ut med jobb+studier! Jeg har heldigvis bare studiene mine, men gleder meg veldig til å være ferdig! Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krumelur: håper denne pp at det er din tur ❤️

 

Jeg er 11 dpo ifølge eggløsningtestene, hadde sånne digitale med smilefjes, og 9 dpo i følge appen min sine beregninger. Tok en test i morges, den var negativ. Skulle nok ikke gjort det for jeg mistet helt motet.. Men men det er jo ikke over enda så jeg får bare ta meg i sammen 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krumelur: håper denne pp at det er din tur ❤️

 

Jeg er 11 dpo ifølge eggløsningtestene, hadde sånne digitale med smilefjes, og 9 dpo i følge appen min sine beregninger. Tok en test i morges, den var negativ. Skulle nok ikke gjort det for jeg mistet helt motet.. Men men det er jo ikke over enda så jeg får bare ta meg i sammen 😊

Det er jo ikke rart å få negativ test så tidlig. Ikke minst motet! Heia deg :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei jenter!

 

Hører egentlig til IKM uke 44-gruppa, men med sykluser på 29-30 dager har jeg IKM enten i dag eller i morgen - så slenger meg inn her med dere, jeg  :) Har hatt skikkelig vonde menssmerter i forigårs og i går, men fortsatt ingen TR. Pleier alltid å komme i det sekundet jeg får menssmerter, så begynner å lure på om det er noe på gang her altså! Veldig spent! Det er vår 4 PP, men egentlig vår første "skikkelige" PP - de andre månedene har enten jeg eller mannen vært bortreist rundt EL. Krysser fingrene for oss alle  :hjerte:

 

 

 

 

Mandag 3. Nov: LykkeLi1978 pp4, Maammaa pp2, Marihønen, medfram (PP4)

Tirsdag 4. Nov: Violeta, CurlySue pp2

Onsdag 5. Nov: Vinterblomst

Torsdag 6. Nov: mammas skatter<3

Fredag 7. Nov: Bebisyk pp2.

Lørdag 8. Nov: LilyMy

Søndag 9. Nov: Nikolinee, Attpåklatt2015 pp2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikm i morgen:o nå skal jeg faktisk vente til tirsdag med å teste! Fortsatt ingen tegn til tr:p har vært så heldig å fått skikkelig infulensa, så er helt umulig å kjenne etter noen symptomer. Verker i hele kroppen😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen, medfram! Jeg har fulgt med inne på uke 44 også (kjeder meg i oppgaveskriving, hehe), så jeg vet "hvem" du er :) Har du testet enda? Spennende å se om det er noe :D

 

Jeg har skiftet visningsnavn siden jeg la meg inn her, så jeg oppdaterer lista:

 

Mandag 3. Nov: LykkeLi1978 pp4, Maammaa pp2, Marihønen, medfram (PP4)

Tirsdag 4. Nov: Violeta, CurlySue pp2

Onsdag 5. Nov: Vinterblomst

Torsdag 6. Nov: mammas skatter<3

Fredag 7. Nov: Bebisyk pp2.

Lørdag 8. Nov: LillePipp

Søndag 9. Nov: Nikolinee, Attpåklatt2015 pp2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og LykkeLi1978, Maammaa og Marihønen (i tillegg til medfram): Dere har jo alle ikm i morgen! For ikke å nevne Violeta og CurlySue på tirsdag! Dette blir spennende dager :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen, medfram! Jeg har fulgt med inne på uke 44 også (kjeder meg i oppgaveskriving, hehe), så jeg vet "hvem" du er :) Har du testet enda? Spennende å se om det er noe :D

 

Jeg har skiftet visningsnavn siden jeg la meg inn her, så jeg oppdaterer lista:

 

Mandag 3. Nov: LykkeLi1978 pp4, Maammaa pp2, Marihønen, medfram (PP4)

 

Tirsdag 4. Nov: Violeta, CurlySue pp2

 

Onsdag 5. Nov: Vinterblomst

 

Torsdag 6. Nov: mammas skatter<3

 

Fredag 7. Nov: Bebisyk pp2.

 

Lørdag 8. Nov: LillePipp

 

Søndag 9. Nov: Nikolinee, Attpåklatt2015 pp2

 

Har ikke testet enda, men har sendt mannen bort til apoteket nå for å kjøpe tester til i morgen  :D Spørs om jeg klarer å holde meg da, for her ser det ikke ut til at TR kommer (bank i bordet)! Har drukket ganske mye i dag, så håper at jeg klarer å spare testene til i morgen altså.. Er midt i eksamenslesing, men det er jammen ikke lett å få med seg det man leser i disse tider! Ha ha! Veldig spennende  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Mandag 3. Nov: LykkeLi1978 pp4, Maammaa pp2, Marihønen, medfram (PP4) mammastine91(2pp)

 

Tirsdag 4. Nov: Violeta, CurlySue pp2

 

Onsdag 5. Nov: Vinterblomst

 

Torsdag 6. Nov: mammas skatter<3

 

Fredag 7. Nov: Bebisyk pp2.

 

Lørdag 8. Nov: LillePipp

 

Søndag 9. Nov: Nikolinee, Attpåklatt2015 pp2. La meg til i lista jeg:D lykke til jenter! Krysser fingra for oss!!😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter :) Jeg hiver meg inn med dere jeg, etter at jeg trodde muligens at ikm kunne vært i dag. El var en dag senere enn antatt, og dermed venter jeg tr alt fra i morgen Mandag til Onsdag. Tror Onsdag om jeg får tilbake den gamle syklusen. Jeg har ikke testet siden Fredag, var da 9 dpo og negativ. Er i dag 11 dpo og håper selvfølgelig resultatet forandrer seg.. Ingen vet hvor haren hopper.
Krysser fingra :) Lykke til i uka alle sammen :D
 
Mandag 3. Nov: LykkeLi1978 pp4, Maammaa pp2, Marihønen, medfram (PP4) mammastine91(2pp)

Tirsdag 4. Nov: Violeta, CurlySue pp2

Onsdag 5. Nov: Vinterblomst, Bellanie 2 pp etter MA

Torsdag 6. Nov: mammas skatter<3

Fredag 7. Nov: Bebisyk pp2.

Lørdag 8. Nov: LillePipp
 


Søndag 9. Nov: Nikolinee, Attpåklatt2015 pp2.  
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter  :) Jeg hiver meg inn med dere jeg, etter at jeg trodde muligens at ikm kunne vært i dag. El var en dag senere enn antatt, og dermed venter jeg tr alt fra i morgen Mandag til Onsdag. Tror Onsdag om jeg får tilbake den gamle syklusen. Jeg har ikke testet siden Fredag, var da 9 dpo og negativ. Er i dag 11 dpo og håper selvfølgelig resultatet forandrer seg.. Ingen vet hvor haren hopper.
Krysser fingra  :) Lykke til i uka alle sammen  :D
 
Mandag 3. Nov: LykkeLi1978 pp4, Maammaa pp2, Marihønen, medfram (PP4) mammastine91(2pp)

Tirsdag 4. Nov: Violeta, CurlySue pp2

Onsdag 5. Nov: Vinterblomst, Bellanie 2 pp etter MA

Torsdag 6. Nov: mammas skatter<3

Fredag 7. Nov: Bebisyk pp2.

Lørdag 8. Nov: LillePipp
 
Søndag 9. Nov: Nikolinee, Attpåklatt2015 pp2. 
 
Bommet litt på første :P
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får henge meg på Bellanie ;) Utfra el blir det muligens IKM onsdag 5.nov. 1pp. Får ikke lagt meg til lista på mobben ;)

Var egentlig i uke 44, men el kom seint. Så seint at muligheten for at aksjene levde lenge nok til å hilse på egget, er veldig liten.

Har trifasisk temp som er det eneste som taler til min fordel, i tillegg til en noe øm livmor i ny og ne.

 

Lykke til, jenter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen, jenter! Jeg har fulgt med på dere inne på uke 44 også ;) Dette blir spennende! Jeg legger deg til, Synnøve_Solbakken :) Krysser fingrene for deg og alle andre her!
 
Mandag 3. Nov: LykkeLi1978 pp4, Maammaa pp2, Marihønen, medfram (PP4) mammastine91(2pp)

Tirsdag 4. Nov: Violeta, CurlySue pp2

Onsdag 5. Nov: Vinterblomst, Bellanie 2 pp etter MA, Synnøve_Solbakken

Torsdag 6. Nov: mammas skatter<3

Fredag 7. Nov: Bebisyk pp2.

Lørdag 8. Nov: LillePipp
 
Søndag 9. Nov: Nikolinee, Attpåklatt2015 pp2. 
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...