Gå til innhold

IKM uke 45


LykkeLi1978

Anbefalte innlegg

Åh litt deppa nå. Fikk positiv EL test i går, også var mannen blitt syk! Kjempe trøtt og slapp. Fikk en halvhjertet runde i senga, så vi ble enige om å ta en runde i morrest. Men det ble det ikke, datteren vår våknet og da var løpet kjørt. Føler at EL er nå i løpet av dagen og at det er forsent allerede med en runde i kveld 😔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk CurlySue, håper det er i forbindelse med eggløsning da :) jeg har sikkert ikke kjent etter de andre månedene siden vi ikke har prøvd å få flere da. Lykke til i kveld, det var jo så typisk å bli syk akkurat i går :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nikolinee: Du skal se det går bra likevel. Bare å vente og se  :)

 

CurlySue: Så kjedelig, da. Typisk at slikt skal se når det helst ikke bør. Det er ingenting i veien for å prøve i kveld likevel! Krysser fingrene for at egget vandrer sakte nedover denne gangen  :wink:

 

Her har jeg egentlig ikke snøring på når eggløsningen er. Mannen er syk, men han får vær så god å gjøre plikten sin i kveld likevel, hehe. Satser på annenhver kveld framover (startet på onsdag), så håper jeg på at det klaffer! Vanskelig å få til hver dag, med ei lita tulle som krever sitt, i tillegg til jobb og tunge studier og alt annet som skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LillePipp: Ja, i dag er han frisk og sier han skal forføre meg i kveld, hehe.

Annen hver dag er jo tingen! Og det beste er jo nesten å klare å la være å teste etter EL. Hvis det ikke klaffer denne runden, skal jeg prøve alt jeg kan å stresse litt mindre med det neste runde.. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke vært her inne denne måneden da vi har hatt andre ting å tenke på. Eggløsning kom midt mellom svigerfars bortgang og begravelse, så her har vi hatt andre ting å tenke på... Mulig vi slår oss til ro med tre barn også, det får de neste månedene vise. Vi skal hvertfall ikke prøve aktivt, så får universet bestemme ;) Prevensjon bruker vi ikke, så det kan jo plutselig komme en overraskelse ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå som de fleste i gruppa her har hatt EL, og den laaaaaange ventetida fram mot ikm kommer, så synes jeg at dagene fort blir veldig lange. Er så lett å fokusere på å lete etter symptomer og kun tenke på hva som kanskje skjer i egglederen og livmora. Hva gjør dere for å få tida fram mot ikm til å gå litt fortere? Jeg er 2dpo, og synes allerede det et litt vanskelig :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå som de fleste i gruppa her har hatt EL, og den laaaaaange ventetida fram mot ikm kommer, så synes jeg at dagene fort blir veldig lange. Er så lett å fokusere på å lete etter symptomer og kun tenke på hva som kanskje skjer i egglederen og livmora. Hva gjør dere for å få tida fram mot ikm til å gå litt fortere? Jeg er 2dpo, og synes allerede det et litt vanskelig :P

jeg er også i 2 pp! I 1 pp var jeg superstressa og tenkte på det konstant! Hadde såååå mange symptomer xD men nå er jeg faktisk helt rolig:p tenker at skjer det så skjer det. Ellers er det nok lurt å bare prøve å ikke tenke så mye på det, bare glemme det litt! Selvom det ikke er lett. Har en 1 åring i hus og fullt opp med studier og trening. Så for meg hjelper det å ha mye å gjøre, så går tida litt fortere ^^
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal etter kalenderen ha EL i morgen, tester ikke så må bare stole på det. Mannen har vært veldig aktiv denne uka og syns vi bare kunne starte med humping annenhver dag forrige helg ;-) Nå er det hver dag et par dager før vi slapper av litt...blir jammen godt det også! Grugleder meg til dpo, tiden går jo så sakte samtidig som det er godt å kjenne på spenningen som stiger i løpet av ukene :-) Lykke til jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så spennende! Tiden snegler seg avsted mot uke 45, altså! Jeg har jo ingen anelse om eggløsningen har vært eller enda ventes, så jeg får bare se hva som skjer. Gleder meg til å følge med på alle her inne, og håper at mange blir smelt på tjukka denne måneden  :wink:

 

For å få tiden til å gå må vi vel bare fokusere på noe annet. Jeg har mer enn nok å gjøre med tunge studier og en halvannetåring å holde styr på, men det er neimen ikke lett å la være å analysere konstant likevel! I dag har jeg for øvrig vært SÅ lei av snuppa som bare ville sove en halvtimes formiddagslur (sukk...) og så frustrert ellers at jeg nesten har begynt å tvile på at jeg vil ha flere :P Men, nei, det er klart jeg vil ha (minst) en til! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 dager dpo i dag, syns tiden går ganske sent til tross for at jeg har forberedt meg på at vi ikke kan være like heldige som sist å få det til på pp1. Har to barn fra før, så dette blir 3. Ant siste hvis det er opp til meg 😊 det blir så spennende fremover å se hvem som har spirer som fester seg, forhåpentligvis alle 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på om jeg kanskjekanskje har spottet eggløsningsslim nå, så jeg håper at lillesnuppa holder seg rolig i kveld så vi får gjøre vårt  :wink: Jeg merker at jeg er litt sjalu på dere som allerede er x antall dpo nå. Det er så lenge å vente i 14 dager til før jeg skal teste!  :blink:  :tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjøpte noen billigtester på nettet fordi kjenner jeg meg selv rett blir det vanskelig

Å vente til 14 dager dpo. Men etter å ha lest en del på forumet her har jeg intrykk av at de viser en del falskt positivt med en svak strek, har dere noen erfaringer med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke vært borti falsk strek på ee testene, Nikolinee. Har fått sånne skyggestreker på enkelte typer, men det er ganske lett å se forskjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde positiv el test på lørdags kveld, og litt slim i går. Har humpet hver dag fra og med torsdag.
Hadde ikke noe el smerter i går slik som jeg pleier, men det kan vell variere ? :P Regner med at el var i går, men tar oss en runde i dag og i morgen for å være sikker :)

Dette er 3 pp for oss, fikk positiv test første pp etter å ha sluttet på p-pillene, men 2 dager etterpå begynte jeg og blø og hcg nivået sank.
Sist pp var jeg på jentetur på gavin degraw konsert, og pga bihuleoperasjon med narkose fikk vi egentlig beskjed om å vente en pp. Håper på lykken denne gang :D


Ikm er mest sannsynlig 9.11, men kan være 10. ( har hatt 28 dager syklus)
 

Endret av notabella
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg er 3 små dpo i dag. Hadde positiv EL test 23. & 24. og negativ igjen lørdag 25. Har vært fryktelig trøtt hele helgen, men det var jeg sist mnd også etter EL, så tror bare jeg rett og slett blir kjempe trøtt av å ha EL! 😳 Våkner nok til i løpet av uken. Har ikke så god følelse denne mnd, selv om vi la inn aksjer hver dag rundt EL var det litt halvhjertet fordi mannen var syk.. 😔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg er 3 små dpo i dag. Hadde positiv EL test 23. & 24. og negativ igjen lørdag 25. Har vært fryktelig trøtt hele helgen, men det var jeg sist mnd også etter EL, så tror bare jeg rett og slett blir kjempe trøtt av å ha EL! Våkner nok til i løpet av uken. Har ikke så god følelse denne mnd, selv om vi la inn aksjer hver dag rundt EL var det litt halvhjertet fordi mannen var syk..

Men har dere lagt inn aksjer, har det jo ingenting å si om selve akten var halvhjertet  :tongue: Jeg krysser fingrene for deg og venter i spenning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte noen billigtester på nettet fordi kjenner jeg meg selv rett blir det vanskelig

Å vente til 14 dager dpo. Men etter å ha lest en del på forumet her har jeg intrykk av at de viser en del falskt positivt med en svak strek, har dere noen erfaringer med det?

Forstår godt(!) at det blir vanskelig å vente. Jeg har også billigtester i skapet, og jeg brukte det sist gang vi prøvde også. Tror jeg testet negativt ca 11-12 dpo og den positive kom på kveldsurin 13 dpo, men jeg kan ikke garantere at jeg husker dagene nøyaktig ;) Uten å kunne si det med sikkerhet, er det nok relativt sjeldent med falsk positiv test så lenge du følger instruksjonene. Det er nok heller vanligere med falsk negativ fordi man tester for tidlig  :wink: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei sant det LillePipp 😊 Har bare en dårlig følelse, men man vet jo ikke.. Lov å håpe bitte litt 😊 Takk, krysser fingrene for deg også! 😘

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 dager dpo i dag og en heeeel uke til ikm, ikke til å holde ut altså 😊

Uhææ... bare 3 dpo her, allerede utålmodig 😉
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

7 dager dpo i dag og en heeeel uke til ikm, ikke til å holde ut altså 😊

Uhææ... bare 3 dpo her, allerede utålmodig 😉
5 dager til ikm!! Har en dårlig følelse:p meh
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk skikkelig el slim i går, så da hopper jeg over til ikm uke 46 ;) 
Lykke til alle sammen :) krysser fingrene for dere ! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til, notabella! Jeg har ikke sett noe eggløsningsslim selv (ikke nevneverdig mye, i alle fall), så jeg vet ærlig talt ikke om jeg har hatt eggløsning enda. Lagt inn aksjer annenhver dag siden onsdag forrige uke, så jeg satser på at vi har truffet om den har vært, i hvert fall :) Tester på ikm-dagen lørdag 8. (eller kanskje fredag - det spørs på tålmodigheten), så får jeg se. Vi klarte det forrige gang uten eggløsningstester eller slimsjekking, så kanskje vi er heldige denne gangen også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...