Gå til innhold

IKM uke 45


LykkeLi1978

Anbefalte innlegg

Hei! Blir med her jeg og. Forventet el om ca en uke, IKM fredag i uke 45. Har prøvd et år nå, etter graviditet utenfor livmor som resulterte i en fjernet eggleder. Skal komme meg til legen for å be om utredning, det er bare så helsikes travelt om dagen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei alle sammen :) Er det noen det begynner å nærme seg eggløsning for her inne snart? :)

Hei :)

Tok el test igår (torsdag) som var positiv :)

Var desverre på jobbreise denne dagen, så får håpe vi ikke er sent ute og klarer å lage noe magi i løpet av kvelden ;)

Når det er sagt, så hadde vi en liten økt onsdag, så det er bare å krysse fingrene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da høres deg jo ut som om dere er godt innafor! Svømmerne overlever jo opptil 5 dager der inne. Krysser fingrene for deg! Spennende :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner at min eggløsning er rett rundt hjørnet :) smerter i venstre side.. Men så har jeg hatt blødning ved eggløsning de siste månedene, som setter en liten demper på lysten på en måte. Men akser blir lagt inn :) tvi, tvi alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser positiv ut for meg:) Her er gubben sjuk, så det er bra det enda er noen dager til el... Det eneste er at moren min kommer på besøk akkurat i de fruktbare dagene, men vi får vel være stille!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne mnd prøver jeg meg uten EL tester 🙊 Testet forrige mnd, så vet at jeg har EL. Tydeligvis ganske klokkeklar syklus på 27/28 dager, så EL er nå på ons/tors. Vi skal rett og slett bare kose oss denne uken og ha masse sex ☺️ Håper alle får en fin ELuke 💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til alle dere som skal kose dere utover uken ;)

 

Her venter jeg positiv eggløsningstest i morgen eller onsdag. Da blir det tur til Stork i Danmark på onsdag eller torsdag antar jeg, for inseminasjon (runde nummer 2) :)

 

Så er i gang med EL-tester nå, og er veldig spent på når man må stikke av sted i all hast!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende, alle sammen! Jeg regner med eggløsning mot slutten av uka, men på grunn av at forrige syklus var så rotete, kan jeg umulig være sikker. Jeg håper at den lar vente på seg noen dager, for her kommer mamma på besøk i morgen, og vi har ikke hatt tid til noe siden fredag. Onsdag blir altså neste sjanse ;-)

 

Kan jeg spørre om grunnen til at du skal dit du skal, bebisyk? Det høres veldig spennende ut! Siden du skriver det her, antar jeg at det er greit å spørre :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dropper også eltestene nå. Har hatt så regelmessig syklus at det bør være unødvendig. Men har fått så mye kviser nå at det er helt ille, skjønner ikke hvorfor. Tidligere har de kommet dagene før mensen. Har også el mot slutten av uka. Vi har ikke kommet i gang med aksjene enda fordi mannen har vært sjuk hele helga. Og i morgen kommer mamma og blir over helga, ikke bare bare når man bor i en liten leilighet;-)Men vi får lure oss til noen stille runder. Har til og med hivd meg på noen kjerringråd, kjøpte grapefruktjuice i dag og oppdaga at hostesafta vi gir til lillemann visstnok er av den sorten som skal være gunstig. Har ikke hatt særlig trua på sånt, men nå har jeg prøvd så lenge at jeg er villig til å forsøke litt av hvert. Har også bestilt legetime for å be om utredning, skal ikke før om to uker da. Føles som om alle blir gravide utenom meg for tida...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende, alle sammen! Jeg regner med eggløsning mot slutten av uka, men på grunn av at forrige syklus var så rotete, kan jeg umulig være sikker. Jeg håper at den lar vente på seg noen dager, for her kommer mamma på besøk i morgen, og vi har ikke hatt tid til noe siden fredag. Onsdag blir altså neste sjanse ;-)

 

Kan jeg spørre om grunnen til at du skal dit du skal, bebisyk? Det høres veldig spennende ut! Siden du skriver det her, antar jeg at det er greit å spørre :-)

Hehe, det er selvfølgelig helt i orden, LillePipp. Det er fordi kona mi ikke produserer så veldig mye sperm ;) hehe. Når man er jenter begge to, så blir det litt vanskeligere fort. 

Men vi har allerede vært en runde i Danmark, og går da i gang med runde to i morgen eller torsdag regner jeg med. Håper jeg får positiv eggløsningstest i kveld, så jeg kan reise ned i morgen :)

 

Og håper du får sein eggløsning, og mange sjanser for kos, selv etter mamma-besøk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dropper også eltestene nå. Har hatt så regelmessig syklus at det bør være unødvendig. Men har fått så mye kviser nå at det er helt ille, skjønner ikke hvorfor. Tidligere har de kommet dagene før mensen. Har også el mot slutten av uka. Vi har ikke kommet i gang med aksjene enda fordi mannen har vært sjuk hele helga. Og i morgen kommer mamma og blir over helga, ikke bare bare når man bor i en liten leilighet;-)Men vi får lure oss til noen stille runder. Har til og med hivd meg på noen kjerringråd, kjøpte grapefruktjuice i dag og oppdaga at hostesafta vi gir til lillemann visstnok er av den sorten som skal være gunstig. Har ikke hatt særlig trua på sånt, men nå har jeg prøvd så lenge at jeg er villig til å forsøke litt av hvert. Har også bestilt legetime for å be om utredning, skal ikke før om to uker da. Føles som om alle blir gravide utenom meg for tida...

Skjønner hva du mener Krumelur. Plutselig tar man seg selv i å prøve alle slags saker og ting som man egentlig ikke har hatt tro på tidligere. Og det er en så kjedelig følelse, og gå rundt å føle at alle andre blir gravide. Særlig når det er folk man er veldig glad i som, blir gravide. Man blir jo glade på deres vegne, men det gjør det bare verre på en måte.

Håper du snart får legetime for utredning, og at den viser at ingenting er alvorlig galt, men at dere kanskje kan få litt hjelp på veien til et lite nurk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Så spennende, alle sammen! Jeg regner med eggløsning mot slutten av uka, men på grunn av at forrige syklus var så rotete, kan jeg umulig være sikker. Jeg håper at den lar vente på seg noen dager, for her kommer mamma på besøk i morgen, og vi har ikke hatt tid til noe siden fredag. Onsdag blir altså neste sjanse ;-)

 

Kan jeg spørre om grunnen til at du skal dit du skal, bebisyk? Det høres veldig spennende ut! Siden du skriver det her, antar jeg at det er greit å spørre :-)

Hehe, det er selvfølgelig helt i orden, LillePipp. Det er fordi kona mi ikke produserer så veldig mye sperm ;) hehe. Når man er jenter begge to, så blir det litt vanskeligere fort. 

Men vi har allerede vært en runde i Danmark, og går da i gang med runde to i morgen eller torsdag regner jeg med. Håper jeg får positiv eggløsningstest i kveld, så jeg kan reise ned i morgen :)

 

Og håper du får sein eggløsning, og mange sjanser for kos, selv etter mamma-besøk :)

 

Tenkte meg kanskje det :-) Takk for svar! Synes det er synd at man må helt til Danmark for å få det gjort. Får ta det som en miniferie og litt ekstra spenning i hverdagen ;-) Krysser fingrene for at alt klaffer denne gangen, spesielt for dere som det er litt ekstra styr for. Har dere barn fra før?

 

Tusen takk for lykkeønskningene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg testet positivt på eggløsning i to dager, så da er jo det en god start, fortsatt med godt mot. :)

Hvor lenge pleier man å ha positiv eggløsningstest egentlig?

Endret av nikolinee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har dessverre ingen peiling på eggløsningstester, nikolinee, men så bra at du har fått positiv! Heier på deg  :)

 

Nå er det fritt leide hjemme hos meg. Jeg tar ingen tester, så vi får bare kjøre på for fullt mot helga. Tror nok eggløsnigen kommer i løpet av de nærmeste dagene. Selv er jeg superforkjøla og sex frister ikke eeegentlig, men det er noe spesielt som skjer med hodet mitt når vi er i prøvefase, altså  :wink: Heia oss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei nå skjønner jeg ingenting. I august og september hadde jeg klokkeklare sykluser på 28 dager. EL på dag 14 og TR 14 dager etter. Derfor tenkte jeg at jeg ikke skulle stresse med EL testing denne mnd. Men jeg syntes liksom ikke jeg har kjent noe til EL, så ble veldig usikker og tok en EL test dag 14 likevel.. Den var negativ! Tok en dag 15 også, og den var også negativ. Skal teste i dag også, dag 16. Har holdt meg langt unna Ibux for eks. de siste mnd for har hørt at det kan forskyve EL.. Hvis EL test er negativ i dag også tror jeg kanskje jeg må ha hatt EL på dag 12 eller 13.. Er det mulig at kroppen tuller det slik til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei nå skjønner jeg ingenting. I august og september hadde jeg klokkeklare sykluser på 28 dager. EL på dag 14 og TR 14 dager etter. Derfor tenkte jeg at jeg ikke skulle stresse med EL testing denne mnd. Men jeg syntes liksom ikke jeg har kjent noe til EL, så ble veldig usikker og tok en EL test dag 14 likevel.. Den var negativ! Tok en dag 15 også, og den var også negativ. Skal teste i dag også, dag 16. Har holdt meg langt unna Ibux for eks. de siste mnd for har hørt at det kan forskyve EL.. Hvis EL test er negativ i dag også tror jeg kanskje jeg må ha hatt EL på dag 12 eller 13.. Er det mulig at kroppen tuller det slik til?

Kjedelig når ting plutselig blir utberegnelige sånn. Vanskelig å forstå seg på kroppen! Jeg har aldri tatt eggløsningstest, men pleide å ha ganske jevne sykluser før jeg var gravid. Noen få ganger innimellom ble ting imidlertid forskjøvet, og så vidt jeg vet er dette veldig vanlig. Mange faktorer som spiller inn, og spesielt stress. Er ikke så rart om ting tuller seg til akkurat nå som vi så gjerne vil bli gravide  :wink:

 

Tror du at du traff eggløsningen selv om den evt kom tidligere, da? Håper det  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

El er nok rett rundt hjørnet, stikker i eggstokkområdet. Heldigvis kjennes det ut som om det er på riktig side denne gangen:-) Har hatt tre pp på rad nå som det har kjentes ut som om det kom fra den siden der jeg manglereggleder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, LillePipp vi har hatt oss hver dag siden dag 11 😊 Men tok en EL test nå, og den var positiv! Så EL har bare blitt litt forskjøvet. Når jeg tenker meg om var jeg super stressa i forrige uke, så er nok grunnen 😉 Men da er det bare å senke skuldrene og kose seg ekstra mye i dag og i morgen ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, LillePipp vi har hatt oss hver dag siden dag 11 Men tok en EL test nå, og den var positiv! Så EL har bare blitt litt forskjøvet. Når jeg tenker meg om var jeg super stressa i forrige uke, så er nok grunnen Men da er det bare å senke skuldrene og kose seg ekstra mye i dag og i morgen ☺

Så bra! Da er det bare å kose i vei og ønske  :) Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

melder meg på 1pp med 3.mann.

tyder på el med magesmerter og hormoner i kroppen :)

 

 

 

Mandag 3. Nov: LykkeLi1978 pp4, Maammaa pp2, Marihønen

Tirsdag 4. Nov: Violeta, CurlySue pp2

Onsdag 5. Nov: Vinterblomst

Torsdag 6. Nov: mammas skatter<3

Fredag 7. Nov: Bebisyk pp2.

Lørdag 8. Nov: LilyMy

Søndag 9. Nov: Nikolinee, Attpåklatt2015 pp2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verste el-smertene på lenge, ingen tvil om at det er på rett side iallfall. Får håpe det er gullegget;-) godt vi kom i gang med aksjene for et par dager siden, for det er to dager tidligere enn ventet. Må vel ta en pliktrunde i kveld,selv om det gjør vondt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye EL ute og går. Så spennende :)
Jeg fikk positiv EL-test på onsdag kveld, og tilbrakte dagen i går i København med inseminasjon!
Kjempespennende! :) Nå begynner de laaaaange to ukene frem mot IKM 7. november.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var min EL periode over, men jeg tror det kanskje er noe galt, jeg har det siste døgnet hatt masse murringer i korsryggen og stikk i eggstokken på den ene siden, skulle nesten tro at TR var på vei, men det er jo to uker til, typisk at denne syklusen skulle være unormal når jeg har hatt helt regelmessige sykluser i mange år. Har ikke gått på noe prevensjon heller.. jaja får nesten bare vente å se, i verstefall prøve på nytt neste mnd :) Lykke til jenter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...