Gå til innhold

Eggløsning/prøving etter MA

Anbefalte innlegg

Da har jeg begynt å blø igjen :( Hva i alle dager.. Jeg hostet bare, så kjente noe rant. Veldig utvannet blankt klart blod. Jeg forstår ingenting, det er jo nesten nødt for å være syklus tull. En uke før forventet mens, og tempen er enda høy. Merkelige saker.

Begynner godt å forstå frustrasjonen til Frumille!!! Blir jo så på bærtur her..

Har ikke lenger tro på noe festeblødning her i gården :(

Fortsetter under...

Da har jeg begynt å blø igjen :( Hva i alle dager.. Jeg hostet bare, så kjente noe rant. Veldig utvannet blankt klart blod. Jeg forstår ingenting, det er jo nesten nødt for å være syklus tull. En uke før forventet mens, og tempen er enda høy. Merkelige saker.

Så merkelig.... Har lest at man kan blø til og fra helt frem til første mens. Ikke store mengder da, for da må man jo kontakte lege..

Sjønner godt frustrasjonen din, man blir jo så usikker på hvor man ligger sånn syklusmessig!

:( ja, dessverre så kan man risikerer en del styr i syklus de første mnd etter en abort! Jeg husker at jeg ble helt forfjamset da jeg begynte å fossblø midt i syklusen, hadde overhodet ikke forventet det :( men nå ser det ut til at syklusen har stabilisert seg helt, så Dvs at det tok ca 2 mnd etter aborten! Der er dessverre ikke noe man får gjort med det, man kan ikke styre dette selv! Krysser fingrene for deg at det er fort over og at du snart er inne i en god rytme :) god klem til deg <3

Jeg forstår bare mindre og mindre. Det var bare den ene gangen i går kveld, etter det var et tørt. I dag er det tilbake til hvit lotion. Synes vel egentlig at det rart å begynne å blød ei uke etter el, i følge meg selv var det de dagene føl el kroppen stort sett trøblet, og da pga østrogen, mens etter el er jo kroppene våre styrt av progesteron som må svikte helt om vi får mensen for tidlig.

Ikke noen ekspert, men lurer så fælt på hva som foregår. Tempen har også steget ytterlige, så det kan ikke være tr tenker jeg da..

Håper Siri kommer med gode nyheter i dag :D

Enig, veldig spent på nyheter fra Siri!

Og Peaonia og Marihøna - hvordan går det med dere? Er så spent på hva som skjer med følelsene når man får bekreftet ny spire.... Er det lettelse og glede, eller bekymringer og redsel for at det skal gå galt.... Eller, sikkert alle følelsene på én gang?!? Er så glad på deres vegne :) :)

Og snart kommer jeg etter altså, LoVEr!! ;)

Ringte legekontoret nå, ikke noe svar enda....som om ikke jeg har levd i uvisshet lenge nok nå! Argh! De sa det ikke pleide å ta så lang tid. Men krysser alt for at jeg kanskje får svar før 15.30 da legekontoret stenger..

Annonse

Ringte legekontoret nå, ikke noe svar enda....som om ikke jeg har levd i uvisshet lenge nok nå! Argh! De sa det ikke pleide å ta så lang tid. Men krysser alt for at jeg kanskje får svar før 15.30 da legekontoret stenger..

Venter spent og krysser alt jeg har :D :D :D

Og Peaonia og Marihøna - hvordan går det med dere? Er så spent på hva som skjer med følelsene når man får bekreftet ny spire.... Er det lettelse og glede, eller bekymringer og redsel for at det skal gå galt.... Eller, sikkert alle følelsene på én gang?!? Er så glad på deres vegne :) :)

Åhh, det er skrekkblanda fryd altså! Gikk veldig fint de første dagene, men har allerede begynt å tenke litt på om det kommer til å skje igjen og hvordan jeg evt hadde takla det (sikkert rimelig dårlig..) :o i går hadde jeg veldig mye negative tanker, men så har jeg lest litt i dag og fant i en artikkel at det er bare 5% av kvinner som opplever dette to ganger på rad, så da har man jo oddsen på sin side :) i tillegg prøver jeg å tenke på at som regel går det jo bra! Men er ikke fritt for at frykten tar meg litt iblant altså.

Her en dag fortalte enda en kollega meg at han skulle ha barn, skikkelig babyboom på jobb nå! Da kjente jeg at jeg er veldig glad for at jeg er gravid, hvis ikke vet jeg faktisk ikke hvordan jeg ville reagert! Skal alle sammen få det til på første forsøk bortsett fra oss liksom? Føles litt sånn iblant. Men vet jo at det ikke er tilfelle da.. Får bare håpe jeg har brukt opp min dose uflaks nå :) :)

Også spent på å høre hvordan det går utover dagen Siri!

Åhh, det er skrekkblanda fryd altså! Gikk veldig fint de første dagene, men har allerede begynt å tenke litt på om det kommer til å skje igjen og hvordan jeg evt hadde takla det (sikkert rimelig dårlig..) :o i går hadde jeg veldig mye negative tanker, men så har jeg lest litt i dag og fant i en artikkel at det er bare 5% av kvinner som opplever dette to ganger på rad, så da har man jo oddsen på sin side :) i tillegg prøver jeg å tenke på at som regel går det jo bra! Men er ikke fritt for at frykten tar meg litt iblant altså.

Her en dag fortalte enda en kollega meg at han skulle ha barn, skikkelig babyboom på jobb nå! Da kjente jeg at jeg er veldig glad for at jeg er gravid, hvis ikke vet jeg faktisk ikke hvordan jeg ville reagert! Skal alle sammen få det til på første forsøk bortsett fra oss liksom? Føles litt sånn iblant. Men vet jo at det ikke er tilfelle da.. Får bare håpe jeg har brukt opp min dose uflaks nå :) :)

Også spent på å høre hvordan det går utover dagen Siri!

Sjønner godt dette med den skrekkblandede fryden!! Samtidig har du helt rett, de færreste opplever sa/ma flere ganger. Så man må jo bare prøve å være optimistisk! Gleder meg til jeg er der selv, men allikevel er jeg redd for at jeg blir helt nevrotisk! Men den tid, den sorg. Nå er fokuset først og fremst på å BLI gravid ;)

Her er alt litt uklart om dagen. Er kanskje 10 dpo i dag. Men får uansett ikke vite noe før sent neste uke i forbindelse med hcg blodprøver. Så tiden vil vise, hvis ikke mensen dukker opp da... Eller eggløsning for den saks skyld ;) mildt sagt forrvirrende å ikle vite hvor i syklusen man egentlig befinner seg.

Men en ting er verdt å nevne. Føler at gravid-desperasjonen har gitt seg veldig. Selv om jeg hadde blitt overlykkelig dersom jeg er gravid nå, så er det ikke verdens undergang om jeg må vente en stund. Nå på mandag er det fire uker siden utskrapningen, og jeg føler meg mye bedre. I begynnelsen var jeg virkelig helt desperat etter å bli gravid med én gang. Ser nå at dette var min måte å takle sorgen på. Det å tenke og håpe på ny graviditet har vært litt deilig i denne perioden, så slapp jeg å drukne helt i sorgen over tapet.

Nå føler jeg at jeg har fått hodet litt over vannet og den noe irrasjonelle gravid-desperasjonen er heldigvis vekk.

Såklart håper jeg at jeg snart er gravid igjen, men nå er det mer glede, ønske og håp isteden :) håper dere andre har det litt på samme måte? Klem fra meg

Endret av Mari_83

Etter å ha mast og mast og mast på legekontoret om svar, fikk jeg de endelig til å ringe Fürst og høre. Og jeg hadde 6800 i hcg!!! Jeg tok denne prøven på tirsdag, og forrige fredag viste prøven 830, så den har jo steget betraktelig!! Og nå kan jeg endelig slippe jubelen løs-hurra, jeg er gravid igjen!!! :)

Jeg er VELDIG nervøs for om dette skal gå bra, og skal ta enda en prøve til uken regner jeg med. Aner ikke hvor langt jeg er, men tror faktisk jeg kan regne us som sist mens (13.aug).

Kaster gravidestøv på dere alle :)

SÅÅÅÅ Fantastisk at du endelig har fått det bekreftet Siri :D Utrolig glad jeg ble nå på dine vegne :) Så vel fortjent etter den slitsomme uka du har hatt altså. Gratulerer så masse :D

Jeg skjønner nervøsiteten din, men uansett utfall ville jeg vært glad så lenge jeg var gravid. Det kommer til gå helt fint kjære deg :)

Men en ting, blødningen din, hva var det da?

Mari, jeg har samme følelser som deg, jeg stresser ikke lenger. Kjenner jeg har vært i høygir i mange uker nå og på desperat jakt etter ny spire, det har gjort sorgen enklere, helt klart. Nå gleder jeg meg også til neste graviditet :D Det kommer tidsnok ;)

Annonse

Takk :) det må ha vært en festeblødning, tror jeg. Hadde ikke det forrige gang, men det er vel forskjellig fra gang til gang.

Har regnet meg frem til at jeg er 6+2, og det var jo da forrige spire sluttet å virke..Litt ekkelt å tenke på, men fortsetter å krysse alt. Melder meg nok ikke inn i noe terminklubb enda, holder meg her med dere til jeg føler meg tryggere ;)

Takk :) det må ha vært en festeblødning, tror jeg. Hadde ikke det forrige gang, men det er vel forskjellig fra gang til gang.

Har regnet meg frem til at jeg er 6+2, og det var jo da forrige spire sluttet å virke..Litt ekkelt å tenke på, men fortsetter å krysse alt. Melder meg nok ikke inn i noe terminklubb enda, holder meg her med dere til jeg føler meg tryggere ;)

Jeg har ikke skrivd her på leeenge føles det som (men det er vel kanskje bare et par dager siden :tongue: )

Men jeg har vært innom her og lest mange ganger, altså! Det er bare at jeg har hatt det så travelt de siste dagene med jobb hver dag, fullt opp av fritidsaktiviteter for mine to i bonus på ettermiddags- og kveldstid, og i hele tatt travle dager..! Også til slutt så var det så mange innlegg siden jeg hadde skrevet, at jeg ikke visste hvor jeg skulle begynne :fnise:

Siri: Så fantastisk å høre!! Gratulerer  :jepp:  Håper virkelig spira de sitter godt nå! Skjønner godt følelsen din ang det å være like langt som sist det gikk galt, gruer meg allerede - i dag er det to uker til den dagen for min del. Men det er jo en fantastisk økning av hcg i alle fall! :tommelopp:

Bellanie: Så rart med disse blødningene dine som kommer og går...! :huh: Også er det veldig godt å høre at du ikke stresser så mye med det å skulle bli gravid nå. Jeg tror det er veldig viktig, selv om det ikke er lett å slutte å stresse med det når en først har begynt...

Mari: Godt å høre at du også klarer å slappe av litt oppi hodet og ikke stresse så! Frustrerende å ikke vite hvor i syklusen en er...! :huh: Sender over en stort porsjon med tålmodighet, håper dagene framover går fort!

Fru Mille: Hvordan ligger det an på din kant? Håper du har hatt en fin uke og ikke minst at helga som kommer blir like fin som din forrige helg var :jepp:

Marihøna: Godt å høre det ikke bare er jeg som kjenner på denne skrekkblanda fryden... :cry: Jeg er jo kjempeglad og takknemlig, men jeg tør liksom ikke kjenne så mye på det likevel, er så redd for at det skal gå galt igjen. Men det om de 5% likte jeg - det skal jeg ta med meg!

Jeg er både glad, redd, takknemlig, ydmyk, full av frykt, drømmer meg bort til stor mage og babyting-handling (om maaange måneder), teller dager (noe som går aaalt for sakte...!)

Men jeg har kommet fram til at det er bedre å glede meg over at det er en liten spire inni magen min som etter planen skal vokse seg stor til en liten gutt eller jente, enn at jeg skal gå rundt og være redd og bare tenke på alt som kan gå galt. Det hjelper ingen verdens ting fra eller til uansett hvor mye jeg bekymrer meg. Da er det mye bedre å prøve å glede seg over det som faktisk er! :tommelopp:

Nå gleder jeg meg til en rolig helg med lite planer sammen med mannen min og de to gode bonusbarna. Vi har tenkt å kose oss skikkelig denne helga med kino, tur ute i det fine høstværet (håper bare at vinden løyer litt i løpet av helga  :tongue:  ), deilig mat, stearinlys utover kveldene i armkroken til mannen, osv...! Åh, det skal bli godt!

Jeg innrømmer gjerne at jeg har tatt strimmeltest hver dag siden tirsdag, og de øker bittelitt i styrke. Har lurt litt på om jeg skal be om å få tatt hcg-prøve hos legen, men kommer til å fortsette å ta en strimmel hver/annenhver dag framover, og om jeg blir veldig bekymra for om noe har skjedd, om jeg får smerter slik som sist, eller lignende, så skal jeg i alle fall ta kontakt å be om å få tatt blodprøver. Regner med at jeg får det om jeg ønsker det.

Jeg var hos legen i går fordi astmaen min har vært ganske dårlig den siste måneden (har ingenting med graviditeten å gjøre, det er det for tidlig til) Jeg ønska å bli henvist til lungelege, men på sykehuset der jeg i så fall skulle gått er det ca 700-800 på venteliste...!  :kjefte:    Men han henviste meg i steden for til en privat lungelege, så det er nok håp om å få den timen før ungen evt er ute :tongue: Så enn så lenge tar jeg så lite som mulig astmamedisin, men må jo også da begrense aktivitetsnivået der etter.

Ønsker dere alle sammen en kjempefin helg! Dere er så utrolig gode å ha!! :klem:

Gratulerer så masse Siri!! Jøss, skal si det klaffer bra her om dagen nå!

Måtte vi alle være så heldige at spiren sitter hele veien nå :)

Prøver å tenke positivt her også, og glede meg over at jeg er gravid igjen! For jeg tror nok nedturen blir like stor uansett om jeg er negativt innstilt på forhånd om det skulle gå galt igjen. Så da kan man jo like gjerne være positiv og håpe på det beste :) i dag har jeg vært skikkelig kvalm og sliten - trodde aldri jeg skulle synes at dét var noe å trakte etter, men jeg blir skikkelig glad av det nå :D

Jeg har vært litt stressa for at ting allerede har gått galt, at jeg har hatt en kjemisk eller noe. Syns strekene har blitt så lite sterkere fra dag til dag. I dag tok jeg en test pålite konsentrert urin (hadde vært på do et par timer før), og slik ser testene ut de siste fem dagene:

https://imageshack.com/i/idSM63Ygj

Håper jeg klarer å roe litt ned nå..!

Jeg synes det ser veldig lovende ut, Paeonia! Det er fin og jevn stigning og den siste er jo kjempesterk ;)

Tror vi nok kommer til å være veldig nervøse en god stund, jeg er allerede kjempenervøs for neste hcg prøve (kan hcg stige selv om man har ma?). Er så redd for igjen gå lenge rundt med en spire uten dunkende hjerte (som jeg tror skal ha startet nå). Har veldig lyst til å få en ul snart, men er jo skummelt når man ikke har helt kontroll over hvor langt man er på vei...

Men vi har ihvertfall vist at man kan bli fort gravid igjen etter en ma/sa, og det gir jo håp! :)

Endret av Siri83

(kan hcg stige selv om man har ma?). Er så redd for igjen gå lenge rundt med en spire uten dunkende hjerte (som jeg tror skal ha startet nå). Har veldig lyst til å få en ul snart, men er jo skummelt når man ikke har helt kontroll over hvor langt man er på vei...

Men vi har ihvertfall vist at man kan bli fort gravid igjen etter en ma/sa, og det gir jo håp! :)

Det har jeg også lurt på! Vet at ved SA så stopper vel hcg opp, men jeg også tenkte på morgenen i dag om hcg fortsetter å stige ved MA...?

Vi kan i alle fall bli gravide, og vi har vist det går an å bli fort gravide etter SA/MA - det kan vi i det minste prøve å trøste oss med!...

Jeg målte aldri noe hcg da jeg var gravid sist, men hadde symptomer frem til noen dager etter cytotec-kur.. Men jeg aner ikke jeg altså. Er nok naturlig å bekymre seg litt ekstra når man har vært gjennom noe sånt, men jeg var bekymra sist også jeg altså. Man er jo alltid redd for å miste når det er noe man ønsker så sterkt :)

Er det vanlig å ta blodprøver med hcg når man har mista før? Kanskje jeg kan spørre legen om det.. :o har ikke tatt noen flere tester jeg, men vurderer å kjøpe en ny digital med ukeindikator for å se om det har steget :P blir imidlertid helt krise om den ikke har det, og dette med hcg-stigning kan jo være rimelig individuelt har jeg inntrykk av..?

Uff...i dag har jeg fått kjenne litt på redselen for å miste igjen. Sist gang merket jeg at noe var annerledes da jeg plutselig sluttet å tisse ofte. Og i dag har jeg nesten ikke vært på do. Fikk en skikkelig ekkel bølge over meg.. Kan jo hende at det ikke er noe å bekymre seg for, men synes det bare er så skummelt alt dette her...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...