Gå til innhold

IKM uke 40


Wiiga

Anbefalte innlegg

Den skal visst måle dine 4 mest fertile dager og ikke bare selve eggløsningen... 😊 sikkert bare salgstriks men jeg vil prøve for å se om den kan hjelpe... Pp 8 etter ma nå så litt utålmodig :-)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kan ikke ligge lenge etter samleie pga UVI. Må nesten gå å tisse med en gang og drikke vann, for å så gå å tisse igjen. Fryktelig slitsomt, men har det noe å si egentlig? Om jeg ikke tisser har jeg UVI dagen etter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke ligge lenge etter samleie pga UVI. Må nesten gå å tisse med en gang og drikke vann, for å så gå å tisse igjen. Fryktelig slitsomt, men har det noe å si egentlig? Om jeg ikke tisser har jeg UVI dagen etter.

Det skal ikke ha noe å si, så vidt jeg har forstått. Vi har jo sæd "oppi der" i dagesvis etter samleie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk blir gravide selvom de har hoppet av i svingen, så skal jo holde selvom det meste går ut igjen med en gang ;)

 

Har drukket grapefruktjuice i fire dager nå, og det er veldig vått xD pluss at jeg har fått litt slim i dag :) Tester ikke etter el denne perioden, så vet ikke helt når den er :) Spennende :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den skal visst måle dine 4 mest fertile dager og ikke bare selve eggløsningen... 😊 sikkert bare salgstriks men jeg vil prøve for å se om den kan hjelpe... Pp 8 etter ma nå så litt utålmodig :-)))

Har også kjøpt den testen, begynner å teste i morgen da det stod i bruksanvisningen, blir spennende å se om det funker også litt spent på om jeg faktisk har el når jeg tror jeg har😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har akkurat fått påvist lette celleforandringer. Er usikker om jeg prøver denne runden. Må snakke med legen først om det kan ha noen konsekvenser for en evt graviditet. Ble utrolig lei meg, er så klar for å bli gravid.  Noen andre med det her? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Den skal visst måle dine 4 mest fertile dager og ikke bare selve eggløsningen... sikkert bare salgstriks men jeg vil prøve for å se om den kan hjelpe... Pp 8 etter ma nå så litt utålmodig :-)))

Har også kjøpt den testen, begynner å teste i morgen da det stod i bruksanvisningen, blir spennende å se om det funker også litt spent på om jeg faktisk har el når jeg tror jeg tror jeg har

 

Jeg kikket etter denne testen i dag, men hvordan ser den ut? Jeg tror EL kommer rundt onsdag neste uke så om jeg skulle hatt den skal det kanskje testes i helgen??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har den på de første apotek... Står ved siden av vanlig el test...

Litt forskjellig hvilken dag i syklus du skal teste.. Jeg har 24 dagers syklus så jeg skal starte på dag 6, som er lørdag😊

 

Spennende dette😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror 24-25 har samme startdato :-) kommer ann på hvilken dag som var din første mensdag... Min var mandag og da blir dag 6 på lørdag:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bestilte på billige-tester😊 det står at med 25 dagers syklus skal du starte testing på dag 7 og første dag av mens er dag 1 liksom, men det skjønte du sikkert😉 har aldri testet noen gang før så dette blir ganske spennende..... det står også at man skal teste etter den lengste søvnen så da blir det jo om morgenen, ser at noen tester på ettermiddag også her innemen..... får nå bare følge veiledningen vel😄 den dagen man tester max fertilitet trenger man ikke teste mer he he kjekt med bruksanvisning når man er grønn😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med dere? Her tror jeg grapefruktjuicen og bidronninggelen har effekt. Har mye mer slim en vanlig. Tok el test i dag, negativ, men er nok ikke mange dager til el. Så kommer nok som forventet :) Skal også prøve Wild Yam denne pp. Håper inderlig denne pp :)

Er inne i 6 pp, så begynner å bli passelig utålmodig! Hadde en sa etter 1 pp, så håpet det skulle klaffe fort igjen.. menmen.. Krysser alt som er å krysse for oss alle <3 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg slenger meg med her jeg og!

IKM 1/10 tror jeg. Forrige periode fikk jeg tidenes rareste og korteste mens 5 dager på overtid. Jeg blødde nesten ikke og varte bare halve tiden. Er usikker på om det fortsatt er noe hormonkrøll i kroppen min etter det. Har slitt med mensensmerter i en måned nå, så håper alt er som det skal.

 

Noen andre som har opplevd slike rare og korte mens? Ble syklusen samme som tidligere?

 

Burde nok ta EL-tester jeg og, men usikker på om jeg vil teste og stresse så mye med det å bli gravid. Heller bare ha sex jevnlig og ta det som det kommer. Virker nesten som at de som stresser mest sliter mest med å bli gravide... Jeg har jo veldig lyst til å bli gravid, men vil ikke at prøvingen skal ta over livet.

 

 

Heier på alle! Masse lykke til jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slenger meg med her jeg og!

IKM 1/10 tror jeg. Forrige periode fikk jeg tidenes rareste og korteste mens 5 dager på overtid. Jeg blødde nesten ikke og varte bare halve tiden. Er usikker på om det fortsatt er noe hormonkrøll i kroppen min etter det. Har slitt med mensensmerter i en måned nå, så håper alt er som det skal.

 

Noen andre som har opplevd slike rare og korte mens? Ble syklusen samme som tidligere?

 

Burde nok ta EL-tester jeg og, men usikker på om jeg vil teste og stresse så mye med det å bli gravid. Heller bare ha sex jevnlig og ta det som det kommer. Virker nesten som at de som stresser mest sliter mest med å bli gravide... Jeg har jo veldig lyst til å bli gravid, men vil ikke at prøvingen skal ta over livet.

 

 

Heier på alle! Masse lykke til jenter!

 

Hvis du klarer å ha en avslappet holdning til det, tror jeg helt klart at det er det beste :)

Man skal ikke trenge å teste etter el hvis man har regelmessig sex og har en stabil syklus, men hvis man har uregelmessig sykluser, kan det hjelpe å få litt oversikt ved å el teste :)

 

Masse lykke til, til deg også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi endelig satt igang prøvingen nå som bryllupet er overstått og vi er på bryllupsreise :)

 

Mandag 29. Sep: Mari_83 (1pp etter ma)

Tirsdag 30. Sep: Snuppeluritas 4pp, Ohana 6pp (Lillemyri, byttet navn)

Onsdag 1. Okt:Bellanie 1pp etter ma

Torsdag 2. Okt: wiiga 5pp, DrMcstuffins, LilliTrille27, Ovidia

Fredag 3. Okt: LykkeLi1978 3pp, april2011mamma (8pp), Ulvinne83 1pp

Lørdag 4. Okt: ariie

Søndag 5. Okt:

Usikker:

Paeonia

Bellanie

 

Vi får håpe på juni alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mange vi har blitt. Håper det blir mange små i juni :) 

 

Tror syklusen min jukser litt denne gangen. Kjente stikking i går, og om det var el så blir det bom :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk! Vi har vært en uke i Kenya på safari og nå er vi på Zanzibar og legger inn masse aksjer, hehe ;)

 

Lykke til med prøvingen du også! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg veldig usikker, mine el tester de siste dagene har blitt sterkere og sterkere, men alikevell ganske svake. I dag er det nesten igjen strek i det hele tatt, kan jeg ha hatt el, eller er den forsinket? Tar bidronninggele og grapefrukt, bør jeg slutte for denne gang, hvis el har vært, eller skal jeg fortsette å se ann el testene dagene fremover?

Min el tester har alltid bare blitt sterkere frem til de blir pos, så ingen strek dagen etter el

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk! Vi har vært en uke i Kenya på safari og nå er vi på Zanzibar og legger inn masse aksjer, hehe ;)

Lykke til med prøvingen du også! :)

Oi så fantastisk! Kos dere masse! Og kanskje dere får med dere verdens beste minne hjem :) <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, leste akkurat i en annen tråd at det kan være vanskeligere å bli gravid hvis man bruker ibux.

 

Jeg fikk en betennelse/låst muskel i nakken i Forige uke og har gått og går på vanlig paracet + ibux 400 mg. Da minsker jo sjansen seg tydeligvis denne pp, noe som er veldig kjedelig.

 

Men er det noen som har noe erfaring med dette? Evt er det noe jeg kan ta i stede for ibux? Er jo sikkert for seint nå uansett da :-/

 

Nedtur!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg og Fertility Friend enige om at jeg hadde eggløsning på lørdag :)

 

Så jeg er offisiellt i dpo-land, nærmere bestemt 3 dpo, og med lutealfase på 15-16 dager er IKM 29.september :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag 29. Sep: Mari_83 (1pp etter ma), Paeonia (1pp etter SA)

Tirsdag 30. Sep: Snuppeluritas 4pp, Ohana 6pp (Lillemyri, byttet navn)

Onsdag 1. Okt:Bellanie 1pp etter ma

Torsdag 2. Okt: wiiga 5pp, DrMcstuffins, LilliTrille27, Ovidia

Fredag 3. Okt: LykkeLi1978 3pp, april2011mamma (8pp), Ulvinne83 1pp

Lørdag 4. Okt: ariie

Søndag 5. Okt:

Usikker: Bellanie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...