Gå til innhold

OKTOBER jenter :)


Heltefrøken

Anbefalte innlegg

Begynner å bli rimelig stiv i kjakan nå ja, kan jeg nok si. ;D Tok ny test I dag, og den var sterkere så jeg håper det betyr at HCG stiger som det skal. :)

 

Mine nærmeste, pluss kollegaer vet det allerede iom at jeg har vært åpen om prosessen hele tida. Det har vært godt å møte forståelse og omtanke, og ikke minst kunne dele gleder ved oppturer underveis i dette forsøket. Det føles jo som å være med i ei hinderløype med stadig høyere hinder en skal forsere. Nå blir det tre spennende uker å vente på tidlig ultralyd. :D

 

 

Det er sikkert godt å ha noen å dele det med :) Vi har jo da bare min mamma og pappa, siden jeg egentlig ikke skulle prøve IVF: Dette blir bare en liten prøve på om det går liksom :) hehehe

 

Hvordan er formen da? Er du kvalm? Sliten?

 

Det er jo litt deilig å få tidlig UL da. Da blir du liksom litt mer sikker, tenker jeg. Blir det å høre hjerte da eller? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, da er det snar 1 uke siden innsett, og jeg har faktisk ikke testet enda! *stolt som ei høne!!!" Men noe rart er det i allefall med kroppen.

 

Jeg har blitt så susete. Skulle handle i går, og husket ikke hva i det hele tatt. Sto der i butikken og følte meg svimmel og hodet var bare rart. Kanskje er det noe annet? Noe galt med hjernen?

 

Og så har jeg begynt å bli varm igjen. Var supervarm under nesespray og sprøyter, men frøys mye fra egguttak til torsdag. Og så er puppene så varme. Dette siste er jo ikke noe nytt. Så jeg lurer jo på om det fortsatt er hormoner etter alle remedier, eller om det kan være en spire som sitter.

 

Av en eller annen grunn så føles det lilksom som om den har festet seg. Men kan ikke forklare hvorfor. Jeg hadde menssmerter fra innsett til onsdag, og nå har det helt forsvunnet.

 

En annen ting.... Jeg tar jo Crinone vaginalt, og da kommer det alltid litt ut. Er det vanlig? De 2 siste dagene så har det kommet mer hvitt ut, og det er ikke hvitt lenger, men lyserosa... Jeg regner jo med at det er vanlig at det kommer litt ut, men ville bare sjekke :)

 

Ha en fin helg alle sammen <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Enda en som sniker seg inn på tampen...☺️ Jeg reiser til Hausken for uttak på onsdag 29., og innsett fredag 31.okt, så mer på tampen av oktober går det ikke an å komme.

 

Denne gangen har jeg vært så opptatt og travel at jeg ikke har fått vært her på forumet i det hele tatt, men nå som det nærmer seg uttak og innsett med stormskritt føler jeg virkelig på behovet for felleskapet med dere andre som er i samme båt om dagen.

Jeg har lest litt på tråden, og kjenner at spenningsnivået stiger til topps av å høre om deres erfaringer. Veldig trist å høre om dere som mislyktes denne gangen, og utrolig koselig med dere som kan juble over positive tester. Gratulerer til dere!

 

Vårt første IVF forsøk (i juli/august) endte i en kjemisk, så jeg føler virkelig med dere som ikke lyktes denne gang. Og for deg som også hadde det siste forsøket denne gang må det være utrolig trist og sårt - en stor klem til deg!

 

Dere andre som ruger og straks skal bli rugere, LYKKE TIL med prosessen!! Krysser fingre for flere positive tester! 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Jenter.

 

Skal inn til UL i dag, for å se når det blir uttak. Spent som en høne!!!! Gleder meg til å bli ruger.

 

Innsett blir jo da i November mest sannsynlig.

 

Vet dere om det er mulig å be de om å sette inn to embryo, jeg har bare på følt at det vi gå da. at man har "større" sjangse da. Eller er jeg helt på bærtur?

 

Jeg er tvilling selv, og har alltid hatt lyst på tvillinger, så om begge hadde festet seg, så hadde det bare vert helt suverent. men føler også at man har litt bedre sjangse med å sette inn to..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satte inn en blastocyst i dag. Andre IVF-forsøk, første fryseforsøk.

 

Blodprøver er ikke før om to uker, men legen sa at jeg godt kunne ta en test hjemme i helga, siden det var en blastocyst. Jeg har sjekket tidslinja, og synes ikke det virker spesielt sannsynlig at en urintest skal plukke det opp om bare 5 dager, men vi får se :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Jenter.

 

Skal inn til UL i dag, for å se når det blir uttak. Spent som en høne!!!! Gleder meg til å bli ruger.

 

Innsett blir jo da i November mest sannsynlig.

 

Vet dere om det er mulig å be de om å sette inn to embryo, jeg har bare på følt at det vi gå da. at man har "større" sjangse da. Eller er jeg helt på bærtur?

 

Jeg er tvilling selv, og har alltid hatt lyst på tvillinger, så om begge hadde festet seg, så hadde det bare vert helt suverent. men føler også at man har litt bedre sjangse med å sette inn to..

Så spennende :) Lykke til!

 

Jeg har lest en plass at å sette inn to embryoer gir ikke større sjanse for at man blir gravid, men gir større sjanse for at det blir tvillinger. Vet ikke om dette stemmer, og for meg virker det logisk at hvis man setter inn to har man større sjanse for å bli gravid, siden det er mange av embryoene som ikke klarer seg og ikke vil utvikle seg, og hvis  man setter inn to vil man ha større sannsynlighet for å sette inn et embryo som klarer seg. Ikke vet jeg.

 

Skader jo ikke å spørre, hvis det er det du vil. Vet ikke hvor gammel du er da, men min lege ville ikke sette inn to på første forsøk siden jeg er kun 32 år, og hun sa at hvis jeg ikke har blitt gravid etter 3-4 forsøk kan de prøve med to.

 

Hvis du er over 35 kan det godt hende de vil sette inn to på første forsøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Jenter.

 

Skal inn til UL i dag, for å se når det blir uttak. Spent som en høne!!!! Gleder meg til å bli ruger.

 

Innsett blir jo da i November mest sannsynlig.

 

Vet dere om det er mulig å be de om å sette inn to embryo, jeg har bare på følt at det vi gå da. at man har "større" sjangse da. Eller er jeg helt på bærtur?

 

Jeg er tvilling selv, og har alltid hatt lyst på tvillinger, så om begge hadde festet seg, så hadde det bare vert helt suverent. men føler også at man har litt bedre sjangse med å sette inn to..

Kommer veldig an på om du går offentlig eller privat. I det offentlige er de jevnt over veldig strikse på å sette inn mer enn ett egg ettersom at et tvillingsvangerskap automatisk regnes som et risikosvangerskap. Jeg sokner til St Olavs og der hat det aldri vært spørsmål om å sette inn mer enn ett av gangen. Jeg hadde to som lå på frys nå som ble tatt opp og tint, og det var aldri snakk om at de ville sette inn mer enn ett. Har hørt de gjør det i sjeldne tilfeller dersom det er siste forsøk i offentlig regi eller det ene av eggene øynes små sjansene for å overleve.

 

Men det skader i alle fall ikke å spørre! :) jeg hadde gjerne tatt to på rappen om jeg hadde fått sjansen. :)

 

(Bør kanskje lære meg å korrekturlese før jeg poster, takk til overivrig autocorrect ;) )

Endret av Bullerulla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter.

 

Måtte komme inn igjen på ny kontroll på onsdag. Øker dosen menopur fra 150 til 225. Så da blir det uttak enten fredag, mandag eller tirsdag.

 

jeg er ung(25), så han vil ikke sette inn mer en et om gangen. Er på privat klinikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på uttak i dag, men fikk bare ut 3 egg, desverre...😔 Det føles så lite, og jeg er så skuffet..

Det har kjent ut som det har vært full action der nede, så jeg trodde det kom til å være bra med egg. Men, men... Krysser fingra for at alle blir befrukta, hvertfall! 🙏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på uttak i dag, men fikk bare ut 3 egg, desverre...😔 Det føles så lite, og jeg er så skuffet..

Det har kjent ut som det har vært full action der nede, så jeg trodde det kom til å være bra med egg. Men, men... Krysser fingra for at alle blir befrukta, hvertfall! 🙏

Jeg gikk som deg også ut 3 egg. Av disse ble to befruktet, og et perfekt 8 delt satt inn. Jeg er nå gravid i uke 10 😊😊😊😄 du trenger bare ett 👍👍👍 lykke til!!! 😊😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på uttak i dag, men fikk bare ut 3 egg, desverre... Det føles så lite, og jeg er så skuffet..

Det har kjent ut som det har vært full action der nede, så jeg trodde det kom til å være bra med egg. Men, men... Krysser fingra for at alle blir befrukta, hvertfall!

 

3 er ikke så verst, det kan bli barn av det! Bedre å modne noen få riktig, enn å lage massevis med loppemarkedkvalitet (som jeg gjør :fnise: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var sååå skuffet da jeg kun fikk ut 4 ved siste ferskforsøk😞😞 viste seg at dem var av topp kvalitet og ble befrukta alle sammen🍼🍼 er nå gravid i uke 7+5. Så ikke heng deg opp i antallet, her gjelder kvalitet over kvantitet👍👍✌️ Tvitvi videre👏👏💪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å, så godt å høre deres fantastiske resultater tross få egg! 😊 Gratulerer med graviditetene! Jeg vet jo at det bare trengs ett gullegg, men skuffelsen kom likevel. Men det gjelder jo å tenke positivt, og det hjelper dere meg med nå - tusen takk☺️

 

Hvordan går det med deg, F*PCOS? Får du sette i gang med nytt forsøk snart? Håper operasjonen du måtte ha hjelper på "loppemarkedskvaliteten" din! 😏

 

Stor klem til alle dere oppmuntrende jenter😘

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, så godt å høre deres fantastiske resultater tross få egg! 😊 Gratulerer med graviditetene! Jeg vet jo at det bare trengs ett gullegg, men skuffelsen kom likevel. Men det gjelder jo å tenke positivt, og det hjelper dere meg med nå - tusen takk☺️

 

Hvordan går det med deg, F*PCOS? Får du sette i gang med nytt forsøk snart? Håper operasjonen du måtte ha hjelper på "loppemarkedskvaliteten" din! 😏

 

Stor klem til alle dere oppmuntrende jenter😘

Forstår deg godt og det er nok en helt vanlig reaksjon;) jeg deppa skikkelig med leppa i uttaksstolen, hadde jo håpa på flere.. Men som sagt er det kun det ENE gullegget vi trenger🐣🐣 heier på deg✌️
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, så godt å høre deres fantastiske resultater tross få egg! 😊 Gratulerer med graviditetene! Jeg vet jo at det bare trengs ett gullegg, men skuffelsen kom likevel. Men det gjelder jo å tenke positivt, og det hjelper dere meg med nå - tusen takk☺️

 

Hvordan går det med deg, F*PCOS? Får du sette i gang med nytt forsøk snart? Håper operasjonen du måtte ha hjelper på "loppemarkedskvaliteten" din! 😏

 

Stor klem til alle dere oppmuntrende jenter😘

Jeg er i gang med nye lopper:-D Stikkedag 2 i dag. Operasjonen vil ikke hjelpe på eggene, men håper at livmoren ikke skal sabotere festingen av embryo nå. Jeg skjønner godt at du er lei for eggmengden, vi blir jo så opphengt i disse dere sittende fordi vi tolker våre sjanser ut fra dem. Men det er kvaliteten på eggene som teller, så situasjonen kan ikke bestemmes på uttaksdagen. Håper det går deres vei denne gangen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter.

 

Måtte komme inn igjen på ny kontroll på onsdag. Øker dosen menopur fra 150 til 225. Så da blir det uttak enten fredag, mandag eller tirsdag.

 

jeg er ung(25), så han vil ikke sette inn mer en et om gangen. Er på privat klinikk.

Jeg fikk satt inn to på 4 ivf forsøket, ble full klaff også. Men det tror jeg har med mye annet å gjøre enn at det ble satt inn to :)

 

Lykke til forresten, måtte bare svare :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hei jenter.

 

Måtte komme inn igjen på ny kontroll på onsdag. Øker dosen menopur fra 150 til 225. Så da blir det uttak enten fredag, mandag eller tirsdag.

 

jeg er ung(25), så han vil ikke sette inn mer en et om gangen. Er på privat klinikk.

Jeg fikk satt inn to på 4 ivf forsøket, ble full klaff også. Men det tror jeg har med mye annet å gjøre enn at det ble satt inn to :)

 

Lykke til forresten, måtte bare svare :)

 

Takk Mam&mam. Blir uttak på mandag, så havner vell over i November jentene jeg da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny her inne og hører til her :) gjennom min første IVF og satte inn egg på onsdag. Jeg flyr snart på veggen, teste dag er 12/11 . Håper virkelig. Har tidligere blitt gravid uten problem. Men pga forhold i eggleder etter oprasjon må jeg nå gjennom IVF. Mannen sin sæd kvalitet er bra.

 

På første UL kontrollen ons. 22/10 gikk legen ned i dose på puergon sprøyten fra 125 til 75, som jeg skulle sette da den onsdagen og torsdagen. Fredag 24/10 ny kontroll. Da var hun redd for overstimulering, så hun satte på håndbremsen og jeg sluttet på puregon sprøyte, fortsatt på synarela ( husker ikke navnet 100%) . Eggløsning sprøyte på søndag 26/10 som jeg fikk legevakten til å sette. Uttak mandag 27/10. Fikk bare ut 3 egg, 2 normalt befruktet. Ett på frys og ett inn da på onsdag 29/10 .

 

Går nå på lutinus vaginalpiller x3 og en blodfortynnende sprøyte på kvelden som jeg også skal ta frem til testdag. Legen var glad jeg var i form når jeg skulle sette inn egg, var litt beskymret for helsen min. ( har en komplisert helsehistorikk)

 

Jeg har et barn fra tidligere forhold :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var sååå skuffet da jeg kun fikk ut 4 ved siste ferskforsøk viste seg at dem var av topp kvalitet og ble befrukta alle sammen er nå gravid i uke 7+5. Så ikke heng deg opp i antallet, her gjelder kvalitet over kvantitet✌ Tvitvi videre

Jeg fikk ut bare 3, der 2 blei normalt befruktet og var bra egg. Så ja, enig med kvalitet over kvantitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere som ikke har ruget i så mange dager enda som har følelse av mensen. Stikkninger ved område av livmor og eggstokker. Er så redd for at jeg begynner å blø og ikke lykkes :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :) Jeg hadde fryseinnsett nå i oktober og fikk klassiske "mensen i anmarsj" symptomer, men et par tre dager tidligere enn jeg pleier. Jeg testet positivt, så hos meg var mensenmurringa gode nyheter. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok alt for tidlig for meg å teste siden jeg satt inn på onsdag. Kan jo risikerer falsk positiv pga eggløsningssprøyten. I kveld er det en uke siden jeg satte den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To av de tre eggene mine ble befruktet, og ett av de hadde topp kvalitet og ble satt inn på fredag! 😄 Det var veldig tydelig 4-delt, selv jeg så det da jeg fikk se det på skjermen før innsett. Så da krysser jeg fingrene for at kvaliteten er så bra at det blir der inne!! Ruger på med stor optimisme foreløpig.😊 Bruker Lutinus og Klexane-sprøyter, og håper det vil gi kroppen den støtten den trenger for å ta vare på lille spire. 🌱

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To av de tre eggene mine ble befruktet, og ett av de hadde topp kvalitet og ble satt inn på fredag! Det var veldig tydelig 4-delt, selv jeg så det da jeg fikk se det på skjermen før innsett. Så da krysser jeg fingrene for at kvaliteten er så bra at det blir der inne!! Ruger på med stor optimisme foreløpig. Bruker Lutinus og Klexane-sprøyter, og håper det vil gi kroppen den støtten den trenger for å ta vare på lille spire.

Lykke til med rugingen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...