Gå til innhold

OKTOBER jenter :)


Heltefrøken

Anbefalte innlegg

Det var mange eggposer

Får håpe de vokser seg store og fine over helgen :)

Jeg har min første ul i morgen .

Kjenner omtrent ingenting i eggstokkene..

Gjorde ikke det sist heller så jeg håper alikevel at det er litt produksjon der :)

Masse lykke til i morgen  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

Da har jeg vært på min første UL!

 

Der var mange eggposer (15-20 på hver side!), men de var ikke så store (8-10mm). Så nå blir det ny UL på fredag, og sikkert flere ganger også.

Så må jeg ta 150 ie gonal F (Har tatt 125 til nå)

 

Så det! Flere som har hatt det noe lignende?? Jeg håper jo på uttak så fort som mulig, og jeg er redd for overstimulering :/

 

Får bare smøre seg med tålmodighet ;)

Tålmodighet er en dyd når man holder på med dette:)

 

Får håpe det skjer gode ting til i morgen :)

Ja det er ivertfall helt sikkert! :) Har heldigvis ikke så mye bivirkninger, så jeg må bare prøve å slappe av :)

 

Lykke til i morgen!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ul er et tilbakelagt kapittel . Ikke mye å skryte av . Kun 1 follikkel . Bedre enn ingen selvfølgelig. Uttak på tirsdag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da sitter jeg her da... med sprøyter som skal settes selv. Og jeg gruer meg veldig!

 

Formen etter at jeg begynte med Synarel har vært så som så, og jeg har den siste uken også slitt med magevirus. Det er trist og kjedelig å være i så dårlig form :-(

 

Noen som har noen gode råd i forhold til disse sprøytene? Fort eller sakte, hardt eller litt løst.... :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fort og bestemt:) menopur nålene er litt seinere enn puregon pennen :)

Dette går bra :) puregon nåla kjenner jeg ikke i det hele tatt . Menopur nåla er som et lite myggstikk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fort og bestemt:) menopur nålene er litt seinere enn puregon pennen :)

Dette går bra :) puregon nåla kjenner jeg ikke i det hele tatt . Menopur nåla er som et lite myggstikk:)

Seigere.. Ikke seinere:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde ogsaa jeg skulle hoere til september, men her sitter jeg altsaa i oktober og ruger paa 2 egg, satt inn i dag :)

Gratulerer med 2 i rugeboksen:)

Og velkommen til oss :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fort og bestemt:) menopur nålene er litt seinere enn puregon pennen :)

Dette går bra :) puregon nåla kjenner jeg ikke i det hele tatt . Menopur nåla er som et lite myggstikk:)

 

Takk for svar.. det gikk bra, og selve stikke gjorde ikke noe vondt. Men det ble jo et trykk etterpå... Håper bare jeg blir i bedre form nå, som hun sykepleieren sa :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bivirkningene av synarela merker man mindre til etter sprøytestart ... Etter et par dager på sprøyter så har du det nok bedre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *HappyGoLucky*

Hører jeg til her med testdato 11/10? 😊 fikk satt inn to perfekte 4delte egg 27/9 😊 første forsøket vårt.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et spm fra en foerstegangsruger:

 

Er naa paa rd 2 (regner innsett som rd 0), satte inn to egg to dager etter uttak.

Helt siden innsett har jeg hatt en slags skarp smerte som gaar nesten som "lyn" ned i lysken. Altsaa, det foeles som om den starter langs hoeyre side av livmoren, og saa skyter nedover til lysken. Varer bare noen sekunder, og kommer i hytt og pine, altsaa ikke ved spesielle bevegelser eller noe. Noen som vet hva dette kommer av? Har ogsaa oekende mensmurringer for hver dag.

 

Har jo lest om festesmerter ol, men rd 2 er jo altfor tidlig for det? Eller? Ifoelge legen skulle ikke egget kunne feste seg foer i morgen, evnt tirsdag. (Gaar foroevrig paa progesteron stoette, dersom det skulle ha noe aa si, men det har jeg jo gjort ogsaa ved to insemineringer tidligere, uten aa ha kjent noe lignende som dette)

 

Noen som kan opplyse meg litt her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Masse lykke til, Klompini!

Skal selv på min tredje UL i morgen... Krysser fingere for oss

Takk for det! :) Gikk vel ikke som jeg hadde håpet... Mer medisin og UL igjen på fredag. Men da mente han at det kom til å være klart og at det ble uttak på mandag 👍 Så da satser vi på det!

 

Lykke til i morgen, krysser fingrene for at det går enda bedre for deg 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på min tredje UL og der var det ikke godt nytt. Forsøket for oktober er avbrutt. Skal prøve på naturlig syklus når mensen melder sin ankomst, som i følge legen, kan ta tid før skjer. Så dette var jo virkelig en flott start på dagen =(... Ønsker dere andre masse hell og lykke. Håper det klaffer for dere =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere… 
Jeg hopper inn her litt sent jeg… Håper det er greit?  :rolleyes: 
Jeg har holdt til på babyverden, men vil gjerne ta en titt her og..

Vi har prøvd å få barn siden 2006/2007, men tok ikke steget til Assistert Befruktning før i våres. Nå er vi i gang med første prøverørsbehandling. Jeg er 27, han 28.
Jeg fikk satt inn et egg på lørdag (04.10), og overlevde både nesespray, sprøyter, uttak, ventetiden og innsett…  :jepp:  :duskedame: 

Testdagen er 16.10, og jeg er veeeldig spent på om jeg klarer å vente så lenge. Men jeg kjenner meg selv såpass godt at jeg VET jeg går rett i kjelleren om jeg får negativ test, så kanskje like greit å vente til testdagen, så man ikke utsetter seg for mer enn nødvendig?  :sjenert: 

Altså, vårt første forsøk, og det er ingen problemer med eggstokkene mine. Vi har hatt ICSI-behandling pga. samboers sædkvalitet!  :)  Ble kraftig understimulert, så av de 16-20 eggene de så totalt, ble 6 hentet ut, 5 modne nok til å befuktes, 2 overlevde første natta og en igjen ved innsett!  :D 

Er det noen flere her som sliter med vondt i eggstokker/livmor etter innsettet? Jeg hadde et veldig greit uttak, ingen store smerter i tiden etterpå, men etter innsett har alt der nede bare gjort vondere og vondere for hver dag. Jeg våkner om natten fordi blæra fylles litt, og da gjør det vondt…  :mellow:

Endret av venterpå
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neei, så kjedelig! Man får virkelig testa psyken på dette her altså... Vi må bare prøve å huske hva som forhåpentligvis kommer utav det tilslutt, og prøve å holde motet oppe 😊 Krysser alt jeg har for at det går fort til neste prøverunde 😀

Endret av Klompini
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei 😊. Velkommen skal du være , hyggelig at du tar turen innom barn i magen også. Jeg hører vell egentlig ikke til i denne tråden men svarer for det 😉.

 

Jeg hadde ett smertefritt uttak. Følte meg super samme dag som uttak, nesten uovervinnelig (jada var kanskje litt rusa også). Uansett, dagen etter uttak begynte jeg å få vondt i eggstokkene, og to dager etter ble det verre. Kjente minimalt om jeg lå stille, men skulle jeg på do eller bevege meg var det vondt. Husker jeg beskrev det som om jeg hadde blitt påkjørt i eggstokkene/livmoren, vondt var det men har helt klart hatt det verre. Når jeg skulle tisse trodde jeg enkelte dager at eggstokkene ramlet ut, fikk vondt samtidig som jeg fikk et rart trykk. Det ble først litt verre før det forsvant. Jeg var ikke overstimulert. Blir det helt ille ta kontakt med klinikken, det kan jo ha en sammenheng med overstimuleringen også. Litt vondt må man nok regne med men man skal ikke ligge å pines heller da må du få en vurdering av lege😊.

 

Masse lykke til som ruger. Vi har samme diagnose som dere å her sitter jeg i 2 trimester med en liten gutt i magen takket være icsi 😊.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere…

Jeg hopper inn her litt sent jeg… Håper det er greit? :rolleyes:

Jeg har holdt til på babyverden, men vil gjerne ta en titt her og..

 

Vi har prøvd å få barn siden 2006/2007, men tok ikke steget til Assistert Befruktning før i våres. Nå er vi i gang med første prøverørsbehandling. Jeg er 27, han 28.

Jeg fikk satt inn et egg på lørdag (04.10), og overlevde både nesespray, sprøyter, uttak, ventetiden og innsett… :jepp::duskedame:

 

Testdagen er 16.10, og jeg er veeeldig spent på om jeg klarer å vente så lenge. Men jeg kjenner meg selv såpass godt at jeg VET jeg går rett i kjelleren om jeg får negativ test, så kanskje like greit å vente til testdagen, så man ikke utsetter seg for mer enn nødvendig? :sjenert:

 

Altså, vårt første forsøk, og det er ingen problemer med eggstokkene mine. Vi har hatt ICSI-behandling pga. samboers sædkvalitet! :) Ble kraftig understimulert, så av de 16-20 eggene de så totalt, ble 6 hentet ut, 5 modne nok til å befuktes, 2 overlevde første natta og en igjen ved innsett! :D

 

Er det noen flere her som sliter med vondt i eggstokker/livmor etter innsettet? Jeg hadde et veldig greit uttak, ingen store smerter i tiden etterpå, men etter innsett har alt der nede bare gjort vondere og vondere for hver dag. Jeg våkner om natten fordi blæra fylles litt, og da gjør det vondt… :mellow:

Meldingen over var til deg 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei . Velkommen skal du være , hyggelig at du tar turen innom barn i magen også. Jeg hører vell egentlig ikke til i denne tråden men svarer for det .

 

Jeg hadde ett smertefritt uttak. Følte meg super samme dag som uttak, nesten uovervinnelig (jada var kanskje litt rusa også). Uansett, dagen etter uttak begynte jeg å få vondt i eggstokkene, og to dager etter ble det verre. Kjente minimalt om jeg lå stille, men skulle jeg på do eller bevege meg var det vondt. Husker jeg beskrev det som om jeg hadde blitt påkjørt i eggstokkene/livmoren, vondt var det men har helt klart hatt det verre. Når jeg skulle tisse trodde jeg enkelte dager at eggstokkene ramlet ut, fikk vondt samtidig som jeg fikk et rart trykk. Det ble først litt verre før det forsvant. Jeg var ikke overstimulert. Blir det helt ille ta kontakt med klinikken, det kan jo ha en sammenheng med overstimuleringen også. Litt vondt må man nok regne med men man skal ikke ligge å pines heller da må du få en vurdering av lege.

 

Masse lykke til som ruger. Vi har samme diagnose som dere å her sitter jeg i 2 trimester med en liten gutt i magen takket være icsi .

Hei, og tusen takk for svar…  :) 

 

Ja, da er det vel litt som jeg trodde. Tenkte meg det var helt normalt, man har jo blitt litt herja med..  :wink:  Satser på at det går over om ikke alt for lenge, og det er som du sier- jeg har helt klart hatt det værre, så dette tåler jeg…  :) 

 

Gratulerer med en liten gutt i magen! :babygutt:  Gikk det på første forsøk for dere? Jeg regner jo ikke med at den sitter på første her hos oss, men selvfølgelig håper man jo på det!  :Nikke: 

 

Takk for det. Måtte denne rugetiden bli lang!  :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på min tredje UL og der var det ikke godt nytt. Forsøket for oktober er avbrutt. Skal prøve på naturlig syklus når mensen melder sin ankomst, som i følge legen, kan ta tid før skjer. Så dette var jo virkelig en flott start på dagen =(... Ønsker dere andre masse hell og lykke. Håper det klaffer for dere =)

Så trasig 😳hva skjedde egentlig ? Hadde ikke du masse egg?

 

Får håpe neste forsøk går bedre og at du får mensen fort :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hører jeg til her med testdato 11/10? 😊 fikk satt inn to perfekte 4delte egg 27/9 😊 første forsøket vårt.....

Du hører vel egentlig til i september gruppa :) men det er bare hyggelig om det er her du vil være:) Det er jo her du tester positvt ( det må vi jo håpe😀👍)

Velkommen skal du være:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et spm fra en foerstegangsruger:

 

Er naa paa rd 2 (regner innsett som rd 0), satte inn to egg to dager etter uttak.

Helt siden innsett har jeg hatt en slags skarp smerte som gaar nesten som "lyn" ned i lysken. Altsaa, det foeles som om den starter langs hoeyre side av livmoren, og saa skyter nedover til lysken. Varer bare noen sekunder, og kommer i hytt og pine, altsaa ikke ved spesielle bevegelser eller noe. Noen som vet hva dette kommer av? Har ogsaa oekende mensmurringer for hver dag.

 

Har jo lest om festesmerter ol, men rd 2 er jo altfor tidlig for det? Eller? Ifoelge legen skulle ikke egget kunne feste seg foer i morgen, evnt tirsdag. (Gaar foroevrig paa progesteron stoette, dersom det skulle ha noe aa si, men det har jeg jo gjort ogsaa ved to insemineringer tidligere, uten aa ha kjent noe lignende som dette)

 

Noen som kan opplyse meg litt her?

Jeg vil tro det er lutinusen/ crinonen som tuller litt med deg og gir deg alle disse syntomene. For du går vel på progresteronstøtte i disse rugetider?

Vi håper selvfølgelig på at det er egget som fester seg , men progresteron gir deg egentlig samme symtomer som graviditet derfor er det helt umulig å si hva som er hva så lenge du går på det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...