Gå til innhold

OKTOBER jenter :)


Heltefrøken

Anbefalte innlegg

Hei dere…

Jeg hopper inn her litt sent jeg… Håper det er greit? :rolleyes:

Jeg har holdt til på babyverden, men vil gjerne ta en titt her og..

 

Vi har prøvd å få barn siden 2006/2007, men tok ikke steget til Assistert Befruktning før i våres. Nå er vi i gang med første prøverørsbehandling. Jeg er 27, han 28.

Jeg fikk satt inn et egg på lørdag (04.10), og overlevde både nesespray, sprøyter, uttak, ventetiden og innsett… :jepp::duskedame:

 

Testdagen er 16.10, og jeg er veeeldig spent på om jeg klarer å vente så lenge. Men jeg kjenner meg selv såpass godt at jeg VET jeg går rett i kjelleren om jeg får negativ test, så kanskje like greit å vente til testdagen, så man ikke utsetter seg for mer enn nødvendig? :sjenert:

 

Altså, vårt første forsøk, og det er ingen problemer med eggstokkene mine. Vi har hatt ICSI-behandling pga. samboers sædkvalitet! :) Ble kraftig understimulert, så av de 16-20 eggene de så totalt, ble 6 hentet ut, 5 modne nok til å befuktes, 2 overlevde første natta og en igjen ved innsett! :D

 

Er det noen flere her som sliter med vondt i eggstokker/livmor etter innsettet? Jeg hadde et veldig greit uttak, ingen store smerter i tiden etterpå, men etter innsett har alt der nede bare gjort vondere og vondere for hver dag. Jeg våkner om natten fordi blæra fylles litt, og da gjør det vondt… :mellow:

Hei og velkommen til oss :)

Tror det er normalt det du opplever etter innsett . Selv har jeg ikke kjent noenting etter innsett men hver kropp reagerer forskjellig på denne runddansen:)

 

Håper og krysser fingre for positiv test , for i kjelleren er det lite hyggelig å være:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uttak overstått .

Ett egg ut. I morgen blir en grusom dag kjenner jeg😳ihvertfall frem til de ringer . Huff jeg gruer meg . Hadde jeg i det minste hatt 2 egg hadde det vært mer håp om at ihvertfall ett av de lar seg befrukte. Må innrømme at jeg ikke har veldig tro på at det skal gå bra😳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Hei . Velkommen skal du være , hyggelig at du tar turen innom barn i magen også. Jeg hører vell egentlig ikke til i denne tråden men svarer for det .

 

Jeg hadde ett smertefritt uttak. Følte meg super samme dag som uttak, nesten uovervinnelig (jada var kanskje litt rusa også). Uansett, dagen etter uttak begynte jeg å få vondt i eggstokkene, og to dager etter ble det verre. Kjente minimalt om jeg lå stille, men skulle jeg på do eller bevege meg var det vondt. Husker jeg beskrev det som om jeg hadde blitt påkjørt i eggstokkene/livmoren, vondt var det men har helt klart hatt det verre. Når jeg skulle tisse trodde jeg enkelte dager at eggstokkene ramlet ut, fikk vondt samtidig som jeg fikk et rart trykk. Det ble først litt verre før det forsvant. Jeg var ikke overstimulert. Blir det helt ille ta kontakt med klinikken, det kan jo ha en sammenheng med overstimuleringen også. Litt vondt må man nok regne med men man skal ikke ligge å pines heller da må du få en vurdering av lege.

 

Masse lykke til som ruger. Vi har samme diagnose som dere å her sitter jeg i 2 trimester med en liten gutt i magen takket være icsi .

Hei, og tusen takk for svar… :)

 

Ja, da er det vel litt som jeg trodde. Tenkte meg det var helt normalt, man har jo blitt litt herja med.. :wink: Satser på at det går over om ikke alt for lenge, og det er som du sier- jeg har helt klart hatt det værre, så dette tåler jeg… :)

 

Gratulerer med en liten gutt i magen! :babygutt: Gikk det på første forsøk for dere? Jeg regner jo ikke med at den sitter på første her hos oss, men selvfølgelig håper man jo på det! :Nikke:

 

Takk for det. Måtte denne rugetiden bli lang! :wub:

Du får følge litt med hvertfall. Vet det kan sitte litt lengre i for de som har vært overstimulerte. Her ente første forsøk negativt men vi hadde noen i fryseren 👍. Ble gravid på første fryseforsøk så skal ikke klage. Såklart blir man skuffet om det ikke går, men da bretter man opp armene å prøver på nytt 😊. Jeg ble jo raskt gravid å er veldig takknemlig for det 😊. Hehe rugetiden blir nok lang 😜. Den er nesten det verste fordi de fleste av oss leter etter symptomer. En dag er man opptimistisk, neste dag negativ. Så rugetiden er en berg og dalbane. Men dere har jo prøvd noen år så berg og dalbaner har dere sikkert hatt en stund 😊 Endret av FrkKværner
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *HappyGoLucky*

 

Hører jeg til her med testdato 11/10? 😊 fikk satt inn to perfekte 4delte egg 27/9 😊 første forsøket vårt.....

Du hører vel egentlig til i september gruppa :) men det er bare hyggelig om det er her du vil være:) Det er jo her du tester positvt ( det må vi jo håpe😀👍)

Velkommen skal du være:)

Takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Da har jeg vært på min tredje UL og der var det ikke godt nytt. Forsøket for oktober er avbrutt. Skal prøve på naturlig syklus når mensen melder sin ankomst, som i følge legen, kan ta tid før skjer. Så dette var jo virkelig en flott start på dagen =(... Ønsker dere andre masse hell og lykke. Håper det klaffer for dere =)

Så trasig hva skjedde egentlig ? Hadde ikke du masse egg?

 

Får håpe neste forsøk går bedre og at du får mensen fort :)

 

Jo, men de var alle rundt 6 mm, siden jeg skal insemineres så mente legen at det var for lite action til at noe kom til å skje i løpet av de neste dagene. Løpet er liksom kjørt. Veldig trist, men igjen så hadde jeg det på følelsen. Har ikke kjent noe til noe egentlig, og vanligvis så kjenner jeg alt. Hele syklusen min er rar denne måneden, har de siste to årene (siden jeg sluttet på p-piller) fått mensen på samme datoen hver måned, eggløsningen har kommet til samme tid hver måned, men siden jeg gikk på femar denne måneden har alt forandret seg. Blir spennende å se neste måned da alt skal skje i naturlig syklus, håper alt retter seg til da.

 

Jeg skal krysse fingre og tær for at det egget du tok ut er gullegget, og ett skjønt lite barn kommer i juli =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

 

 

Da har jeg vært på min tredje UL og der var det ikke godt nytt. Forsøket for oktober er avbrutt. Skal prøve på naturlig syklus når mensen melder sin ankomst, som i følge legen, kan ta tid før skjer. Så dette var jo virkelig en flott start på dagen =(... Ønsker dere andre masse hell og lykke. Håper det klaffer for dere =)

Så trasig hva skjedde egentlig ? Hadde ikke du masse egg?

 

Får håpe neste forsøk går bedre og at du får mensen fort :)

Jo, men de var alle rundt 6 mm, siden jeg skal insemineres så mente legen at det var for lite action til at noe kom til å skje i løpet av de neste dagene. Løpet er liksom kjørt. Veldig trist, men igjen så hadde jeg det på følelsen. Har ikke kjent noe til noe egentlig, og vanligvis så kjenner jeg alt. Hele syklusen min er rar denne måneden, har de siste to årene (siden jeg sluttet på p-piller) fått mensen på samme datoen hver måned, eggløsningen har kommet til samme tid hver måned, men siden jeg gikk på femar denne måneden har alt forandret seg. Blir spennende å se neste måned da alt skal skje i naturlig syklus, håper alt retter seg til da.

 

Jeg skal krysse fingre og tær for at det egget du tok ut er gullegget, og ett skjønt lite barn kommer i juli =)

 

 

Ååh du er jo verdens søteste 💗 tusen takk💗💗

 

Men så rart det er med syklusen din . Eller , jeg har jo hørt at femar kan gjøre at eggløsningen kommer senere. Så jeg synes det er rart at legen ikke gir de mer tid. Tydeligvis trenger de lengre tid på eggmodningen :)

Nå har ikke jeg noen erfaring med inseminasjon , så jeg vet ikke om de stimulerer noe på forhånd ? Om de ikke gjør det kunne de jo uansett ha ventet noen dager til for å se om de ble større , for kroppen slipper jo ikke egg som er så små? Eller ? Jeg bare tror altså .

 

Veldig synd det ble sånn :(

Dette er jammen ikke enkelt når alt er så lite forutsigbart 😳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg blitt oktoberjente. Fryseforsøk med innsetting den 20. hvis alt går etter planen.

 

 

 

 

Da har jeg vært på min tredje UL og der var det ikke godt nytt. Forsøket for oktober er avbrutt. Skal prøve på naturlig syklus når mensen melder sin ankomst, som i følge legen, kan ta tid før skjer. Så dette var jo virkelig en flott start på dagen =(... Ønsker dere andre masse hell og lykke. Håper det klaffer for dere =)


Så trasig hva skjedde egentlig ? Hadde ikke du masse egg?

Får håpe neste forsøk går bedre og at du får mensen fort :)

 

Jo, men de var alle rundt 6 mm, siden jeg skal insemineres så mente legen at det var for lite action til at noe kom til å skje i løpet av de neste dagene. Løpet er liksom kjørt. Veldig trist, men igjen så hadde jeg det på følelsen. Har ikke kjent noe til noe egentlig, og vanligvis så kjenner jeg alt. Hele syklusen min er rar denne måneden, har de siste to årene (siden jeg sluttet på p-piller) fått mensen på samme datoen hver måned, eggløsningen har kommet til samme tid hver måned, men siden jeg gikk på femar denne måneden har alt forandret seg. Blir spennende å se neste måned da alt skal skje i naturlig syklus, håper alt retter seg til da.

 

Jeg skal krysse fingre og tær for at det egget du tok ut er gullegget, og ett skjønt lite barn kommer i juli =)

 

 

Så kjipt da, bedre lykke neste gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørt noe heltefrøken?

 

Jo takk som spør :)

De ringte for en time siden :) egget er normalt befruktet så jeg puster litt lettere nå :) De ringer igjen rundt 08 i morgen om det ikke fortsetter utviklingen som det skal :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann. 

Vet ikke om jeg hører hjemme her. Men vi har nå prøvd godt over 1 år, vært til utredning og ingen feil funnet. Hormoner var ok.

Likevell blir jeg ikke gravid, så har fått resept på eggløsningssprøyte og progesterontilskudd som vi prøver i naturlig syklus. 

 

Jeg tar eggløsningstester og setter sprøyten når den viser positiv. Begynner med progesteron 4 dager etter sprøyta. 

Første forsøk funket ikke, så har nå satt min andre sprøyte.

 

Jeg tenkte det blir assistert befruktning det også, men kanskje det bare er IVF og insiminasjon? Hva mener dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare blåbær :)

 

Jeg tenker at det velger du selv :) Bare hyggelig du vil være her med oss :) velkommen skal du være:)

 

 

Det ene egget jeg fikk ut ble normalt befruktet og er nå satt inn:) og der håper jeg det blir liggende i 9 mnd ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg satt sprøyter i 7 dager... Tror jeg har fått store doser med Menopur... 300 hver dag. Og jammen blir det dyrt når det er så store doser... 3000,- på 4 dager :( over 6000,- for 1 uke, og må sikkert kjøpe mer. Men kanskje har det vokst seg noen fine eggser <3

 

Jeg er ikke så mye her inne, for jeg blir så stressa av det. Men har sitti og lest gjennom tråden nå. Kjempetrist for dere som ikke fikk det til. Men de fleste av oss har jo vær gjennom mye allerede, så dette er bare en humpel i veien.

 

Jeg har prøvd i 10 år ca. Men da med 2 ulike menn (ikke samtidig altså... hehe...). Jeg har påvist endometriose og andenomyose, så ingen smerter er verre for meg enn mens-smerter. Det er et helvete å ha mensen.  Adenomyose betyr at livmorshinnen sitter fast i livmorveggen. Og min hinne er i tillegg veldig tynn. OG, i tillegg til dette så er min AHM lav. Så sjansen er veldig liten for at dette her går veien, men vi gjør et forsøk.

 

Heldigvis så har jeg trodd lenge at jeg ikke kan få barn i det hele tatt (noe jeg selv har sagt til meg). Så jeg har funnet meg en ny mann som er nok. Det vil si at om jeg ikke får barn, så er han og livet med han nok <3 Og han har 5 barn fra før av, så jeg er så heldig å ha 5 bonusbarn. Det blir ikke helt det samme, men det hjelper.

 

Jeg har ønsket meg barn siden jeg var 6 år, og er enebarn, så jeg har ønsket meg mange barn. Men, så kommer livet, og da blir annerledes enn det man drømmer om. Dessverre og heldigvis ;)

 

I morgen skal jeg ta blodprøve før 9.30 på Riksen i Oslo, og så har jeg UL klokka 13. I mellom der skal jeg ha matte midtterms-eksamen. Og i dag har jeg hatt kjemi midtterms-eksamen.

 

Jeg aner ikke hvor lang tid det vil ta før de eventuelt kan hente ut noen egg. Men jeg håper jo på snaerlig uttak siden jeg bruker over 3000,- hver 4 dag nå... :-P Vi kommer fort opp 15.000 :D

 

Nå skal jeg lese matte litt, men det frister mer å være her inne <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare blåbær :)

 

Jeg tenker at det velger du selv :) Bare hyggelig du vil være her med oss :) velkommen skal du være:)

 

 

Det ene egget jeg fikk ut ble normalt befruktet og er nå satt inn:) og der håper jeg det blir liggende i 9 mnd ;)

 

 

OJ, så spennende Heltefrøken! Da skal jeg krysse alt jeg har!!! :pirat:  (eneste jeg fant med kryss... :fnise: )

 

Hvor ofte får du gå på UL nå fremover da? Jeg regner med at det er tettere oppfølging på oss som trenger hjelp :enig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Bare blåbær :)

 

Jeg tenker at det velger du selv :) Bare hyggelig du vil være her med oss :) velkommen skal du være:)

 

 

Det ene egget jeg fikk ut ble normalt befruktet og er nå satt inn:) og der håper jeg det blir liggende i 9 mnd ;)

 

OJ, så spennende Heltefrøken! Da skal jeg krysse alt jeg har!!! :pirat: (eneste jeg fant med kryss... :fnise: )

 

Hvor ofte får du gå på UL nå fremover da? Jeg regner med at det er tettere oppfølging på oss som trenger hjelp :enig:

 

Tusen takk for krysset👍🙏det

var mer en bra nok :)

 

Ang ul ( om det var meg du spurte ) så har jeg bare hatt en før uttak :) Blir ingen før en eventuell positiv test heller !

 

Mitt problem er lav amh ! Veldig lav . Men ellers er alt bra:)

Mannen hadde veldig dårlig sæd kvalitet når vi begynte utredning . (Her snakker vi under 1000000 levende celler ) Så det var ikle akkurat god kombinasjon :/

Men etter å ha lagt om kostholdet har kvaliteten gått fra elendig til super :) Og det er jo bare positivt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisannsveisann! Hiver meg inn her jeg etter vellykket fryseinnsett av et åttedelt egg i går. Nå er det "bare" å vente i fjorten dager for å se om den lille klarer å klore seg fast. Jeg syns det er mye koseligere å vente sammen med andre i samme båt, så da fant jeg veien hit.

 

Hei alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gullebolle

Hei folkens, kommer snikende inn her. Skulle egentlig vente til neste syklus, men nå har jeg ventet i snart 6 mnd, så da klarte jeg ikke vente en eneste måned til, så da gikk vi bare igang selv om jobbomstendighetene ikke er helt 100%:) Venter mensen i starten av uka, og da blir det forhåpentligvis innsett av et par fine fryseegg i slutten av oktober. Veldig spennende å være igang igjen, håper virkelig det klaffer nå, har hatt altfor mange negative forsøk de siste 2 årene.

 

Jeg skal ha stimulert syklus, i tillegg ville de prøve noe nytt femar og ovitrelle:) I tillegg er det jo progynova, lutinus, metformin og klexane. Så tenkte jeg å prøve babyklister i tillegg. Det må da vel gjøre susen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til deg Bullerulla og gratulerer med nyinnsatt eskimo:)

Takk for det, Heltefrøken! :)

 

Ser at du ruger for harde livet du også. ;) Da er det jo "bare" å smøre seg med tålmodighet til testdato. Klinikken har satt 24. Oktober som testdato for meg, men jeg vet av erfaring at det blir vanskeligere og vanskeligere å la være å svi av en test jo nærmere man kommer, så det forbauser meg veldig om jeg greier å vente så lenge. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Velkommen til deg Bullerulla og gratulerer med nyinnsatt eskimo:)

Takk for det, Heltefrøken! :)

 

Ser at du ruger for harde livet du også. ;) Da er det jo "bare" å smøre seg med tålmodighet til testdato. Klinikken har satt 24. Oktober som testdato for meg, men jeg vet av erfaring at det blir vanskeligere og vanskeligere å la være å svi av en test jo nærmere man kommer, så det forbauser meg veldig om jeg greier å vente så lenge. :P

 

Ja jeg fikk satt inn på torsdag et 4 delt egg . Siste forsøket vi har dette så det MÅ gå.

Jeg har ikke fått noen test dato . Bare beskjed om å teste 14 dager fra innsett dato :)

Men jeg testet i dag . Kun for å vite når pregnyl er ute og en eventuell strek er ekte og ikke falsk pga eggløsningssprøyta :) Og den er ikke ute enda . Tenkte å teste igjen på tirsdag :) Når den er blank skal jeg vente til rugedag 12 minst for å ikke bli lurt igjen:) ( det ble jeg sist nemlig)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei.

 

Usikker på om jeg blir oktober jente. men venter på TR som skal komme på fredag, da er vi I gang, så blir nok både uttak og inset I løpet av oktober. :laugh:

 

Har vert prøvere siden sent 2011....... :huh:

 

Jeg er tilbake igjen på BIM etter 2 års pause. Var med I en gruppe på facebook, men klarte ikke være der mer når 3 av medlemmene tok abort. :sukk:

 

Vi var til forsamtale hos Klinikk Hausken I September, rett etter bryllupet vårt. Så dette blir første forsøk for oss. :duskedame:

 

Har aldri vert gravid før, har pco og gubben har lite med svømmere. så vi må ha icsi.

 

Er snart 25 og gubben 26 så fikk gode tilbakemeldinger på hausken om at vi ville trenge 1-2 forsøk. Men er innstilt på flere. Håper selvsagt at det klaffer på første.

 

Gleder meg til å følge dere alle sammen. :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg ferdig med uttak, 22 egg! :) Får dessverre ikke sette inn igjen noe nå, så det blir forhåpentligvis noen bra til å sette på frys :) Det var pga faren for overstimulering da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow:) 22 egg😱😀👍

Hvordan greide du det?:)

 

Så dumt du ikke får satt inn nå! Hvor lenge må du vente?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, aner ikke hvordan jeg fikk til det 😊

Er litt skuffet over at det ikke blir innsett... Jeg tror de sa at jeg burde vente et par sykluser, men jeg var litt susen. Så tror jeg må ringe de og dobbeltsjekke ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg ferdig med uttak, 22 egg! :) Får dessverre ikke sette inn igjen noe nå, så det blir forhåpentligvis noen bra til å sette på frys :) Det var pga faren for overstimulering da.

 

22 egg jo superbra da. Selv om du må vente litt. Skjønner at det er skuffende, men det var mange egg, så da er jo prognosene bra :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...