Gå til innhold

OKTOBER jenter :)


Heltefrøken

Anbefalte innlegg

Da var jeg på UL på fredag, og det var 5 poser. 3 som var ok i størrelse og 2 som legen ville ha litt større. Så nå har det vært 450 Menopur til og med i dag. Og så er det ny UL i morgen. Blir spennende.

 

Føler meg veldig oppblåst, og har egentlig vært veldig trøtt helt siden jeg begynte med nesesprayen. Ømme bryster, og gråter for ingenting. Hetetoktene ga seg da jeg begynte med sprøyter heldigvis.

 

Blir spennende å se når det blir uttak...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mange som venter eller ruger her inne :) Men jeg er da midt oppi alt nå, og det er veldig spennende!

 

Har 5 poser, men kun 3 av dem er store nok. Hinna har vokst seg tykk og fin, så det ser bra ut.

 

Det blir uttak fredag, og eventuelt innsett søndag. Og så er det bare å vente.

 

Men mye greier nå også da. Å huske på. Spray, ikke spray, sprøyte, penn, piller, klokkeslett... Men gleder meg til å ringe lørdag kl 10.00 :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rugedag 5 her og jeg har det på samme måte 😳

Hva jeg gjør ... Prøver å tenke på noe annet . Det går jo ikke så stort sett er jeg en levende berg og dalbane . Mest dal egentlig :( huff😱

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde ogsaa jeg skulle hoere til september, men her sitter jeg altsaa i oktober og ruger paa 2 egg, satt inn i dag :)

 

 

Hvordan går det med deg? Det har jo snart gått 14 dager :D Jeg er spent på å høre, og håper, håper at alt er bra :) Krysser fingre og tær!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bullerulla og Heltefrøken :)

 

Utrolig frustrerende å vente sånn :(  Tiden går jo så sakte også, når en venter...

 

Jeg har begynt å studere i høst, og som 36-åring, og 16 år siden sist jeg hadde matte og kjemi, så har jeg mer enn nok å slite med. Gikk IKKE så bra med kjemi midttermseksamen, for det var samme dag som første UL... hehe.. konsentrasjonen var ikke på topp :blush:  Men lesinga gjør jo at jeg få tenkt på noe annet.

 

Sjansene for at det blir baby er jo heller liten. Og jeg har i mange år "planlagt" i tilfelle jeg blir gravid. Det har vært viktig med jobb, inntekt, ok bolig osv... Nå har jeg sagt opp jobben, begynt å studere biologi bachelor på heltid, og vi bor i en knøttliten leilighet i Oslo. Og da snakker vi 36 kvm :tommelsmil: Så skulle ikke forundre meg om det da kommer noen... håper de kan sette inn 2 egg, og da blir det sikkert 2 stk, siden vi IKKE er forberedt i det hele tatt. Men tror det også kan være løsningen da. Å ikke planlegge for mye rundt det. Ofte skjer det jo når det passer dårligst...

 

Leste tidligere i tråden om egg-strl... Snakket med ei lege i dag på min andre UL. Og hun sa at de helst så at posene var 17 mm, og mine var nå 12-14, de 3 som var ok størrelse altså. De "små" var på rundt 8 mm. Men leste jo at noen hadde tatt ut poser på strl med mine "små". Eller har jeg misforstått?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei jenter!!! Jeg er gravid!! Yey:) skal ta hcg i dag, men tok en graviditetstest nå på rugedag 10 og den er positiv!!! Jeg satt inn blastocyst, og den traff:) hurra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk jenter! Nå krysser jeg fingrene for dere! Utrolig spennende og gøy! Når er testdagen for dere andre som har kommet til "rugetiden"?

Endret av xmilla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er på rugedag 7 i dag . Tester vel på ordentlig om en par dager :)

Har allerede testet litt men bare for å se at pregnyl går ut. Den er såvidt synlig på billigtest i dag så regner med den er ute i morgen . Vet ikke hvor lenge den henger i men i dag er det 11 dager siden den ble satt så jeg håper den er borte i morgen ihvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk jenter! Nå krysser jeg fingrene for dere! Utrolig spennende og gøy! Når er testdagen for dere andre som har kommet til "rugetiden"?

Gratulerer så mye Xmilla!!! :D Nyt den fantastiske følelsen og fortsett å ruge som en dronning! :)))

 

Jeg har fått satt fredag 24. Oktober som "offisiell" testdag av klinikken, men spørs om jeg greier å vente noe særlig lengre enn den 22... Håperhåperhåper oktober blir en supermåned med masse superspirer! (Og at det ligger en liten superspire og vokser seg stor og sterk inne i meg også) :D

Endret av Bullerulla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk satt inn den syvende, men satt inn blastocyst, så derfor tok jeg sjans teste urin dag 10. Egentlig testdagen for hcg bare, urinprøven skulle jeg vente med til 20 oktober. Men, den var jo positiv så da er det jo ikke noe problem;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!!! Jeg er gravid!! Yey:) skal ta hcg i dag, men tok en graviditetstest nå på rugedag 10 og den er positiv!!! Jeg satt inn blastocyst, og den traff:) hurra!

 

Åååå... gratulerer så mye :strix:  Det må være en deilig følelse :)

 

Jeg har ikke fått noen testdato enda, da jeg har egguttak i morgen. Men blir vel om en 14 dagers tid om eggene er bra og blir befruktet :)

 

KOSE deg masse med spiren i magen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei jenter!!! Jeg er gravid!! Yey:) skal ta hcg i dag, men tok en graviditetstest nå på rugedag 10 og den er positiv!!! Jeg satt inn blastocyst, og den traff:) hurra!

 

Gratulerer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrev her inne for en ukes tid siden. Vi skal til med fryseforsøk denne måneden. Opprinnelig sa legen av vi skulle sette inn CD 15, som er på mandag. Men på UL i dag sa hun at innsettingen er neste mandag, altså CD 22. Er dette normalt? Hvorfor så sein innsetting?

 

Og deretter er det 14 dager før blodprøve for hCG. Blir da en veldig lang syklus på meg. 

 

Noen som vet hvorfor de venter så lenge med innsettingen?

 

Skal sette inn en blastocyst, vet ikke om det har noe å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Pobie:)

 

Jeg aner ikke hvorfor de venter . Har aldri hatt fryseforsøk . Men kan det ha noe med at slimhinnen din skal bli klar ? Jeg bare gjetter. Kanskje noen andre her vet?

 

Ble en lang syklus ja :) Er godt kjent med det:) Dette forsøket her har vart siden begynnelsen av september . Først vente på mens , så vente i 20 dager før man begynner sprayingen . Så tre uker på spray før sprøytestart. 14 dager på sprøyter før uttak og innsett . Puh! Er jammen en tålmodighetsprøve dette.

Er på rugedag 8 i dag . Blir gal av ventingen 😱😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med ferskforsøket mitt i september begynte jeg med sprøyter på CD2, uttak CD10, innsetting CD13, og ferdig 14 dager senere.

 

Kan ikke forestille meg så lang syklus som du har, det må være litt av en tålmodighetsprøve ja :)

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn var mitt første forsøk også :) ble til og med gravid da ! Det forsøket var en drøm i forskjell . Bortsett fra utfallet 3 mnd senere da.

Men nå er jeg jo snart ferdig med dette evigvarende forsøket :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært og tatt ut egg... Det var faktisk 7 poser, og egg i alle 7. SÅ jeg er kjempefornøyd. Så blir det bare å vente og høre i morgen om kvaliteten på eggene, og om de er befruktet :D Spennende!!

 

Heldigvis går tiden fort, med en stesønn som sliter, og han er i Spania. Så da blir det en del meldinger og tlf samtaler...

 

Gleder meg til i morgen for å høre hvordan det har gått. Kl 10.00 sharp :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært og tatt ut egg... Det var faktisk 7 poser, og egg i alle 7. SÅ jeg er kjempefornøyd. Så blir det bare å vente og høre i morgen om kvaliteten på eggene, og om de er befruktet :D Spennende!!

 

Heldigvis går tiden fort, med en stesønn som sliter, og han er i Spania. Så da blir det en del meldinger og tlf samtaler...

 

Gleder meg til i morgen for å høre hvordan det har gått. Kl 10.00 sharp :D

Hvordan gikk det med eggene ?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 av eggene er befruktet, så da blir det innsett i morgen :-D jippi!! Og jeg har ikke hatt noe vondt. Men mye fising da ;-) men det hjelper å lette på trykket :-)

 

Så kl 11 i morgen skal jeg møte på Riksen. Blir spennende! Da er vi ett steg videre :-)

 

Hvor lenge klarer du å vente før du tester Heltefrøken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har testet fra rugedag 3 ! For å se når el sprøyta var ute av kroppen . Den satt helt til torsdag . Da var jeg på rugedag 7. 11 dager etter den ble satt . Testet blankt på fredag . Og svakt positivt i går. Streken er så svak at et utrent øye ikke vil se den . Men både jeg og mannen ser den . Den kom sent da . Langt etter fristen . Så jeg tok en ny i dag og den er like svak . Så dette går nok ikke veien . Regner med det er kjemisk !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har testet fra rugedag 3 ! For å se når el sprøyta var ute av kroppen . Den satt helt til torsdag . Da var jeg på rugedag 7. 11 dager etter den ble satt . Testet blankt på fredag . Og svakt positivt i går. Streken er så svak at et utrent øye ikke vil se den . Men både jeg og mannen ser den . Den kom sent da . Langt etter fristen . Så jeg tok en ny i dag og den er like svak . Så dette går nok ikke veien . Regner med det er kjemisk !

Ååå.... Det var kjedelig. Men kan det hende at kroppen din produserer hcg sakte? Det kan jo være mulig at dere ser bare begynnelsen av hcg-stigningen, eller? Alle kropper er jo forskjellig. Blodprøven er vel ikke før om enda noen dager?

 

Vi vet jo vi som har slitt en stund, at sjansene er små også med IVF. Dessverre... men det gjør vondt likevel. Dette var vel siste gang dere skulle prøve? Jeg føler med dere! Ikke no artig. Vet ikke helt hva man skal skrive, for det er egentlig ikke noe å skrive.

 

Heldigvis har dere hverandre. Og ofte er det faktisk godt nok. Man må bare innse det. Min redsel ligger jo i å bli ensom som gammel. Men da må man bare være flink til å knytte andre bånd til unge mennesker.

 

Jeg tenker på dere, men har et lite håp om at streken er sterkere i morgen XXX krysser fingrene 💙

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rugerugerugeruge... Rugedag 4 og jeg begynner å bli småsnål allerede! :D Hva gjør dere for å få tida til å gå?

Hvordan går det med deg Bullerulla? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter på Riksen, og venter på time kl 11 for innsett. Litt blanda følelser. Jeg er selv adoptert, og fikk i dag tidlig vite hvorfor mamma og pappa ikke kunne få barn. Det er deilig å ha dem i ryggen. De har liksom vært gjennom dette.

 

For oss så er adopsjon ikke et tema, siden min samboer er godt over 40, og vi er enda ikke gift. I tillegg så har han flere barn fra før av... heldigvis :-) så om jeg personlig ikke får noen, så har jeg mange unge rundt meg.

 

Men det er altså i dag at jeg kan "bli gravid" på en måte. Og det er jo en tanke som bør synke inn litt. Det er jo noe helt spesielt. Og det kan være vanskelig å føle i denne sykehusmaskinen. Men tror vi likevel skal feire litt i kveld. Kanskje er dette den viktigste dagen i mitt liv til nå... uff, nå ble jeg rørt.

 

Samtidig så kan det også være første dagen i en periode som vil forandre livet mitt andre veien også. Jeg er ikke sikker på om jeg vil prøve flere ganger. Jeg mener at det å få barn egentlig ikke er en menneske-rett, og at det kanskje ikke er meninga at jeg skal få egne barn. Kanskje er jeg her for å bidra andre steder.

 

Og helt ærlig damer, man blir helt tullerusk av dette her. Så lenge jeg prøver på å bli gravid, så klarer jeg nok ikke å leve "normalt" om dere skjønner... Så vi får se. Men spennende er det jo akkurat nå ;-)

 

Ha en fin dag alle sammen damer <3

Endret av Adenomyose
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...