Gå til innhold

OKTOBER jenter :)


Heltefrøken

Anbefalte innlegg

Ja det er normalt :)

Gikk på femar/ letrozol første forsøk og du kjenner det godt i eggstokkene:) Men el får du nok ikke for tidlig. Vanligvis kan det utsette el litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei :) Startet med Gonal-f i går, UL 1. Oktober! Veldig spent!! Første gang for oss... Kjenner jeg både gruer og gleder meg ;)

 

Hei og velkommen skal du være :)

Jeg har ul dagen etter deg så da ligger vi ganske likt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hei :) Startet med Gonal-f i går, UL 1. Oktober! Veldig spent!! Første gang for oss... Kjenner jeg både gruer og gleder meg ;)

 

Hei og velkommen skal du være :)

Jeg har ul dagen etter deg så da ligger vi ganske likt :)

 

Takk for det :) Såå spennende! Håper jeg slipper så mange ul før det blir uttak! Er det første gang for deg eller?

 

Her er det første gang, men vi har en sønn på 8 år, som vi klarte å få til på egen hånd :P Hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er normalt :)

Gikk på femar/ letrozol første forsøk og du kjenner det godt i eggstokkene:) Men el får du nok ikke for tidlig. Vanligvis kan det utsette el litt :)

Tusen takk for svar, Heltefrøken. Kan senke skuldrene litt da  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Hei :) Startet med Gonal-f i går, UL 1. Oktober! Veldig spent!! Første gang for oss... Kjenner jeg både gruer og gleder meg ;)

 

Hei og velkommen skal du være :)

Jeg har ul dagen etter deg så da ligger vi ganske likt :)

Takk for det :) Såå spennende! Håper jeg slipper så mange ul før det blir uttak! Er det første gang for deg eller?

 

Her er det første gang, men vi har en sønn på 8 år, som vi klarte å få til på egen hånd :P Hehe

Dette blir vårt siste forsøk :)

Jeg har 3 forsøk bak meg hvor ett av de ble avbrutt ved uttak . Eggposen var tom! Har amh under 1 og produserer minimalt med egg. Vi har ei jente på 4 som kom av seg selv på 1 forsøk. Og vi begynte prøvingen på søsken 6 mnd etter fødsel . På 3 år skjedde det ingenting og vi ble henvist til ivf. Ble gravid på 1 forsøk men mistet desverre i ma i uke 13 ( foster død i uke 12)

Håper virkelig det går bra denne gangen selv om jeg vet sjansen ikke er stor . Vi kommer ikke til å gå privat om det ikke går på dette siste forsøket . Da må vi bare akseptere at det ikke blir flere.

 

Jeg har stort sett hatt 2 ul før uttak :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da er jo det virkelig spennende for dere da! Får virkelig håpe at det sitter denne gangen 👍

 

Jeg er mest nervøs for uttak og innsett akkurat nå. Og når det er gjort så er jeg vel helt på tuppa etter å få vite om det klaffa eller ikke! 😊

Endret av Klompini
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal inn på ny UL i morgen. Fredag var det 3 egg som hadde vokst seg store nok, og mange små som legen var usikker på om de er egg eller bare vanncyster. Vi får se i morgen om det er noen flere som vil være med på moroa eller om det blir kun de 3 eggene som vi så på fredag  :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter her og grugleder meg til UL i morgen. Er spent om alt står bra til, og om vi får en dato til inseminering. Huff. Man kan jo bli tullete av mindre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jo det virkelig spennende for dere da! Får virkelig håpe at det sitter denne gangen 👍

 

Jeg er mest nervøs for uttak og innsett akkurat nå. Og når det er gjort så er jeg vel helt på tuppa etter å få vite om det klaffa eller ikke! 😊

Jeg håper det klaffer jeg også . Samtidig holder jeg alt litt nede denne gangen . Da blir ikke fallhøyden så stor . Prøver å innfinne meg med at det ikke blir flere. Det er jo tross alt størst sjans for at det ikke går. I og med at jeg har siste forsøk nå, produserer veldig få egg om noen i det hele tatt. De jeg får ut må befruktes og utvikle seg riktig osv. Med få egg er det jo mindre sjans :) så jeg prøver å være realistisk :)

Den værste tlf er den vi får etter uttak når de skal fortelle hvordan det har gått! Det er værre enn både uttak , innsett og ventetiden for meg. Og få ut noen egg som i det hele tatt lar seg befrukte er som å vinne i Lotto for meg:) Så det er det jeg gruer meg til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter her og grugleder meg til UL i morgen. Er spent om alt står bra til, og om vi får en dato til inseminering. Huff. Man kan jo bli tullete av mindre.

Lykke til i dag:)👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal inn på ny UL i morgen. Fredag var det 3 egg som hadde vokst seg store nok, og mange små som legen var usikker på om de er egg eller bare vanncyster. Vi får se i morgen om det er noen flere som vil være med på moroa eller om det blir kun de 3 eggene som vi så på fredag :cool:

Lykke til i dag:)

Får håpe de finner flere i dag:) uansett er ikke 3 så ille det heller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da var det overstått. 10 eggposer på høyre side, alle på ca 6 mm, 8 eggposer på venstre side, hvorav 7 av de var på ca 6 mm, og ett på 10-11 mm. Slimhinne på 6 mm. Litt skuffende, men i følge sykepleieren var det tidlig ennå. Er på dag 12, så skal på ny UL på torsdagen. Sjanse for insemingering over helgen. Håper det er gullegget som ligger på venstre side, og at det går raskt opp i passende størrelse. 

Endret av MsMcDream
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo kjempebra .

Ikke tenk på at slimhinnen var tynn. Jeg hadde omtrent ingen slimhinne på en ul og legen sa at egget måtte fryses fordi den var så dårlig . 2 dager etterpå hadde den vokst seg perfekt, og jeg kunne likevel få satt tilbake. Men eggposen var tom så det ble ikke noe av . Uansett kan slimhinnen vokse seg stor på kort tid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må dessverre melde meg ut av oktober gjengen. Hvis jeg er veldig heldig kan jeg havne i novembergjengen, men mest sannsynligvis blir det ingen flere forsøk på meg før januar 2015... Jaja, får bruke god gammeldags hjemmemetode de neste månedene og se om vi kanksje har flaks og vinner i gulleggjakten der. Kanskje har vi bare gjort noe feil frem til nå? Hehe... lykke til, til dere alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg må vente enda en syklus før jeg kan sette igang pga fryseforsøk i august. Da hadde november blitt første mulighet, men da var d fullt, og desember var d feriestengt i min syklus (eggløsning ca 20.des) så da blir d januar...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo kjempebra .

Ikke tenk på at slimhinnen var tynn. Jeg hadde omtrent ingen slimhinne på en ul og legen sa at egget måtte fryses fordi den var så dårlig . 2 dager etterpå hadde den vokst seg perfekt, og jeg kunne likevel få satt tilbake. Men eggposen var tom så det ble ikke noe av . Uansett kan slimhinnen vokse seg stor på kort tid :)

Takker for beroligende ord nok en gang, Heltefrøken! Du er virkelig flink til å holde motet oppe hos oss andre :takke: Hvordan ligger du an i terrenget?

 

Selv er jeg veldig spent på om hvor mye det er mulig for en eggpose å vokse på noen få dager. Er veldig redd for at eggløsningen skal skje mellom torsdag og neste uke. Har som regel mellom 29-31 dager syklus. Er veldig mye tanker og bekymringer som kommer med dette, men vet jo innerst inne at det er ikke noe jeg kan gjøre fra eller til, det er jo kroppen som må gjøre alt arbeidet og må krysse fingrene for at den er klar for oppgaven!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må jo bare dele erfaringene mine når noen lurer :) det dukker jo opp 1000 spørsmål og bekymringer underveis og om man har noen av svarene er det jo hyggelig å kunne dele de:)

 

Spontan el tror jeg ikke du skal bekymre deg for:)

Du får vel noe nå på innspurten som holder el tilbake?

Det kjennes veldig ut som man har el hele tiden på slutten før uttak , men det er sjeldent man faktisk har det når man tar hormoner som holder igjen :)

 

Vet ikke hvor mye eggene kan vokse på noen dager, men jeg vet at de plutselig kan skyte fart. Spes etter at el sprøyta er satt kan de få fart på seg :) akkurat på mm vet jeg ikke , men to av tre ganger har det dukket opp ett ekstra egg på uttaksdagen og da har det bare vært 2 dager siden sist ul og da så de ikke egget:)

 

Selv er jeg på sprøytedag 6 i dag:) har ul til fredag:)

Har gått greit hittil , om man ser bort i fra hetetokter fra H og et temperament som ikke ligner noenting 😱

Skal bli utrolig deilig å bli ferdig med sprayingen . Forhåpentligvis bare en uke igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på min første UL!

 

Der var mange eggposer (15-20 på hver side!), men de var ikke så store (8-10mm). Så nå blir det ny UL på fredag, og sikkert flere ganger også.

Så må jeg ta 150 ie gonal F (Har tatt 125 til nå)

 

Så det! Flere som har hatt det noe lignende?? Jeg håper jo på uttak så fort som mulig, og jeg er redd for overstimulering :/

 

Får bare smøre seg med tålmodighet ;)

Endret av Klompini
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andre UL unnagjort. Lite framgang egentlig. Jeg forstod ikke alt som ble sagt, men det virker som den første legen hadde sett feil, det var nå mellom 20-30 eggposer totalt, og varierte i størrelse fra 5-9 mm. Så ingen har vokst noe særlig. Skal på ny UL på tirsdagen i neste uke, satser på at mye skjer i løpet av helgen. Er oppblåst så det holder i hvert fall. Hvordan går det med dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var mange eggposer 😀

Får håpe de vokser seg store og fine over helgen :)

Jeg har min første ul i morgen .

Kjenner omtrent ingenting i eggstokkene..

Gjorde ikke det sist heller så jeg håper alikevel at det er litt produksjon der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på min første UL!

 

Der var mange eggposer (15-20 på hver side!), men de var ikke så store (8-10mm). Så nå blir det ny UL på fredag, og sikkert flere ganger også.

Så må jeg ta 150 ie gonal F (Har tatt 125 til nå)

 

Så det! Flere som har hatt det noe lignende?? Jeg håper jo på uttak så fort som mulig, og jeg er redd for overstimulering :/

 

Får bare smøre seg med tålmodighet ;)

Tålmodighet er en dyd når man holder på med dette:)

 

Får håpe det skjer gode ting til i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...