Gå til innhold

August jenter :)


Stompen80

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

To egg overlevde til i dag, resten ville ikke dele seg så ingen ble fryst.

Vi satt inn to 8-delte egg og de var veldig optimistiske.

Jeg er vettskremt. Rugefasen virker veldig skummel og det var så mye man skulle passe på/ikke gjøre.

Håper de to ukene går fort.

Alle sier jeg ikke må jobbe, må slappe av og la mannen gjøre alt. Det går ikke. Trodde man skulle leve som normalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra klishe89! Gratulerer som ruger! Og 2 stk, det kan jo bli dobbelt så bra ;)

Jeg fikk beskjed om å leve som normalt, men ikke begynne med marathon løp eller andre "ekstrem sporter" osv. Du får ta det rolig og nyte at du kan sjefe mannen rundt med god samvittighet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leve som normalt ja, men unn deg selv å ha det iltt ekstra bara, så går tida LITT fortere i alle fall! :)

Og 2 8-delte, wow, så bra, det kan jo fort bli tvillinger! Har du noen fra før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :-) håper virkelig dette går bra.

Blir fort sliten og trøtt, og har en del smerter. Regner med det er normalt.

Har hatt en lang reise også, men er endelig hjemme :-D

Vi har ingen fra før så tvillinger hadde på ingen måte vært feil :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann,

 

Slenger meg på sånn i siste liten....

Jeg er på første søskenforsøk og holder til på Riksen.

Helt utrolig nok har alt gått bra til nå (det var ikke fullt like enkelt for 5 år siden ved Ullevål).

 

Min status er at etter 2 uker med spray og deretter 1 1/2 uke på Gonal F var jeg i går til uttak.

Gruet meg veldig, siden jeg husker veldig godt hvor vondt dette gjorde for 5 år siden....

Var like vondt nå, men pustet meg igjennom det :)

 

Fikk beskjed om at de fikk ut hele 12 egg! Super fornøyd med det!

 

Ringt å fått "dommen" nå og av de 12 eggene var det kun 6 modne egg. Det som igjen var en gledelig nyhet var at 4 av disse 6 eggene er befruktet. Det er fler befruktede egg enn jeg noengang har hatt tidligere, så veldig fornøyd med det!

 

Har time til innsett i morgen, så er selvfølgelig veldig spent!

 

Litt om min tidligere historie for de som ønsker å lese:

Var prøver fra 2004 og gikk til utredning på Ullevål fra 2005. Fikk påvist PCOS. Første forsøk med pergo ble jeg gravid (2006), men mistet igjen i uke 6/7 :( siden ble jeg ikke gravid på pergo....utførte lapraskopi i 2007 uten at det hjalp meg med å bli gravid.

 

I 2009 var vi gjennom 2 prøverørsforsøk. Først IVF (uten graviditet) og deretter ICSI hvor graviditet ble et faktum. Men dessverre varte ikke denne gleden lenge. På ordinær UL ved 8 uker viste det seg at det hadde dødt i løpet av de to siste dagene uten at kroppen hadde fanget dette opp (MA), måtte da sette igang en kjemisk abort. Jeg var så langt nede i kjelleren man kunne komme....På min andre kontroll etter aborten spurte jeg legen min pent om jeg vær så snill kunne får prøve pergo igjen. Vi gikk inn i en fase hvor vi skulle flytte fra Oslo og mye som skjedde i livet vårt. Jeg tok en pergo kur og ble gravid! Jeg husker jeg tok eggløsningstester som aldri slo ut, fikk etterhvert en liten blødning og tenkte at ak ja, da gikk det ikke denne gangen heller. Etterhvert (dvs ved 6 uker) begynte jeg å føle meg uvel og mange rundt meg hadde omgangsyken. Tenkte vel at nå var det min tur, men den kom aldri helt i gang. Tok derfor en graviditetstest som viste to tydelige streker! Kunne ikke tro at det endelig skulle bli vår tur! For vår del måtte det altså 7 år fra vi ble prøvere til vi faktisk klarte å få den flotteste sønnen vi kunne tenke oss!

 

Nå er vi igang med søskenforsøk, og jeg er mye roligere denne gangen! Er selvfølgelig veldig spent, men vet også at vi har vært heldige å få ett barn! Få et søsken vil bli en bonus ;)

 

Ble et veldig langt innlegg dette her...

 

Ha en god torsdag og lykke til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til Solar78. Det er alltid kjekt å høre andre sine historier, spesielt når de har endt med et barn eller to :)

 

Jeg ruger, og til tross for gode intensjoner leter jeg allerede etter tegn på at det har gått bra... Må nok bare smøre meg med ett tonn med tålmodighet, men dagene går så urolig treigt... Jeg har så utrolig lyst til at det skal ha gått bra og at også jeg kan komme med en solskinnshistorie. Jeg er på rugedag 4 etter innsett, men da var egget allerede 3-4 dager på en måte. (Fryseegg). Jeg ser at mange tester på rugedag 9, er det dag 9 etter innsett?

Ok, jeg må bare innse at tøffheten fra mandag har forsvunnet rett ut av vinduet.... :-p Jeg vil vite nå! *utålmodig*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, Solar78, for en lang prøvehistorie dere hadde, og så deilig at dere lykkes! Tok 4,5 år fra vi begynte å prøve til vi var foreldre, følte det var lenge...

Og jeg må si at det er litt morsomt å høre deg bruke ordet bonus, for akkurat slik forklarte jeg det til en venninne i går!! Jeg er på rugedag 8 nå og har en god følelse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Slenger meg inn igjen her med et lite spørsmål som dere kanskje kan hjelpe med.

 

Jeg falt jo av her ettersom puregon ikke hadde ønsket effekt på meg og det kun så ut som om det var ett egg som ble klart til uttakk dermed så avlutta vi før uttakk.

 

Dette fant vi ut mandag 11 august, da tok jeg siste puregon sprøyte og på tirsdagen 12.aug tok jeg eggløsningssprøyten. Og ifølge sykepleieren skulle jeg da ha eggløsning i løpet av onsdagen.

Jeg tenkte da at jeg ville få mensen igår (tors28.aug)

Når vi har prøvd å bli gravide normalt har jeg fått mensen 15 (noen få ganger 16) dager etter eggløsninstesten smiler.

 

Så jeg var ganske håpefull at naturmetoden hadde fungert, tok en graviditetstest idag tidlig, men den var negativ.

 

Så spørsmålet er om det er vanlig å få forsinka mensen når man har vært gjennom en runde med puregon? Er så redd for å håpe om dagen, men tenker jo ikke på annet heller...

 

Ble visst en veldig lang melding likevel det her ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hormoner kan vel forvirre mensen litt slik at den kommer litt forsinka, men det betyr jo ikke at du ikke er gravid, testen trenger jo heller ikke å slå ut enda om du faktisk ER gravid! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hm... jeg går på puregonstøtte (eller hva det heter) og har googlet meg frem til at det og kan utsette mensen.

 

Er så uvirkelig at vi skal bli gravide sånn her nå, så tror lissom ikke på det ;)

 

Men sånn jeg beregner er dette dpo dag 16, hvsi man er gravid burde det vel vært positivt nå?

Vet jeg egentlig bare burde roe meg ned og vente så får jeg jo svaret, men det er ikke mye enkelt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde du klart det skulle jeg gått på kurs hos deg! ;) Når testen slår ut har vel noe med når egget festa seg, men 16 dpo begynner å bli litt på tide å slå ut tror jeg... :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringte sykepleieren nå og hun sa at jeg skulle slutte å ta puregonstørtte og da ville jeg få mensen i løpet av helga, så da er det nok bare det som har forsinka hele systemet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det vanlig at det gjør vondt og at man er svimmel, ekstremt trøtt/sliten og luktsensitiv etter innsett? Holder på å bli gal tror jeg :fnise:  Har allerede holdt på å gå i bakken 2 ganger, sovet nesten et døgn i strekk og holdt på å spy 2 ganger av kaviar og grillet kylling  :fnise:  Jeg tror ikke det har gått veien heller :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg endelig kommet hjem etter innsett :) Av 4 befruktede egg på torsdag var det i dag fredag bare 3 som hadde delt seg videre. 1 egg var supert og ble satt inn, de resterende 2 egg hadde ikke god nok kvalitet til å bli fryst. Da er jeg også igang med rugingen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg endelig kommet hjem etter innsett :) Av 4 befruktede egg på torsdag var det i dag fredag bare 3 som hadde delt seg videre. 1 egg var supert og ble satt inn, de resterende 2 egg hadde ikke god nok kvalitet til å bli fryst. Da er jeg også igang med rugingen :)

 

Masse lykke til :) Det ene egget var gullegget ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse rugelykke!! <3

klishe89: Går du på prog.støtte? Man kan få veldig mange rare reaksjoner av det, og mange av de kan være gravid-lignende... MEN det kan også bety graviditet da!! Hvorfor tror du ikke det har gått veien?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, tar Crinone så er nok kanskje den som gjør det? Har også måttet ta antibiotika.

Jeg har bare ikke troen etter to ganger avbrutt, innbiller meg at noe er feil med eggene ettersom de var veldig fine forrige gang også, men ikke kunne brukes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare 4 dager tror jeg så ville ikke hatt graviditetssymptomer nå uansett. Regner man innsettdagen som rugedag forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok :) tenkte siden de ga testedato dag 14 fra innsett så var rugedag 1 den dagen. Da er det bare rugedag 3 her ;)

Tiden går sakte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...