Gå til innhold

August jenter :)


Stompen80

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Klishe89: Gode nyheter å høre at det går bra med deg!

 

Jeg starter på uke 8 i morgen, skal først på tidlig UL mandag 13/10. Merker at jeg grugleder meg til denne UL, har fra tidligere litt dårlig erfaring med UL i uke 8 da det viste seg at det var MA :( Hadde en litt bekymringsfull dag i går da jeg begynte å spotte brunt, men siden jeg ikke har smerter og spottingen er avtatt satser jeg på at det går bra :) Er stort sett kvalm mer eller mindre hele døgnet, men kan ikke klage :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at det går bra med deg solar78 :)

Kvalme er bra :)

Skjønner at du gruer deg til UL, men det skal gå bra!

Spotting er heldigvis veldig vanlig. Selv har jeg hatt store blødninger, noen ganger over flere dager, ca 6 ganger. Likevel har det gått bra selv om jeg mistet en av to.

Det skal gå bra med deg og spiren og :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten oppdatering fra meg...

Har vært på tidlig UL i dag, er 8+5.

Fikk se en liten kropp med hode på totalt 2 cm og et bankende hjerte <3 Å Lykke!

Nå føler jeg at jeg kan senke skuldrene mine litt, nå er det bevist ;) Skal tilbake igjen for kontroll i uke 11.

Formen er heller ikke så verst om dagen. Passer jeg på å spise lite og ofte og i tillegg lite sukker slipper jeg billig unna med kvalmen også ;)

 

Hvordan er det med dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det fint! Har vært syk i flere uker, får alle barnehagebakteriene til min nystarta ettåring, puh! Men med magen går det fint såvidt jeg vet, over den verste kvalmen og kjenner egentlig ikke så mye annet enn at jeg peser mer og er trøtt. Gleder meg til OUL for å hilse på igjen, 10 uker til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var veldig hyggelig å komme inn hit å lese <3 Jeg skal ha uttak til fredag, og innsett på søndag om det er egg og alt går bra. Og da var det oppløftende å lese om alle dere som har vært på UL og hørt hjerte <3 Vi kan bare håpe, vi i Oktoberklubben <3

 

MASSE lykke til fremover :) Nyyyt tiden (selv om dere er kvalme) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Vært på ny UL kontroll i dag, er  11+1.

Fikk se en kropp på ca 4,5 cm. 2 armer med fingre, 2 ben som lå i kryss, et hjerte som slo og nakkefold som så normal ut! Stor stas å se den lille krabaten bevege seg! Dette blir en flott dag, jeg skal bare kose meg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hei!

 

Skal på OUL 18. desember og ser frem til å få se den lille inni magen igjen og krysser selvfølgelig fingrene for at alt ser bra ut fortsatt. Skal til første jordmortime om en uke. Har også måtte kjøpe inn litt mammatøy siden mine vanlige bukser for lengst har blitt for små og for å kunne gå i annet enn tights og tunika/hverdagskjoler ;)

 

Formen er ikke så verst egentlig. Sliter litt med kvalme når jeg er sliten og/eller stresset og har perioder hvor jeg er ganske svimmel. Bortsett fra det har jeg det helt topp egentlig :) Har denne uken begynt å fortelle om graviditeten til kolleager, sjefen har visst om det siden uke 8 (Er nå i uke 14).

 

Dere andre da?

 

Ha en flott fredagskveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre Solar78 :) Masse lykke til på ordinær ultralyd! Du må oppdatere oss.

Det er koselig å dele det for da føles det mer virkelig.

 

Her har svangerskapet så langt vært ganske tøft. Jeg har slitt med blødninger, smerter og har besvimt flere ganger. Kvalmen er fortsatt her, men det er i grunn ikke så plagsomt. Jeg har vært på mange undersøkelser grunnet blødningene og fikk beskjed om at den ene døde mellom uke 7 og 8. Den ligger fortsatt i magen, men blør fra fostersekken.

Den som lever har det veldig bra og jeg er satt frem noen dager da den var større enn normalt så er nå 15 uker på vei. Har ikke ordinær før i uke 21 så det er ganske sent i grunn, men har to undersøkelser til før det på grunn av alt som har skjedd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!! :D

Her gikk jeg inn i uke 17 i dag, har fått bekkenløsning og symfyseløsning og har hatt alle barnehagesykdommen man har hørt om og ikke hørt om de siste 15 ukene, men ellers står alt bra til! Hilsa på muligens-gutten i magen for 4 uker siden, og alt sto bra til! <3

Jeg skal på OUL den 11. desember, gleder oss til det. Har ikke hørt noe om at han er større enn vanlig, forrige gutt var heller ikke større enn vanlig. Men de vareierer jo alltid, de er jo allerede individer!! <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har vært på min første jordmortime i dag. Fikk høre et lite fantastisk hjerte som slo <3

Urinprøven var ikke helt positiv kan du si...utslag på det meste og ble sendt videre til legekontoret for å få prøven dyrket.

Det som var veldig spesielt var at på legekontoret fikk de et mye bedre resultat av akkurat den samme urinprøven. Merkelig! Uansett ble prøven min satt til dyrking frem til mandag for å bekrefte/avkrefte nitritt i urin (som jeg har forstått kan bety at jeg har urinvveisinfeksjon som eventuelt må behandles)

 

Ellers var min opplevelse av å være hos jordmor veldig positiv. Et utrolig forståelsesfullt menneske! 

 

Nå ser jeg frem til OUL den 18. desember :)

 

Håper det står bra til med dere andre august-jenter også :)

 

Ha en alletiders fredag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at det var en positiv opplevelse, også er jo urinveisinfeksjon lett å behandle, så uansett ingen fare! :)

 

Jeg hadde første jm time i dag, gikk helt greit, hadde samme jm sist, vi fant ikke helt tonen følte jeg, men synes egentlig det gikk bedre denne gangen. Og slo ikke ut på noen ting enda, heldigvis, hadde svangerskapsdiabetes sist, så var spent på sukker i urin!

Skal ta glukosebelastningstest om et par uker, gleder meg ikke akkurat til den... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan opplevdes svangerskapsdiabetes?

 

Jeg tok glukosebelastning i forrige svangerskap fordi jeg er i faresonen, men den ga heldigvis ingen bekymringer for at jeg skulle utvikle svangerskapsdiabetes. Er usikker på om jeg skal igjennom samme test i dette svangerskapet. Urinprøven om fredagen inneholdt glukose, men fikk beskjed om at det var så lite at det ikke var noe å bry seg om (tror resultatet var på 3 eller noe..)

 

Siden jeg ikke har fått tilbakemelding fra legekontoret i dag, skal urinprøven min ha vært bra etter dyrking :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan opplevdes svangerskapsdiabetes?

 

Jeg tok glukosebelastning i forrige svangerskap fordi jeg er i faresonen, men den ga heldigvis ingen bekymringer for at jeg skulle utvikle svangerskapsdiabetes. Er usikker på om jeg skal igjennom samme test i dette svangerskapet. Urinprøven om fredagen inneholdt glukose, men fikk beskjed om at det var så lite at det ikke var noe å bry seg om (tror resultatet var på 3 eller noe..)

 

Siden jeg ikke har fått tilbakemelding fra legekontoret i dag, skal urinprøven min ha vært bra etter dyrking :)

 

Er du fortsatt i faresonen? Da regner meg meg du må ta en i uke 28-isj kanskje...

Litt overraska over at de ikke tok ny urinprøve når du fikk utslag på glukose, trodde det var standard at man leverte ny etter noen dager, og sjekka den? Jeg fikk utslag på 2 sist i uke 38, ble sendt til glukosebelastningstest og fikk litt over normalen, så da ble jeg satt på dietten fra helvete... :P Jeg merka ingenting til at jeg hadde diabetes, og jr var gjennomsnittlig da han ble født. Men dietten merka jeg, ingenting med hvitt sukker i, fikk én frukt om dagen og fikk ikke spise pasta eller ris, og ikke spise særlig med fet mat...

Endret av Ele
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må ta glukosebelastning uke 26 og gruer meg helt vanvittig mye! Er det veldig ille?

Det bør være helt ok. Det er bare å møte fastende, ta blodprøve flere ganger, drikke et glass sukkervann og vente på venterommet og kjede seg. Ingenting i forhold til hva du har klart før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg må ta glukosebelastning uke 26 og gruer meg helt vanvittig mye! Er det veldig ille?

Det bør være helt ok. Det er bare å møte fastende, ta blodprøve flere ganger, drikke et glass sukkervann og vente på venterommet og kjede seg. Ingenting i forhold til hva du har klart før.

Ok ;) sliter fortsatt veldig med kvalme så det som skremmer meg mest. Satser på at kvalmen roer seg til uke 26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det var ganske uggen, må drikke masse av noe som smaker flytende melis, og får ikke drikke vann eller noe hverken før eller etter, og jeg hadde SÅ bekkenløsning og måtte sitte på pinnestol på venterommet i 2 timer... Bah, gruer meg til neste runde... Men det går jo seff over!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det var ganske uggen, må drikke masse av noe som smaker flytende melis, og får ikke drikke vann eller noe hverken før eller etter, og jeg hadde SÅ bekkenløsning og måtte sitte på pinnestol på venterommet i 2 timer... Bah, gruer meg til neste runde... Men det går jo seff over!! :)

Huff :( Det er godt det er noen uker til her for jeg klarer ikke vanlig mat så sukkervann hadde bare endt ille. Har hørt at man må ta det på nytt hvis man kaster opp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg synes det var ganske uggen, må drikke masse av noe som smaker flytende melis, og får ikke drikke vann eller noe hverken før eller etter, og jeg hadde SÅ bekkenløsning og måtte sitte på pinnestol på venterommet i 2 timer... Bah, gruer meg til neste runde... Men det går jo seff over!! :)

Huff :( Det er godt det er noen uker til her for jeg klarer ikke vanlig mat så sukkervann hadde bare endt ille. Har hørt at man må ta det på nytt hvis man kaster opp?

 

Ja, det stemmer nok, for resultatet blir jo ikke gyldig da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk høre at verdien på glukosen min ikke var noe alvorlig høy (3), har ikke tenkt mer over det egentlig...Gutten min på 4 år veide i underkant av 3 kg da han ble født, så ikke akkurat en stor baby. Jeg husker jeg måtte ta glukosebelastning for fare for stor baby. Valgte å ta 3D UL og da måtte jeg bli fulgt opp videre for fare for for liten baby...ikke helt til å bli klok på ;)

 

Å gjennomføre glukosebelastningen er ikke noe jeg eventuelt ser frem til å gjøre, men husker at det var ok. Hadde avtale med sykehuset om når testen skulle utføres, så de hadde forberedt drikken, dvs at de hadde satt den kaldt. Det var jeg glad for, for å drikke den veldig søte væsken lunken hadde vært helt pyton!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må ta glukosebelastning uke 26 og gruer meg helt vanvittig mye! Er det veldig ille?

Jeg tok dette i dag. Møtte opp hos legen fastende og tok blodprøver. Måtte drikke ett glass på ca 200ml med sukkervann. Drakk alt så å si på styrten, er ettersmaken som er vond. Skulle faste i to timer fra jeg hadde drukket opp alt. Jeg kunne drikke vann i mellomtiden. Etter to timer ble det nye blodprøver.

 

Tok alt hos fastlegen så reiste hjem i de to timene mens jeg ventet. Lykke til 😊.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...