Gå til innhold

August jenter :)


Stompen80

Anbefalte innlegg

Tusen takk for støtten og gode ønsker, kjære søte dere. Det er jammen godt å ha dette forumet, og kunne "lufte ut" til andre i samme båt som forstår en bedre enn noen andre kan. :hjerte:

 

Jeg har testet to ganger i dag, men greide å rote det til såpass at jeg må ta ny test i morgen. :wacko:

Den første testen tisset jeg rett på pinnen, men klarte vel ikke å få det helt korrekt, det kom hvertfall ingen strek i kontrollvinduet og det sto at testen var ugyldig. Det var den morgenurinen! Etter en stund, og noen glass vann, tok jeg neste test i prøveglass. Da fikk vi fram en svak skygge av et kryss... Hausken ba meg ta ny test i morgen med morgenurin, og sa at så lenge det ikke har kommet en skikkelig blødning, så er absolutt ikke alt håp ute. Så da får vi bare vente en lang ettermiddag og kveld til, da...!

 

Lykke til til alle dere andre også, krysser fingre for en stor august-positiv-bølge! :)

Noen tester er bare ødelagt, derfor det er kontrollstrek også, jeg har hatt noen oppigjennom som ikke har fungert, det er kjipt! Derfor har jeg somregel tissa på prøve glass og satt pinnen i og så venta med å tømt ut til jeg har fått resultat... Hærligheta, så dreven tester jeg er!! :P Men jeg tørr jo påstå at en skyggestrek på dagurin på testdagen er en ganske godt håp, så jeg er spent på å høre i morgen!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff, her har det vært en tung dag. Jeg fikk 2! meldinger i løpet av dagen, først om en venninne som er gravid, og så senere fra en kamerat om at han og foloveden ventet sin første.. Begge er like gamle som meg og har vært i sine forhold i henholdsvis 1 til 1 1/2 år... Og her går jeg og propper i meg hormoner og gruer meg til neste uke for om egget jeg har på frys skal klare seg eller ikke... Ble litt tuting. Jeg er glad på deres vegne men jeg hadde håpet at jeg skulle ha en liten en før dem... Det går nok bedre i morgen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler med deg, det e vanskelig å takle, men man vil jo liksom ikke bli sånn bitter og vanskelig, men sånn e det bare... Klem te dæ :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du føler deg bedre i dag, IVF-80. Sånne beskjeder kan gjøre en så trist, selv om man unner andre babylykke. Verden føles bare så urettferdig innimellom! 😔

 

Jeg var en flinkere tester i dag, og brukte prøveglass fra første stund. 😉 Testen var faktisk positiv i dag! Men jeg blør desverre endel, og har ganske sterke, konstante menssmerter, så jeg tør ikke glede meg over testresultatet. Etter råd fra Hausken dro jeg til legen og tok blodprøve for å måle hCG nivået. Skal ta ny prøve igjen på mandag for å se om nivået stiger. Gjør det ikke det, kan det visst være en kjemisk graviditet. Huff, dette er alt for spennende!😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du føler deg bedre i dag, IVF-80. Sånne beskjeder kan gjøre en så trist, selv om man unner andre babylykke. Verden føles bare så urettferdig innimellom!

 

Jeg var en flinkere tester i dag, og brukte prøveglass fra første stund. Testen var faktisk positiv i dag! Men jeg blør desverre endel, og har ganske sterke, konstante menssmerter, så jeg tør ikke glede meg over testresultatet. Etter råd fra Hausken dro jeg til legen og tok blodprøve for å måle hCG nivået. Skal ta ny prøve igjen på mandag for å se om nivået stiger. Gjør det ikke det, kan det visst være en kjemisk graviditet. Huff, dette er alt for spennende!

 

Åh så spennende :) og nervepirrende.. Masse lykke til ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puh, jeg skjønner deg så godt, IVF-80! Jeg ble ekstremt godt kjent med min "mørke side" og god til å godta enorm, svart sjalusi på de årene før vi fikk vårt mirakel... Og jeg tror nok det var det som funka best, bare la sjalusien skylle over meg, ingen vits i å kjempe mot, for den var der hele tiden... Trøsta er at når det endelig blir deres tur, og det er jo gode sjanser for at det blir det, så er alle de følelsene blåst bort og føles helt fremmed!

 

Og, Siss75, den ventinga misunner jeg deg ikke, jeg har vært i den situasjonene såå mange ganger, jeg har hatt 10-15 kjemiske, MEN jeg har troa på at det slår andre veien for deg da! Noen blør jo ganske kraftig! Og menssmerter og smerter fra livmor som strekker seg er jo vanskelig å kjenne forskjellen på!

Hvor sterk var streken i dag da...? Test igjen i morgen for å se om den blir sterkere, det er somregel et godt tegn! Eller bruker du digital test kanskje...?

 

Selv kan jeg melde om smilefjes i dag, altså eggløsning, dvs at jeg sannsynligvis har innsett på tirsdag! Om noen av eggen overlever selvfølgelig, men jeg velger å tro det til det eventuelt blir motbevist...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil bare si at det gikk fort over, over til ren glede for parene. Det er nok bare menneskelig å føle misunnelse når andre har fått til noe man selv ikke har, men har lyst på. Helt enig med deg Ele, at man bare må kjenne på følelsen, men helst ikke bikke over selvfølgelig.

Gikk på besøk til det ene paret dagen etter at jeg fikk nyheten og det gikk veldig bra. Jeg var faktisk glad for at jeg ikke hadde fått nyheten "face to face", da tror jeg at jeg hadde slitt med å holde humøret resten av besøket. Jeg hadde fått lov til å "deppe meg ferdig". Det er ingen som vet at vi prøver, og dermed at vi har gått over til prøverør, fordi sambo ønsker det, og jeg respekterer det, men noen ganger har jeg bare lyst til å ignorere ønsket og fortelle alle det. Spesielt i slike situasjoner.

Jaja, nok om det. :) Nå er det full fokus på ultralyd onsdag, og kanskje det blir en vår2015 baby på meg også? ;)

Endret av IVF-80
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessverre kan jeg ikke starte noen august-jubel for oss, svaret på blodprøvene var dessverre ingen vellykket befruktning denne gangen. :cry:  Altså en kjemisk. (Stakkars deg som har opplevd kjemisk 10-15 ganger, Ele! Forferdelig nedtur etter at spenningsnivået har holdt seg oppe i dagesvis... Måtte du lykkes med frys denne uka!)

 

Jeg håper veldig at det går mye bedre for dere andre august-prøvere, lykke, lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessverre kan jeg ikke starte noen august-jubel for oss, svaret på blodprøvene var dessverre ingen vellykket befruktning denne gangen. :cry:  Altså en kjemisk. (Stakkars deg som har opplevd kjemisk 10-15 ganger, Ele! Forferdelig nedtur etter at spenningsnivået har holdt seg oppe i dagesvis... Måtte du lykkes med frys denne uka!)

 

Jeg håper veldig at det går mye bedre for dere andre august-prøvere, lykke, lykke til!

Det var trist å høre, disse kjemiske er virkelig vonde, holder oss sånn på pinebenken og i spenn! Da er det bare å ta et par dager på sofaen, vær trist og sur og sørge, før man plukker seg opp igjen og spenner på seg rustningen for neste runde! Vi er beintøffe damer, heia deg Siss75!! <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vondt med kjemisk altså :( har opplevd en, muligens to, skikkelig kjipt å få mens et par dager etter positiv test... Men det er lov å være trist og lei noen dager, synes litt synd på seg selv... Synes man fortjener litt ekstra omsorg disse dagene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egguttak i dag. 12 egg ut. Er veldig glad for antallet,men redd for at det blir avbrutt igjen... Gruer meg til i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et lite sutre og utblåsningsinnlegg fra meg... Vet ikke helt hva jeg vil med dette, men må bare få det ut en plass..

Fikk tidligere i uken vite at ei på jobb var gravid (igjen) noe som vil si at det er det syvende barnet som kommer på jobb siden jeg og mannen startet å prøve for tre år siden. Vi er en liten arbeidsplass med 11 ansatte, så jeg syns det bør bli vår tur snart. (Jobbet der i fire år, og på den tiden har ansatte fått 11 barn (litt utskifting av ansatte, men allikevel ganske mange) barnet som kommer til våren en gang blir nr 12). Jeg gratulerte den kommende mammaen, men kjenner jeg såyns det er super urettferdig.. Litt unødvendig å si at det ikke var helt planlagt enda, og at hun gikk på minipillen - når hun vet jeg/vi holder på med ivf og hadde en SA tidligere i sommer. Jaja lite å gjøre med det.

Så kom det ploppende opp på Facebook feeden i går kveld at en gammel venninne venter en liten i februar - det håpte vi også på til inntil to måneder siden. Ganske kjip kveld i går etter dette, ikke at jeg ikke unner denne venninnen og mannen barn, de har vært sammen mye lengre enn jeg om mannen og det er deres første. Tror egentlig at det var annonseringen om februarbaby som var verst, ikke at de skulle ha. Hjelper sikkert ikke at jeg propper meg full av hormoner til fryseforsøket heller..

 

Livet er urettferdig. Vi som holder på med prøving i lengre tid, må ha en psyke som må til tider tåle ganske mye.

Endret av 83jenta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler med deg 83jenta :( Det er veldig tungt, og jeg skjønner at det må føles ekstra tungt siden dere hadde en SA nylig.. Jeg håper det vil gå bra for dere nå i august og at vi alle får en liten skatt hver i april/mai :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er herved gått inn i rugefasen, den tyngste fasen om du spør meg. Nå er det bare venting i 2 uker der jeg kan kanskje være gravid, kanskje ikke. Jeg hadde bare ett egg på frys og det tålte opptiningen meget bra. Jeg er overlykkelig og lettet over det, men på vei hjem begynte tankene: "hva om dette bare er et falskt håp som skal styre livet ditt i 2 uker?" Jeg har dermed ikke tenkt å kjenne etter noen graviditetstegn. Bare leve som normalt og ikke teste før 2 dager etter testdagen, for jeg begynte å blø dagen etter testdag forrige gang...

Krysser fingre og bein!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er imponert over beintøffheta di, good for you, IVF-80!! :D

Jeg er på rugedag 5 og kjenner altmulig og starta testinga i dag! Hoho... Satte inn 5 dager gammelt egg da, usikker på om det påvirker når jeg eventuelt skulla slå ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse lykke til Ele og IVF-80! Krysser fingrene for dere og håper virkelig dette går veien :-)

Merker selv jeg gruer meg til rugetiden, men aner ikke hvordan det er ettersom jeg aldri har kommet så langt så vet ikke hva jeg kan forvente. Blir vel nerver i helspenn 24/7. Har heldigvis ordnet meg litt jobb og skole så dagene går litt.

I dag var de fleste eggene 4-delt, noen 2-delt. De håpet at de var 6/8-delt til innsett i morgen. Jeg er bare redd for at noe skal gå galt så klarer ikke helt glede meg over det selv om det er utrolig deilig å ha kommet litt videre med forsøket denne gangen, og ikke minst få vite at eggene mine ikke er helt håpløse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får se hvor tøff jeg er når testdagen nærmer seg hehe ;) Egget mitt var 8 delt ved tining og var blitt 10delt ved innsett. De virket veldig positive på klinikken så håper det overlevde flyttingen inn i nytt hus :-p ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det over og ut for vår del for denne gang. Egget på frys overlevde ikke opptiningen så ingen innsett i morgen :( masse lykke til til resten av dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...