Gå til innhold

August jenter :)


Stompen80

Anbefalte innlegg

Hvor lenge går dere på Puregon/Menopur? Altså hvor mange dager... Husker ikke fra sist.

Der er vel litt individuelt, men tror sånn ca 10 dager er vanlig.... Jeg har brukt i alt fra 10 til 20 dager, kommer an på om foliklene utvikler seg som de skal :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,

 

Vi skal ha vårt første forsøk nå i august og tenkte å høre med dere som har gjort dette før, er det bare jeg som synes det er veldig ubehagelig å sette sprøyter på seg selv?

 

Har nå vent meg til sprøyten jeg setter på kvelden med Puregon, det er en tyn nål og jeg kjenner ikke noe etterpå osv. Siden fredag startet jeg med sprøyte med Orgalutran (tror jeg hadde sluppet den om jeg hadde fått nesespray) må si jeg ikke blir vant til den og synes det er ganske ubehagelig. 

 

Føles litt teit å være "sytete" rundt dette, for jeg vet jeg bør være glad for denne muligheten og jeg har gledet meg lenge til å starte med dette. Men er ikke bare bare....

 

Sarah

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar☺️. Innså at jeg bare hadde medisiner til den dagen jeg skal på Ul, da har jeg stukket meg i 8 dager... Om jeg skal fortsette så må jeg jo ha ny resept😳. Får ringe klinikken til uka☺️

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

quote name="mam&mam" post="146572820" timestamp="1407619786"]

 

 

Hvor lenge går dere på Puregon/Menopur? Altså hvor mange dager... Husker ikke fra sist.

Der er vel litt individuelt, men tror sånn ca 10 dager er vanlig.... Jeg har brukt i alt fra 10 til 20 dager, kommer an på om foliklene utvikler seg som de skal :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orgalutran er ekkel, helt enig, tykkere nål samt at jeg synes den svir. Er lov å klage litt, er så mye man må gjennom når man holder på med dette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orgalutran har tykkere nåler som er seige å få gjennom huden, og det er tilsatt en syre som sikkert er konserveringsmiddel. Det er sikkert den som gir rødhet og svie i en stor flekk.

 

Jeg jukset: Å holde en isbit på huden der du vil stikke en kort stund gir mindre vondt stikk:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig om at orgalutranen er værre enn puregonen, men alt går :) Kanskje jeg må teste isbit om jeg skal ha det flere ganger.

 

Her kom mensen i går, så må ringe klinikken i morgen så blir det vel sjekk av slimhinnene om ikke lenge. Håper og krysser fingrene for at egget overlever opptining når den tiden kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har jeg begynt på Progynovaen for første fryseforsøk. Skal ringe klinikken i morgen og bestille ultralydtime. Regner med at det blir innsett om 2 uker hvis alt går bra. Er det noen her inne som har opplevd noen bivirkninger med denne medisinen eller har det gått greit? Jeg fikk beskjed på Apoteket at jeg burde bruke solfaktor på minimum 15 mens jeg gikk på medisinene pga fare for hudutslett.... Noen som har opplevd dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at det ikke er bare meg.

 

Synes ikke stikke er så vondt, synes bare det er ubehagelig å gjøre det på meg selv. 

Har heldigvis fått mannen min til å gjøre det nå, det er mye enklere. Da slipper jeg å se eller tenke ;)

 

Idag skal jeg på ny UL,spent på hva planen blir de neste dagene.

 

Lite spørsmål, hva sier dere ift hvor dere er osv på jobb? Begynner jo bli mange dager jeg må til legen og selvom man ikke skal trenger å si noe føles det jo rart.

Åssen er det med uttak og innsett, blri man så dårlig at man ikke kan gå på jobb?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du blir hjemme vertfall den dagen du har hatt uttak, jeg var litt overstimulert sist, så kjentes ut som hele underlivet skulle ramle i gulvet hehe,

på onsdag har jeg insett :-) er sååå spent, kjenner hummøret ikke er akkurat på topp, mye av det gamlke styret som var sist som dukker opp sikkert,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er hjemme uttaksdagen. Jeg ble ør og kvalm av å gå over gulvet pga smertestillende, og kastet også opp en gang. Ta med pose i tilfelle du blir kvalm i bilen. Mange er sykemeldte til innsettet er gjort, men det er nok delvis fordi de har flyavstand og det er upraktisk å reise fram og tilbake. Jeg jobbet dagen etter, og det jeg rakk på innsettdagen. Noen har mer vondt og er slappe på mellomagen og lenger også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang. jobb fortalte jeg det til sjefen at vi skulle ha ivf, og hun støttet meg helt. Fortalte det til personene jeg jobbet med rett før, greit med tanke på at jeg måtte bytte vakter for å få det til å passe med tidene jeg fikk UL. (Jobber i barnehage) Før jeg var ferdig med første forsøk hadde jeg fortalt det til alle på jobb(liten barnehage og jeg var jo tilstadighet vekke)

 

Fikk sykemelding fra uttak til innsett av klinikken. Jobbet dagen etter innsett frem til jeg ble sykemeldt for overstimulering på rugedag11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som jeg også blir augustjente. Lot meg overtale av mannen til et siste forsøk ettersom vi likevel må vente på andre alternativer pga studier.

Tok første sprøyten i stad så nå er det forhåpentligvis ikke mange dagene igjen til uttak.

 

Masse lykke til til alle :-)

 

Blir sen testedag på meg da hvis vi kommer så langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Får å oppdatere om status, så ble det nok ikke august på oss :(

 

Var på UL på mandag og det visste seg at jeg ikke hadde reagert som forventet på medisinene, og det var kun ett egg som kom til å bli klargjort, derfor stoppet vi forsøket.

 

Jeg fikk litt lav dose med Puregon (125IE) ettersom jeg hadde et høyt antall egg og verdier. Så legen var veldig overrasket over resultatet, det var mildt sagt vi og.

 

Neste runde skal vi visstnok starte med nesespray (hadde ikke det denne runden) Noen som har opplevd dette og vet hvor stor endring det vil gjøre at vi går over til nesespray?

 

Litt deppa, men er jo sikkert en del av prosessen.

 

Sally

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så synd Sarahsin. Opplevde det samme på andre forsøket. Skikkelig nedtur. Vet ingenting om nesespray for det slapp vi, de økte bare dosene med menopur. Lykke til med neste forsøk :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja var veldig nedtur.

 

Men kan jeg spørre hvilken dose du hadde når du opplevde det og hva de økte til?

 

Det er veldig uklart for meg hvorfor vi ikke skal gjøre det samme, eller hvorfor de ikke økte dosen og ga det noen dager til for å se om det hjalp...noen som har noen tanker?

 

Jeg fikk bare beskjed om å ringe når jeg får mensen for UL, om det viser seg at alt ser helt bra ut og jeg er på normalen igjen så kunne vi starte med nesespray. Men jeg måtte forberede meg på at det ikke var tilfelle og at vi må vente enda en ekstra måned :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner jeg.

 

Vi hadde mellom 75 og 150 første gang.

150 andre gang og da ble kun to veldig små egg som det kanskje var håp for så da avbrøt de.

Nå er det 150 to dager og 225 de neste.

 

Anbefaler deg nesten og vente en syklus. Det at vi kjørte rett på med nytt forsøk mente de var årsaken til at det ble avbrutt gang to. Første gang fikk de 6 egg, men de ville ikke befruktes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med nesespray er det kanskje noe annet for den "nullstiller" vel hormonene på en måte? Hvis jeg har forstått det riktig?

Håper det går bra neste gang :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jenter! Jeg sitter her og har verdens lengste kveld i kveld... Jeg skal teste i morgen tidlig, på vårt første ferskforsøk, og nå har jeg ikke en særlig god følelse.

Jeg har holdt meg unna forumet en ukes tid nå, for at ikke å bli for opphengt i symptomer og slikt, og tida har heldigvis gått nokså fort fram til nå. Men denne dagen har vært laang! Jeg gruer meg sånn til å ta testen i morgen. Har egentlig gledet meg, men nå har jeg en dårlig følelse av at vi får negativ test. Nesten så jeg ikke vil vite, samtidig som det vil være uutholdelig å gå i uvisshet lenger også. Blir ikke klok på meg selv! 😉

Den siste uka har det av og til vært litt rustfarge på Lutinus-restene som har kommet ut, og i kveld har det kommet litt blod og slim (unnskyld detaljene) på dopapiret. Jeg har også hatt en nokså kraftig mensaktig murring i hele dag, så ikke akkurat supre tegn, det der. 😟

Vet at man ikke kan forvente å lykkes på første forsøk, og at det virkelig ville være å snike i køen forran mange av dere søte jenter her inne som har prøvd igjen og igjen.. Men man har jo selvfølgelig et håp når man begynner på denne prosessen. Og jeg hadde faktisk aldri trodd at jeg skulle føle meg så engstelig og negativ, jeg er da vanligvis en realistisk og ganske positiv person! Huff..!😁

Nei, jeg får vel prøve å sove snart, og kvinne meg opp til å ta den testen i morgen. Det må jo bare gjøres!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror vi alle har, eller har hatt, håp om at alt fungerte på første forsøk. Vi har jo hørt om dem som har vært så heldige. Jeg ble selv overrasket over hvor skuffet jeg selv ble da det ikke gikk på første ferskforsøk. Jeg har jo tross alt ikke vært gravid i hele prøveperioden vår på 1 1/2 år og vant med månedlige skuffelser. Tror nok det var at jeg følte meg "gravid" på ferskforsøket siden jeg visste at d var et befruktet egg på plass og hadde fulgt alle regler og råd for gravide.

Håper det blir "Lucky number two" for min del i august :) Gleder meg til å høre hvordan det går i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår følelsene dine Siss75. Er på ingen måte sniking i køen. Det er ikke sånn at man går rett på prøverør uten videre, det har vært en lang vei dit og med mange skuffelser så det er klart det er tøft å takle negativt resultat selv på første forsøk. Håper du får positiv test <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg skal og ha fryseforsøk i august:) har brukt primolut en gang gikk kjempegreit. Ingen bivirkninger:(

Hei, er innom og leser litt om gamle kjente! Så bra du skal i gang med fryseforsøk!

Hos oss ble sluttstreken satt i vår og ingen "tilbakefall" (selv om jeg blir litt babysyk igjen når jeg leser på disse sidene...)

Lykke til, Petra Prøvedokke!

Hei :) Beklage sent svar har vert på ferie og ikke tenkt så mye på dette for å koble av:) men takk :) forsøket blir nok i september vente mens nå i slutten av august.

Ja så nå er det helt slutt for deres del?synd det ikke gikk:( ikke lett dette her..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har begynt å teste etter eggløsning nå, venter den når som helst og regner med innsett av egg i starten av neste uke! Om noen av eggene overlever tining da...

Krysser fingre for positivt test for deg i dag, Siss75!! Start august-positiv-bølgen for oss! <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for støtten og gode ønsker, kjære søte dere. Det er jammen godt å ha dette forumet, og kunne "lufte ut" til andre i samme båt som forstår en bedre enn noen andre kan. :hjerte:

 

Jeg har testet to ganger i dag, men greide å rote det til såpass at jeg må ta ny test i morgen. :wacko:

Den første testen tisset jeg rett på pinnen, men klarte vel ikke å få det helt korrekt, det kom hvertfall ingen strek i kontrollvinduet og det sto at testen var ugyldig. Det var den morgenurinen! Etter en stund, og noen glass vann, tok jeg neste test i prøveglass. Da fikk vi fram en svak skygge av et kryss... Hausken ba meg ta ny test i morgen med morgenurin, og sa at så lenge det ikke har kommet en skikkelig blødning, så er absolutt ikke alt håp ute. Så da får vi bare vente en lang ettermiddag og kveld til, da...!

 

Lykke til til alle dere andre også, krysser fingre for en stor august-positiv-bølge! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplevde det samme på både første og andre forsøk, fikk ut ett egg første forsøk, og tre andre gang. Men fikk satt inn begge gangene, uten resultat da... Men avbrøt ikke, synes jo det var rart at de gjorde.

 

Jeg hadde for lav dose gonal f... Tror det var 112,5 ie... Hjalp ikke å øke heller, holdt på i 20 dager faktisk... 3 gang ble drt 15 ut m større dose hormoner da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...