Gå til innhold

September 2014 rugeres skravletråd


Lykkebaby♡

Anbefalte innlegg

Da gikk slimproppen!

Har hatt masse slim i to-tre dager nå, sammens med mensmurringer siden igår.

Var på do nå, og fikk den digre, tykke klysa med gult slim med blodtråder i. Går utifra at dette er slimproppen!

Akkurat en uke igjen til termin idag!

Har helsekortet oppi veska hvor jeg enn ferdes fra og med idag. Ikke godt å si hva som venter...😕

 

Gratulerer i massevis til alle dere som har nedkommet! 😊

Kjempebra jobba! 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer til dere som har født!! Det er magisk! Jeg får ikke fulgt så mye med her nå, er opptatt med min lille prins :-) Vil bare si masse lykke til til dere som venter på babyene deres! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plutselig har ting begynt å skje her inne! Så gøy, og endelig! 

Ikke noen tegn til noe fødsel på gang her enda, så jeg får bare heie på dere andre så lenge :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ble jeg sjalu vaskedama ;) termin samme dag og du "leder". Hehe.

Håper det ikke bare er lurerier, bokstavlig talt.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer så mye A_87!

 

Min fødselshistorie:

Vannet gikk med et plopp ca. 02:25 mens jeg lå og sov, natt til torsdag. Våknet med en gang, og det tok noen sekunder før jeg faktisk skjønte at VANNET hadde gått!

 

Tidligere på dagen hadde jeg vært på Ikea for å kjøpe skuffer som manglet til skapet, gått en liten tur med svigermors hund, og lagt klæra til babyen i skapet på kvelden, som noe av det siste jeg gjorde før jeg la meg!

 

Ringte føden etter vannavgang, forklarte at vannet var fint og jeg ikke kjente noe annet. Jordmora ba oss sove resten av natta, og komme inn mellom 8 og halv 9 morgenen etter. Vi la oss igjen, men klarte ikke sove fordi vi begge skjønte at i løpet av neste døgn var vi mest sannsynlig foreldre for første gang. Samboer sjekket bensin på bilen, som vi tilfeldigvis hadde fått låne av svigermor siden hun hadde fri noen dager, og pakket ting jeg hadde skrevet på "siste liten"-lista mi, mens jeg lå og skalv av opprømthet i senga mens vannet fortsatte å renne litt og litt. Han kom og la seg igjen, vi pratet litt, og jeg kjente jeg begynte å få vondt i korsryggen.Tok meg en varm dusj, men det hjalp ikke så mye på smertene, så ba samboer ringe og si at jeg ville komme nå.Ca. 1 time etter vannavgang var vi på sykehuset, måtte trilles inn i rullestol for jeg klarte såvidt gå ut av bilen. Kom inn til innskriving, og fant ut at jeg hadde 5 cm åpning. Kom inn på fødestua og ble tilbudt lystgass. Var kanskje litt for hardpå den i starten, holdt på å gå i bakken etter noen drag (stod oppe da jeg først fikk det) og kastet opp av den etterhvert også. Men det gikk seg litt. Var deilig å føle seg litt brisen og svimmel! Jeg mista totalt grepet på tid, plutselig var det vaktskifte. Det var igrunnen greit, likte ikke hun første så godt. Endte opp med en student og jordmor som var veldig flinke og snille. Samboer var også kjempeflink og tålmodig.

 

Begynte å presse rundt klokka 8, og siden jeg hadde pressa aktivt da i tre kvarter sa de at etter en time ringer de lege. Var mulig han måtte hjelpes med tang eller sugekopp da jeg begynte å bli veldig sliten. Tidligere hadde de gjort klar til epidural, men legen var opptatt da jeg var klar. Da hun endelig kunne, sa jordmor at de ikke følte det var vits, for den kom ikke til å rekke å virke. Jeg i min "berusede" tilstand fikk ikke med meg så mye, følte jeg bare lå der en time maks når det egentlig var 5.

 

Kl. 9:05 var han ENDELIG ute, til min store fryd da jeg hadde begynt å miste motet. Ble skikkelig oppgitt over meg selv som ikke fikk han ut fortere. Han hadde litt startproblemer med oksygen, fordi han satt litt fast under en rie og diverse, men etterhvert hørte vi han grine. Jeg fikk han på brystet og ble glad for at det var over. Måtte bare sy noen pyntesting og blødde ikke noe særlig, noe jordmødrene var i ekstase over siden jeg var førstegangs.

 

En skal jo egentlig få et par timer på fødestua før en blir flytta på rom, men det ble så travelt den morgenen at vi måtte ut etter en time ca. Noe som er forståelig, for det kom til sammen 7 babyer den dagen! Vi fikk familierom (flaks, for det er det bare 4 av), og her skal vi være til søndag. Alt er bra med alle, men småen er litt treg med å ta pupp, så det er for det meste det som tar energien her nå. Samboer har vært hjemme en tur, og kom nettopp tilbake med både blomster og parfyme til meg :) Så nå håper jeg Hugo (oppkalling etter samboers tippoldefar) snart klarer å suge ordentlig på puppen så ting blir litt lettere ;)

 

OG! Jeg kan bekrefte at en absolutt ikke trenger noen tegn i forkant av fødsel, heller ikke at førstegangs mest sannsynlig går over tida. Hadde aldri trodd vannet skulle gå den natta. 1 dag etter menstermin, 10 dager før UL-termin. 39+0 :)

 

Lykke til resten av rugerne, nå er det ikke lenge igjen for noen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Prøver å jukse litt her nå ;)

Middagen består av rømmegrøt med kanel (begge skal ha effekt om moden), drikken er schweppes lemon (fant ikke bitter, men pytt pytt) og til dessert er det fersk ananas.

Har også stimulert brystvortene i 15 min i varmt vann når jeg dusjet.

 

Hehe, her prøves alt (som er harmløst) da sex og stripping ikke funker.

 

Murrer litt nå, så blir en porsjon til med grøt og kanel før ananasen. Sambo vil gjerne at vi forsøker sex igjen (gjett hvorfor, hehe), men da må vesla sovne først.

 

Er SÅÅÅÅÅ klar for å få han ut!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fin fødsel du hadde.

Håper jeg også får oppleve naturlig start på fødsel denne gangen.

Oppleve spenningen og alt.

 

Menstermin er på søndag og ul-termin var i går, så håper han kommer i helgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempe fin lesing Atanih! Godt jobba!

 

Nå har jeg landet litt og her er min lengre versjon av kjapp fødsel!

 

0645: ble satt på ctg registrering mtp igangsatt med ballongkateter, lå da med stadig fler vonde kynnere som tok over symfysen, men ikke i ryggen.

0740 kjennte legen etter hvor moden jeg var og hun var overrasket over at det var minst 2 -3 cm og ballongkateter var unødvendig!( godt var det!) og hun satte en pille prostataglandin. Dette gjorde susen og rundt 0815 satte det i rier! Og de kom kjapt etterhverandre, rundt kl halv ti var det gode 3 cm, og jeg ringte mannen så han kunne komme. Jeg var jo innlagt, og det er alltid uvisst hvor lang tid igangsetting tar! Når han kom ca 1015 kom riene i fleng.... Fy som de satt godt i rygg og symfyse. Følte selv de var masete, og var redd de ikke gjorde susen, men kl 1100 var det inn på fødestue og 4 cm åpning. Da var det på med elektrode på hode til frøkna og vannet gikk med dette. Veldig snodig følelse av å sette på elektoden...... Har ikke gjort det før.

 

Jeg svettet og pustet noe voldsomt under riene dom kom kjappt! Ca ett til halvannet minutt mellom hver.

 

Etter en halv time snudde jeg meg på siden, og der kom det kjappt en urlyd fra meg ett skikkelig brøl!!!! Og trykketrangen meldte seg. Nå ble jeg redd jeg måtte holde igjen for jeg var jo bare 4 cm!!!

Mannen ringte på jordmor som kjappt hadde stakk av i ett sekund, og kan tro hun fikk fart på seg når hun hørte brøl.

Fikk knappt på hansker! Men kjenner etter og da var det full åpning😀😀😀!

Og jeg kunne presse og bruke urbrølene mine. Jeg presset 2-3 ganger og 1151 var hun ute💗. Fantastisk å presse!!!!!

 

Å Gud så lykkelig over at det ikke tok lengre tid😀.

 

Morkaken satt fast en god stund, og jeg fikk skikkelig massasje av en støl livmor. Tror ikke den slapp før nesten en trekvarter etter..... Men tid er litt vanskelig å anslå😜.

 

Jeg er i lykkerus og når de sjekker etter rifter finner de to små, hvorav det ene kan sys. Så ett lite sting på meg, ingen vondt.

 

 

Det var min historie! Lykke til alle som ruger.

Jeg heier fremdeles på dere. Må fødslene bli flotte opplevelser.

 

Klem vips💗og frk Selma 💗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på veninnetreff på torsdag og så møtte jeg en av dem i går også og hun sa til meg at jeg hadde fått et annet drag over ansiktet bare over natten så hun var helt overbevist om at jeg føder ila. Helgen. Termin i morgen så vi får se da😊 har definitr skjedd ting etter stripping men det er jo ingen garanti for at det setter igang noe...

 

Koselig å høre fødselshistoriene deres! Jeg begynner å grue meg..gruglede er vel rette ord kanskje... 😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting på meg enda her på dag 2 over termin. Hadde så kraftige menssmerter i ryggen i natt at jeg måtte opp å bevege meg for å holde ut, men turte ikke håpe det var noe. Og det gjorde jeg rett i for det ga seg etter noen timer.

Jeg har også vært på do hele 5 ganger og tømt full (!) blære hver gang. Lurer på hvor alt kom fra, for jeg har ikke fått i meg mer væske enn normalt i går.

Jaja.

 

Fikk sove lenge i dag og det var deilig!!!

Men nå som jeg har gått, stått og sitti litt har det begynt på igjen med medium menssmerter både i rygg og i mage, så nå har jeg lagt meg godt ned i sofaen med en deilig latte og prøver å overse det.

 

Etterpå skal vi til svigers på middag og selv om vi slipper å både finne ut hva vi skal ha og å lage maten i dag, så har jeg virkelig lite lyst til å forlate leiligheten i dag. Det er ett ork å finne klær som passer (har bare en bukse og en topp og de er skittne), for ikke å snakke om det slitet med å få på seg ting som skal på beina. Sokker er værst!

Hehe, fler som kjenner seg igjen?

 

Kjenner jeg også er litt stresset. Fikk vite at en i familien hadde stort ønske om å strikke hentesettet til mini (hun har strukket det til alle sine barn, barnebarn og oldebarn) så det var veldig koslig og jeg ble veldig glad.

Dette er flere mnd siden og da jeg gikk over ting kom jeg på at det har vi ikke fått enda. Sambo ringte for å høre hvordan det gikk med henne (hun er ikke helt bra) og da får han beskjed om at hun ikke er ferdig enda. Iiiiiik!!! Dette var i går, 1dag over termin og vi har ikke noe annet å bruke da jeg safet på det flotte hentesettet. Blir så stusselig med body og velurbukse :(

Men jeg forstår jo hvorfor hun ikke er ferdig, helsen kommer selvsagt først!

Men kjenner gravidtrollet stresser litt og håper hun klarer å få sendt det på mandag. Da kan det kanskje rekke frem om jeg føder i helgen :/

 

Jeg får ta med to reserve "sett" og vurdere hva jeg liker best i tilfelle.

Og sende henne alt av god bedrings ønsker slik at hun har energi til å bli ferdig. Men blir hun ikke det så blir hun ikke det. At hun blir frisk er viktigst :)

 

Store deler av min familie sier han kommer på søndag, som er bursdagen til nært familiemedlem og min menstermin.

Min mor derimot irriterer meg da hun så bastant sier at "han kommer når han er klar!!!" Og når hun sier det så sier hun det i sånn "basta bomm" tone.

Men NEI! babyene kommer ikke alltids når de er klare. Det er nettopp derfor de har nasjonale retningslinjer hvor de gravide skal inn på kontroll senest dag 7 over og igangsettes senest dag 294 av svangerskapet.

Å prøve å fortelle henne grunnlaget til overtidskontroll, igangsettelse på overtid og hvorfor man blir anbefalt å ikke spise/drikke visse ting er håpløst, for hun avføyer det med hysteri og at alle hun kjente hadde gjort ditt og datt da de var gravide (70-80-90-tallet) og der levde alle ungene... Nyere forskning og slikt er bare tull og tøys, hysteri og propaganda.

Grrr. Hormonene mine koker litt av den dama.

Hehe.

 

Nei nå vil jeg ha han ut!!

 

Vaskedama har du slått meg på mållinjen enda?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er her ennå gitt, hatt rier siden kl 03.30 natt til igår, med varierende intensitet og lengde..

 

Håper det tar seg opp, for dette går både meg og mannen på nervene. Koselig mellom oss kan du si..

 

Men fått sovet noenlunde ålreit i natt, selv om det var ganske oppstykket!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har begynt litt jeg og, men det er hittil bare tulle-rier. Begynte i natt, men det ga seg, så har det holdt på siden ca 13 i dag.

10 min mellom hvert tak og varer 30-60 sek.

Men om jeg beveger meg, står eller går avtar de i styrke og blir ujevne. Men de er nøyaktig på 10 min så lenge jeg ligger.

 

Vi får se. Og enig med deg. Det går på nærvene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sannelig har jeg hatt to tak som minner om rier her siste timen! En kl 17 og en 17.40. Magen ble steinhard og det kom et tak som minner om steerke menssmerter.. jeg ble så fortumlet at det eneste jeg klarte å gjøre var å holde pusten(hah, det jeg absolutt IKKE skal gjøre) og bare tenkte shit det der VAR ei rie! Men så blir jeg jo usikker... Er jo 5 år siden sist .. får bare håpe at vi alle 3 er i gang nå... Virker jo nesten som det bare er oss igjen😝

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til Hotoon! 

 

Og den kroppen din driver jammen og tuller mye TippTopp. Nå syns jeg du fortjener at den setter skikkelig i gang med fødsel! Om hentesettet ikke kommer før dere skal hjem fra sykehuset kan det vel alltids brukes hjemme også? Vi har ikke noe hentesett, bare en søt utedress :) Men mye fint strikketøy i litt større størrelser. 

 

Håper riene dine har tatt seg opp etter sist du skrev Vaskedama! 

 

Takk for at du deler fødehistorie Vips :) Nyt lille frøkna! 

 

Så koselige navn alle velger - gøy å høre de også :) 

 

Fortsatt ingen tegn til noe som helst her, men så har jeg en uke igjen til termin også. Bare en del kynnere, og litt mer vondt over symfysen igjen de siste 2 dagene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riene har tatt seg opp litt, kommer oftere og er sterkere. Håper dette går veien, hatt rier i snart 2 døgn nå, og er sliten.. Var 9 minutter sist nå mellom riene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til hooton!

 

Ja nå kan kroppen min slutte å gi meg tullerier og heller gi meg noe med futt i. Er av og på her i hele dag, men massivt nedpress.

Var å hentet meg ett glass brus nå når vi kom hjem og på vei til sofaen måtte jeg bare kroke meg sammen og få sambo til å ta glasset og leie meg bort til sofaen i sammenkrøpet stilling. Gjorde så satans vondt og kjentes ut som baby datt ut. Skulle vel bare retta meg opp og håpe han faktisk datt ut? Hehe ;)

 

Hentesett er tradisjon i begge sine familier så det er jo litt sårt å ikke ha det. Blir første barnet på flere generasjoner som ikke har hentesett om det ikke når frem. Vurderer å finne storesøster sitt og fjerne de rosa sløyfebåndene (noen er sydd fast, andre er "løse") og bytte ut med blå eller hvite.

Men vi får se.

 

Hehe, jeg blir litt frustrert over at alle andre føder eller er i startfasen, men kjenner jeg blir skikkelig sjalu på deg vaskedama når du sier du har noe på gang. Vi skal jo være likt ;) føder du før meg får du sende litt fødestøv min vei.

 

Også er det så frustrerende med alle som maser!!! Heldigvis bare en som gjør det direkte til meg, men jeg får jo med meg at alle maser til sambo istedet.

Og når folk møter meg fysisk og de spør om jeg ikke har født enda... Det er det mest idiotiske spørsmålet EVER!

Ehhhh. Nei du skjønner det at jeg ba jordmor pumpe opp igjen magen min på føden og baby ligger i en skuff hjemme..

Selvfølgelig har jeg ikke født!

Og når de spør og maser på sms eller telefon... Tror de virkelig at vi har hatt babyen ute i flere dager uten å si i fra?

Grrr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke du skal være så sjalu Tipptopp, virker ikke som kroppen vil bestemme seg.. Men du har da kjent noe du også?

 

Har omtrent gitt opp håpet om fødsel her ihvertfall.. Tullekroppen min..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe. Jo litt må jeg være ;)

Hjelper på psyken nå på overtid å ha noen å konkurrere mot :)

 

Ja kjenner jo noe, men kaller det tulle-rier. Jeg er jo myk og moden med 1 cm åpning som kan tøyes til tre (det var jeg torsdag).

Siste timen har jeg forsåvidt stått på alle fire og hengt over sacco-sekken til vesla i sofaen mens jeg har vugget frem og tilbake og "små ult" pga smerter som kommer i bølger/tak. Sitter mest i ryggen og jeg gidder ikke ta tia på de.

Hver gang jeg begynner å ta tiden så går de over etter en stund :/

Så nå prøver jeg å ignorere de i håp om litt futt.

 

Har nådd min menstermin og den dagen flere i familien sier han kommer, så tvi tvi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke kjekt med disse tulleriene. Varierer her mellom 7 og 12 minutter. Tidligere har de blitt færre og svakere når jeg har lagt meg i sengen, men har blitt klart sterkere nå. Har stått på alle 4 og vugget. Skjønner ikke hvordan mannen sover gjennom det??

 

Idag er også min menstermin, haha, vittig! Jeg og du følger hverandre gjennom alt! Håper vi går i mål begge 2 idag da, det fortjener vi!

Endret av vaskedama+♂ 09 og 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt rosa på papiret da jeg var på do kl 2. Har hatt skikkelig vonde kynnere som sprer seg over mage og rygg siden da, sånn ca hvert 10.minutt. Og nå var det blodblandet slim da jeg gikk på do igjen. Det skjer noe! Hurra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...