Gå til innhold

September 2014 rugeres skravletråd


Lykkebaby♡

Anbefalte innlegg

Gratulere så mye, DetErBareMeg :) Kos deg masse med lille nurket :)

 

Atanih: Så spennende, like får du har gullet i armene :) Hold oss gjerne oppdatert hvis du føler for det :)

 

Tipptopp: Hvordan gikk det hos jordmor i dag? Synes jeg husker du sa at du hadde time i dag.

 

Jeg føler meg i fin form, bortsett fra at jeg har hatt løs mage for 3.dag på rad, unormalt til meg å være. Kjente også litt murring i korsryggen mens jeg lå i senga, aldri kjent det tidligere. Satser på at det er modningstegn. Er i dag i uke 41+1, så både jeg og samboer er litt utålmodige, men vi prøver å holde motet/positiviteten oppe :) Det føles bare som at hun skal være der inne for alltid og det hele føles så uvirkelig! Det er sikkert fordi at jeg har vært i ventemodus siden uke 37. Kjente magen strammet seg veldig mens jeg satt i stolen, aldri kjent det tidligere, kanskje en kynner. I dette øyeblikk gjør snuppa ubehagelig bevegelser mot understellet. Har hatt litt murring i magen også. *lete etter tegn*. Vi snakker til henne hver dag og sier at hun er velkommen til verden, liker å tro at det hjelper :)

 

I morgen er jeg en uke over termin (med mindre hun melder ankomst), så derfor skal jeg og samboer på rutinekontroll på sykehuset kl 09:00. Jeg ringte fødepoliklinikk og spurte hva som gjøres på denne kontrollen, men hun var veldig kortfattet og sa at det visste hun ikke, men hun trodde kun det var ultralyd. Hun sa det var satt opp 30 minutter. Jordmor som bestilte kontrollen sa at det var ultralyd, men jeg ble litt usikker, for jeg har lest litt her på forum + andre nettsteder og der står det at de sjekker modning m.m. Jeg liker å vite hva jeg har å forholde meg til slik at jeg er forberedt. Er også greit om samboer er forberedt hvis det blir snakk om "hinneløsning". Ah, jeg foretrekker å ha kontroll så langt det lar seg gjøre.

Rutinene for kontrollen varierer vel fra sykehus til sykehus. Dere som har vært på kontroll en uke etter termin: Hva ble utført på kontrollen?

 

Søsteren min og samboer bor 10 minutters gange unna oss og har bil (vi har ikke bil), så de har tilbudt seg å være behjelpelig med skyss til sykehuset. Vi tenkte i utgangspunktet å ta taxi for å slippe å involvere andre, men det ser vi an når den tid kommer. Samboer til søster sa "Det må jo være flaut å sitte i taxi med rier". Dere som ikke har bil: Hvordan kommer dere til sykehuset?

Vi har bare ti minutter til sykehuset med bil, så det er jo kort vei.

 

I går var jeg og kjøpte laken til madrassen til sprinkelsenga, så i dag skal jeg bytte sengetøy på senga vår slik at jeg får vasket snuppa sitt laken sammen med vårt, skal gjøre senga hennes helt komplett, er uansett kort tid igjen :)

 

Dere som har født er så heldige :)

Til dere som ruger: Kos dere, målet er nær :)

Endret av A_87
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi tenker også å ta taxi. Det er jo en del folk - særlig i byene som ikke har bil, så vil tro taxisjåførene er ganske vant til kvinner med rier i bilen :-)

 

Jeg har forresten hatt skikkelig menslignende vondter siden i går... Vondt i korsryggen og ubehag i underlivet og mye kynnere. Men ingen tegningablødning eller slimpropp. Blir spennende å se om de utvikler seg! Har vært så innstilt på overtid så er ikke helt innstilt på fødsel enda, men det hadde jo vært deilig å ikke gå over...

Endret av superspent
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :)

Dagen har vært travel med flere ærender, deriblant jordmortime.

 

Jordmortimen gikk bra. Litt høyere blodtrykk enn vanlig, men det var normalt (for gjennomsnittet, da jeg normalt har lavt), hb (jernnivå) var like "dårlig".

Fikk overtidstime til neste torsdag og ble strippet i dag i håp om at det skulle hjelpe litt på.

 

Da hun strippet sjekket hun selvsagt modenheten min og jeg var lang, men veldig myk og hadde 1 cm åpning. Halsen lå også til siden, noe som også er ett tegn på modning. Er man ikke moden vil den være rett frem sa hun :)

Hun kunne tøye til 3 cm, nesten 4, men viste ikke om det ville holde seg der eller gå litt tilbake. Hun fikk røsket og dratt skikkelig i både hinmer og hals og beklaget seg veldig da hun advarte at nå skal jeg ta i.

Kjente ikke skiten ;) bare at hun hadde hånden der nede.

Hun fortalte at hun kunne ta han på hodet når hun holdt på, så han lå langt nede.

 

Nå har det snart gått 3 timer og jeg har murringer og småvondter som går i små bølger. Ingen tak eller regelmessig , men bare ubehagelig/vondt.

Får se utover kvelden hva som skjer og kanskje ta en liten sengedans med sambo når vesla sover.

 

 

På overtidskontroll på ahus, a_87, så ble det tatt urinprøve og blodtrykk før ultralydkontroll og samtale med lege. Ble ikke sjekket nedentil, men det kan hende de gjør det om du spør om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

A87: rutinemessig overtidskontroll, trivselkontroll. Ctg, urinprøve, ultralyd og evt sjekk av modning. Rart de på fødepol ikke kunne svare deg på det! Det er jo de som sitter med det.... Det gjør de iallefall her.

 

 

Gratulerer så mye deterbaremeg💙! Godt jobba. Deilig å ha prinsen i armene. Nyt!

Begge navnene er kjempe fine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipptopp: Satser på at stripping gjør susen :)

 

I dag har jeg hatt periodevise murringer i korsrygg og mage, primært korsrygg, noe jeg aldri har hatt før. Kan det være tegn på at jeg er i modningsfasen? Følte meg ikke helt bra og la meg på sofaen i 30 minutter. Føler ikke jeg klarer å gå normalt mens korsryggmurringene pågår.

 

Synes det var helt talentløst at hun som tok telefonen på fødepol. ikke kunne svare meg. Jeg får vente og se i morgen hva som skjer. Det beste hadde vært om startskuddet gikk i natt, slik at vi slipper å dra på kontroll i morgen. *evig optimist*

 

Skal gå på butikken og kjøpe norske epler deretter gå på nettbank og betale regninger før den verste ammetåka inntrer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse Deterbaremeg!

 

Selv fikk vi vår lille Hugo 9:05 idag. Riene kom ganske fort etter jeg hadde lagt meg igjen, så det bar rett på sykehuset. Er ganske døgnvill nå da jeg kun har fått to relativt dårlige timer på øyet før vannet gikk, men kan skrive hele historien når vi er kommet hjem i helga :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer så masse Deterbaremeg!

 

Selv fikk vi vår lille Hugo 9:05 idag. Riene kom ganske fort etter jeg hadde lagt meg igjen, så det bar rett på sykehuset. Er ganske døgnvill nå da jeg kun har fått to relativt dårlige timer på øyet før vannet gikk, men kan skrive hele historien når vi er kommet hjem i helga :)

Gratulere så mye med nurket :) :) Gleder meg til å høre hele historien! Kos dere masse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke strippen var så effektiv... Lite action her :/

 

Ellers er jeg veldig trøtt og sliten. Sovet to ganger på sofaen i dag og i bilen, men like trøtt. Matlysten min er enorm, men det er lite å spise, da vi glemte å handle og det vi har må vi spare til frokost og lunch til i morgen.

Men jeg har spist en god porsjon havre, noen bananer og skal nå gå løs på en suppe. Etterpå blir nok hermetikken tatt ;)

Men mest av alt vil jeg ha nystekte, hjemmelagde fylte horn med ost og skinke. Mmmmmm!

Og fårikål!

Gravidlyster. Hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Har ikke sett innom her på en stund nå.

Tipptopp: jeg var på kontroll på gyn.pol forrige uke. Hadde 3 cm åpning og det var begynt å flate ut. Hodet til babyen kunne legen også kjenne. Ble så strippet. Nå er jeg 41 uker i morgen og har ikke så mye som en kynner eller menssmerter:( ikke vet jeg hva slimproppen er for noe, men var mye slim på papiret dagen etterpå, men ingenting nå. Regner med igangsettelse for min del neste uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå begynner det å skje ting her, har på følelsen at snuppa er like om hjørnet. :) Jeg har murringer i korsrygg og delvis mage som kommer i jevnlige intervaller.

Da jeg var på do og tørket meg kom det blod på papiret. Er dette en del av slimproppen? Bør jeg kontakte føden? Vi har time til rutinekontroll i morgen kl 09:00, så det er uansett ikke lenge til.

Uke 41+2 i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse Deterbaremeg!

 

Selv fikk vi vår lille Hugo 9:05 idag. Riene kom ganske fort etter jeg hadde lagt meg igjen, så det bar rett på sykehuset. Er ganske døgnvill nå da jeg kun har fått to relativt dårlige timer på øyet før vannet gikk, men kan skrive hele historien når vi er kommet hjem i helga :)

 

Gratulerer så mye! Kos deg så masse med lille Hugo! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå begynner det å skje ting her, har på følelsen at snuppa er like om hjørnet. :) Jeg har murringer i korsrygg og delvis mage som kommer i jevnlige intervaller.

Da jeg var på do og tørket meg kom det blod på papiret. Er dette en del av slimproppen? Bør jeg kontakte føden? Vi har time til rutinekontroll i morgen kl 09:00, så det er uansett ikke lenge til.

Uke 41+2 i dag.

Slimproppen hos meg kom forrige gang som gele med blodtråder i. Kanskje du skal ringe føden å høre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Atanih; grattis!! :)

 

Og takk for alle gratulasjoner fra dere andre. Søvnig kar som kom til verden - i hvert fall foreløpig. Har vært en del våken nå i natt, så har fått ammet. Håper teken holder seg ved like. :)

 

Så spennende, Vaskedama!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse Deterbaremeg!

 

Selv fikk vi vår lille Hugo 9:05 idag. Riene kom ganske fort etter jeg hadde lagt meg igjen, så det bar rett på sykehuset. Er ganske døgnvill nå da jeg kun har fått to relativt dårlige timer på øyet før vannet gikk, men kan skrive hele historien når vi er kommet hjem i helga :)

Gratulerer! Nyt de første dagene, og del gjerne historien når du orker :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wæh, nå kom det en liten babyboom ser jeg! Har mistet litt oversikten!😊 Gratulerer til alle dere som har fått!

 

Hadde en heftig dag i går etter stripping men mye kynnere, vondter og menssmerter men gikk over sent i går kveld... Å i dag er jeg bare sliten og føler meg ikke klar i det hele tatt til noe fødsel...

 

Termin på søndag. Helgens travleste dag for vår del.. så hun får enten komme i morgen eller vente til mandag😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tredjemann er virkelig en luring, hadde rier til klokken 6, ordentlig sterke! Men har en og annen rie ennå , så kanskje det begynner på igjen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja nå var det en liten babyboom og flere som kanskje blir med på den. Jeg ønsker å bli med på babyboomen jeg også, men her skjer det fint lite.

Første dag over termin og jeg kjenner angsten for å gå lengd over, samt igangsettelse komme krypende. Håper det skjer noe i helgen.

 

Håper dere som har begynt å kjenne noe, fortsetter med det og får baby i armene snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var endelig Olivia kommet til verden, en uke over termin, i dag kl 05:08. Hun var 3328 gram og 49 cm. Tok 4 timer fra første rie til hun var født. Skal fortelle fødselshistorien senere, har vært våken 27 timer nå så skal prøve å sove selv om je er full av endorfiner! :-) Lykke til alle sammen, håper de resterende babyer kommer som perler på en snor nå :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hipp hurra til alle som har født!! Godt jobba 💙💗!!!

 

A87: hipp hipp hurra🎉🎉våre jenter er nesten like store og lange! Jeg brukte 4 t 20 min på fødselen!! Så kos. Og navnet Olivia hadde vi på listen💗💗! Selma var 3290 og 48!!

 

Nyt barsel tiden og kos dere masse!

 

Veldig fine dager her nå, hvor de fleste av oss har født el venter i spenning!

 

Vaskedama : skjedd noe mer?? 3 mann ER en luring! Signerer den✅

 

Lykke til alle sammen.

Klem fra oss i ammetåke💗

Endret av Vips77.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...