Gå til innhold

September 2014 rugeres skravletråd


Lykkebaby♡

Anbefalte innlegg

Gratulere så mye Vips77 :) Må føles helt formidabelt og endelig ha nurket i armene :) Kos deg så mye! Del gjerne hele historien, elsker å lese fødselshistorier :)

 

Åååå som jeg gleder meg til det er min tur :)

 

Jeg kjente en merkelig fornemmelse to ganger i lyskeområdet, stikninger eller noe sånt, vanskelig å beskrive.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen her som har mye fostervann? Jordmor sa det var kanskje pga av det at fødselen ikke ville starte,nå er jeg 5 dager over termin og blir antagelig satt i gang i morra :forvirra: og jeg har så angst for å bli satt i gang, alle de tre andre fødslene  har begynt av seg selv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Do! Did ! Done!

Da var det endelig ei lita frøken i armene mine💗💗!

 

Fikk en drømmefødsel denne gangen også gitt😀.

 

Deler gjerne om dere vil lese?

 

💗Startet med vondter i syv tiden, fikk modningspille( ikke kateter) kl 0740!

Kl 1100 var det 4 cm og 1150 på ett par tre trykk var hun ute💗💗💗💗💗!

Fy så innmari vondt, men det er så veldig verdt all vondter i verden. Vips mannen telte sekunder og ga meg rundetider dreamteam. Mye lettere å takle når en vet hvor i rien man er!

 

Lykke til jenter. Ikke lenge igjen nå💗

Jeg heier på dere ALLE!

 

 

Hurra! Gratulerer så masse! Høres ut som en fin fødsel, håper jeg også får sånn minus igangsettelse!

 

Har fått ungene til barnevakt, så håper kroppen forstår nå at det er på tide å sette igang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Buzzers: Har faktisk ikke fått noen kommentarer på fostervannet når jeg har vært på kontroll! Finner jordmor ut dette bare ved å kjenne på magen, eller må det grundigere tester til? Jeg har vært småredd for at jeg lekker fostervann nå og da, men håper det bare er andre ting som lekker litt. 

 

Idag har mamma vært her og vaska de aller fleste vinduene våres! Det var veldig greit, for å vaske vinduer er noe jeg gjør heller sjeldent... Jeg og samboer har samarbeida med å sette sammen skapet, dvs jeg har brukt kjempelang tid på èn skuff, så gjorde han resten ;) Men synes da ikke det var dårlig gjort å stå på alle fire og krabbe rundt, hihi.

 

Nå er det å kose seg foran tv resten av kvelden.

I morgen er "min termindag", men ser ut som jeg må vente litt til ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Buzzers: har dessverre ikke erfaring med det.

 

Jeg kjenner på noe som kan minne om rier nå. Magen blir helt hard (som ved kynnere) mens jeg får økende vondt (og så minkende) nederst i mage + litt i bekken/ryggområdet. Er ikke VONDT vondt, og heller ikke regelmessig, men har hatt 11 sånne siden 18.40. Jeg og mannen hadde sex i 17-tida siden tegningsblødning jo må vise at jeg er begynt å modnes, og siden det har det altså tatt seg opp. Har komt litt mer blod/slim utover dagen. Gikk meg en 40 minutters rolig tur ca 20, for å bevege litt på bekkenet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen her som har mye fostervann? Jordmor sa det var kanskje pga av det at fødselen ikke ville starte,nå er jeg 5 dager over termin og blir antagelig satt i gang i morra :forvirra: og jeg har så angst for å bli satt i gang, alle de tre andre fødslene  har begynt av seg selv

Har du vært på kontroll på sykehuset hvor de ser på fostervann? har heller ikke fått noe kommentar ifht det hos jordmor, men ikke vært på sykehuskontroll enda. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Buzzers: Da jeg var på jordmortime på termindagen, fikk jeg kommentar vedr. fostervann. Hun kjente på magen og sa at hun kjente at det nærmet seg, siden hun kjente at jeg har mindre fostervann. Jeg kjenner selv at magen er hardere og det er vel pga mindre mengde fostervann.

På trivselskontroll på sykehus, som er rutine en uke etter termindato, sjekker de mengde fostervann, i følge jordmor.

 

Atanih: Så heldig du er at moren din har vasket vinduene :)

 

Vi har kost oss med moussaka og norske epler og plommer, namnam :)

Vi begge har lyst til at startskuddet skal gå i natt, men vi har skjønt for lenge siden hvem som er sjefen, men det er lov å være optimister :)

 

Jeg er glad hun holdt seg innabords i dag siden søsteren min har bursdag, noen hensyn må man jo ta :)

Endret av A_87
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vist ganske mye, men fortsatt innenfor normalen (ble målt på UL vekstkontroll)så har ikke hørt noe om at det skulle forsinke/forandre fødselsprosessen

 

Gratulerer til dere som har født! Motiverende og fint å lese :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere til vips77!! Herlig å være ferdig!!😊😊

 

Å 1.jente så langt kan ikke det stemme? Mener at de andre. som har annonsert fødsel hittil har fått gutt?:)

 

Jeg lurer på om jeg har fått halsbrann...har aldri hatt det før men nå i kveld så har jeg fått en sånn merkelig fornemmelse i halsen... Litt sånn svie aktig pulsering lignende rar følelse... Har ikke peiling på om det er halsbrann men tanken slo meg at det var det... Men men.. det er ikke så ille og så kommer jo lillemor snaaart så nå kan bare de plagene som vil komme, komme...

 

En annen ting... I dag ble jeg navnestressa!!!😝 gikk opp for meg at vi faktisk ikke er enig ø m navn og jeg har ikke lyst å gi etter for de han synes jeg er fine og jeg bare synes er helt ok... Shiit! Hva gjør jeg?!😨 angst for å ikke ha navn klart før vi skal hjem fra sykehuset....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, skal en ikke ringe føden ved blødning? Jordmora her har sagt at jeg skal ringe inn til føden uansett om jeg ser blod eller vannet går, og om det kun er snakk om rier skal jeg vente med å ringe til jeg har ca. 2 rier på 10 minutter... Mener jeg å huske ihvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hotoon: Har dere sett i navnebok med ulike navn? Eventuelt kan dere prøve "navnekarusell" for å se om det dukker opp navn dere begge liker: http://navn.klikk.no/

 

Jeg ble litt bekymra pga etter inntak av middag + frukt, sparket ikke tøtta, noe som hun vanligvis gjør.  Ikke da jeg la med ned heller (hun bruker å sparke da) og etter inntak av iskaldt vann skjedde det ingenting. Kjente på magen, men ingen reaksjon. Etter 30 minutter fikk jeg og samboer henne endelig til å sparke. Sist gang hun sparket mye var i 18.00-tiden. Hun har kommet med noen spontane spark i etterkant. Bør jeg være bekymret eller er jeg bare overnervøs? Hun har ellers vært som hun bruker i dag, bare nå i kveld jeg syntes hun var så rolig. Hvor ofte sparker deres baby? Jordmor sa at så lenge baby sparker hver dag, er det ingen fare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

A_87 baby kan bli roligere rett før fødsel. Men du skal uansett klare å få 5 bevegelser (hikke teller ikke) på 30 minutter når du provoserer baby enten ved å spise/drikke søtt/kaldt/varmt eller ved å dytte baby.

Får du ikke det bør du ta en telefon bare for å høre.

 

Atanih, jeg har fått beskjed om at ved blødning skal man ringe med en gang. Samme med vannavgang.

Ved rier avhenger reisetiden til fødestedet ditt når du bør ringe, men jeg har fått beskjed at en generell pekepinn er når det er mindre enn 10 min mellom hver ri.

Så får du beskjed av jordmødrene om å komme eller vente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Buzzers: Har faktisk ikke fått noen kommentarer på fostervannet når jeg har vært på kontroll! Finner jordmor ut dette bare ved å kjenne på magen, eller må det grundigere tester til? Jeg har vært småredd for at jeg lekker fostervann nå og da, men håper det bare er andre ting som lekker litt. 

 

Idag har mamma vært her og vaska de aller fleste vinduene våres! Det var veldig greit, for å vaske vinduer er noe jeg gjør heller sjeldent... Jeg og samboer har samarbeida med å sette sammen skapet, dvs jeg har brukt kjempelang tid på èn skuff, så gjorde han resten ;) Men synes da ikke det var dårlig gjort å stå på alle fire og krabbe rundt, hihi.

 

Nå er det å kose seg foran tv resten av kvelden.

I morgen er "min termindag", men ser ut som jeg må vente litt til ;)

jeg er over gjennomsnittet stor på det symfysemålet, faktisk utenfor skjema, så vært på ekstra UL og der viste det seg at det var mye fostervann og stor unge,har også fått svangerskapsdiabetes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar! Det ordnet seg heldigvis, snuppa kom med flere spontane spark, så nå vet jeg at hun har det bra :) Det hjalp med kaldt vann, klemme på magen osv.

Kanskje det nærmer seg fødsel siden hun var ekstra rolig i kveld.

 

Jeg er nå på 5.dag over termin, trøster meg med at hun er like om hjørnet uansett. Spent på om vi rekker middagen vi er bedt på i morgen kveld, sjefen i hula bestemmer det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Buzzers: Jeg har hatt godt med fostervann, men de har ikke sagt noe om at det er for mye. Skal på kontroll i dag, og da skal de sjekke mengden av fostervann igjen. Det gjør de ved ultralyd, der de ser på noen faste punkter i livmoren. Jeg skal ta KS, så det spiller sikkert ikke så stor rolle om der er for mye (tror jeg). Ble egentlig litt usikker nå på hvorfor de skal sjekke mengden.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillebror benyttet ikke sjansen til å komme nå som vi har barnevakt.. Men har sovet veldig godt inatt da. Slapp å bli vekket av minstemål tidlig slik som forrige morgen, da hadde han med seg en ferdigskrellet klementin som han ville ha meg til å dele opp i båter.

 

Men må vel finne på noe idag, tur til butikken eller noe, bevege meg litt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat kommet hjem fra liten gåtur, som viste seg å ta sikkert minst dobbelt så lang tid som vanlig, med svigermors hund som ble droppa på døra her i morges.. Guri at noe så lett kan bli så tungt!

 

Våknet opp med enda verre hodepine idag, ser ut som at den blir verre og verre for hver dag som går. Hjalp heldigvis med en paracet. Kan hende hodepinen kommer av verken jeg har i visdomstanna som er godt på vei opp - som jeg egentlig skulle operere ut sammen med de 3 andre, men det ville ikke tannlegen ettersom jeg akkurat hadde funnet ut at jeg var gravid. Bah. Bare for å la meg slite med det òg nå på slutten ;)

 

Ellers null komma niks tegn på at småen har tenkt å komme ut på en stund. Føles som jeg skal gå gravid 6 mnd. til. Eneste er at det ble litt nedpress nå under gåturen, og når jeg sitter nede nå kjennes det ut som han gir skikkelige spark ned mot rumpa mi!! Haha, rar, og småvond følelse...

 

Blir vel å legge meg litt ned på sofaen siden jeg våkna så tidlig idag.

Virker som om jeg har behov for like mye søvn som en nyfødt for tiden ;)

 

Ha en fin dag videre alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God dag alle sammen :)

 

Uke 41+0 i dag, 5 dager over termin og formen er fortsatt super, ikke trøtt og har mye energi :) Eneste er at jeg har hatt 2 dager på rad med murring i magen og løs mage, noe jeg ALDRI har ellers, så kanskje er det et tegn på at noe begynner å skje. I dag skal jeg bare gjøre husarbeid og slappe av med TV og data, samt sitte litt ute i sola og lese bok om barsel. Har gått spaserturer hver dag, men det har tydeligvis ikke hjulpet på at hun skal bore seg ut. Får meg en liten spasertur senere siden jeg og samboer skal på bursdagsmiddag til søster og samboer. Det blir koselig :) Vi sa at det var ikke sikkert vi kunne komme, kommer an på hva "sjefen" i magehuset gjør, men ser til nå ut for at hun vil at vi skal dra på middag :)

 

Er bedt i bursdag på fredag, men jeg sa at jeg kunne ikke love noe som helst nå i disse tider, umulig å planlegge flere dager på rad, stort sett tar jeg en dag av gangen :)

 

Jeg og samboer tror snuppa holder på å bygge slott der inne, så når hun er ferdig med det kommer hun ut, haha. Både jeg og samboer føler at hun kommer til å være innabords for alltid. Nå har vi ventet så lenge at det hele føles nesten helt fjernt. Jeg føler jeg har vært gravid i ett år og at jeg kommer til å være det for alltid.

 

Det er bare bra å sove seg opp for tiden, ettersom vi trenger mye energi til "styrkeprøven" det er å få ut en baby :) Jeg sov 7 timer i natt og sier meg fornøyd med det, skal prøve å rekke en energiblund i løpet av dagen.

 

Kos dere alle rugere, satser på at vi alle når "startskuddet" snart :) Nå er over halve september passert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, vi har lest navnebøker og alt som er... Men jeg finner ingen navn som "treffer"meg.. i dag leste jeg om ei som hadde fått der jenta heter Mathilde. Det var et navn vi ikke har tenkt på engang. Synes det var søtt... Men aller helst vil jeg ha Malin..Men det vil ikke samboer... Men jeg skal høre med han hva han synes om Mathilde... Storesøster heter jo Amalie og storebror Martin så Mathilde passet litt inn der føler jeg.. ellers så blir jeg ekstremt glad for forslag fra dere😉 har forøvrig deltatt litt på navndebatten her inne uten å få det helt store ut av det...

 

Ingen tegn til fødsel her heller. 39+6 i dag. Skal til jordmor for siste gang o morgen... Håper hun vil strippe meg eller i det minste sjekke modning...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldige dere som kan sove som dere vil, enten om dere har barnepass eller venter første. Jeg klarer ikke sovne til natten så jeg er oppe til over midnatt, opp mot 03 noen ganger. Og det sier jo seg selv at med en 2 åring i hus som man er alene med i hverdagen så må man stå opp, trøtt eller ei, når hun skrur på "alarmen".

Ikke kan man gå å legge seg når man føler for det heller, midt på dagen.

Men jeg har funnet en halvveis løsning, selv om jeg får dårlig samvittighet av det :(

Jeg er skutt i ti tiden og kaffe hjelper ikke, så jeg setter på en spennende film hun liker, skrur på alarmen på ti minutter og lukker øynene. Når alarmen ringer trykker jeg på slumre og får da 9 og 9 minutter. Ved hvert ring titter jeg bort til vesla som som regel sitter klistra til filmen sin. Da får jeg hvilt meg og sovet noen minutter slik at jeg holder ut til sambo kommer og jeg kan ta meg en hel time eller to i senga.

Jeg sover med "ett øye åpent" og er veldig var på lyder når jeg slumrer, så jeg hører med en gang når vesla rører på seg, men jeg har fortsatt dårlig samvittighet.

 

Håper mini kommer snart slik at jeg blir meg selv igjen. Ja jeg kan bli utslitt og trøtt av nattevåk, men i den første tiden er sambo hjemme med oss og ut året har han mye ferie han må ta ut da han har spart det meste med tanke på barseltiden. I tillegg er mamma sykemeldt og hjemme på ubestemt tid, så det er jo mulighet til å smiske litt med henne om litt avlastning slik at jeg får hentet meg litt inn.

Men man aner jo ikke hvordan ting blir eller om baby blir krevende eller ikke.

 

I morgen er det termin og jordmor har sakt hun kunne strippe meg. Håper hun gjør det og at det er effekt i det.

Jeg har sluttet å se etter tegn og håpe på at ting skjer før tiden, for jeg blir bare skuffet uansett. Jeg har angst for overtid og igangsetting og gruer meg til overtiden. Jeg har selv satt ønske-maksgrensen til ut uka. Etter det er jeg redd jeg vil gå fra hengslene og vil ikke tenke på hva det vil gjøre med psyken min. Men den mandagen kommer nærmere og nærmere. IIIIIIIIIKKK!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stå på jenter! Nå er det ikke lenge igjen for noen av dere! All ventingen er glemt på ett blunk når det lille nurket ligger i armene.

 

Her koser vi oss på barsel, med alt som hører til det: melkeproduksjonen skal igang, snuppa skal suge riktig, mor skal "renses " og svette! Frøkna er litt kvalm og litt klagete pga det, hun vil sovne i armene og helst til puppen! Ikke mye søvn på meg da.

 

Barsel klær : tenkte jeg kunne komme ned ett lite tips, husker det ble nevn av en tidl! Men det er ikke nødvendig med mange topper, el gensere. Det letteste er å ha på den lange myke sykehusskjorten. Da er alt bedre og lettere tilgjengelig for amming. ( jeg går uten bh nå som melken ikke har kommet enda) bukser er det lurt og ta ett par med av, lett å være uheldig.

 

Frøkna her heter Selma! Ligner søsknene sine, litt mindre i vekt da de to andre var 3712g og 51 cm er frk Selma 3290g og 48cm. Jeg har nok levd ett litt sunnere liv med henne i magen.

 

JEG HEIER PÅ DERE!!!! 💗💙!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips angående barselklær, Vips77 :) Kos deg så mye med ditt lille nurk :)

 

Tro om det holder med en joggebukse + en annen bukse i sykehusbagen? I tillegg blir jeg jo å ha på meg en tights når jeg drar til sykehus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har med to kosebukser, den buksa jeg kommer i og "hjemreisebukse".

Men da jeg fødte sist brukte jeg minimalt med klær. Brukte sykehusskjorta til den "døde" og gikk over til singlet/topp da det ikke var skjorter på hotellet. Når jeg var på rommet satt jeg uten bukse i sengen. Tok bare på meg bukse når jeg skulle ut av rommet eller fikk besøk.

Svettet grusomt mye pga alt vannet i kroppen ville ut og da ble det for varmt å ha på seg mer.

 

Håper på hotell denne gangen også.

 

Kos deg vips!

Det er sant det du sier. All ventingen, vinsten og alt blir glemt når man sitter der med den lille i armene.

Jeg er rimelig klar nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldige dere som kan sove som dere vil, enten om dere har barnepass eller venter første. Jeg klarer ikke sovne til natten så jeg er oppe til over midnatt, opp mot 03 noen ganger. Og det sier jo seg selv at med en 2 åring i hus som man er alene med i hverdagen så må man stå opp, trøtt eller ei, når hun skrur på "alarmen".

Ikke kan man gå å legge seg når man føler for det heller, midt på dagen.

Men jeg har funnet en halvveis løsning, selv om jeg får dårlig samvittighet av det :(

Jeg er skutt i ti tiden og kaffe hjelper ikke, så jeg setter på en spennende film hun liker, skrur på alarmen på ti minutter og lukker øynene. Når alarmen ringer trykker jeg på slumre og får da 9 og 9 minutter. Ved hvert ring titter jeg bort til vesla som som regel sitter klistra til filmen sin. Da får jeg hvilt meg og sovet noen minutter slik at jeg holder ut til sambo kommer og jeg kan ta meg en hel time eller to i senga.

Jeg sover med "ett øye åpent" og er veldig var på lyder når jeg slumrer, så jeg hører med en gang når vesla rører på seg, men jeg har fortsatt dårlig samvittighet.

 

Håper mini kommer snart slik at jeg blir meg selv igjen. Ja jeg kan bli utslitt og trøtt av nattevåk, men i den første tiden er sambo hjemme med oss og ut året har han mye ferie han må ta ut da han har spart det meste med tanke på barseltiden. I tillegg er mamma sykemeldt og hjemme på ubestemt tid, så det er jo mulighet til å smiske litt med henne om litt avlastning slik at jeg får hentet meg litt inn.

Men man aner jo ikke hvordan ting blir eller om baby blir krevende eller ikke.

 

I morgen er det termin og jordmor har sakt hun kunne strippe meg. Håper hun gjør det og at det er effekt i det.

Jeg har sluttet å se etter tegn og håpe på at ting skjer før tiden, for jeg blir bare skuffet uansett. Jeg har angst for overtid og igangsetting og gruer meg til overtiden. Jeg har selv satt ønske-maksgrensen til ut uka. Etter det er jeg redd jeg vil gå fra hengslene og vil ikke tenke på hva det vil gjøre med psyken min. Men den mandagen kommer nærmere og nærmere. IIIIIIIIIKKK!

Synes ikke du skal ha dårlig samvittighet i det hele tatt jeg!

 

Vi er nok foreldre som er over snitte negativ til ipad og mye tvseeing,TV spill osv til ungene men noen ganger så bruker selv vi det som "barnevakt" og jeg skammer meg ikke over å si d offentlig altså... Jeg mener at så lenge det er under kontroll og man har regler på det så skader det ikke, og min 5 åring var ikke interessert i TV før hun ble 4 år... Det var kriiiise... Vi gjorde hva som helst for å få henne intr i et eller annet barnetv når hun var rundt to... Men neida... Hun skulle kun leke med oss voksne. Aldri skulle for seg selv og aldri sitte i ro... Det var tungt!.så ære være TV noen ganger..hehe... Nå derimot spør hun hver eneste dag opptill flere ganger om hun kan se på ipaden...(ser nrk super på den) hun får mere nei enn ja og aksepterer det... Men lørdagsmorgen er ipadtid! Da kan mor og far slumre mens hun koser seg med ipad... Å som sagt, jeg skammer meg ikke!

Du er gravid..høygravid og selvfølgelig har du behov for hvile.. sett på tv'en med god samvittighet og tenk som så at hun tar ikke skade av det og det er bare for en liten periode😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...