Gå til innhold

September 2014 rugeres skravletråd


Lykkebaby♡

Anbefalte innlegg

hotoon: Syns Mathilde er veldig fint, og det passer også bra sammen med Amalie og Martin. Så tommel opp fra meg ;)

 

Vips77: Høres så koselig ut med barsel <3 Kos deg masse med Selma (liker navnet!) og takk for tips ang klær.

 

Oppdatering fra meg: Jeg tror jeg er i et tidlig stadie av fødselen!! Igår hadde jeg ganske kraftige kynnere med ubehag nederst i magen. De dabbet av en stund, så jeg gikk og la meg. Har sovet veldig urolig, og våknet innimellom pga vondt i mage/hofter. 08.10 våknet jeg ordentlig. Da hadde jeg noe som MÅ ha vært en rie. Skikkelig tak i mage/bekken/rygg, og en slags sugende smerte nederst i magen. Hadde regelmessige rier ca hvert 10. min i nesten to timer, men så dabbet det av igjen og jeg sovnet rundt elleve. Nå har jeg nettopp stått opp igjen, og merker lite. Har hatt mye mer blodiblandet slim da, så kan ikke forstå det om dette ikke tar seg opp igjen. Skjønner jo at det kan ta litt tid før fødselen er ordentlig i gang, så nå prøver jeg bare å legge en slagplan for hvordan jeg kan få tida til å gå uten å fokusere for mye på at det ikke skjer så fort jeg skulle ønske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tipptopp: jeg begynte virkelig å lure på hvem som hadde dødd, slik du brukte sykehusskjorta til denne døde personen :laugh:  :fnise: men så gikk det opp for meg at det var skjorta som døde :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende spennende Håp :) Vi heier på deg mens vi venter!!!

 

Takk for tips til barsel - har pakket 2 bukser, men bør kanskje putte oppi en til. 

Fikk meg en god latter nå Anastazia  :fnise: Fort gjort med misforståelser :D

 

Syns overhodet ikke du skal ha dårlig samvittighet ifht film og soving TippTopp! Du har ikke noen andre rundt deg som kunne sittet hos storesøster mens du sover en time eller to da? 

 

Hotoon: Mathilde er et koselig navn, og passer fint med de to andre du har! Får håpe samboeren din også liker det :) 

 

Så heldig du er som har masse energi A_87 :) 

 

Våknet ganske uthvilt i dag og følte jeg hadde litt energi, men den forsvant fort! Har hatt 2 soveøkter allerede i dag, og kjenner at det blir minst 1 til før kvelden  :P Veldig mye kynnere de siste kveldene og stadig vekk i hele dag. Lillemor holder på som en apekatt og sparker og styrer på der inne i dag. En del stikk og dytt nedover også, så jeg hopper her jeg ligger på sofan. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lilletøtta har vært helt vill i dag. Det har gjentatte ganger vært vondt og jeg har lurt på hva i all verden hun holder på med :) Er glad jeg er hjemme alene når jeg sitter her og skvetter til med rare grimaser.

Jeg har en plan om å gå på butikken før vi skal på middag, og kjøpe laken til madrassen til snuppa, satser på at hun oppfører seg så jeg ikke ser helt merkelig ut på butikken med rare grimaser :)

 

Håp!: Så spennende at du har masse tegn, virker som du er i modningsfasen :) Vi har jo samme termindato. Kanskje du føder før meg? :)

Da jeg var hos jordmor på fredag, spurte hun meg om jeg visste hvor mange faser en fødsel hadde. Jeg sa tre, men hun mente bestemt at det var fire faser: modningsfasen, åpningsfasen, utdrivingsfasen og etterbyrden. Jeg hadde aldri hørt om den første fasen. Jordmor sa til meg at det kunne ta opp til en uke fra modningsfasen til baby var født.

 

Kostet over gulvet i stua og kjøkken, ALT av støv ser jeg nå som jeg er mye hjemme og jo mer man er hjemme jo mer samler det seg ;)

 

Jeg er invitert i bursdag på fredag, til søsteren min. Er da i uke 41+2. Føler meg ikke så veldig gira for å være helt ærlig, føler meg litt i min egen tåke for tida. Vi blir 10 stykker til sammen. Har heller lyst å ha TV/mat/kosekveld med samboer. Enten er snuppa født da eller så er hun rett rundt svingen. Har sagt at jeg ikke vet enda om jeg kan komme. Er det dumt om jeg ikke drar? Er ingenting i veien med formen min per dags dato, men jeg føler meg ikke i supersosialt modus for tida.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville heller ikke hatt dårlig samvittighet Tipptopp! Jeg tror vi alle og enhver søker smarte løsninger for å få gjort det vi har lyst til med baby/småbarn å se til i tillegg ;) Ikke at jeg gjør det enda siden dette blir første, men tenker jeg finner på noe lurt om det blir en nr. 2!

 

A_87: Synes ikke det er dumt om du ikke drar. Du er tross alt på overtid, og det må være lov til å holde seg hjemme fra sosiale sammenhenger nå i sluttfasen av svangerskapet. Selv har vi jentekveld hver mandag, som jeg har kommet til hver eneste gang med mindre det er noe veldig spesielt, men nå har jeg en del vondt i ryggen og er mye trøtt, så har vært en kveld eller to hvor jeg har holdt meg hjemme. De skjønner det nok om du vil slappe av hjemme :)

 

Jeg prøver å bli ferdig med skapet på barnerommet, så jeg endelig kan rydde inn klærne og få litt system på ting. Men jeg trenger igrunnen litt hjelp av samboer for å skru på litt kinkige steder som ikke er lett å komme til med magen, men han er absolutt ikke i redebygging-modus, og tar seg en hvil på sofaen! Skulle gjerne sovet litt selv men nå SKAL jeg bli ferdig. Så fort det er på plass kan jeg begynne å pynte på veggene, og det skal bli så koselig der inne. Kanskje småen merker at jeg vil bli ferdig med det før han melder ankomst ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hotoon: Syns Mathilde er veldig fint, og det passer også bra sammen med Amalie og Martin. Så tommel opp fra meg ;)

 

Vips77: Høres så koselig ut med barsel <3 Kos deg masse med Selma (liker navnet!) og takk for tips ang klær.

 

Oppdatering fra meg: Jeg tror jeg er i et tidlig stadie av fødselen!! Igår hadde jeg ganske kraftige kynnere med ubehag nederst i magen. De dabbet av en stund, så jeg gikk og la meg. Har sovet veldig urolig, og våknet innimellom pga vondt i mage/hofter. 08.10 våknet jeg ordentlig. Da hadde jeg noe som MÅ ha vært en rie. Skikkelig tak i mage/bekken/rygg, og en slags sugende smerte nederst i magen. Hadde regelmessige rier ca hvert 10. min i nesten to timer, men så dabbet det av igjen og jeg sovnet rundt elleve. Nå har jeg nettopp stått opp igjen, og merker lite. Har hatt mye mer blodiblandet slim da, så kan ikke forstå det om dette ikke tar seg opp igjen. Skjønner jo at det kan ta litt tid før fødselen er ordentlig i gang, så nå prøver jeg bare å legge en slagplan for hvordan jeg kan få tida til å gå uten å fokusere for mye på at det ikke skjer så fort jeg skulle ønske.

 

Gode tegn!!!! Akkurat som jeg hadde det😃.

Snart nå så har du nurket i armene ! Lykke til😄.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

A_87: Ja, er nok sikkert modningsfasen jeg er i nå. Men håper virkelig jeg slipper å gå i en uke! :o Kan gå med på et par dager, men da tror jeg tålmodigheten tar slutt altså :P Er så demotiverende, for da jeg våknet idag så tenkte jeg at IDAG er dagen, liksom. Men nei... Kroppen bare lurer meg. Syns heller ikke det er rart om du velger å ikke dra i bursdag. Jeg var invitert på mandag, men sa bare som det var at jeg ikke orket psykisk. Det er belastende å gå overtid, og det tror jeg de fleste vil ha forståelse for :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

hotoon: Syns Mathilde er veldig fint, og det passer også bra sammen med Amalie og Martin. Så tommel opp fra meg ;)

 

Vips77: Høres så koselig ut med barsel <3 Kos deg masse med Selma (liker navnet!) og takk for tips ang klær.

 

Oppdatering fra meg: Jeg tror jeg er i et tidlig stadie av fødselen!! Igår hadde jeg ganske kraftige kynnere med ubehag nederst i magen. De dabbet av en stund, så jeg gikk og la meg. Har sovet veldig urolig, og våknet innimellom pga vondt i mage/hofter. 08.10 våknet jeg ordentlig. Da hadde jeg noe som MÅ ha vært en rie. Skikkelig tak i mage/bekken/rygg, og en slags sugende smerte nederst i magen. Hadde regelmessige rier ca hvert 10. min i nesten to timer, men så dabbet det av igjen og jeg sovnet rundt elleve. Nå har jeg nettopp stått opp igjen, og merker lite. Har hatt mye mer blodiblandet slim da, så kan ikke forstå det om dette ikke tar seg opp igjen. Skjønner jo at det kan ta litt tid før fødselen er ordentlig i gang, så nå prøver jeg bare å legge en slagplan for hvordan jeg kan få tida til å gå uten å fokusere for mye på at det ikke skjer så fort jeg skulle ønske.

 

Gode tegn!!!! Akkurat som jeg hadde det.

Snart nå så har du nurket i armene ! Lykke til.

 

 

Åh, som jeg håper du har rett! Takk for oppmuntringen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at dere ikke synes det er rart om jeg ikke drar i bursdagen. Da tror jeg bare at jeg gir beskjed at jeg ikke kommer. Selv om formen er fin er jeg i min egen "tåke" og mye kan jo skje frem til fredag, er enda to døgn til :) *optimist* Går ut fra at de fleste skjønner det. Dette er uansett tiden for å sette seg selv litt høyere.

 

Håp!: Jeg krysser fingrene for deg (og de resterende rugende) at nurket er innenfor nær rekkevidde :)

Endret av A_87
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff...nervepirrende dager disse her...jeg har termin neste fredag (26.09.14).

Er førstegangsfødende; så jeg kan vel trygt si at jeg ikke helt vet hva jeg skal se etter, eller hva det er for noe jeg går i møte...er uansett for seint å snu nå, så jeg får vel bare håpe på det beste 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har mannen sendt barna til barnevakt inatt igjen, kjenner på den dårlige følelsen på å bare sende de bort.. Tror mannen tror han kan sette fødselen igang på den måten..

 

Kjempevondt i ryggen! Får se om jeg får sove inatt, håper det snart setter igang så jeg blir ferdig med denne ventingen. Termin imorgen, menstermin på søndag..

 

Håpe håpe! God natt alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vaskedama: Ja, disse babyene i magen tar jaggu ikke mye hensyn til hva som er praktisk for oss! Hehe. Samme som at vi nå i noen dager låner bil (har ikke egen enda), så da hadde det passa fint om han kunne komme nå, så vi slapp å stresse med transport når vi ikke har disponibel bil i gården ;)

 

Idag har småen igrunnen vært ganske rolig. Akkurat nå virker det som han presser rumpa opp i sky, magen står rett opp der rumpa hans er. Nesten ikke hatt kynnere heller, ikke som er merkbare ihvertfall. Kun nedpress nå og da. Mensterminen min er idag også! Men null tegn til at han vil vise seg. Starter på uke 39 i morgen... Gosh!

 

Tror jeg skal bruke resten av kvelden på å endelig rydde inn alle babyklæra i skapa. Se på og brette ÈN gang til ;) Er så deilig at alt endelig kommer på plass!

 

Ha en fin rugekveld, kanskje det skjer noe nytt innen morgentimene hos noen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wæææ, vannet gikk!! Lå og sov, kjente et popp og det fløyt utover hele senga! Nå renner det hele tiden, føles som jeg ligger og tisser på meg hele tiden. Ble bedt om å komme innom i morgen tidlig, med mindre jeg får regelmessige rier. Får litt skjelvinger her jeg ligger! Hun ønsket oss en god natt videre, men tror ikke det blir mye søvn på noen av oss :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Wæææ, vannet gikk!! Lå og sov, kjente et popp og det fløyt utover hele senga! Nå renner det hele tiden, føles som jeg ligger og tisser på meg hele tiden. Ble bedt om å komme innom i morgen tidlig, med mindre jeg får regelmessige rier. Får litt skjelvinger her jeg ligger! Hun ønsket oss en god natt videre, men tror ikke det blir mye søvn på noen av oss :P

Oi gøy . Hvordan er det med deg, Noen rier?

Lykke lykke til!! Nå er det snakk om timer så kan du kose nurket!

 

All tanke kraft herfra!

Veldig spennende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra så spennende Athani!!!:)

Masse lykke til!!!

 

Jeg har nettopp kommet hjem fra jordmor. Hun sjekket åpning. 2cm. Men livmorhalsen er ca 1,5 innover så jeg er ikke "fullmoden"... Men hun tøyde og strakk noe voldsomt og det var skikkelig ubehagelig.. etterpå fikk jeg enda mere mensmurrunger enn tidligere og føler hun satte i gang noe... Jeg som skulle ut å kjøpe gave til ei veninne som har kjøpt sin første leilighet... Tror jeg dropper det foreløpig ihvertfall... Noen av dere som har blitt strippet? Eller nå kalte hun det hinneløsning men det er vist det samme

Endret av hotoon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kom lille Isak eller Benjamin - hva skal vi velge?!?! :o - til verden kl 05.00 i morges. Jeg er så sliten at jeg kan sovne overalt, ellers er alt bra. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer såå mye Deterbaremeg❤synes begge navnene var nyyddlig! Jeg personlig ville gått for for Isak, men begge var kjempefine😊😊 kjenn på magefølelsen. Vi vil gjerne ha fødselshistorie etter hvert om du vil dele. Men nå;nyt,nyt,nyyyyyt den Beate tiden i ditt liv noen timer og dager😍

Endret av hotoon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kom lille Isak eller Benjamin - hva skal vi velge?!?! :o - til verden kl 05.00 i morges. Jeg er så sliten at jeg kan sovne overalt, ellers er alt bra. :)

 

Gratulerer så masse! Nyyyt gullet! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser deler av slimproppen har gått her, ble plutselig litt slimete nedentil, og det er et godt tegn for meg! For da var fødsel igang et døgn senere, så godt at det endelig kommer noen tegn.

 

Har lyst til å ha barna tilbake hjemme inatt, men spørs nå om det er lurt, de har det absolutt ikke vondt hos besteforeldrene da. Men min dårlige samvittighet..

 

Men høres ikke ut som jeg er den eneste som har dårlig samvittighet overfor de øvrige barna for tiden..

 

Håper du har fått gullet ditt, Atanih! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kom lille Isak eller Benjamin - hva skal vi velge?!?! :o - til verden kl 05.00 i morges. Jeg er så sliten at jeg kan sovne overalt, ellers er alt bra. :)

Gratulerer!!!! :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...