Gå til innhold

September 2014 rugeres skravletråd

Anbefalte innlegg

girasol: Så spennende at det skjer noe :-) Satser på at du har nurket i armene snart :-) All mulig hell og lykke ønsker jeg alle som fortsatt ruger :-) Jeg sover dårlig pga er full av adrenalin og bergtatt av Olivia. Nå sover samboer og Olivia :-) Hun ligger mellom oss i senga. Tvi-tvi alle sammen, måtte alle og enhver få nurket i armene sine snarest :-)

Fortsetter under...

Vannet gikk kl.04.50 idag, og riene har fortsatt ikke startet 😔

Er så trøtt og sliten atte...har ringt føden, og skal dermed inn til kontroll kl.9 idag.

Vakthavende jordmor mente at jeg ville bli satt igang senest mandag formiddag hvis ikke riene kom av seg selv.

Merker at jeg er veldig redd for dette nye, ukjente av en prosess som venter meg...

Ønsk meg det beste damer, for det trenger jeg virkelig nå! 😔

Lykke til til dere begge!

Håper riene dine kommer vasteros.

Tvi tvi for at vi også deltar i fødeboomen i dag vaskedama ;)

Hehe ja disse mannfolka. Jeg klarte ikke ligge stille så jeg gikk frem og tilbake på rommet, stønna og sukka og hang i dørkarmen før jeg tilslutt gikk på badet og satt meg i dusjen og spylte meg med varmtvann i 45 minutter. Det hjalp på smertene og jeg fikk sove endelig. Klokken var over tre da jeg la meg igjen.

Men at han sov gjennom alt er for meg merkelig :)

Lille Kristin kom klokken 01.33 i natt etter noen intensive timer på føden med mye action😨😊 men alt står bra til med oss. I skrivende stund sitter jeg i senga å ammer med grusomme etterrier. Men bortsett fra det er alt flott😊fødselshistorie kommer senere😊

Annonse

Gratulerer så mye med babyene hooton og vaskedama! Kos dere!

Da slo du meg på målstreken vaskedama :)

Får håpe min lille gutt også vil ut snart.

Hvor mange er vi igjen av rugere nå?

Gratulere så mye til alle som har født :) Det er en utrolig herlig tid, og en lettelse å være i mål :) Mye som skjer nå om dagene og det er bra :)

Jeg kommer med min fødehistorie etter hvert, har gått slag i slag mens vi har vært på sykehuset/pasienthotellet.

Må bare klage å syte litt nå :(

Psyken min takler ikke det å gå over termin etter den tøffe overtiden og igangsettelsen sist, så jeg blir lettere frynsete i kantene her jeg venter.

I tillegg har jeg begynt å virkelig tappes fot krefter. ALT er ett slit og ett ork og jeg er i zombi-modus om dagene fordi jeg sover nesten ikke pga tulle-rier og/eller dogåing enten det er for Nr 1 eller Nr 2. Så har halsbrann kommet kraftig i dag og med en tullefri dag har de hersens tulle-riene startet på igjen. Kraftig menssmerter i ryggen.

Er MØKK LEI!!!!

*syte syte syte*

Annonse

Huff, jeg føler med deg nå, Tipptopp! Hadde jo også tullerier, i 2 døgn!

Til slutt mistet jeg jo helt håpet på at baby noengang kom ut..

Krysser fingrene for at det går veien nå, og drysser fødestøv på dere som fortsatt venter, hold ut! Premien er snart her!

Endret av vaskedama+♂ 09 og 11

Føler meg ekstra sytete og motløs her på dag 4+...

Men i stad skjedde det noe merkelig... :/

Ligger på sofaen og spiller ett tidsfordriv-spill på Facebook da det plutselig SMELLER fra magen. Ikke noe slikt tydlig "plopp" som jeg husker fra da vannet gikk med første, men ett kraftig smell. Mini blir spinnvill.

To minutter senere smeller det igjen skikkelig høyt og mini blir igjen spinnvill. Fem minutter senere får jeg utrolig nedpress og kraftige smerter i tissen. Kjennes ut som hele musa revner!

Tør ikke bevege meg på ti minutter, men så må jeg på do. Det kommer ikke noe vann når jeg går, så lyden kan ikke ha vært vannhinna som smalt.

På do svir det som ett rent helvete (!!) når jeg tisser og jeg får blod på papiret fra de stedene det svir..

Da det kjentes ut som om hele musa revnet, revnet jeg faktisk! Hva i alle dager skjer? Skjønner ingenting jeg :S

Ligger på sofaen og spiller ett tidsfordriv-spill på Facebook da det plutselig SMELLER fra magen. Ikke noe slikt tydlig "plopp" som jeg husker fra da vannet gikk med første, men ett kraftig smell. Mini blir spinnvill.

To minutter senere smeller det igjen skikkelig høyt og mini blir igjen spinnvill. Fem minutter senere får jeg utrolig nedpress og kraftige smerter i tissen. Kjennes ut som hele musa revner!

Tør ikke bevege meg på ti minutter, men så må jeg på do. Det kommer ikke noe vann når jeg går, så lyden kan ikke ha vært vannhinna som smalt.

På do svir det som ett rent helvete (!!) når jeg tisser og jeg får blod på papiret fra de stedene det svir..

Da det kjentes ut som om hele musa revnet, revnet jeg faktisk! Hva i alle dager skjer? Skjønner ingenting jeg :S

Høres skikkelig ekkelt ut...!! Jeg ville ha ringt føden, tror jeg?

Ligger og teller noen svært uregelmessige men dritvonde rier (det var vel ikke SÅ vondt sist?? :P ) og venter på at det skal bli lov å dra på sykehuset.. spennende.

Har du ringt føden?

Tipptopp : høres både vondt og merkelig ut! Ring føden og hør du.... Synd du har vonde minner fra igangsettelse sist. Jeg var jo + 9 over termin når jeg fikk en modnings tbl, jeg tror ikke jeg hadde hatt eff av denne tidl, så i dag er jeg glad jeg gikk såpass lenge....! Prøv å se lyst på det, og sikt mot noen dager til. Litt flere dager = litt mer moden for hver dag. Kanskje du også "bare" trenger en liten pille før alt er i gang. Krysser fingre for deg om at alt går kjempe fint💗. Snart er du i mål!

Gustav klitt: tvi tvi!! Tell ivei! Snart er nurket her.

A87;og vaskedama : hører gjerne fødehistorien. Om dere vil dele😀. Kos dere med nurkene!

Her går det i pupp døgnet rundt! Ååååå dette er så kos. 💗LYKKE💗Fantastisk å være 3-barn mor.

Heia dere! Dere er så flinke og jeg følger spent med på dere hver dag. Er jo rene thrilleren. Og jeg blir så glad av å lese hvordan det går med dere! Har selv to mnd igjen før jeg får mitt tredje barn, men da går tiden litt lettere når jeg kan lese om dere! 😍

Tipptopp; det er uansett ikke lenge igjen! Hold ut 💗 og ring føden om du trenger å konferere! 🌺🌺🌺

Nei har ikke ringt føden. Fikk sove ca 5 timer i natt og da jeg gikk på do igjen hadde alle de små riftene grodd. Føler meg helt normal der nede nå.

Lykke til Gustav klitt!

Hvis det går så langt at jeg må ha starthjelp igjen vaskedama så fikk jeg høre under HELE den 44 timers igsngsettelsen sist at OM jeg hadde vært flergangsfødene hadde det vært lettere, enklere, tatt kortere tid og de kunne tatt vannet mitt. Bla bla bla. Ble litt forbanna på alle som hele tiden skulle gjenta det der jeg lå å hadde det vondt.

Men jeg håper det stemmer. At det blir enklere og raskere hvis jeg må settes i gang.

Men om jeg må settes i gang får jeg ikke føde i vann og det er mitt største ønske. Det og at det skal starte av seg selv ;)

Når jeg sover lite og dårlig reagerer kroppen min med å gi meg en følelse av å være forkjølet så jeg er ikke helt oppegående her i dag. Har sneket til meg ett stort glass cola før jeg skal ta meg en deilig latte etterpå. Da er nesten kvota på koffein brukt opp, men kan hende det blir enda ett stort colaglass, og ikke ett lite ett til s

Senere. Kanskje mini får litt ekstra "piff" slik at han kommer ut?

Jeg vil veldig gjerne bake, men det har jeg IKKE energi til. Selv om jeg har maskin med eltekrok og mulighet til å sitte. Men jeg vil jo seff bake fylte horn og de må jo kjevles ut, fylles og rulles. Nei, det tar alt for mye energi.

Men det høres nydelig ut i mitt hode med nystekte horn fylt med ost og skinke. Mmmmm!!

Sette mannfolket på oppdraget når han kommer hjem? Hmmm...

Da kom lillegullet mitt til verden igår kl.19.10 😊

Han var meg forestilt som en kjempebaby som kunne veie 5 - 6 kg blank, men han veide altså ikke mer enn knappe 3 420 gram! 👍

Riene startet kl. 10.30, og ble gradvis verre...tiden gikk uten at jeg la merke til den, og vips så var han ute!

Etter å ha kostet meg en masse rifter på den indre muskulaturen da selvsagt!

Lillegullet gjorde nemlig entre som Supermann han! Med en arm over hodet!

Så han klarte fint å koste meg en rekke smertefulle rifter på vei ut.

Men alt i alt: det var virkelig verdt prisen jeg måtte betale!

Gratulerer til alle dere andre som nylig har født! Og lykke til, til dere som fortsatt venter!

Kanskje jeg kan legge ut fødselsforløpet da?

Etter 2 døgn med rier som varte fra 8 minutter mellom riene, til opptil en time imellom, tok riene seg ordentlig opp kl 3 om natten, stod opp, og var da nede i 4 minutter mellom.

Fikk vekket mannen, og dro inn på føden ca kl 05.00. Ble sjekket for åpning, og hadde da 4 cm, så riene hadde da gjort noe fram til da, men litt tykk mormunn.

Fikk sitte i badekar, deilig med det varme vannet som lindret. Litt svake og litt sterke rier om en annen. Men baby ble litt varm av vannet, så ble jaget opp av badekar. :-(

Ble sjekket igjen i 8-tiden, hadde da 5 cm, med tynn mormunn. Og DA tok riene ganske heftig av, ble ganske intense, og så gikk vannet. Misfarget fostervann, så baby fikk elektrode på hodet.

Fikk trykketrang, men da var det 6-7 cm, men ikke så lett å holde igjen da..

Jordmor hjalp til under riene med å brette kantene til side, utviklet seg kjapt til full åpning, og endelig fikk jeg lov til å presse!

Ganske intense rier på slutten, så jeg slapp urkvinnen i meg løs, så hele sykehuset sikkert hørte meg, og et kvarter senere var han ute! Så gikk kjapt når vi bare kom oss til sykehuset..

Var en stor plugg også, 3870 g og 51 cm, puh! :-D

Herlig å bli ferdig etter å ha gått så lenge med rier.

Lykke til til dere andre som fremdeles venter, er ikke lenge igjen nå! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...