Gå til innhold

Ang. utrykket "sjokoladebaby".

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeeez så mye det er som er rasistisk! Nå også mulatt?! Nei vet du hva.. Mulatt har jeg fortsatt nekt å bruke, det er et helt nøytralt ord som beskriver hvordan man ser ut. Og jeg kommer fortsatt til å si og synes at mulattbarn er nydelige - de ER penere enn både svarte og hvite.

Anonymous poster hash: 66d5b...267

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg blir ikke såret over at noen kaller meg hvit:) For jeg er jo det.

Hvorfor blir de sorte fornærmet over å høre at de er sorte?

Er de ikke sort på farge da?

Tåler de ikke å høre dette, er de ikke stolte av seg selv.

Anonymous poster hash: 304ef...f2e

Skrevet

Jeeez så mye det er som er rasistisk! Nå også mulatt?! Nei vet du hva.. Mulatt har jeg fortsatt nekt å bruke, det er et helt nøytralt ord som beskriver hvordan man ser ut. Og jeg kommer fortsatt til å si og synes at mulattbarn er nydelige - de ER penere enn både svarte og hvite.

Les linkene som er postet, og igjen:

"Hvorfor skal jeg bry meg om de blir såra av det? Herregud daaaa, det er jo bare ett ord. Om de blir såra, så ække det mitt problem assaaaa"

Skrevet

Tåler de ikke å høre dette, er de ikke stolte av seg selv.

Fordi de ikke er sorte??

Skrevet

Jeeez så mye det er som er rasistisk! Nå også mulatt?! Nei vet du hva.. Mulatt har jeg fortsatt nekt å bruke, det er et helt nøytralt ord som beskriver hvordan man ser ut. Og jeg kommer fortsatt til å si og synes at mulattbarn er nydelige - de ER penere enn både svarte og hvite.Anonymous poster hash: 66d5b...267

Les linkene som er postet, og igjen:

"Hvorfor skal jeg bry meg om de blir såra av det? Herregud daaaa, det er jo bare ett ord. Om de blir såra, så ække det mitt problem assaaaa"

Hva mener du jeg skal svare til det siste?

Skrevet

Sjokoladebaby e meir et koseord. Ken i helsikken tolke ordet sjokolade negativt?? Mange barn e vakre, men dei mørke. Sjokoladebabyane. E dei nydeligaste som finns!!

Kan bare våga seg å å kalla meg rasist fordi eg seie sjokoladebaby!!

Rasisme e alvorlig, men ein må sjå te å skjerpa seg og!

Eg va i Afrika i 2mnd og dei mørke, som kjente meg, kalla meg white chocolate. Eg svarte med brown sugar. Fleire av dei som ikkje kjente meg kikka på meg. Og dei mørke eg var med blei fleire ganger spurt om eg va rasist. Koffor sku eg vera meir rasist, enn dei som kalla meg ette min farge? Og koffor kan dei kalla seg, og kvarandre negra, men med ein gong ordet kjem frå ein kvit e da krise??Anonymous poster hash: dddd1...19b

Jeg antar du er seriøs, så..

Les deg for det første opp om historien om ordet neger, og hvor det stammer fra, og hvorfor det oppfattes negativt. It ain`t yours to claim.

Om du ble spurt mange ganger, på bare to mnd i Afrika ( Afrika er forøvrig ett kontigent, du kan ha vært hvor som helst.. ), så har de kanskje ett poeng? Om du vil forstå grunnen til at din kommentar om hudfarge er verre enn deres, kan du jo, igjen, lese deg opp om f.eks white privilege o.l.

?? Hvorfor er det greit at mørke mennesker kaller henne "white chokolate"??

Hvor skreiv jeg det?

http://mixedraceidentity.wordpress.com/2013/07/12/the-fetishisation-of-mixed-race-individualsthe-exotic-fallacy/

Interessant lesning vedrørende "mulatter er de peneste barna"-kommentarer.

Utdrag:

"Do you realise that when you raise me as an ideal you are saying that I am more beautiful than my own community of colour? You divide me from my own people because you position me as more desirable than they are. In saying this you not only marginalise mixed race individuals from within their own ethnic communities but you condemn POC by saying that they are too black, too brown, too coloured."[/size]

..or too white?

http://lookatthewords.tumblr.com/post/71713649050/black-is-beautiful-white-is-beautiful-and-every-other

Les og lær.

Les og lær? Hva er MED deg og den vanvittige nedlatende måten å snakke til andre på? Tror du virkelig noen går inn på de linkene dine med et åpent sinn når du sier slikt?

Linken du sender er også ingen vitenskapelig avhandling, men en sint ung kvinnes personlige syn.

Her er mine problemer med det:

1) Gamle reklamer beviser ikke noe annet enn at man hadde et mindre heldig syn på mørke før.

2) Hvite BOMBADERES med reklame hvor vår hvite hud skal og bør farges og stekes brunere. Like skadelig, og like sykt.

3) Google er basert på egen søkehistorikk, altså er hennes resultat basert på hva hun tidligere har søkt på. En annen kan få hele siden full av asiater, afrikanere, etc.

4) Hvit hud har blitt ansett som vakkert gjennom hele historien. Beklager, men slik er det. I oldtidens Egypt, India, etc. Det har ingenting med vestlig innvirkning eller media å gjøre.

5) Dreads? Virkelig? Beviser det noe?

6) Rasister finnes. I alle hudfarger. Gi meg ti minutter og jeg kan lage en lignende liste hvor afrikanere er stygge mot europeere, mørke mot hvite, asiatere mot afrikanere, etc, etc.

7) De har gjort uhøytidlige tester på akkurat det med at mørke kvinner er mindre attraktive, på diverse sjekkesider, og gjett hva? Hvite kvinner kom rett bak!

8) Det folk reagerer på er at det står "The most beautiful women comes from Africa". Og jada, vi kommer alle fra Afrika, men det er en ufin måte å presentere ting på, og gir bevisst eller ubevisst kritikk mot hvite eller asiatiske kvinner.

9) Tre menneskers meninger beviser noe?

10) Igjen: Rasister finnes i alle reir.

Skrevet

Tåler de ikke å høre dette, er de ikke stolte av seg selv.Anonymous poster hash: 304ef...f2e

Fordi de ikke er sorte??

Hva i all verden er di da?

Og hvorfor blir skandinavere kalt for hvite?

Synes dette blir direkte tøvete fra din side.

Skrevet

Når jeg sier sjokoladebaby er det positivt ment. De er jo kjempe skjønne

Anonymous poster hash: aaabc...4eb

"De er jo kjempe skjønne"- Og der har du det. det er det jeg saa klosset kalte omvendt rasisme. Thx.

HI,

Anonymous poster hash: 239e8...3fd

Hvordan i alle dager tolker du dette som rasistisk? Jeg blir helt oppgitt. Det er faktisk farlig å si noe for ALT blir jo tolket feil

Anonymous poster hash: aaabc...4eb

Person 1: Hva syns du om homofile?

Person 2: Åååååh, jeg eeeeelsker homofile!

Det er ufint fordi man klumper sammen en gruppe mennesker som ikke har noe til felles annet enn mer melanin i huden (eller seksuell legning)

"De er jo så fine", høres jo mer ut som man snakker om hester, og ikke menneskebarn.

Skrevet

Nei. White is beautiful in every kind of way, og det vet vi alle, det blir alle, inkludert mørke barn, oppfostret med. Om du virkelig leste deg ned hele den remsa, så hadde du også sett det. Det selges blekemidler til hud for over 25 milliarder hvert eneste år. Mørkhuda kjendiser blir helt plutselig lysere på så og si alt av bilder.

?

Og hvor mye penger blir brukt på solarium, selvbruning og sydenreiser?

Det er jo ofte sånn at man ønsker det man ikke har. Jeg syns det er nydelig med mørk hud og trives best når jeg ikke er helt blek. Men det er ok siden jeg er hvit?

Jeg syns debatten er viktig, men vanskelig. Jeg vil absolutt ikke tråkke noen på tærne, men sliter med hva som er ok og ikke.

Om man skal beskrive noen så er det jo ofte utseende man begynner med. Langt, slett hår, rødt hår, farget, hvit, asiat osv. Men en som er farget trenger ikke være afrikaner. Han/hun kan være afroamerikansk, spansk eller norsk. Hvorfor blir det da feil å si at hn er svart?

Anonymous poster hash: 92d42...6f6

Skrevet (endret)

Hva i helvete skal vi kalle de som ikke er hvite da???? Gi meg et endelig svar.

Anonymous poster hash: be13a...97e

hehe....uansett hva det blir, så er det alltid noen som skal finne en måte å få det til å høres negativt også..soooo whats the point...er ikke det fnugg rart at det er "krig i verden"

Ja vi er alle like på innsiden og det er utsiden som definerer hvor vårt opphav er fra...dette har tatt helt av og synes det er fullstendig lattelig hvordan folk holder på..

Tror jeg gir opp denne siden her for kan jo bli regelrett miserabel av alt det negative her...og dette har jeg ihvertfall ikke tenkt å bruke tiden min på....så nå skal jeg kose meg med mine to norske barn og min ufødte norsk-afrikanske baby :P ...takk for meg :sol: ..

Endret av 38_Bergen
Skrevet

Hva i helvete skal vi kalle de som ikke er hvite da???? Gi meg et endelig svar.Anonymous poster hash: be13a...97e

hehe....uansett hva det blir, så er det alltid noen som skal finne en måte å få det til å høres negativt også..soooo whats the point...er ikke det fnugg rart at det er "krig i verden"

Ja vi er alle like på innsiden og det er utsiden som definerer hvor vårt opphav er fra...dette har tatt helt av og synes det er fullstendig lattelig hvordan folk holder på..

Tror jeg gir opp denne siden her for kan jo bli regelrett miserabel av alt det negative her...og dette har jeg ihvertfall ikke tenkt å bruke tiden min på....så nå skal jeg kose meg med mine to norske barn og min ufødte norsk-afrikanske baby :P ...takk for meg :sol: ..

Noen ganger må man gå litt i seg selv, selv om det er ubehaglig. Du vet kanskje ikke alt om dette, selv du venter et halvt afrikansk barn. Du burde lese deg litt opp på dette emnet, for det tror jeg barnet i magen

Anonymous poster hash: 31b7b...02d

Skrevet

..vil sette pris på.

Skrevet

Jeg syns det er litt enkelt, og minner meg om ekle kvinnfolk som ligger med utlendinger for å få "fine" blandingsunger. Gjerne de som sier sjokoladebaby.

Anonymous poster hash: 7a883...61c

Jepp! Kjenner ei sånn ei. Syns det blir litt overfladisk å hoppe til sengs med en mørkhudet for å håpe på å bli gravid og få en "sjokoladebaby". Noen damer gjør faktisk det..... Utseendet til barnet er visst det viktigste her i verden.

Anonymous poster hash: 801e3...b28

Skrevet

Men Jallow B, du skrev da selv på profilen din her på DIB at du og mannen din fra Gambia ventet en sjokoladebaby! Plutselig er dette et negativt ord for deg??

:sprettoy:

Anonymous poster hash: 1bd34...c8b
Skrevet

Men Jallow B, du skrev da selv på profilen din her på DIB at du og mannen din fra Gambia ventet en sjokoladebaby! Plutselig er dette et negativt ord for deg??  :sprettoy:Anonymous poster hash: 1bd34...c8b

Hun har skrevet at hun i etterkant har forst å

Skrevet

..at hun vet at dette er feil. Noen endre atferd etterhvert, vet du.

Skrevet

Hei sjokoladebaby, hei sjokolade (til pappa'n), hei krølltopp, hei marsipanbaby osv.

Er det slik vi ønsker å snakke til hverandre? Jeg syntes det blir feil å referere til utseendet til noen når man snakker til noen. Ingen er sitt utseende. Hva med å bruke vedkommendes navn?

Anonymous poster hash: b3352...60a

Skrevet

Hei sjokoladebaby, hei sjokolade (til pappa'n), hei krølltopp, hei marsipanbaby osv.

Er det slik vi ønsker å snakke til hverandre? Jeg syntes det blir feil å referere til utseendet til noen når man snakker til noen. Ingen er sitt utseende. Hva med å bruke vedkommendes navn?

Anonymous poster hash: b3352...60a

Unnskyld at jeg ler, men jeg skulle onske en av damene som elsker dette uttrykket kunne kalt noen voksne menn sjokolade og sett hvordan det ble mottatt :laugh:

Anonymous poster hash: 7a883...61c

Skrevet

Er det negerunger dere mener?Anonymous poster hash: ce6bb...537

Ooh- provoserende! Jeg tror mange mener at 'sjokoladebaby' er mindre rasistisk, men for meg er det ikke det.Anonymous poster hash: 239e8...3fd

? Liker du ikke negre?Anonymous poster hash: ce6bb...537

FYFYFY, Her på forumet har vi IKKE lov å si N ordet, det er visst forbudt!!! Brukte det selv anledning en annen tråd, og DA ble det storm skal jeg si deg,hehehe! Jeg bruker no det ordet jeg!Anonymous poster hash: 5c265...27e
om du ikke skjønner det er du faen du i hodet!

Anonymous poster hash: 87a80...7b2

Skrevet

Ooh- provoserende! Jeg tror mange mener at 'sjokoladebaby' er mindre rasistisk, men for meg er det ikke det.Anonymous poster hash: 239e8...3fd

gikk litt fort i svingen her: dum i hodet!!!!

FYFYFY, Her på forumet har vi IKKE lov å si N ordet, det er visst forbudt!!! Brukte det selv anledning en annen tråd, og DA ble det storm skal jeg si deg,hehehe! Jeg bruker no det ordet jeg!Anonymous poster hash: 5c265...27e
om du ikke skjønner det er du faen du i hodet!Anonymous poster hash: 87a80...7b2

om du ikke skjønner det er du faen du i hodet!Anonymous poster hash: 87a80...7b2
gikk litt fort i svingen her: om du ikke skjønner det er du faen dum i hodet!

Anonymous poster hash: 87a80...7b2

Skrevet

er selv sjokoladebaby mamma og finner det overhodet ikke rasistisk,ikke pappan heller.             

Skrevet

er selv sjokoladebaby mamma og finner det overhodet ikke rasistisk,ikke pappan heller.             

Jeg er tjukkas og blir ikke fornærmet om andre kaller meg tjukkas. Det i seg selv betyr ikke at jeg kan kalle andre for tjukkas, eller kan jeg det? Når jeg ikke blir fornærmet eller støtt så er det fritt frem for å kalle andre det samme?

Anonymous poster hash: 99e96...3fb

Skrevet

Jeg er hvit sjokolade, og stolt av det! :D

Blir ikke fornærmet om noen sier det samme, så lenge det er sant;)

Skrevet

Foreslår at dere begge klikker inn på den linken og faktisk leser dere nedover hele remsa.

Jeg kommenterer ikke på noe jeg ikke har lest igjennom.

Og jeg mener fremdeles at man bør trå like varsomt rundt hvite som sorte.

Budskapet på det du sendte hadde vært perfekt om man bare hadde lagt til "or too white" og kuttet ut POC. Det er jo der litt av problemet ligger, at man alltid lager skiller, selv når man adresserer et reelt problem.

Nei. White is beautiful in every kind of way, og det vet vi alle, det blir alle, inkludert mørke barn, oppfostret med. Om du virkelig leste deg ned hele den remsa, så hadde du også sett det. Det selges blekemidler til hud for over 25 milliarder hvert eneste år. Mørkhuda kjendiser blir helt plutselig lysere på så og si alt av bilder. 

Hvor mange reklamer for solprodukter ser man på tv og i magasiner? Solarium? Selvbruning? Betakaroten tabletter? Om man sjekker antall solgte produkter, så kommer man nok opp i et enormt antall.

Jeg leste gjennom hele remsen, som sagt, og jeg er ikke enig med deg. 

Det som plager meg er at det er ikke "people", det er "white" også er det "people of colour". Man kommer seg aldri videre og frem med den holdningen der!

Skrevet

Aldri hørt det. Når jeg leste tråden tenkte jeg "ååå det er min baby, dette må jeg lese" Hun er nemlig oppvokst på sjokolade (gjennom morsmelka da) for jeg spiste kun sjokolade de første tre mnd etter fødsel. Haha

Anonymous poster hash: 01a30...767

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...