Anonym bruker Skrevet 23. mai 2014 #26 Skrevet 23. mai 2014 Når jeg sier sjokoladebaby er det positivt ment. De er jo kjempe skjønne Anonymous poster hash: aaabc...4eb "De er jo kjempe skjønne"- Og der har du det. det er det jeg saa klosset kalte omvendt rasisme. Thx. HI, Anonymous poster hash: 239e8...3fd
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2014 #27 Skrevet 24. mai 2014 Tror ikke de som sier det mener noe annet enn godt, men synes selv det høres litt rasistisk ut. Har en mor som fremdeles sier neger uten at hun mener det rasistisk. Er det ikke bare å si Afrikaner? Anonymous poster hash: 0ef79...290
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2014 #28 Skrevet 24. mai 2014 Jeg sier mulatt Hvordan vet du at barnet er en mulatt da? Mulatt er en blanding av hvit og afrikansk. Mange barn som er mørke som ikke er mulatter. Anonymous poster hash: 0ef79...290
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2014 #29 Skrevet 24. mai 2014 Jeg sier mulatt Enda verre. Er det negerunger dere mener?Anonymous poster hash: ce6bb...537 Ooh- provoserende! Jeg tror mange mener at 'sjokoladebaby' er mindre rasistisk, men for meg er det ikke det.Anonymous poster hash: 239e8...3fd ? Liker du ikke negre?Anonymous poster hash: ce6bb...537 FYFYFY, Her på forumet har vi IKKE lov å si N ordet, det er visst forbudt!!! Brukte det selv anledning en annen tråd, og DA ble det storm skal jeg si deg,hehehe! Jeg bruker no det ordet jeg!Anonymous poster hash: 5c265...27e "Jeg driter i om folk blir såra av det jeg sier, for jeg mener det jo ikke vont, fnis, tihi". Som om jeg skulle sagt dette selv! AMEN ;-) Anonymous poster hash: 5c265...27e
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2014 #30 Skrevet 24. mai 2014 Jeg trodde sjokoladebaby var blandingsbaby - blanding mellom en hvit foreldre og en svart foreldre Jeg fikk forresten høre at jeg hadde en MARSIPAN BABY Hjelp!! Anonymous poster hash: 7d24a...806 Hihihi, hvordan er en marsipanbaby da? Anonymous poster hash: 5c265...27e
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2014 #31 Skrevet 24. mai 2014 Synes det høres litt rart ut å si sjokoladebaby, men mulatt er jo i allefall ikke noe bedre. Anonymous poster hash: 6c45e...964
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2014 #32 Skrevet 24. mai 2014 Sjokoladebaby e meir et koseord. Ken i helsikken tolke ordet sjokolade negativt?? Mange barn e vakre, men dei mørke. Sjokoladebabyane. E dei nydeligaste som finns!! Kan bare våga seg å å kalla meg rasist fordi eg seie sjokoladebaby!! Rasisme e alvorlig, men ein må sjå te å skjerpa seg og! Eg va i Afrika i 2mnd og dei mørke, som kjente meg, kalla meg white chocolate. Eg svarte med brown sugar. Fleire av dei som ikkje kjente meg kikka på meg. Og dei mørke eg var med blei fleire ganger spurt om eg va rasist. Koffor sku eg vera meir rasist, enn dei som kalla meg ette min farge? Og koffor kan dei kalla seg, og kvarandre negra, men med ein gong ordet kjem frå ein kvit e da krise?? Anonymous poster hash: dddd1...19b
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2014 #33 Skrevet 24. mai 2014 Når jeg sier sjokoladebaby er det positivt ment. De er jo kjempe skjønne Anonymous poster hash: aaabc...4eb "De er jo kjempe skjønne"- Og der har du det. det er det jeg saa klosset kalte omvendt rasisme. Thx. HI, Anonymous poster hash: 239e8...3fd Hvordan i alle dager tolker du dette som rasistisk? Jeg blir helt oppgitt. Det er faktisk farlig å si noe for ALT blir jo tolket feil Anonymous poster hash: aaabc...4eb
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2014 #34 Skrevet 24. mai 2014 Jeg har også en sjokoladebaby. Hvit sjokolade Anonymous poster hash: 99e96...3fb Jeg har en jeg og med nøtter på hodet. Anonymous poster hash: 06ac8...a59
38_Bergen Skrevet 24. mai 2014 #35 Skrevet 24. mai 2014 Jeg liker det ikke, og oppfatter det litt objektiviserende og omvendt rasistisk. Er det flere som reagerer negativt? Anonymous poster hash: 64678...603 Som når jeg da sier til faren at "i love my sweet chocalate"? Tror du han synes at det er objektiviserende og rasistisk? Og ja..jeg sier sjokoladebaby..for for meg er det vakkert, noe søtt og alle skjønner hva du mener med en gang. Mulatt kan være mange raser..... Men det er jo seff mennesker som alltid skal sprekke det søte ved det, med kommentarer som dette!
38_Bergen Skrevet 24. mai 2014 #36 Skrevet 24. mai 2014 Jeg syns det er litt enkelt, og minner meg om ekle kvinnfolk som ligger med utlendinger for å få "fine" blandingsunger. Gjerne de som sier sjokoladebaby. Anonymous poster hash: 7a883...61c hehe...skjerp deg!.... generaliserer ikke du kvinner i båser nå?....sånn som det her kan vi kvinner holde på i timesvis..skal alltid ha noe dritt å si om absolutt ALT!
MissMagica Skrevet 24. mai 2014 #37 Skrevet 24. mai 2014 Da sønnen min var baby var han en skjønn liten sjokoladebaby Nå er han ikke lenger baby og han blir aldri omtalt som sjokoladebaby lenger. Det var noen få ganger da han var liten og det var da på ingen måte ment rasistisk. Bare søtt, synes jeg.
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2014 #38 Skrevet 24. mai 2014 Det virker som om det er en del her inne som har babyer de kaller eller har kalt dette uttrykket. Dere virker veldig ivrige etter aa forsvare bruken av det, men jeg synes ikke nodvendigvis at det at dere har et morkere barn automatisk gjor at dere forstaar effekten av bruken av "sjokoladebaby". For meg blir det litt som aa si at f.eks. menn som bare gaar ut med asiatiske damer umulig kan vaere rasistiske. Det blir litt dumt. Anonymous poster hash: 239e8...3fd
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2014 #39 Skrevet 24. mai 2014 Sjokoladebaby e meir et koseord. Ken i helsikken tolke ordet sjokolade negativt?? Mange barn e vakre, men dei mørke. Sjokoladebabyane. E dei nydeligaste som finns!! Kan bare våga seg å å kalla meg rasist fordi eg seie sjokoladebaby!! Rasisme e alvorlig, men ein må sjå te å skjerpa seg og! Eg va i Afrika i 2mnd og dei mørke, som kjente meg, kalla meg white chocolate. Eg svarte med brown sugar. Fleire av dei som ikkje kjente meg kikka på meg. Og dei mørke eg var med blei fleire ganger spurt om eg va rasist. Koffor sku eg vera meir rasist, enn dei som kalla meg ette min farge? Og koffor kan dei kalla seg, og kvarandre negra, men med ein gong ordet kjem frå ein kvit e da krise?? Anonymous poster hash: dddd1...19b Blir kvalm av slike som deg som skal snakke om at en type barn er penere enn andre. FYSJ! Spesielt siden det er superakseptert siden du sier dette om morke barn. Hadde jeg sagt at jeg foretrekker bleke barn hadde jeg blitt stemplet som rasist. Anonymous poster hash: 7a883...61c
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2014 #40 Skrevet 24. mai 2014 He he, ler litt av lille naive meg her. Trodde dette var uttrykk hvor ungen var litt stor pga man har tillatt å spise litt mye godt (som sjokolade) under svangerskapet. :-B Anonymous poster hash: 529e4...3bf
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2014 #41 Skrevet 24. mai 2014 De vakreste menneskene jeg har møtt er blanding av svart og hvit. Jeg kan finne på å omtale hudfargen som sjokoladefarget kun for å beskrive hvor vakkert jeg synes det er. Aldri hørt om at dette er rasistisk før jeg leser dette. Helt utrolig hva man skal henge seg opp i. Selv får jeg kommentarer hver dag pga mine mørke farger og tar det som et kompliment. Ingen tror jeg er norsk og de fleste spør hvor jeg har den fine gylne hudfargen fra (om sommeren) skal jeg liksom ta dette ille opp? Selv tenker jeg at folk som synes dette er rasistisk selv er på kanten. Det er jo dere som synes det er annerledes å være mørk! Anonymous poster hash: f4106...136
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2014 #42 Skrevet 24. mai 2014 Get a life, trådstarter.. Tipper du er arbeidsledig, sykemeldt eller sitter hjemme i barselpermisjon. Aalt for lite å gjøre.. Anonymous poster hash: 304ef...f2e
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2014 #43 Skrevet 24. mai 2014 De vakreste menneskene jeg har møtt er blanding av svart og hvit. Jeg kan finne på å omtale hudfargen som sjokoladefarget kun for å beskrive hvor vakkert jeg synes det er. Aldri hørt om at dette er rasistisk før jeg leser dette. Helt utrolig hva man skal henge seg opp i. Selv får jeg kommentarer hver dag pga mine mørke farger og tar det som et kompliment. Ingen tror jeg er norsk og de fleste spør hvor jeg har den fine gylne hudfargen fra (om sommeren) skal jeg liksom ta dette ille opp? Selv tenker jeg at folk som synes dette er rasistisk selv er på kanten. Det er jo dere som synes det er annerledes å være mørk! Anonymous poster hash: f4106...136 Det er forskjell på å bli brun om sommeren og "neger". Du er helt clueless. Anonymous poster hash: 239e8...3fd
SuperFries Skrevet 24. mai 2014 #44 Skrevet 24. mai 2014 Ærlig talt, dette blir som disse idiotiske diskusjonene om man har en prins eller prinsesse. Noen reagerer på alt. Når ble sjokolade negativt? Og i hvilken verden er mulatt rasistisk? Min man er mulatt, og kaller seg selv neger. Mine barn er relativt lyse om vinteren, men man ser den mørke huden komme til sin rett nå som sola kommer. De blir raskt veldig brune, og ja, det er en vakker brunfarge. Selvsagt er jeg subjektiv, men mulattbarn er de vakreste barna. Vet ikke hvorfor, de bare er det. Jeg mente det før jeg fant min mann og fikk barn, og jeg mener det nå.
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2014 #45 Skrevet 24. mai 2014 Ærlig talt, dette blir som disse idiotiske diskusjonene om man har en prins eller prinsesse. Noen reagerer på alt. Når ble sjokolade negativt? Og i hvilken verden er mulatt rasistisk? Min man er mulatt, og kaller seg selv neger. Mine barn er relativt lyse om vinteren, men man ser den mørke huden komme til sin rett nå som sola kommer. De blir raskt veldig brune, og ja, det er en vakker brunfarge. Selvsagt er jeg subjektiv, men mulattbarn er de vakreste barna. Vet ikke hvorfor, de bare er det. Jeg mente det før jeg fant min mann og fikk barn, og jeg mener det nå. Ordet mulatt kommer fra ordet "muldyr" (altså blanding mellom hest og esel...). Vet det er mange som absolutt IKKE liker å bli referert til som mulatt. Anonymous poster hash: 78712...1ef
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2014 #46 Skrevet 24. mai 2014 De vakreste menneskene jeg har møtt er blanding av svart og hvit. Jeg kan finne på å omtale hudfargen som sjokoladefarget kun for å beskrive hvor vakkert jeg synes det er. Aldri hørt om at dette er rasistisk før jeg leser dette. Helt utrolig hva man skal henge seg opp i. Selv får jeg kommentarer hver dag pga mine mørke farger og tar det som et kompliment. Ingen tror jeg er norsk og de fleste spør hvor jeg har den fine gylne hudfargen fra (om sommeren) skal jeg liksom ta dette ille opp? Selv tenker jeg at folk som synes dette er rasistisk selv er på kanten. Det er jo dere som synes det er annerledes å være mørk! Anonymous poster hash: f4106...136 Det er forskjell på å bli brun om sommeren og "neger". Du er helt clueless. Anonymous poster hash: 239e8...3fd Du har tydeligvis bare lest bruddstykker av svaret mitt, eller så har du ikke forstått det. Er ikke så vanskelig egentlig Anonymous poster hash: f4106...136
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2014 #47 Skrevet 24. mai 2014 Ærlig talt, dette blir som disse idiotiske diskusjonene om man har en prins eller prinsesse. Noen reagerer på alt. Når ble sjokolade negativt? Og i hvilken verden er mulatt rasistisk? Min man er mulatt, og kaller seg selv neger. Mine barn er relativt lyse om vinteren, men man ser den mørke huden komme til sin rett nå som sola kommer. De blir raskt veldig brune, og ja, det er en vakker brunfarge. Selvsagt er jeg subjektiv, men mulattbarn er de vakreste barna. Vet ikke hvorfor, de bare er det. Jeg mente det før jeg fant min mann og fikk barn, og jeg mener det nå. Jeg er helt enig med deg. Det må være lov å ha preferanser på hva man synes er pent Anonymous poster hash: f4106...136
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2014 #48 Skrevet 24. mai 2014 La oss ta alle som kaller oss for potet, bleikfis osv ;P ;P Anonymous poster hash: 304ef...f2e
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2014 #49 Skrevet 24. mai 2014 Bare google "call black people chocolate" og se hva folk generelt mener om det. Veldig mange finner det temmelig ignorant. Men hvis dere er av "negro bety jo neger"-skolen og ikke mener noe vondt med kan dere jo bare fortsette i samme stil. Anonymous poster hash: 239e8...3fd
Jallow B Skrevet 24. mai 2014 #50 Skrevet 24. mai 2014 Sjokoladebaby e meir et koseord. Ken i helsikken tolke ordet sjokolade negativt?? Mange barn e vakre, men dei mørke. Sjokoladebabyane. E dei nydeligaste som finns!! Kan bare våga seg å å kalla meg rasist fordi eg seie sjokoladebaby!! Rasisme e alvorlig, men ein må sjå te å skjerpa seg og! Eg va i Afrika i 2mnd og dei mørke, som kjente meg, kalla meg white chocolate. Eg svarte med brown sugar. Fleire av dei som ikkje kjente meg kikka på meg. Og dei mørke eg var med blei fleire ganger spurt om eg va rasist. Koffor sku eg vera meir rasist, enn dei som kalla meg ette min farge? Og koffor kan dei kalla seg, og kvarandre negra, men med ein gong ordet kjem frå ein kvit e da krise?? Anonymous poster hash: dddd1...19b Jeg antar du er seriøs, så.. Les deg for det første opp om historien om ordet neger, og hvor det stammer fra, og hvorfor det oppfattes negativt. It ain`t yours to claim. Om du ble spurt mange ganger, på bare to mnd i Afrika ( Afrika er forøvrig ett kontigent, du kan ha vært hvor som helst.. ), så har de kanskje ett poeng? Om du vil forstå grunnen til at din kommentar om hudfarge er verre enn deres, kan du jo, igjen, lese deg opp om f.eks white privilege o.l.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå