Gå til innhold

Ang. utrykket "sjokoladebaby".

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ærlig talt, dette blir som disse idiotiske diskusjonene om man har en prins eller prinsesse. Noen reagerer på alt. Når ble sjokolade negativt? Og i hvilken verden er mulatt rasistisk? Min man er mulatt, og kaller seg selv neger. Mine barn er relativt lyse om vinteren, men man ser den mørke huden komme til sin rett nå som sola kommer. De blir raskt veldig brune, og ja, det er en vakker brunfarge.

Selvsagt er jeg subjektiv, men mulattbarn er de vakreste barna. Vet ikke hvorfor, de bare er det. Jeg mente det før jeg fant min mann og fikk barn, og jeg mener det nå.

HAN kan kalle seg det, ja. Det betyr ikke dermed at JEG, som hvit kvinne, kan kalle han det. Enkelt og greit.

Mulatt er uhyre negativt ladet, og jeg håper du greier å bruke google til å finne ut hvorfor.

Videoannonse
Annonse
Gjest Aprikos Syltetøy
Skrevet

Og here we go.. Rasistkortet tas fram igjen... Nåde de med meninger om noe som helst, det kan jo på en eller andre måter være rasistisk... Vet dere hvem som gir det ordet der makt? Det er dere som hyler det ut i tide og utide! Ro dere for guds skyld ned...

Skrevet

Jeg som er gravid, spiste nettopp vaniljeis med smeltet sjokolade på. Får jeg en sjokoladebaby da min tro???! :-p

Anonymous poster hash: 5c265...27e

Skrevet

De vakreste menneskene jeg har møtt er blanding av svart og hvit. Jeg kan finne på å omtale hudfargen som sjokoladefarget kun for å beskrive hvor vakkert jeg synes det er. Aldri hørt om at dette er rasistisk før jeg leser dette. Helt utrolig hva man skal henge seg opp i. Selv får jeg kommentarer hver dag pga mine mørke farger og tar det som et kompliment. Ingen tror jeg er norsk og de fleste spør hvor jeg har den fine gylne hudfargen fra (om sommeren) skal jeg liksom ta dette ille opp? Selv tenker jeg at folk som synes dette er rasistisk selv er på kanten. Det er jo dere som synes det er annerledes å være mørk!

Anonymous poster hash: f4106...136

Jeg syns bleke mennesker er de peneste og får alltid kommentarer på min fine porselenshud, blå øyne og blondt hår. Det betyr ikke at jeg liker betegnelsen "Tine-produkt" av den grunn.

Anonymous poster hash: 7a883...61c

Skrevet

Naomi Campbell: "..It's upsetting to be described as chocolate, not just for me, but for all black women. It's insulting and hurtful. "

(https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&ei=lv2AU6SBO-vJsQSO_4HQBg&url=http://www.clutchmagonline.com/2012/08/is-chocolate-offensive-tika-sumpter-doesnt-think-so/&cd=2&ved=0CC4QFjAB&usg=AFQjCNFp92ott-JPu8sZ0_DeSwHM4lVFqA&sig2=kAbNmZeddtnJC1uRgea3wQ)

Anonymous poster hash: 31b7b...02d

Skrevet

Og jeg syntes det er fascinerende med mørkhudete mennesker, som appåtil er kritthvit inni hendene og under bena :-) Kunne aldri vært med en mørkhudet mann, sier meg i mot!

Skrevet

http://mixedraceidentity.wordpress.com/2013/07/12/the-fetishisation-of-mixed-race-individualsthe-exotic-fallacy/

Interessant lesning vedrørende "mulatter er de peneste barna"-kommentarer.

Utdrag:

"Do you realise that when you raise me as an ideal you are saying that I am more beautiful than my own community of colour? You divide me from my own people because you position me as more desirable than they are. In saying this you not only marginalise mixed race individuals from within their own ethnic communities but you condemn POC by saying that they are too black, too brown, too coloured."

Skrevet

Og here we go.. Rasistkortet tas fram igjen... Nåde de med meninger om noe som helst, det kan jo på en eller andre måter være rasistisk... Vet dere hvem som gir det ordet der makt? Det er dere som hyler det ut i tide og utide! Ro dere for guds skyld ned...

Rasisme er ikke ett kort man drar opp fra noe sted som helst.

Hvor ble noen hysteriske her og trengte å roe seg ned?

Og jeg syntes det er fascinerende med mørkhudete mennesker, som appåtil er kritthvit inni hendene og under bena :-) Kunne aldri vært med en mørkhudet mann, sier meg i mot!

Å hjelp..

Skrevet

Rasisme er ikke ett kort man drar opp fra noe sted som helst.

Hvor ble noen hysteriske her og trengte å roe seg ned?

Og jeg syntes det er fascinerende med mørkhudete mennesker, som appåtil er kritthvit inni hendene og under bena :-) Kunne aldri vært med en mørkhudet mann, sier meg i mot!Anonymous poster hash: 5c265...27e

Å hjelp..

Problemer?

Skrevet

De vakreste menneskene jeg har møtt er blanding av svart og hvit. Jeg kan finne på å omtale hudfargen som sjokoladefarget kun for å beskrive hvor vakkert jeg synes det er. Aldri hørt om at dette er rasistisk før jeg leser dette. Helt utrolig hva man skal henge seg opp i. Selv får jeg kommentarer hver dag pga mine mørke farger og tar det som et kompliment. Ingen tror jeg er norsk og de fleste spør hvor jeg har den fine gylne hudfargen fra (om sommeren) skal jeg liksom ta dette ille opp? Selv tenker jeg at folk som synes dette er rasistisk selv er på kanten. Det er jo dere som synes det er annerledes å være mørk!

Jeg syns bleke mennesker er de peneste og får alltid kommentarer på min fine porselenshud, blå øyne og blondt hår. Det betyr ikke at jeg liker betegnelsen "Tine-produkt" av den grunn.

Anonymous poster hash: 7a883...61c

Morsom du... Tine produkt...? Ufattelig dårlig eksempel! Haha

Skrevet

Sjokoladebaby e meir et koseord. Ken i helsikken tolke ordet sjokolade negativt?? Mange barn e vakre, men dei mørke. Sjokoladebabyane. E dei nydeligaste som finns!!

Kan bare våga seg å å kalla meg rasist fordi eg seie sjokoladebaby!!

Rasisme e alvorlig, men ein må sjå te å skjerpa seg og!

Eg va i Afrika i 2mnd og dei mørke, som kjente meg, kalla meg white chocolate. Eg svarte med brown sugar. Fleire av dei som ikkje kjente meg kikka på meg. Og dei mørke eg var med blei fleire ganger spurt om eg va rasist. Koffor sku eg vera meir rasist, enn dei som kalla meg ette min farge? Og koffor kan dei kalla seg, og kvarandre negra, men med ein gong ordet kjem frå ein kvit e da krise??Anonymous poster hash: dddd1...19b

Jeg antar du er seriøs, så..

Les deg for det første opp om historien om ordet neger, og hvor det stammer fra, og hvorfor det oppfattes negativt. It ain`t yours to claim.

Om du ble spurt mange ganger, på bare to mnd i Afrika ( Afrika er forøvrig ett kontigent, du kan ha vært hvor som helst.. ), så har de kanskje ett poeng? Om du vil forstå grunnen til at din kommentar om hudfarge er verre enn deres, kan du jo, igjen, lese deg opp om f.eks white privilege o.l.

?? Hvorfor er det greit at mørke mennesker kaller henne "white chokolate"??

Skrevet

http://mixedraceidentity.wordpress.com/2013/07/12/the-fetishisation-of-mixed-race-individualsthe-exotic-fallacy/

Utdrag:

"Do you realise that when you raise me as an ideal you are saying that I am more beautiful than my own community of colour? You divide me from my own people because you position me as more desirable than they are. In saying this you not only marginalise mixed race individuals from within their own ethnic communities but you condemn POC by saying that they are too black, too brown, too coloured."[/size]

..or too white?

Skrevet

Problemer?

Med at man sier at "det byr meg imot" å være med folk som tilfeldigvis har mer melanin i huden? Jepp.

Skrevet

Sjokoladebaby e meir et koseord. Ken i helsikken tolke ordet sjokolade negativt?? Mange barn e vakre, men dei mørke. Sjokoladebabyane. E dei nydeligaste som finns!!

Eg va i Afrika i 2mnd og dei mørke, som kjente meg, kalla meg white chocolate. Eg svarte med brown sugar. Fleire av dei som ikkje kjente meg kikka på meg. Og dei mørke eg var med blei fleire ganger spurt om eg va rasist. Koffor sku eg vera meir rasist, enn dei som kalla meg ette min farge? Og koffor kan dei kalla seg, og kvarandre negra, men med ein gong ordet kjem frå ein kvit e da krise??Anonymous poster hash: dddd1...19b

Les deg for det første opp om historien om ordet neger, og hvor det stammer fra, og hvorfor det oppfattes negativt. It ain`t yours to claim.

Om du ble spurt mange ganger, på bare to mnd i Afrika ( Afrika er forøvrig ett kontigent, du kan ha vært hvor som helst.. ), så har de kanskje ett poeng? Om du vil forstå grunnen til at din kommentar om hudfarge er verre enn deres, kan du jo, igjen, lese deg opp om f.eks white privilege o.l.

Hvor skreiv jeg det?

Utdrag:

"Do you realise that when you raise me as an ideal you are saying that I am more beautiful than my own community of colour? You divide me from my own people because you position me as more desirable than they are. In saying this you not only marginalise mixed race individuals from within their own ethnic communities but you condemn POC by saying that they are too black, too brown, too coloured."[/size]

..or too white?

http://lookatthewords.tumblr.com/post/71713649050/black-is-beautiful-white-is-beautiful-and-every-other

Les og lær.

Skrevet

Problemer?Anonymous poster hash: 5c265...27e

Med at man sier at "det byr meg imot" å være med folk som tilfeldigvis har mer melanin i huden? Jepp.

Og så?! Folk er forskjellige, smaken er som baken, har ikke du hørt det før?

Skrevet

Og så?! Folk er forskjellige, smaken er som baken, har ikke du hørt det før?

Whitewashing er også ett fint ord.

Du er klar over hvor mange forskjellige trekk det finnes med mørkhuda mennesker? Hvor går grensa for "avtenninga for mørk hud"? Hva er "for mørkt" ?

Skrevet

Utdrag:

"Do you realise that when you raise me as an ideal you are saying that I am more beautiful than my own community of colour? You divide me from my own people because you position me as more desirable than they are. In saying this you not only marginalise mixed race individuals from within their own ethnic communities but you condemn POC by saying that they are too black, too brown, too coloured."

Man er jo like ufin mot hvite mennesker.

Anonymous poster hash: ef03a...ffd

Skrevet

Jeg synes det er helt utrolig at folk sitter her og snakker om barn som om de var en del av interiøret. "Mørke barn er finere enn hvite".... Huff. Helt utrolig. 

Uttrykket "sjokoladebaby" er også utrolig ufint. 

Skrevet

Hvor?? 

Skrevet

Hvor skreiv jeg det?

Utdrag:

..or too white?

http://lookatthewords.tumblr.com/post/71713649050/black-is-beautiful-white-is-beautiful-and-every-other

Les og lær.

Nei, nå får du gi deg. Man er akkurat like ufin mot hvite som man er mot sorte når man sier noe slikt.

Tidligere i tråden sier en at hun stadig får komplimenter fordi "hun ikke ser norsk ut", med sin "fine gyldne hud". Det hun da indirekte sier er at nordmenn med hvit hud ikke er like attraktive. (Og for øvrig noe helt annet enn seksuell preferanse som jeg ser du blir sint av)

Skrevet

Hvor?? 

Når man sier er blandete er vakrere enn svarte og hvite mennesker så er man automatisk like stygg mot hvite som svarte!!

Skrevet

MULATTO

a NON offensive terms used to describe a person that is half white, half black. Mulattos are obbsessed with identity, and mulatto is the perfect word for identifying a mixed person. Where I'm from, me and all of my mulatto friends embrace the word, and rep mulatto to the fullest. We can't say that we black, we can't say that we white, and every other word for mulatto sounds retarded, like "mixed," "bi-racial," or "multi-cultural."
My mom is black, my dad is white, and I am mulatto. But when I fill out an application, I have to check "other."

så hvorfor skal vi..som ikke er mulatter selv, bestemme for dem som det, om det er et rasistisk ord eller ikke, når mulattene selv mener det er positivt???

Og når jeg som er gravid med ja, nettopp en sjokoladebaby nevner det for mine venner, så er det for å beskrive at jeg bærer et barn som er blandet med afrikansk, og de forstår på et øyeblikk hva jeg mener og reagerer heller ikke selv negativt men av glede fordi de synes slike blandinger er vakre! Det er jo ikke slik at jeg kommer til å kalle mitt barn sjokolade face to face fordet? Og heller ikke noen av mine venner med sunn fornuft vil heller aldri sette mitt barn i bås foran barnet, fordi jeg og de andre barna mine er hvite!

Jeg ville no aldri i mitt liv blitt sur og grinete og lei meg og tenkt at det var diskriminerende om en mørk rase hadde kalt meg white chocolate...tvert imot, jeg hadde blitt smigret fordi det er noe søtt og godt!

Jenter er ens selv værste fiende..klarer å vri noe andre har som positiv tanke, useende eller hva som helst mellom himmel og jord til noe negativt

fordi om mulatter er vakre vil det ikke si at vi ikke er det...det er øyet som ser. Vi hvite streber etter å være mørkere og mørke steber etter å bli lysere i huden og slik vil det alltid være. Uansett hvor vi drar i verden blir vi klassifisert som nordiske, europeere, hvite eller svensker :fnise: .....og ja...når de mixer meg med svensker...da føler jeg et lite øyeblikks trang til å bortforklare og presisere at jeg er fra norge...men det er jo bare en intern spøk mellom nordmenn og absolutt ingen alvor i......men det har blitt en "greie" fordi vi lager det til en tabu, så slik blir det vel også med chocolade!
Skrevet

Marsipanbaby. Hva det er?

Sånne som meg- bleike!! Hvite! Hehe

Anonymous poster hash: 7d24a...806

Skrevet

Rasismekortet er "black power det"

Og HI bøyer seg i støvet for våre nye landsmenn, som spytter på oss hvite:)

Skal de svarte ha respekt, må di respektere oss først.

Kaller de oss for "Whitney trash" "potet" "bleikfis" "Tine produkt" osv. Ja da skal de sannelig få igjen med samme mynt.

Lik oppdragelse for alle, ja takk!

Anonymous poster hash: 304ef...f2e

Skrevet

Rasismekortet er "black power det"

Og HI bøyer seg i støvet for våre nye landsmenn, som spytter på oss hvite:)

Skal de svarte ha respekt, må di respektere oss først.

Kaller de oss for "Whitney trash" "potet" "bleikfis" "Tine produkt" osv. Ja da skal de sannelig få igjen med samme mynt.

Lik oppdragelse for alle, ja takk!Anonymous poster hash: 304ef...f2e

*White trash

Anonymous poster hash: 304ef...f2e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...