Anonym bruker Skrevet 23. mai 2014 #1 Skrevet 23. mai 2014 Jeg liker det ikke, og oppfatter det litt objektiviserende og omvendt rasistisk. Er det flere som reagerer negativt? Anonymous poster hash: 64678...603
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2014 #2 Skrevet 23. mai 2014 Aldri hørt det. Anonymous poster hash: 528ce...4e2
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2014 #4 Skrevet 23. mai 2014 Heller aldri hørt det. Omvent rasisme? Anonymous poster hash: d084d...71c
Tarssan Skrevet 23. mai 2014 #5 Skrevet 23. mai 2014 Jeg liker det ikke. Hvorfor lage et poeng av utseende på en baby? Er ikke alle babyer uansett de vakreste i verden i sin mors øyne?
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2014 #6 Skrevet 23. mai 2014 Vel, jeg mener vel kanskje ikke omvendt rasisme, men en grov forenkling og overflatisk syn paa andre etnisiteter og utseende. Dette gaar haand i haand med at "alle fra Afrika kan danse", "asiater er best i matte", etc.. Ikke alltid vondt ment, men ubeskrivelig ignorant og overflatisk. HI. Anonymous poster hash: 239e8...3fd
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2014 #7 Skrevet 23. mai 2014 Jeg venter en sjokoladebaby - og har aldri tenkt over at det er rasistisk... Anonymous poster hash: 8ba7f...2b7
sug lut Skrevet 23. mai 2014 #8 Skrevet 23. mai 2014 Vel, jeg mener vel kanskje ikke omvendt rasisme, men en grov forenkling og overflatisk syn paa andre etnisiteter og utseende. Dette gaar haand i haand med at "alle fra Afrika kan danse", "asiater er best i matte", etc.. Ikke alltid vondt ment, men ubeskrivelig ignorant og overflatisk. HI. Anonymous poster hash: 239e8...3fd Du mener at den som bruker uttrykket "sjokoladebaby" mener at "alle svarte kan spises"? Spesielt.
Gjest H to the Izzo Skrevet 23. mai 2014 #9 Skrevet 23. mai 2014 Jeg liker heller ikke et utseendefokus. Hvorfor vektlegge hudfargen slik?
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2014 #11 Skrevet 23. mai 2014 Syns det er koselig jeg Hvorfor må absolutt alt tolkes i en rasistisk retning? Min søster har en såkalt sjokoladebaby og hun bruker uttrykket selv. Det betyr jo ikke at hun kun ser barnets hudfarge. Har man ikke lov til å snakke om "hun med det lange, lyse håret" eller "han med de nydelige brune øynene" heller da? Anonymous poster hash: 79ae2...f00
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2014 #12 Skrevet 23. mai 2014 Er det negerunger dere mener? Anonymous poster hash: ce6bb...537
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2014 #13 Skrevet 23. mai 2014 Er det negerunger dere mener? Anonymous poster hash: ce6bb...537 Ooh- provoserende! Jeg tror mange mener at 'sjokoladebaby' er mindre rasistisk, men for meg er det ikke det. Anonymous poster hash: 239e8...3fd
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2014 #14 Skrevet 23. mai 2014 Er det negerunger dere mener? Anonymous poster hash: ce6bb...537 Ooh- provoserende! Jeg tror mange mener at 'sjokoladebaby' er mindre rasistisk, men for meg er det ikke det. Anonymous poster hash: 239e8...3fd ? Liker du ikke negre? Anonymous poster hash: ce6bb...537
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2014 #15 Skrevet 23. mai 2014 Hehehe, jammen det er jo en mørkhudet baby,dermed sjokkobaby ;-) Anonymous poster hash: 5c265...27e
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2014 #16 Skrevet 23. mai 2014 Er det negerunger dere mener?Anonymous poster hash: ce6bb...537 Ooh- provoserende! Jeg tror mange mener at 'sjokoladebaby' er mindre rasistisk, men for meg er det ikke det.Anonymous poster hash: 239e8...3fd ? Liker du ikke negre?Anonymous poster hash: ce6bb...537 FYFYFY, Her på forumet har vi IKKE lov å si N ordet, det er visst forbudt!!! Brukte det selv anledning en annen tråd, og DA ble det storm skal jeg si deg,hehehe! Jeg bruker no det ordet jeg! Anonymous poster hash: 5c265...27e
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2014 #17 Skrevet 23. mai 2014 Sjokoladebabyer er sååå skjønne! De er til å spises ;-) Anonymous poster hash: a21d4...565
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2014 #18 Skrevet 23. mai 2014 Sjokoladebabyer er sååå skjønne! De er til å spises ;-) Anonymous poster hash: a21d4...565 Takk!! Det syns jeg og den hvite storesøstra også. Pappaen kaller seg forresten neger selv... Siden han er mørkhudet (negro = svart) og finner ikke ordet rasistisk... Men vi er forskjellige! Anonymous poster hash: 8ba7f...2b7
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2014 #19 Skrevet 23. mai 2014 Ord som neger, sjokoladebaby osv er ord jeg synes man heller skal være forsiktig med om man ikke vet hvordan vedkommende reagerer på det. Det kommer i stor grad an på hva mottakeren tillegger det ordet av verdi, og så lengem an ikke vet noe om det synes jeg det bør være uproblematisk for folk å bruke andre ord. Neger har jeg ikke noe til overs for. Det er ett ord som ble opprettet under slavetiden, og i all hovedsak brukt i negativ forstand. For veldig mange svarte har det fremdeles negativ ladning, og det spesielt om en hvit uttaler det. Anonymous poster hash: c92dc...fb3
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2014 #20 Skrevet 23. mai 2014 Jeg har også en sjokoladebaby. Hvit sjokolade Anonymous poster hash: 99e96...3fb
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2014 #21 Skrevet 23. mai 2014 Jeg syns det er litt enkelt, og minner meg om ekle kvinnfolk som ligger med utlendinger for å få "fine" blandingsunger. Gjerne de som sier sjokoladebaby. Anonymous poster hash: 7a883...61c
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2014 #22 Skrevet 23. mai 2014 Når jeg sier sjokoladebaby er det positivt ment. De er jo kjempe skjønne Anonymous poster hash: aaabc...4eb
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2014 #23 Skrevet 23. mai 2014 Jeg trodde sjokoladebaby var blandingsbaby - blanding mellom en hvit foreldre og en svart foreldre Jeg fikk forresten høre at jeg hadde en MARSIPAN BABY Hjelp!! Anonymous poster hash: 7d24a...806
Jallow B Skrevet 23. mai 2014 #24 Skrevet 23. mai 2014 Jeg sier mulatt Enda verre. Er det negerunger dere mener?Anonymous poster hash: ce6bb...537 Ooh- provoserende! Jeg tror mange mener at 'sjokoladebaby' er mindre rasistisk, men for meg er det ikke det.Anonymous poster hash: 239e8...3fd ? Liker du ikke negre?Anonymous poster hash: ce6bb...537 FYFYFY, Her på forumet har vi IKKE lov å si N ordet, det er visst forbudt!!! Brukte det selv anledning en annen tråd, og DA ble det storm skal jeg si deg,hehehe! Jeg bruker no det ordet jeg! Anonymous poster hash: 5c265...27e "Jeg driter i om folk blir såra av det jeg sier, for jeg mener det jo ikke vont, fnis, tihi".
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2014 #25 Skrevet 23. mai 2014 Blir litt matt av sånne "Jeg personlig mener det er helt greit å si neger for jeg mener ikke noe negativt med det, det betyr jo svart=negro" Det er vel de som blir omtalt som negre som må få bestemme dette. Veldig mange har negative assosiasjoner til dette ordet av historiske grunner: slaveriet,og av at ordet er et negativt ladet ord som blir brukt nedsettende om en gruppe mennesker. Dermed er det ikke greit å bruke det i generell samtale. Hvis du har en god venn/familiemedlem som synes det er greit at du kaller ham/henne neger så blir det en ting mellom dere. "Er det greit om jeg kaller alle damer "bitch", mener jo kke noe negativt med det." Helt enig med HI og Jallow B om både sjokoladebaby og mulatt. Mulatt av helt klare historiske årsaker. Sjokoladebaby fordi det viser folk sin utrolige trang til å måtte ha fokus på hudfarge og det å påpeke annerledeshet. Hvorfor kan de ikke bare si baby? Har et barn som er blandet og har ikke tall på hvor mange damer, inkludert min mor som utbrøt dette med en gang de så henne da hun var mindre. "Åå for en søt liten sjokolade" "Eh nei det er en baby." Min datter har kjent veldig på det å være annerledes i huden. Det er jo ikke så veldig rart i og med at veldig mange MÅ nevne dette i omtalen av henne. Et veldig fokus på brunheten. Det er ikke negativt ment fra deres del, men det sender et veldig uheldig signal. Du er det du ser ut som.Du er annerledes. Anonymous poster hash: 546b6...36b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå