Christinnot Skrevet 26. mai 2014 #351 Skrevet 26. mai 2014 Var i dag hos legen etter den kraftige blødningen jeg hadde i helgen. Da jeg kom til legen og forklarte hva som hadde hendt, spurte hun bare hva hun kunne gjøre med det, og sa at det var mest sannsynligvis en spontanabort.. Jeg ble jo helt i fra meg og begynte å gråte, ikke var det noe trøst å få heller.. Hun skulle ta en blodprøve og så ta en blodprøve igjen på slutten av uken for å se om det var noen endringer i hcgèn.. Da nektet jeg å sa at jeg hadde ikke tenkt å gå rundt å tenke på dette, jeg ville ha et svar og at hu måtte bare henvise meg til gynekolog med en gang. Det gjorde hun, og etter en time venting hos gynekologen (føltes som en hel evighet) fikk jeg se ultralyd av babyen og se et dunkende hjerte!!! Ble så glad og lettet at tårene fosset... Fikk et bilde med meg også og hun sa at alt såg veldig bra og lovendes ut Bytte lege skal jeg iallefall gjøre pronto!!
Ingrid93 Skrevet 27. mai 2014 #352 Skrevet 27. mai 2014 Hei. I går fikk en positiv test. Clearblue sa 2-3 :-) dette er min første. Noen som vil dele litt erfaringer for når jeg kan forvente kvalme? Ser ikke helt fram til den delen..
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2014 #353 Skrevet 27. mai 2014 Hei. I går fikk en positiv test. Clearblue sa 2-3 :-) dette er min første. Noen som vil dele litt erfaringer for når jeg kan forvente kvalme? Ser ikke helt fram til den delen.. Vel, jeg er 7+2 i dag og kvalmen er enda ikke kommet, spørs om den gjør det også, er ikke alle som får sen vettu :-) gratulerer med spire i magen, førstegangs jeg også, veldig spennende og nervepirrende :-) Anonymous poster hash: 5e04e...474
Ingrid93 Skrevet 27. mai 2014 #354 Skrevet 27. mai 2014 Hei. I går fikk en positiv test. Clearblue sa 2-3 :-) dette er min første. Noen som vil dele litt erfaringer for når jeg kan forvente kvalme? Ser ikke helt fram til den delen.. Vel, jeg er 7+2 i dag og kvalmen er enda ikke kommet, spørs om den gjør det også, er ikke alle som får sen vettu :-) gratulerer med spire i magen, førstegangs jeg også, veldig spennende og nervepirrende :-)Anonymous poster hash: 5e04e...474 Jeg er kjempespent. Vi får krysse alt som kan krysses for at alt går smertefritt. Håper tiden går fort! Sitter ganske så ensom i Bergen, og blir deilig med selskap av en liten tass :-)
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2014 #355 Skrevet 27. mai 2014 Hei. I går fikk en positiv test. Clearblue sa 2-3 :-) dette er min første. Noen som vil dele litt erfaringer for når jeg kan forvente kvalme? Ser ikke helt fram til den delen.. Vel, jeg er 7+2 i dag og kvalmen er enda ikke kommet, spørs om den gjør det også, er ikke alle som får sen vettu :-) gratulerer med spire i magen, førstegangs jeg også, veldig spennende og nervepirrende :-)Anonymous poster hash: 5e04e...474 Jeg er kjempespent. Vi får krysse alt som kan krysses for at alt går smertefritt. Håper tiden går fort! Sitter ganske så ensom i Bergen, og blir deilig med selskap av en liten tass :-) Det hørtes jo ikke kjekt ut! Er du tilflyttere Bergen eller? Er fra Bergen selv ;-) Anonymous poster hash: 5e04e...474
Ingrid93 Skrevet 27. mai 2014 #356 Skrevet 27. mai 2014 Hei. I går fikk en positiv test. Clearblue sa 2-3 :-) dette er min første. Noen som vil dele litt erfaringer for når jeg kan forvente kvalme? Ser ikke helt fram til den delen.. Vel, jeg er 7+2 i dag og kvalmen er enda ikke kommet, spørs om den gjør det også, er ikke alle som får sen vettu :-) gratulerer med spire i magen, førstegangs jeg også, veldig spennende og nervepirrende :-)Anonymous poster hash: 5e04e...474 Jeg er kjempespent. Vi får krysse alt som kan krysses for at alt går smertefritt. Håper tiden går fort! Sitter ganske så ensom i Bergen, og blir deilig med selskap av en liten tass :-) Det hørtes jo ikke kjekt ut! Er du tilflyttere Bergen eller? Er fra Bergen selv ;-)Anonymous poster hash: 5e04e...474 Jeg flyttet hit da jeg var ferdig i militæret for 1 år siden. Og etter det har jeg kun jobbet, så har ikke fått så mye kjennskap her enda :-) så kjekt at det er flere fra Bergen her inne!
Frk B. Skrevet 27. mai 2014 #357 Skrevet 27. mai 2014 Vekommen Anonym93. Jeg er 4+5 å har vært uggen i over en uke nå, men ikke kvalm i så forstand. Så du får nyte det så lenge du ikke har fått det. Når har du anslått termin da?
Ingrid93 Skrevet 27. mai 2014 #358 Skrevet 27. mai 2014 Vekommen Anonym93. Jeg er 4+5 å har vært uggen i over en uke nå, men ikke kvalm i så forstand. Så du får nyte det så lenge du ikke har fått det. Når har du anslått termin da? Tusen takk Frk. B :-) skal faktisk på legetime denne uken for å prate litt om svangerskapet. Ut i fra terminkalkulatoren, skal jeg ha termin rundt 18.01.2015. Når er teminen din? :-)
Frk B. Skrevet 27. mai 2014 #359 Skrevet 27. mai 2014 Jeg fikk bare beskjed om at det ikke var noe vits å komme før etter uke 12. 26.01.15, eller 29.01.15 De har vist forskjellige datoer.
Twiiie Skrevet 27. mai 2014 #360 Skrevet 27. mai 2014 Gratulerer og velkommen Anonym93 Du får skrive deg opp på terminlista som ligger på januar forumet Kvalmen kommer så forskjellig, jeg er 7+6 i dag, og ble først kvalm i helgen
Gjest Babyfin:) Skrevet 27. mai 2014 #361 Skrevet 27. mai 2014 Hei. I går fikk en positiv test. Clearblue sa 2-3 :-) dette er min første. Noen som vil dele litt erfaringer for når jeg kan forvente kvalme? Ser ikke helt fram til den delen.. Gratulerer:) Forrige gang var jeg ikke kvalm en eneste dag. Denne gangen starta kvalmen allerede i uke 3, før jeg hadde positiv test;)
Christinnot Skrevet 27. mai 2014 #362 Skrevet 27. mai 2014 (endret) Gratulerer Anonym 93 Jeg har vært småkvalm siden uke 4.. Og i dag (6+1) kicket kvalmen inn for fullt.. Tegn på liv iallefall, får se på det på den måten Men er veeldig forskjellig for alle da.. Jeg har funnet ut at om man spiser sunt jevnt hele dagen, ikke la det gå for lang tid mellom hvert måltid, så er det lettere å holde kvalmen i sjakk.. Blir veeldig kvamlen når jeg er sulten... Endret 27. mai 2014 av Christinnot
Namnlaus Skrevet 27. mai 2014 #363 Skrevet 27. mai 2014 Jeg kjøpte seaband i dag, og har nå gått 6 timer uten kvalme. Helt fantastisk! Om det er psykisk eller om det faktisk funker vet jeg ikke, og det spiller heller ingen rolle så lenge man får litt fri fra kvalmen. Anbefaler å prøve det! Har lest at det ikke funker på alle, men det er virkelig verdt et forsøk.
Singababy Skrevet 28. mai 2014 #364 Skrevet 28. mai 2014 Min kvalme har egentlig forsvunnet nå.. Den forsvant da jeg var ca 7+0.. Litt bekymret innimellom, men har jo andre symptomer.. Noen andre som har opplevd dette?
FruMille Skrevet 28. mai 2014 #365 Skrevet 28. mai 2014 Min kvalme har egentlig forsvunnet nå.. Den forsvant da jeg var ca 7+0.. Litt bekymret innimellom, men har jo andre symptomer.. Noen andre som har opplevd dette?Og jeg har overtatt kvalmen din fra 7+3 ;-) har jo ikke merket noe som helst, men nå har den kommet gitt ;-)Det er vel opp og ned med de symptomene, skjønner du blir litt bekymret! Men så lenge det er symptomer i hvertfall, så er jo det bra :-)
Ingrid93 Skrevet 28. mai 2014 #366 Skrevet 28. mai 2014 Jeg har begynt å kjenne litt på kvalmen i dag.. Så har jeg veeeldig saltsug!
Frk B. Skrevet 28. mai 2014 #367 Skrevet 28. mai 2014 Veit du hva, det har jeg også. Så nå sitter jeg her å spiser saltstneger. xD
MiniMyMilla Skrevet 28. mai 2014 #368 Skrevet 28. mai 2014 Jeg er veldig kvalm om morgenen, vann gjør det hele bare værre, med mindre det er kullsyre i! Jeg må ha et raust glass med oboy det hjelper mirakuløst mye! Jeg er også en av de som blir kvalm dersom jeg er sulten, så må passe på å ha med meg noe mat hele tiden! Hvor finner jeg terminlisten på forumet :s?? velkommen til nye gravide her inne! Jeg har alt blitt veldig glad i forumet jeg er idag 8+2, var på helsestasjonen til jordmor igår (har lavt stoffskifte, så derfor jeg ville ha litt tidligere time). Idag bestilte jeg meg tidlig UL i uke 11, mest for nysgjerrighetens skyld driver å drømmer om tvillinger om natten, så vil finne ut sv dette fortest mulig
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2014 #369 Skrevet 28. mai 2014 Vann gjør meg enormt kvalm om dagen. Det føles ganske rart, men drikker jeg rent vann kommer det rett opp igjen. Anonymous poster hash: 6b179...db4
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2014 #370 Skrevet 28. mai 2014 Hiver meg på den med vann. Jeg drikker ellers mye vann, men nå klarer jeg det bare ikke ;-) men det går greit med saft da :-) Anonymous poster hash: 5e04e...474
Gjest Babyfin:) Skrevet 28. mai 2014 #371 Skrevet 28. mai 2014 Det med vann var jeg ikke klar over, det forklarer mye. Slutt på vann om morgningen veit jeg..
Miramir Skrevet 28. mai 2014 #372 Skrevet 28. mai 2014 Vann blir jeg også kvalm av! Får nesten ikke i meg mat, alt kommer stort sett opp igjen. Eneste jeg har lyst på er speilegg (😳) som jeg bruker en times tid å spise. Har gått med tre kilo på mindre enn en uke, tenker nå å prøve sånn næringsdrikk man får kjøpt på apoteket. Noen som har prøvd det?
Gjest Babyfin:) Skrevet 28. mai 2014 #373 Skrevet 28. mai 2014 Vann blir jeg også kvalm av! Får nesten ikke i meg mat, alt kommer stort sett opp igjen. Eneste jeg har lyst på er speilegg () som jeg bruker en times tid å spise. Har gått med tre kilo på mindre enn en uke, tenker nå å prøve sånn næringsdrikk man får kjøpt på apoteket. Noen som har prøvd det? Heldigvis så kaster jeg ikke opp så her går det bare oppover på vekta;) Kanskje lurt å få i deg litt ekstra næring ja, har hørt flere bruker de som er til barn og skal være bra de:)
Namnlaus Skrevet 28. mai 2014 #374 Skrevet 28. mai 2014 Vann blir jeg også kvalm av! Får nesten ikke i meg mat, alt kommer stort sett opp igjen. Eneste jeg har lyst på er speilegg () som jeg bruker en times tid å spise. Har gått med tre kilo på mindre enn en uke, tenker nå å prøve sånn næringsdrikk man får kjøpt på apoteket. Noen som har prøvd det? Hørtes ikke godt ut. Som jeg har skrevet tidligere i tråden, har jeg nå begynt med Seaband. Anbefaler deg å prøve det! Det har jo ingen bivirkninger, så det skader jo ikke å prøve Du kan lese om det her, hvis du ikke vet hva det er: http://www.apotek1.no/produkter/sea-band-armbaand-reisesyke-kvalme-1par-standard-921816p På meg funker det veldig bra, så seaband er min nye venn
Christinnot Skrevet 28. mai 2014 #375 Skrevet 28. mai 2014 Jeg er veldig kvalm om morgenen, vann gjør det hele bare værre, med mindre det er kullsyre i! Jeg må ha et raust glass med oboy det hjelper mirakuløst mye! Jeg er også en av de som blir kvalm dersom jeg er sulten, så må passe på å ha med meg noe mat hele tiden! Hvor finner jeg terminlisten på forumet :s?? velkommen til nye gravide her inne! Jeg har alt blitt veldig glad i forumet jeg er idag 8+2, var på helsestasjonen til jordmor igår (har lavt stoffskifte, så derfor jeg ville ha litt tidligere time). Idag bestilte jeg meg tidlig UL i uke 11, mest for nysgjerrighetens skyld driver å drømmer om tvillinger om natten, så vil finne ut sv dette fortest mulig Jeg drømmer også om tvillinger Har fått litt mage allerede og sterke symptoner, så begynner å lure litt... Det florerer av tvillinger på min side av familien skjønner du Men har vært på tidlig UL og da såg de bare et hjerte, men jeg klarer ikke å utelukke det uansett jeg.. kan jo hende den andre gjemmer seg bak??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå