Gjest Helle_Høygir Skrevet 6. mai 2014 #226 Skrevet 6. mai 2014 Gratulerer så mye ønsker deg og lillen alt godt fremover!
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 6. mai 2014 #227 Skrevet 6. mai 2014 Kjære dere! Jeg er fylt opp med en uendelig kjærlighet. Jeg har født verdens vakreste lille prins igår kveld kl 22. Jeg finner ikke ord som kan beskrive hvordan jeg har det akkurat nå. Bortsett fra reint fysisk da. Jeg er konstant sulten, av en eller annen grunn. Jeg får ikke ha lille gullet mitt hos meg, han ligger på nyfødt intensiven, men får gå inn til han nesten så mye jeg vil. Han er så liten så liten. 2,2 kg og 45 cm lang. Han er liten men allikevel så perfekt! I'll be back! Har vært fullt opptatt den siste uken med min lille prins som kom 26.04 men bare måtte inn hit og sjekke hvordan det går med deg. GRATULERER så mye med den lille, ta godt vare på deg selv nå i barseltiden for det er en utrolig sårbar tid. Du er så flink og jeg beundrer deg! Kos deg med den lille vidundergutten, det er en helt fantastisk tid <3 Gratulerer til deg også!
pifi med tre nurk Skrevet 6. mai 2014 #230 Skrevet 6. mai 2014 Ååå gratulerer så mye! Fantastisk nyhet! Kos deg med lillegutt og den nge tilværelsen som mamma!
shasha Skrevet 6. mai 2014 #231 Skrevet 6. mai 2014 (endret) Kjære dere! Jeg er fylt opp med en uendelig kjærlighet. Jeg har født verdens vakreste lille prins igår kveld kl 22. Jeg finner ikke ord som kan beskrive hvordan jeg har det akkurat nå. Bortsett fra reint fysisk da. Jeg er konstant sulten, av en eller annen grunn. Jeg får ikke ha lille gullet mitt hos meg, han ligger på nyfødt intensiven, men får gå inn til han nesten så mye jeg vil. Han er så liten så liten. 2,2 kg og 45 cm lang. Han er liten men allikevel så perfekt! I'll be back! Gratulerer Håper det går med lillegutten din! En ting er sikkert - han er heldig med den mammaen han har fått! Håper det går bra med deg også Fikk litt frysninger da jeg leste dette innlegget nå, for i 22-tida i går kveld begynte jeg helt ut av det blå å lure på deg og fødsel. Slo det fra meg med at det var en stund igjen enda (om jeg husket rett fra tidlig i denne tråden), men fikk så følelse av "fødsel". Pussig! Du har gjort inntrykk med måten du takler denne omveltningen på, Catchbaby! Anonymous poster hash: 982a4...5f0 Jeg vet at dette kanskje er en merkelig ting å si, men i går kveld hadde jeg også en følelse av fødsel hos deg. Jeg søkte opp denne tråden i går kveld for etter oppdatering, morsomt at det var akkurat i går jeg gjorde det. Uansett, gratulerer Så mye med en sønn Ønsker dere all lykke! Endret 6. mai 2014 av shasha
catchbaby Skrevet 6. mai 2014 Forfatter #232 Skrevet 6. mai 2014 Åh! Tusen hjertelig takk alle sammen Ja, jeg ble satt igang igår, og han er født et par uker for tidlig. Jeg ble satt igang rett og slett fordi han ikke hadde det så bra inni magen lengre og måtte ut for å kunne vokse seg stor å sterk. I utgangspunktet trudde vel ingen at jeg skulle respondere så kjapt på igangsettinga som jeg gjorde, og hele fødselen ble vel i og for seg ganske så komisk til tider. Jeg fikk lagt inn et sånt ballongkateter og beskjed om at så umoden som jeg var kom jeg sikkert ikke til å føde før i slutten av uke, da etter gjentatte pillekurer etter at ballongkateter mest sannsynlig skulle dette ut etter ett og et halvt døgn. Vel, kateteret datt ut etter fire timer og da var jeg klar gitt! Så det gikk veldig fort og det er jeg veldig glad for, ingen hadde kunnet forberede meg på den enorme følelsen det er og faktisk få sin egen lille baby! Tenk det a! JEG KLARTE DET! Og han er så perfekt! Jeg får ikke sagt det nok, han er så deilig, nydelig, skjønn og alt på en gang jeg er så overvelda av følelser og evig takknemlig for den omsorgen og varmen vi møter her på nyfødtintensiven. Han blir så godt tatt vare på, og jeg får muligheten til å ta vare på meg selv og være med han når jeg vil og det vil jeg jo stort sett hele tida, men kjenner også behovet for hvile og jeg vet han er trygg, varm og god. Til tross for litt startvansker virker han som om han har det bra, og at det kommer seg, Jeg får beskjed hele tida om at ingenting av det som skjer er unaturlig i forhold til at han er så liten som han er og det er en god bekreftelse. Jeg engster meg jo, men jeg vet at han er i de aller beste hender hele tida og spesielt godt er det når han ligger inntil meg. ååh...Og en siste ting! Amming har jeg skjønt at kan bli en utfordring - vel vel han suger jo ikke noe særlig og får mat i sonde men tidligere idag kosa han med puppen! Og gjett hva jeg kunne gjøre rett etterpå?! PUMPETID! Så det her skal vi også få til. Samarbeid er alfa omega og jeg er så positiv til alt i hele verden og flyter på en enorm bølge og har ikke hatt det så bra på gud vet hvor lang tid Tusen takk til alle dere! Jeg er så glad for at dere har støtta og vist omsorg til en så "fjern" person som jeg tross alt er for dere. Hjertet mitt sprenger av kjærlighet! :D Takk takk takk!
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2014 #233 Skrevet 6. mai 2014 19.4 skriver du at det er 3,5 uker igjen til termin. Idag skriver du at babyen er bitteliten og født for tidlig? Anonymous poster hash: adbb0...fbb
Gjest Løvemusene Skrevet 6. mai 2014 #234 Skrevet 6. mai 2014 Gratulerer så mye med prinsen!! Nyt den første tiden, snart er han stooor 💙💙 og lykke til med resten 😊
*Miss Marple* Skrevet 6. mai 2014 #235 Skrevet 6. mai 2014 Åh! Tusen hjertelig takk alle sammen Ja, jeg ble satt igang igår, og han er født et par uker for tidlig. Jeg ble satt igang rett og slett fordi han ikke hadde det så bra inni magen lengre og måtte ut for å kunne vokse seg stor å sterk. I utgangspunktet trudde vel ingen at jeg skulle respondere så kjapt på igangsettinga som jeg gjorde, og hele fødselen ble vel i og for seg ganske så komisk til tider. Jeg fikk lagt inn et sånt ballongkateter og beskjed om at så umoden som jeg var kom jeg sikkert ikke til å føde før i slutten av uke, da etter gjentatte pillekurer etter at ballongkateter mest sannsynlig skulle dette ut etter ett og et halvt døgn. Vel, kateteret datt ut etter fire timer og da var jeg klar gitt! Så det gikk veldig fort og det er jeg veldig glad for, ingen hadde kunnet forberede meg på den enorme følelsen det er og faktisk få sin egen lille baby! Tenk det a! JEG KLARTE DET! Og han er så perfekt! Jeg får ikke sagt det nok, han er så deilig, nydelig, skjønn og alt på en gang jeg er så overvelda av følelser og evig takknemlig for den omsorgen og varmen vi møter her på nyfødtintensiven. Han blir så godt tatt vare på, og jeg får muligheten til å ta vare på meg selv og være med han når jeg vil og det vil jeg jo stort sett hele tida, men kjenner også behovet for hvile og jeg vet han er trygg, varm og god. Til tross for litt startvansker virker han som om han har det bra, og at det kommer seg, Jeg får beskjed hele tida om at ingenting av det som skjer er unaturlig i forhold til at han er så liten som han er og det er en god bekreftelse. Jeg engster meg jo, men jeg vet at han er i de aller beste hender hele tida og spesielt godt er det når han ligger inntil meg. ååh...Og en siste ting! Amming har jeg skjønt at kan bli en utfordring - vel vel han suger jo ikke noe særlig og får mat i sonde men tidligere idag kosa han med puppen! Og gjett hva jeg kunne gjøre rett etterpå?! PUMPETID! Så det her skal vi også få til. Samarbeid er alfa omega og jeg er så positiv til alt i hele verden og flyter på en enorm bølge og har ikke hatt det så bra på gud vet hvor lang tid Tusen takk til alle dere! Jeg er så glad for at dere har støtta og vist omsorg til en så "fjern" person som jeg tross alt er for dere. Hjertet mitt sprenger av kjærlighet! :D Takk takk takk! Så skjønn du er! Fantastisk å merke hvor forelsket du er i den fantastiske gutten din❤️Blir helt rørt her jeg sitter. Du har gjort en fantastisk jobb og kan være så stolt av deg selv som du aldri før har vært. Nyt barseltiden og all verdens lykke til videre.
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2014 #236 Skrevet 6. mai 2014 19.4 skriver du at det er 3,5 uker igjen til termin. Idag skriver du at babyen er bitteliten og født for tidlig? Anonymous poster hash: adbb0...fbb Hun blir satt igang fordi veksten er for dårlig og sier han er født "et par uker for tidlig"...you do the math... Anonymous poster hash: 29a02...f13
L'attente Skrevet 6. mai 2014 #237 Skrevet 6. mai 2014 Kjære dere! Jeg er fylt opp med en uendelig kjærlighet. Jeg har født verdens vakreste lille prins igår kveld kl 22. Jeg finner ikke ord som kan beskrive hvordan jeg har det akkurat nå. Bortsett fra reint fysisk da. Jeg er konstant sulten, av en eller annen grunn. Jeg får ikke ha lille gullet mitt hos meg, han ligger på nyfødt intensiven, men får gå inn til han nesten så mye jeg vil. Han er så liten så liten. 2,2 kg og 45 cm lang. Han er liten men allikevel så perfekt! I'll be back! Har vært fullt opptatt den siste uken med min lille prins som kom 26.04 men bare måtte inn hit og sjekke hvordan det går med deg. GRATULERER så mye med den lille, ta godt vare på deg selv nå i barseltiden for det er en utrolig sårbar tid. Du er så flink og jeg beundrer deg! Kos deg med den lille vidundergutten, det er en helt fantastisk tid <3 Gratulerer til deg også! Tusen takk for det :-)
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 6. mai 2014 #238 Skrevet 6. mai 2014 Åh! Tusen hjertelig takk alle sammen Ja, jeg ble satt igang igår, og han er født et par uker for tidlig. Jeg ble satt igang rett og slett fordi han ikke hadde det så bra inni magen lengre og måtte ut for å kunne vokse seg stor å sterk. I utgangspunktet trudde vel ingen at jeg skulle respondere så kjapt på igangsettinga som jeg gjorde, og hele fødselen ble vel i og for seg ganske så komisk til tider. Jeg fikk lagt inn et sånt ballongkateter og beskjed om at så umoden som jeg var kom jeg sikkert ikke til å føde før i slutten av uke, da etter gjentatte pillekurer etter at ballongkateter mest sannsynlig skulle dette ut etter ett og et halvt døgn. Vel, kateteret datt ut etter fire timer og da var jeg klar gitt! Så det gikk veldig fort og det er jeg veldig glad for, ingen hadde kunnet forberede meg på den enorme følelsen det er og faktisk få sin egen lille baby! Tenk det a! JEG KLARTE DET! Og han er så perfekt! Jeg får ikke sagt det nok, han er så deilig, nydelig, skjønn og alt på en gang jeg er så overvelda av følelser og evig takknemlig for den omsorgen og varmen vi møter her på nyfødtintensiven. Han blir så godt tatt vare på, og jeg får muligheten til å ta vare på meg selv og være med han når jeg vil og det vil jeg jo stort sett hele tida, men kjenner også behovet for hvile og jeg vet han er trygg, varm og god. Til tross for litt startvansker virker han som om han har det bra, og at det kommer seg, Jeg får beskjed hele tida om at ingenting av det som skjer er unaturlig i forhold til at han er så liten som han er og det er en god bekreftelse. Jeg engster meg jo, men jeg vet at han er i de aller beste hender hele tida og spesielt godt er det når han ligger inntil meg. ååh...Og en siste ting! Amming har jeg skjønt at kan bli en utfordring - vel vel han suger jo ikke noe særlig og får mat i sonde men tidligere idag kosa han med puppen! Og gjett hva jeg kunne gjøre rett etterpå?! PUMPETID! Så det her skal vi også få til. Samarbeid er alfa omega og jeg er så positiv til alt i hele verden og flyter på en enorm bølge og har ikke hatt det så bra på gud vet hvor lang tid Tusen takk til alle dere! Jeg er så glad for at dere har støtta og vist omsorg til en så "fjern" person som jeg tross alt er for dere. Hjertet mitt sprenger av kjærlighet! :D Takk takk takk! Så flott å høre at du har det så bra! Vi heier på deg og sønnen din! Etter fødsel kan følelseslivet være litt av en berg og dalbane, og det virker jo som du har fått mange gode oppturer i hvertfall! Det fortjener du! Men ikke bli redd om hormonene spiller deg noen puss (for det er akkurat hva det er) hvis barseltårene setter inn, det er akkurat like normalt. Og selv om du da kan bli dypt ulykkelig for den minste lille ting, eller gråte gledestårer over noe så banalt som hvitost på brødskiva, så må du bare prøve å ta det med et smil, støtt deg til mammaen din og vit at du kommer til å le litt av deg selv senere Jeg sier ikke at det er slik for alle, kanskje slipper du unna det var absolutt ikke meningen å komme med negative tanker, jeg vil bare at du skal være forberedt. Heldigvis høres det ut som du klarer å nyte alt dette nye, og har skikkelig stå på-vilje, og da sier jeg bare You go girl! Igjen, lykke til videre, KOS deg!! :)
catchbaby Skrevet 7. mai 2014 Forfatter #239 Skrevet 7. mai 2014 19.4 skriver du at det er 3,5 uker igjen til termin. Idag skriver du at babyen er bitteliten og født for tidlig? Anonymous poster hash: adbb0...fbb Han er ikke per definisjon prematur. Han er født i uke 38, men han har ikke utvikla seg i magen sånn som han skal og det oppdaga jordmor på kontroll da symfysemålet hadde flata helt ut. Blei derfor sendt til sykehuset for ultralyd og vurdering, der blei han estimert til å veie rundt 2800g, og det var ikke forventa vekst i forhold til svangerskapslengde, årsaken til hvorfor han er så liten er mest sannsynlig morkakesvikt, men det vil jeg få svar på seinere. Derfor blei det vurdert dit hen at jeg skulle settes igang og gutten måtte få komme ut og få næring. Og det var jo en helt riktig vurdering. For han var jo enda mindre enn de i utgangspunktet trudde. Så sånn er det med den saken
Ekornjenta Skrevet 9. mai 2014 #240 Skrevet 9. mai 2014 Så bra at han kom ut og fik mulighet for mere næring! Det er vel alle gravides skrekk at noe ikke er sånn som det ska være med den lille, så det må være hardt oppi alt som ellers har skjedd. Gratulerer så masse med lillemannen Leste igjennom tråden her den andre dagen og følte virkelig ikke jeg hadde noe å tilføye som ikke allerede hadde blitt sagt. Kan bare slutte meg til at du har klart denne utrolig vanskelige situasjonen på den best mulige måten, og det er dét som virkelig er beundringsverdig, for det hadde langt fra alle klart! Lykke til videre til både du og den lille
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2014 #241 Skrevet 9. mai 2014 Gratulerer så mye med gutten din!!! Masse lykke til i tiden fremover (gutten din er dysmatur som det så fint heter når vekst er mindre enn forventet i den sv.skapsuken) Anonymous poster hash: bdb7c...967
ønskerbebis Skrevet 9. mai 2014 #242 Skrevet 9. mai 2014 Fantastisk! Gratulerer! Blir helt rørt her jeg sitter, du får nyte tiden med lille gutten din og den nærmeste familien. ❤❤❤
Iiiiik Skrevet 9. mai 2014 #244 Skrevet 9. mai 2014 Det er fastslått igjen. Jeg er en sippekjerring. Blir veldig rørt av den enorme morskjærligheten og forelskelsen i den lille fyren som skinner gjennom i det siste innlegget ditt. Husker den følelsen fra mine egne fødsler og barseltider. Hvordan man kan se på den bittelille og være full av undring over å ha brakt til verden noe så perfekt, hvordan ingenting annet i verden er viktig plutselig. Nyt ham og nyt tiden. Høres ut som om dere er veldig godt ivaretatt. Og hipp hurra og gratulerer!
Gjest Sandra M. Gilbert Skrevet 10. mai 2014 #248 Skrevet 10. mai 2014 Gratulerer! Babyen din har en flott mamma! Kos deg masse med det nye livet ditt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå