Gå til innhold

NOVEMBER 2014 baby ❤️


DrømmeSofie

Anbefalte innlegg

 

 

 

 

Varme pupper her også, og vonde som fy! Men det er til å leve med. Kvalmen derimot tar helt knekken på meg. Er 100% sykemeldt og ligger under pleddet. Blir sprø!

 

Huffda, det hørtes ikke bra ut. Hvor langt er du på vei? Frå håpe kvalmen slipper fort!! Jeg har ingen symptomer enda, så forsåvidt er jeg vel "heldig" der.. Hehe, ikke litt ømme pupper engang!
Godt å lese at det ikke bare er jeg som ikke har noe særlig symptomer, jeg er bare bittelitt øm i korsryggen (5+3)! Veldig rart at det er en liten knøtt inni magen, men så utrolig gøy og spennende!!

Sender gode tanker til alle her inne og håper alle knøttene vokser seg store og sterke!! :-)

Her er d symptomer i massevis! Er bare 4+1, har hatt småblødninger så j var sikker på d var tanta som var på veg..tok en test da j hadde meget ømme bryster, menssmerter som kom og gikk, lite nattesøvn, tørre slimhinner, trøtt..u name it! Skulle til å kaste testen j hadde tatt..men sperret virkelig opp øynene da d var to streker! håper bare ikke blødninger betyr trøbbel!!

Jeg hadde også en del spotting mellom 4 og 6 uker. Men så stoppa det. Kan fort gå godt:) Krysser fingrene for novemberspira di!

: ) så bra! Har lest og hørt om mange som blør litt både i starten og også under hele svangerskapet..så j krysser også fingrene! : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

Er det mange her som har søkt om fødeplass allerede?

Jeg skal ha første kontroll hos fastlegen min i uke 12, og har tenkt at jeg må ha bestemt meg for om jeg skal søke ahus, ullevål eller riksen innen da mtp å få henvisning til ultralyd rett sted. Burde jeg søke om plass før dette?

Jeg har egentlig best inntrykk av riksen og ullevål, men ut fra hva jeg har funnet ut av hjemmesidene til disse 3 sykehusene er det bare ahus om tilbyr lystgass, og ahus er også nærmere meg så heller nok litt mot det. Bare at selv om jeg vet om mange som roser ahus opp i skyene, så har det jo skjedd en del ikke så bra ting der, så er litt usikker. Vil gjene høre positive og negative erfaringer dere som har født før har hatt ved disse 3!

Fordelen med oss som venter novemberbarn er jo at vi slipper unna babyboomene i sommermånedene når sykehusene sliter med tilstrekkelig bemanning da ;-)

 

Jeg skal på første kontroll i uke 10 og tenker å ta det med fødinga, da :P 

 

Jeg hadde egentlig tenkt å få barn tidlig på året, eller evnt på våren, men slik ble det altså ikke :P

 

Fordelen er mindre pågang på føden! Også blir det jo koselig (og sikkert slitsomt) med en liten baby neste advent og jul :D :D :D Gleder oss til det!!

Vi hadde også planer om et vårbarn, men begynte å prøve i juni i tilfelle det ikke gikk sånn helt på første forsøk liksom ;-) men kunne ikke vært mer fornøyde enn vi er nå da :-) ja tenk så koselig det blir a...sender alle positive vibber jeg har ned i magen og tror og håper at det blir sånn!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mange her som har søkt om fødeplass allerede?

Jeg skal ha første kontroll hos fastlegen min i uke 12, og har tenkt at jeg må ha bestemt meg for om jeg skal søke ahus, ullevål eller riksen innen da mtp å få henvisning til ultralyd rett sted. Burde jeg søke om plass før dette?

Jeg har egentlig best inntrykk av riksen og ullevål, men ut fra hva jeg har funnet ut av hjemmesidene til disse 3 sykehusene er det bare ahus om tilbyr lystgass, og ahus er også nærmere meg så heller nok litt mot det. Bare at selv om jeg vet om mange som roser ahus opp i skyene, så har det jo skjedd en del ikke så bra ting der, så er litt usikker. Vil gjene høre positive og negative erfaringer dere som har født før har hatt ved disse 3!

Fordelen med oss som venter novemberbarn er jo at vi slipper unna babyboomene i sommermånedene når sykehusene sliter med tilstrekkelig bemanning da ;-)

Jeg fødte på ahus i 2010, er veldig fornøyd med obs.post og føden. Mindre fornøyd med barselavd.

D var ingen av de ansatte som hadde fått med seg at j var der..før j ruslet ut av rommet mitt i 11 tiden..( hadde født 00.15 på natten ). J velger å tro at dette er fordi j fødte prematurt, guttungen lå på intensiv avd mens j lå på barsel, alene, uten noen baby. Dvs j trengte ingen hjelp.. Alt annet var veldig bra, jordmødre , leger, intensiv avd etc! Tross av den opplevelsen vil j søke ahus igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mange her som har søkt om fødeplass allerede?

Jeg skal ha første kontroll hos fastlegen min i uke 12, og har tenkt at jeg må ha bestemt meg for om jeg skal søke ahus, ullevål eller riksen innen da mtp å få henvisning til ultralyd rett sted. Burde jeg søke om plass før dette?

Jeg har egentlig best inntrykk av riksen og ullevål, men ut fra hva jeg har funnet ut av hjemmesidene til disse 3 sykehusene er det bare ahus om tilbyr lystgass, og ahus er også nærmere meg så heller nok litt mot det. Bare at selv om jeg vet om mange som roser ahus opp i skyene, så har det jo skjedd en del ikke så bra ting der, så er litt usikker. Vil gjene høre positive og negative erfaringer dere som har født før har hatt ved disse 3!

Fordelen med oss som venter novemberbarn er jo at vi slipper unna babyboomene i sommermånedene når sykehusene sliter med tilstrekkelig bemanning da ;-)

Jeg søkte tidlig fordi jeg gjerne ville på Riksen, og har skjønt det fort blir fullt der. Fødeplass fpr man på det nærmeste sykehuset, men har man spesielle ønsker må man søke.

I brevet idag var det også med time til ordinær UL.

Jeg ønsker meg riksen fordi babyen er laget der og jeg er godt kjent, pluss at jeg muligens bærer på to, og derfor gjerne vil føde der kompetansen er størst.

Det med lystgass og barselhotell skulle jeg gjerne ønsket var annerledes, men jeg fpr bare klare meg uten :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inne og sniker fra oktober-gruppen(lite liv der) og vil bare si at dersom man bare vurderer bittebittelitt å føde uten smertestillende, så er det virkelig verdg p sjekke ut abc på Ullevål om man bor østpå. Har hatt to fantastiske fødsler der! Verdens beste jordmødre som er litt som reservemødre der de viser omsorg og ekte engasjement i deg, far og barnet. Vil definitivt anbefale det til alle, sitter igjen med to unike minner om to fine fødsler i trygge og rolige omgivelser..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det har du rett i trippeltopp!! Jeg har to venninner som fødte der, de var superfornøyde! De prøver å overtale meg da... Men jeg MÅ ha smertestillende jeg da... Så jeg tror jeg satser på vanlig føde a/b...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det mange her som har søkt om fødeplass allerede?

Jeg skal ha første kontroll hos fastlegen min i uke 12, og har tenkt at jeg må ha bestemt meg for om jeg skal søke ahus, ullevål eller riksen innen da mtp å få henvisning til ultralyd rett sted. Burde jeg søke om plass før dette?

Jeg har egentlig best inntrykk av riksen og ullevål, men ut fra hva jeg har funnet ut av hjemmesidene til disse 3 sykehusene er det bare ahus om tilbyr lystgass, og ahus er også nærmere meg så heller nok litt mot det. Bare at selv om jeg vet om mange som roser ahus opp i skyene, så har det jo skjedd en del ikke så bra ting der, så er litt usikker. Vil gjene høre positive og negative erfaringer dere som har født før har hatt ved disse 3!

Fordelen med oss som venter novemberbarn er jo at vi slipper unna babyboomene i sommermånedene når sykehusene sliter med tilstrekkelig bemanning da ;-)

 

Jeg født på Ahus i oktober 2011, og hadde en flott fødsel og en fin opplevelse, selv om ting ikke gikk etter min plan. Jeg ville føde i badekaret, men pga en stresset baby som hadde bæsjet i fostervannet fikk jeg ikke gjort det.

Jordmoren var en rolig og veldig snill dame som fant seg i mye ufinheter fra meg :P et av de beste minnene er av ei litta rund barnepleier som tynn pipestemme som under pressriene skulle hjelpe meg. Hun sto og holdt i det ene beinet og med denne pipestemmen ba meg om å bli ordentlig forbanna. Noe som kun resulterte i latterkrampe. Haha. Helt i tråd med min personlighet så ble de timene på føden fylt med latter og humor :)

Blir Ahus neste gang og!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny i tråden og nygravid :D Kan nesten ikke tro det, men hcg var 4332 når jeg var 4+6 så da er det vel sant da:D Er 5+3 nå og skal på Ul allerede 6+1. Noen som vet om man kan se hjertet da? Mine symptomer er ømme pupper, mensmurringer som kommer og går, skikkelig tørst og må sikkert derfor tisse ofte.

Forresten, kan det være rett at jeg har termin 14 november? Har ikke helt forstått hvordan man regner ut det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer og velkommen, micke78!🎉🎊🎈

 

1. Sunnisol, mipmipmip

2. Nummer2.2014, Bamsemams74

3. DrømmeSofie, Toolose

4. JeanetteMarie

5.

6. Tuppen85

7.

8. Silhouette, lillyheart, tikl

9. Bonusmamma

10. Håpet om nr 3 :-)

11. 11nov2014barn, proudmom86, soletti, Bridgeth

12. AKO91, frø-i-magen

13. Optatium, Snurrballong

14. junior&vesl@, monson, Nordlys13, micke78

15. PrinsesseHengepupp, Kristine 1989

16. Malv, Pixxi

17.

18. Sminth, Ina-83

19. RosaParasoll

20. Sirimalen, prøvestadiet, mammadrøm

21. MaySun

22.

23.

24.

25.

26.

27.

28.

29.

30.

31.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at dere deler fødselsopplevelser! Virker som de aller aller fleste er godt fornøyde med ahus, så spørs nok om det ikke bli det på meg til syvende og sist. Har lest litt om abc på ullevål, og det virket også veldig bra -men hva skjer hvis man angrer når man er der og likevel ønsker epidural -kan man da bli flyttet til "vanlig" avdeling?? Hvis ikke kjenner jeg at det hørtes litt skummelt ut ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er greit å føde både på Ahus, Ullevål og Riksen jeg. Selv har jeg sendt søknad til riksen i dag, av den grunn av at barnet er "laget" der og jeg er de evig takknemlig! Godt kjent og hyggelige folk:-) Og så bor vi 7 min unna med bil da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

J søkte også abc klinikken forrige svangerskap..fikk plass, men j takket nei da j syntes tanken på å ikke få lystgass virket litt skummel : ) hadde bestemt meg for at j ikke skulle ha noe annet, men akkurat lystagssen ville j ha tilgjengelig! Sånn ble d også, tanken på epidural streifet meg ikke engang!

Hadde uansett ikke fått kommet til abc klinikken om j hadde takket ja, siden fødsel ble satt igang i uke 34 grunnet alvorlig svangerskapskløe.

Velger nok ahus denne gangen også! : ) så sant spira klorer seg fast!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Ny i tråden og nygravid :D Kan nesten ikke tro det, men hcg var 4332 når jeg var 4+6 så da er det vel sant da:D Er 5+3 nå og skal på Ul allerede 6+1. Noen som vet om man kan se hjertet da? Mine symptomer er ømme pupper, mensmurringer som kommer og går, skikkelig tørst og må sikkert derfor tisse ofte.

Forresten, kan det være rett at jeg har termin 14 november? Har ikke helt forstått hvordan man regner ut det...[/quote

 

Jeg var på innvendig ul i uke 6+0 og så at hjertet slo!❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei:) da melder jeg meg inn her med termin 25 november. Satser på at alle gode ting er 3 :) håper håper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk Drømmesofie! :) herlig med hjertaktivitet! Grattis:)

Jeg gjør tidlig UL for at klinikken min krever det:)

Endret av micke78
Lenke til kommentar
Del på andre sider

.... enda et spørsmål.
Mange med mye magesmerter her? Jeg har den siste uken hatt ufattelig mye sterke menstrasjonssmerter. Må bruke varmepute store deler av dagen og om natten for å ikke krøke helt sammen. Så slitsomt.

Men jeg spotter ikke, så tror ikke det er noe SA på gang, ikke enda hvert fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mange av novemberbarna som skal på tidlig UL, eller? :) Hvorfor, i såfall?

 

 Jeg skal fordi jeg er over 38 år. Risikoene er jo høyere for oss gamliser, så da syns jeg det er tryggest å få en sjekk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.... enda et spørsmål.

Mange med mye magesmerter her? Jeg har den siste uken hatt ufattelig mye sterke menstrasjonssmerter. Må bruke varmepute store deler av dagen og om natten for å ikke krøke helt sammen. Så slitsomt.

Men jeg spotter ikke, så tror ikke det er noe SA på gang, ikke enda hvert fall.

Ja, jeg har mye magesmerter og bruker varmeflaske for å lette på smertene jeg også. Men, ikke noe blod så det er jo bra. Men, jeg har jo hele tider assosiert disse smertene med mensen, så det føles så rart for meg at dette skal være gode tegn på at ting vokser, når jeg bare assosierer smertene med mensen.. 

 

Jeg har ikke bestilt time til UL enda, men jeg og kjæresten kommer til å bestille over helgen, sånn at vi kan se hvordan ting er :) 

 

Også kommer vi nok til å ta en til før den offesielle UL. 

 

Greit å få se at alt er sånn som det skal være. "Bank i bordet!" :)

 

 Også er jeg ikke så rolig av meg av natur, så dette tror jeg neste var forventet :P (Altså at jeg er redd for å miste heeele tiden. Og tørr ikke helt å nyte graviditeten osv.. ) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mange av novemberbarna som skal på tidlig UL, eller? :) Hvorfor, i såfall?

 

Jeg ba om det selv siden jeg har habituell abort diagnose! Når det gjelder magesmerter, ble jeg for min del ganske overrasket... Ingen som har fortalt meg at dette er normalt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer og velkommen, To små troll🎉🎊🎈

 

1. Sunnisol, mipmipmip

2. Nummer2.2014, Bamsemams74

3. DrømmeSofie, Toolose

4. JeanetteMarie

5.

6. Tuppen85

7.

8. Silhouette, lillyheart, tikl

9. Bonusmamma

10. Håpet om nr 3 :-)

11. 11nov2014barn, proudmom86, soletti, Bridgeth

12. AKO91, frø-i-magen

13. Optatium, Snurrballong

14. junior&vesl@, monson, Nordlys13, micke78

15. PrinsesseHengepupp, Kristine 1989

16. Malv, Pixxi

17.

18. Sminth, Ina-83

19. RosaParasoll

20. Sirimalen, prøvestadiet, mammadrøm

21. MaySun

22.

23.

24.

25. To små troll

26.

27.

28.

29.

30.

31.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Eg fant akkurat ut at eg er gravid med en cbd der stod det 1-2 på. Har bare det problemet at barnefar ikke vill ha flere han påstår at han er for gammel. Eg har lyst på en til har en gutt som blir 5 i juni og han liker ikke å dele moren sin med noen ikke en gang pappaen. Ut i fra termin kalkulatorer og første dag i siste periode er antatt dato 20 noveember.. Blir lei meg når han kun tenker negativt :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg tror jeg kan melde meg inn i denne klubben. Tok en test i kveld og det lyste fra testen et stort kryss. Den kom med en gang. Og det har aldrig hendt för. Har värt gravid 3 ganger för, men har bare 1 barn. Han er 3 år. Vet ikke helt når termin er,vi husker ikke når jeg hadde mens eller når vi hadde litt gym i sengen;) Hihi.

Men jeg tror det er den 27 november.

Men jeg tar ingen ting for givet, har mistet begge gangene i MA för uke 12. Men spennende da. Bor foressten i Stochkholm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Er det mange av novemberbarna som skal på tidlig UL, eller? :) Hvorfor, i såfall?

[/quote

 

jeg skal på ul i slutten av mnd, uke 7 blir d vel. tidlig ul er rutine ved ivf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mange av novemberbarna som skal på tidlig UL, eller? :) Hvorfor, i såfall?

 

Jeg skal på ul i uke 8 for riksen vil dette for oss med donorprøverørsbarn :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...