vil ha86 Skrevet 12. januar 2014 #351 Del Skrevet 12. januar 2014 Hei dere. Nå melder jeg meg også inn her, etter å ha vært inne og lest på denne tråden i ca. en uke. Terminkalkulatoren her sier 8. september. Jeg er veldig glad for å endelig være gravid igjen, men også redd. Har vært gravid to ganger tidligere, men begge svangerskapene endte med MA i uke 13. Nå tør jeg ikke ordentlig glede meg over at jeg er gravid, da jeg er redd for å gå på en ny smell. Samtidig har jeg jo lyst til å glede meg, og jeg forsøker å tenke på at denne gangen går det bra. Hele prøveperioden er en berg- og dalbane med positive og negative tanker og følelser syns jeg... Men nå håper jeg det er våres tur, septemberdamer! Gleder meg til å bli bedre "kjent" med dere! hei jeg også har 8 september;) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silvergirl85 Skrevet 12. januar 2014 #352 Del Skrevet 12. januar 2014 Hei. Er ny her. Fant nylig ut at jeg er gravid. 6+6. Er min første. Selv om det er tidlig i svanger skapet. Så er puppene vonde og støle. I natt var jeg oppe 8 ganger for og urinere. Føler meg generelt mega lykkelig♥♥♥ da jeg var 15 fikk jeg beskjed om at jeg trolig aldri ville bli gravid. Nå med alder 28, og 1eggstokk har jeg endelig blitt gravid. Og siden det er så tidlig så har jeg ikke fortalt det til så mange enda. Men vil egentlig bare hyle det ut til alle:) fy for en deilig følelse og vite at inni maven min så vokser det en liten kjærlighet barn♥♥♥♥ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vaskedama+♂ 09 og 11 Skrevet 13. januar 2014 #353 Del Skrevet 13. januar 2014 Gratulerer så masse, så flott at det klaffet! :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
girasol Skrevet 13. januar 2014 #354 Del Skrevet 13. januar 2014 Gratulerer Silvergirl Så fantastisk! Jeg har også lyst å rope det ut til alle, men det er vel lurt å vente litt... Godt å rope litt her inne i stedet Vet ikke hvor mange ganger jeg kikka på testen i går for å se at det var sant Litt småkvalm av og til, og ømt i den ene puppen, og litt murring i magen er det jeg kjenner så langt. Og så har jeg vært utrolig tørst på kvelden og natta. Vet ikke om det er pga minispiren, men fra nå blir nok alt som skjer kalt symtomer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silvergirl85 Skrevet 13. januar 2014 #355 Del Skrevet 13. januar 2014 da har man fått vite fra lege. at jeg er 7uker på vei. og har termin første september:) også blir det første rønken da jeg er 11 uker på vei. ohh og satt å så på det i ste. regnet frem til uke 11. jeg skal få se midt barn første gang som en bursdagsgave:) ohh. fantastisk. rett og slett fantastisk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vil ha86 Skrevet 13. januar 2014 #356 Del Skrevet 13. januar 2014 Føler meg redd å fortvilet om dagen;( føler meg ikke gravid å er så tedd får at det ikke er noe der inne;((( sitter får det meste bare og gråternå den ultralyd timen jeg skulle få har jeg fortsatt ikke fått noe brev om;( æsj alt er galt!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ønskeskatt3 Skrevet 13. januar 2014 #357 Del Skrevet 13. januar 2014 Føler meg redd å fortvilet om dagen;( føler meg ikke gravid å er så tedd får at det ikke er noe der inne;((( sitter får det meste bare og gråternå den ultralyd timen jeg skulle få har jeg fortsatt ikke fått noe brev om;( æsj alt er galt!!! off....disse ukene i 1 trimester er noe fæle uker å gå å vente, bekymre osv over... føler virkelig med deg! Føler jeg tenker time om gangen her og. Gleder meg faktisk til kvalmen nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tipptopp Skrevet 13. januar 2014 #358 Del Skrevet 13. januar 2014 Kjenner igjen den følelsen. Første trimester er ikke artig. Men jeg gleder meg virkelig ikke til kvalmen for den har allerede begynt å liste seg innpå og i første svangerskap var den ekstrem gikk ned 9 kilo på 10 dager når det værste var. Sitter friskt i minnet enda, den grusome perioden, og jeg krysser alt jeg har for at den ikke blir like ille denne gangen. For det går virkelig ikke med en aktiv 1 åring å passe på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ayka Skrevet 13. januar 2014 #359 Del Skrevet 13. januar 2014 Har vært på Termingruppa og skrevet,men titter innom her også - her var det litt mere aktivitet tok test i går,og det lyyyste "Gravid" mot meg,så da ser det ut som at nr.3 er på vei! Fikk meg et sjokk først...var ikke akkurat planlagt. Blir to tette på oss - 1,5år mellom nr.2 og 3. Blir spennende begynt å se etter søskenvong allerede var snakk om FB-gruppe? noen som er medlem der? er det en lukket gruppe slik at ingen av mine venner kan lese og skjønne hvordan type gruppe dette er? BTW...termin er enn så lenge 14.septemer Så kjekt du også får to tette slik som meg Minsten nå er 9 mnd, så det blir utrolig spennende å få to tette denne gangen (nr 2 og 3) Termin på meg er ca 15 september Ja,kjekt å se at det er flere i samme situasjon alltid greit å bli kjent med andre som vet hva én går igjennom Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ønskeskatt3 Skrevet 13. januar 2014 #360 Del Skrevet 13. januar 2014 hehe ja, gleder meg til kvalmen fordi det er et "bankers" symptom, men kommer sikkert til å trege når den kommer siden jeg er i permisjon med nr 2 nå Det kommer til å bli heftig..men men! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Pia Skrevet 13. januar 2014 #361 Del Skrevet 13. januar 2014 Hei jenter! Da har jeg vært på UL og sett en bitte liten spire med et blinkende hjerte<3 Trodde jeg var 6+0 idag, men gynekolog mente jeg var slutten av uke 5. Alt så ut som det skulle, og jeg skal tilbake om 2 uker. Jeg sa til gynekologen at jeg har hørt at det er stor sjans for at det skal gå bra om man ser hjerteaktivitet, da svarte hun at det fortsatt er veldig tidlig og man vet mer i uke 8. Da har jeg 2 nervepirrende uker foran meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruLulle Skrevet 13. januar 2014 #362 Del Skrevet 13. januar 2014 jeg prøver bare å ta det med ro! har ikke andre symptomer enn ømme pupper ellers så føler jeg meg ikke gravid i det hele tatt..spennende å se når jeg blir seks uker på onsdag om noe skjer da velkommen til dere nye! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ønskeskatt3 Skrevet 13. januar 2014 #363 Del Skrevet 13. januar 2014 Sist begynte mer symptomer 6+4, så det er 5 dager til for meg Håper på mer symptomer da! hehe... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Håp! Skrevet 13. januar 2014 #364 Del Skrevet 13. januar 2014 Frøken Pia: Å så gøy! Jeg har også veldig lyst på tidlig ultralyd. Tror det hele vil bli mye mer virkelig da, pluss at man kanskje blir litt mindre bekymret for at barnet skal ha det godt. Idag har jeg avtalt tidlig samtaletime hos legen (siden jeg er bekymret for SA) 18. januar (uke 7+4) og skal ha den ordinære legesjekken 14. mars. Da er jeg i uke 14, men legesekretæren mente de måtte være HELT sikker på at jeg var forbi uke 12 av en eller annen grunn, så derfor ble det så sent... Vet dere hvorfor? Er det noen andre som har bestilt time hos lege/jordmor? I hvilken uke er dere da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lulusen Skrevet 14. januar 2014 Forfatter #365 Del Skrevet 14. januar 2014 Har fått time hos legen for første svangerskapskontroll neste uke, da er jeg 8+3. Første kontroll pleier å være mellom uke 8-12, aldri hørt om at man må vente til uke 14? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
girasol Skrevet 14. januar 2014 #366 Del Skrevet 14. januar 2014 Det hørtes da veldig rart ut Håp! Men siden du har en time før det kan du jo spørre legen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jazzgla` Skrevet 14. januar 2014 #367 Del Skrevet 14. januar 2014 Da er man "plutselig" gravid Har prøvd i ca 3 mnd. og hadde så absolutt IKKE trodd at det klaffet denne gangen pga lite sex - og det vi trodde var feil tidspunkt. Men målte da 2-3 på digital CB i går, så det vil vel si at jeg er 4+ på vei, tror jeg går over til 5 uke i morgen. Mange tanker! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sharmi81 Skrevet 14. januar 2014 #368 Del Skrevet 14. januar 2014 Gratulerer Jazzgla' 😄 I går ettermiddag fikk eg skikkelig metallsmak i munnen på jobb... Ekkelt. Vært kvalm omtrent heile dei 3 siste dagane. No har eg prøvd å kvile, og gjer meg klar til seinvakt. Skal bli godt med 3 dager fri 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fero Skrevet 14. januar 2014 #369 Del Skrevet 14. januar 2014 Er 6+0 i dag, og skal til første time med jordmor (som forøvrig er en "jordfar", hehe) 30. januar. Har også fått innkalling til første OUL her borte, når jeg er 13+0. Føles leeeeenge å vente! Er overrasket over hvor godt systemet her virker å være. Har fått en svær og flott bok som dekker graviditeten, spedbarnstiden, og resten av tiden frem til baby runder året. I tillegg fikk jeg en innholdsrik liten bok i posten i dag, som tar for seg alt man måtte lure på angående tester og scanninger i svangerskapet Jeg savner dog salt lakris, type salmiakk. Det viser seg å være komplett umulig å finne her borte, og jeg må finne en enda bedre unnskyldning enn som så før mannen gidder å kjøre meg til IKEA Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pernille_ Skrevet 14. januar 2014 #370 Del Skrevet 14. januar 2014 Ok, da er kvalmen kommet hos meg også..trodde jeg var heldig og slapp unna, men neida, du.. Er 6+6 nå, den kom vel rundt 6+3. Ikke superkvalm så jeg må kaste på, men mer uggen. Egentlig hele dagen, ikke bare morgenen. Det hjelper å småspise, og jeg har også fått cravings på ting jeg vanligvis ikke spiser så mye av: banan, sjokomelk, melk generelt! Og så sushi da, hehe, jeg vil ha det hele tiden --jeg elsker sushi vanligvis også, men spiser det likevel sjelden. Nå bare MÅ jeg ha det! Noen andre av dere som har fått cravings nå? Det er forresten litt vanskelig å kamuflere/forklare all denne småspisingen! Hva sier/gjør dette? Er kun meg og mannen som vet at jeg er gravid og jeg vil helst vente til 12-13 uke med å si noe siden jeg selvfølgelig er litt engstelig for at ting ikke skal gå bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Håp! Skrevet 14. januar 2014 #371 Del Skrevet 14. januar 2014 Har fått time hos legen for første svangerskapskontroll neste uke, da er jeg 8+3. Første kontroll pleier å være mellom uke 8-12, aldri hørt om at man må vente til uke 14? Nei, ikke sant! Hadde håpet på rundt uke 8 jeg også. Jeg skjønner liksom ikke helt hvorfor man må være HELT sikker på at jeg er forbi uke 12? Er det for å spare "jobb" i tilfelle SA liksom? Det hørtes da veldig rart ut Håp! Men siden du har en time før det kan du jo spørre legen Det er sant! Jeg får høre med henne hvorfor, og evt få flyttet timen litt nærmere Gratulerer jazzgla'! Hos oss klaffet det også selv om vi ikke trodde det kom til å gjøre det. Kanskje det er en grunn til det? Hos meg er ikke kvalmen komt enda. Bare uggen om natten. Er spent på hvor kvalm jeg vil bli, siden jeg aldri har vært gravid før. Krysser fingrene for at det ikke blir så ille. Hater virkelig kvalme. Klem til alle som sliter med det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2014 #372 Del Skrevet 14. januar 2014 Da er man "plutselig" gravid Har prøvd i ca 3 mnd. og hadde så absolutt IKKE trodd at det klaffet denne gangen pga lite sex - og det vi trodde var feil tidspunkt. Men målte da 2-3 på digital CB i går, så det vil vel si at jeg er 4+ på vei, tror jeg går over til 5 uke i morgen. Mange tanker! Gratulerer:) noen ganger klaffer det bedre hvis man ikke "Stresser " med å prøve men du.. jeg har ikke skjønt det uke opplegget enda... jeg tok cb test i helga og der sto det 3+ er jeg også ca 4-5 uker da eller?? Anonymous poster hash: f8fb0...ebd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fero Skrevet 14. januar 2014 #373 Del Skrevet 14. januar 2014 Da er man "plutselig" gravid Har prøvd i ca 3 mnd. og hadde så absolutt IKKE trodd at det klaffet denne gangen pga lite sex - og det vi trodde var feil tidspunkt. Men målte da 2-3 på digital CB i går, så det vil vel si at jeg er 4+ på vei, tror jeg går over til 5 uke i morgen. Mange tanker! Gratulerer:) noen ganger klaffer det bedre hvis man ikke "Stresser " med å prøve men du.. jeg har ikke skjønt det uke opplegget enda... jeg tok cb test i helga og der sto det 3+ er jeg også ca 4-5 uker da eller??Anonymous poster hash: f8fb0...ebd Tipper du da er 5+ Vanligvis regner man fra første dag i siste mens, altså er man 2 uker alt ved eggløsning, og 4 uker den dagen man forventer mens (ved 28 dagers syklus), mens CB regner uker etter at du faktisk ble befruktet. Du kan dermed legge på to uker på resultatet du får på testen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2014 #374 Del Skrevet 14. januar 2014 Da er man "plutselig" gravid Har prøvd i ca 3 mnd. og hadde så absolutt IKKE trodd at det klaffet denne gangen pga lite sex - og det vi trodde var feil tidspunkt. Men målte da 2-3 på digital CB i går, så det vil vel si at jeg er 4+ på vei, tror jeg går over til 5 uke i morgen. Mange tanker! Gratulerer:) noen ganger klaffer det bedre hvis man ikke "Stresser " med å prøve men du.. jeg har ikke skjønt det uke opplegget enda... jeg tok cb test i helga og der sto det 3+ er jeg også ca 4-5 uker da eller??Anonymous poster hash: f8fb0...ebd aha:) takk for svar.. da ble jeg plutselig litt klokere;) Tipper du da er 5+ Vanligvis regner man fra første dag i siste mens, altså er man 2 uker alt ved eggløsning, og 4 uker den dagen man forventer mens (ved 28 dagers syklus), mens CB regner uker etter at du faktisk ble befruktet. Du kan dermed legge på to uker på resultatet du får på testen. Anonymous poster hash: f8fb0...ebd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fero Skrevet 14. januar 2014 #375 Del Skrevet 14. januar 2014 Stol ikke blindt på de digitale testene da, men det er jo en pekepinn i alle fall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå