Gå til innhold

SEPTEMBER 2014 baby

Anbefalte innlegg

Vi fikk en ekstremt rolig baby sist gang, så da lagde jeg cupcakes til barselbesøk.

Denne gangen satser vi nok på vafler, (og evt pølser, vi bor litt langt unna alle andre)

Blir nok ikke noe fancy oppvartning nei;)

Men vafler er greit å slenge fort sammen :)

Tror jeg vil lage noen omganger med kanelboller :) Kjapt og godt opp fra frysa

Hørtes veldig godt ut :)

Endret av ~Prinsesse Fiona~

Fortsetter under...

Andre som har problemer med libidoen? Jeg har NULL sexlyst. Bare tanken på sengekos gjør meg nesten litt uvel. Jeg er veldig åpen ovenfor samboer, og han setter pris på åpenheten istedenfor at jeg skal ligge og late som vet jeg.

Håper det går over etter hvert. Orker knapt tanken på kjønnsdeler. Ikke mitt eget engang.

Sexlysten er det så som så med. Alt byr egentlig i mot når man er kvalm. Bare å dusje eller kle på seg byr i mot....

I tillegg driver jeg og sovner av på sofaen hver eneste kveld i 9-tiden etter begge barna har lagt seg. Så vekker mannen meg når jeg begynner å snorke sånn at jeg går og legger meg. Altså ikke så mye rom til romantikk i hverdagen.

Men vi har glimtet til på morgenkvisten i helgene noen ganger. Husker sexlivet var veldig bra fra 2. trimester sist, så jeg har forsøkt å trøste mannfolket med at det kan gå mot lysere tider. (før så rundt 6 mnd. fullstendig tørke etter fødsel...huff...håper jeg ikke må sys denne gangen. Det ødela veldig mye for meg sist.)

Vet ikke hva jeg skal si om sexlysten, egentlig. Jeg er litt sånn at jeg har lyst til å ha lyst, men så har jeg vært for kvalm, for trøtt, for vondt et eller annet sted ... Så nei, det har ikke blitt så mye i det siste, et par-tre ganger, kanskje. Men trøster meg med at jeg i hvert fall ikke trenger å ha dårlig samvittighet overfor mannen på grunn av det, for de siste par årene har mitt behov tydeligvis vært en del større enn hans - han er helt fornøyd med å ha sex hver annen eller tredje uke, han. Det synes jeg er litt lite. :sjarmor:

Hei, hørte jeg noen si kanelboller, forresten?!  :wow:

Lite sengekos her også for tida. Trøtt eller kvalm gjør at det ikke frister så mye. Og de gangene vi har hatt det merker jeg at kroppen ikke er som den pleier. Ting tar lenger tid, for å si det sånn. Håper det blir bedre etter hvert! Har heldigvis en veldig forståelsesfull mann :) 

Sexlyst ja..har faktisk hatt litt lyst..men har jo ofte vært mixed med kvalme så sa har det ikke vært aktuelt..men har vel kanskje vært en gang i uken eller noe og det er nice 😁😍 høhø..sover alltid så godt etterpå 👍

Ellers har det vært en sofadag idag, mannen har vakt og jeg føler meg ikke helt i slaget..har også spist boller i dag 😊 nammenam ❤️ Har ikke lyst til å være sunn i det hele tatt 😕 jaja..

Annonse

Jeg lagde faktisk kanelboller idag :)

Eller kanelknuter. Men tror jeg trenger litt mer trening hvis det skal serveres på barselbesøk.

Jeg har vært bare småkvalm helt til nå, og tenkte at når som jeg har kommet til uke 12 så vil den forsvinne. Men nei da, nå bestemte den seg for å sette inn for fullt. Helgen her har vært pyton. nesten helt ute av drift;) Håper det gir seg snart.

Vet ikke hva jeg skal si om sexlysten, egentlig. Jeg er litt sånn at jeg har lyst til å ha lyst, men så har jeg vært for kvalm, for trøtt, for vondt et eller annet sted ... Så nei, det har ikke blitt så mye i det siste, et par-tre ganger, kanskje. Men trøster meg med at jeg i hvert fall ikke trenger å ha dårlig samvittighet overfor mannen på grunn av det, for de siste par årene har mitt behov tydeligvis vært en del større enn hans - han er helt fornøyd med å ha sex hver annen eller tredje uke, han. Det synes jeg er litt lite. :sjarmor:

Hei, hørte jeg noen si kanelboller, forresten?!  :wow:

Syns det høres veldig behagelig ut å ha en mann som syns en gang innimellom er nok. Så slipper man så mye mas :P . Mannen her i huset er litt vel sulten etter sex, nesten litt barnslig masete :fnise:

Hei igjen jenter..

Bare en liten "update", og så vil jeg takke for gode ord, har lest meg frem til nå fra mitt siste innlegg..

Blødningene begynte onsdag og kroppen holder på enda med å ordne opp..
Å ha rier og "føde", ha ryddvondt, magesmerter, migrene og samtidig prøve ta vare på en liten gutt alene disse dagene har virkelig ikke vært greit.. Søvn har så og si vært et fremmedord da jeg ikke har klart slappe av skikkelig med alle disse vondtene.. Guttungen har måttet ta til takke med enkel middag og altfor mye tv-titting og innetid, men satser på at jeg kommer sterkere tilbake når energien er her igjen :)
Skulle egentlig på første ordentlige svangerskapskontroll på tirsdag, men det blir en slags etterkontroll i stedet for å se om jeg må til utskrapning i tillegg.. Krysser fingrene for at jeg slipper det..

Igjen, takk for gode ord, og masse lykke til til dere alle..
Nå venter vel 2 trimester snart for de fleste av dere, og noen har jo allerede hoppa over dit :) 
Slapp av, nyt magen som kommer (og blås i kiloene), kjøp søte små bodyer og innred barnerommet slik dere drømmer om.. Et halvt år går så fort, nyyyt denne vidunderlige tiden frem til de små blir født :)  <3

Så trist em86... Vet hvordan du har det da heg selv fikk beskjed om to døde i magen min på torsdag.... Tok medisinsk abort på sykehuset på fredag og presset ut det som var.., grusomt vondt var det for neg og verre enn en min første fødsel...

Kanskje ses vi på bli gravid forumet etterhvert:-) mange gode tanker til deg!

Annonse

I dag er jeg 13 uker;) har hat en rar dag. Sitter bare å gråter og vet egentlig ikke hvorfor. Eller jeg tenker mye på at jeg ikke klarer å legge vekk de 4 røykene om dagen tenker på om hjerte fortsatt slår når jeg skal til jordmora til neste tirsdag. Alt er bare kaos i hode i dag kjenner jeg;/ huff godt samboern er på jobb...

Hurra lulle369, gratulerer med ul. Jeg var og på ul idag. Måtte dra alene og var litt livredd, men alt var vel!!!!

Hurra. Uvirkelig at det denne gangen går så bra. Fikk ny termin da, 1 sept, dvs en uke før ca IVF terminen, så ungen er en supervokser. Smelte !!! Så lykkelig idag.

Takk, kaksy.

Tipptopp: Denne kvalmen har kommet og gått denne uka for min del. I forgårs var jeg dritkvalm, i går var jeg fin - men i dag er jeg litt kvalm igjen. Håper den forsvinner snart. Spesielt nå som jeg vet at alt er bra (så langt).

Ta vare på deg selv EM86! Når du flytter nærmere familien håper jeg du får slappet ordentlig av en stund, kan nok ikke helt forestille meg det du går gjennom nå, alene! Klemmer til deg!

April2011mamma: Høres fryktelig vondt ut :( Klemmer til deg også!

Prinsesse Fiona: Kanelboller høres ikke dumt ut :) Håper kvalmen er en forbigående sak og at energien snart er på topp! 

Så gøy med ulatralyd for dere som har vært der! 

Vi fortalte nyheten til svigerfamilien i går og så utrolig koselig å gjøre så mange så glade :) De hadde visst ventet veldig på dette de også :) 

I dag er jeg 13 uker;) har hat en rar dag. Sitter bare å gråter og vet egentlig ikke hvorfor. Eller jeg tenker mye på at jeg ikke klarer å legge vekk de 4 røykene om dagen tenker på om hjerte fortsatt slår når jeg skal til jordmora til neste tirsdag. Alt er bare kaos i hode i dag kjenner jeg;/ huff godt samboern er på jobb... 

Huff da! Det er nok de mange hormonene som raser gjennom kroppen pluss at det er februar - ikke verdens gøyeste måned spør du meg..jeg har aldri røykt eller snust så jeg vet ikke hvordan det er men kunne det hjulpet med noen nikotintyggis eller lignende? jeg vet ikke om jeg tenker riktig, men tenker at det er litt bedre enn røyken? ellers håper jeg du får en bedre dag utover dagen eller i morgen! Det går opp og ned med meg også..jeg kjenenr også på vintertristheten..blææææ..gleder meg til vår og sommer! og her i nord er det jo midnattsol!! er så fantastisk!!

Hei igjen jenter..

Bare en liten "update", og så vil jeg takke for gode ord, har lest meg frem til nå fra mitt siste innlegg..

Blødningene begynte onsdag og kroppen holder på enda med å ordne opp..

Å ha rier og "føde", ha ryddvondt, magesmerter, migrene og samtidig prøve ta vare på en liten gutt alene disse dagene har virkelig ikke vært greit.. Søvn har så og si vært et fremmedord da jeg ikke har klart slappe av skikkelig med alle disse vondtene.. Guttungen har måttet ta til takke med enkel middag og altfor mye tv-titting og innetid, men satser på at jeg kommer sterkere tilbake når energien er her igjen :)

Skulle egentlig på første ordentlige svangerskapskontroll på tirsdag, men det blir en slags etterkontroll i stedet for å se om jeg må til utskrapning i tillegg.. Krysser fingrene for at jeg slipper det..

Igjen, takk for gode ord, og masse lykke til til dere alle..

Nå venter vel 2 trimester snart for de fleste av dere, og noen har jo allerede hoppa over dit :) 

Slapp av, nyt magen som kommer (og blås i kiloene), kjøp søte små bodyer og innred barnerommet slik dere drømmer om.. Et halvt år går så fort, nyyyt denne vidunderlige tiden frem til de små blir født :)  <3

Huff!! Det høres helt forferdelig ut!! kan ikke forestille meg det du går igjennom og i tillegg alene! håper du har noen andre du kan støtte deg på? Du er jo selvsagt alltid velkommen til å lufte tankene her!

Ooh jeg vil også ha ultralyd! Er omtrent like langt på vei som Lulle369 så da håper jeg jeg har en sånn liten krabat i magen :) Har ultralyd neste tirsdag, så ikke alt for lenge til. Kommer til å dra alene og jeg er veldig redd for at noe skal være galt. Men sjansen er stor for at alt er i orden. Trøste meg med det.

Her har kvalmen avtatt litt. Håper det fortsetter i den retningen. I dag er jeg bedre enn i går. Jeg mistenker at lifeline sitt gravid kosttilskudd gjorde meg SUPER kvalm. Merket nesten rett etter jeg tok dem fikk jeg ubehag i magen, jeg prøvde å ta med middag og frokost, det endte bare opp i mye oppkast og mageubehag. Nå holder jeg meg til folat og vanlige omega 3 kapsler.

På vei hjem fra studiet stoppet jeg på en bensinstasjon pga småkvalme og troen om at en grillpølse skulle redde meg! Haha, første gang jeg har stoppet alene for å kjøpe pølse. Fysj!

Kanelboller ja takk, jeg må øve meg på å lage det, er ikke noe flink. Slik at jeg kan fryse ned til etter fødsel.

I dag blir det pannekaker til middag! Gleder meg ekstremt mye, er så godt med nugatti :fnise:

Fler som kan "få igjen" for bra dager?

Dagen i går var super god, null kvalme og mye energi. Idag er det den totale motsetning.

Off[/quot

Hadde en grusom dag igår, eneste jeg beholdt i magen var middagen. Men idag har jeg ikke brekt meg eller kastet opp en eneste gang! Men herlig at jeg får litt avbrekk fra superkvalmen innimellom..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...