Gå til innhold

IKM uke 3


Krumelur

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Så synd Mamsen :( :(

Jeg vet at det ikke gikk denne måneden for meg heller. Startet med å feilberegne når EL var, og da var det jo gjort egentlig. Har ikke hatt et eneste symptom, så sitter å venter på at TR kommer (søndag eller mandag kanskje?). Kjedelig altså! Krysser fingrene for at det klaffer i neste måned for oss begge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja :) Krysser alt jeg har hehe. Takket være pms sine fine bivirkninger så er jeg i DET dritthumøret idag, akkurat nå så føler jeg at livet er kjipt :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mensen her og. Ses neste pp, noen av oss!

Altså jeg liker ikke at mensen kom, men at vi treffes neste pp ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg testet i dag og fikk svak strek innen tiden igjen, men jeg syns den er så svak... så jeg har kjøpt en digital clearblue og venter med den til søndag! Dagen etter IKM, så da burde det være helt sikkert.  :)

 

Har hatt mensmurringer siste 3 dagene eller noe, i dag har jeg vært kjempetrøtt i tillegg! Noen dager igjen, så er det et klart svar å få

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønte det, Mamsen;-) skal prøve å stresse litt mindre med det, men greier vel ikke å holde meg unna herfra likevel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehehe dette er jo "krydderet" i hverdagen :) Skal også prøve å holde meg litt unna her, stresse ned, ha god sex, spise sunt og begynne å drikke roibos te. Er jo så mange som anbefaler den. Skal ihvertfall ikke kjøpe nye EL tester! De stresset meg mest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal også drite i de testene. Eller, har noen få igjen, så blir vel at jeg bruker de;-) Får alltid mensen den 28. dagen, men ser ut til at el er på dag 15. Så trenger jo ikke teste. Får også sterke el- smerter. Vi får bare stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte opp siste billigtesten min idag kl.05.00 :)

Jeg fikk opp en litt sterkere strek (fortsatt skyggestrek) innen tidsfristen på 3 minutter :) :) :) Det kan jo ikke bety annet enn at HCG- produksjonen har økt siden igår :D

Det er fortsatt to dager til IKM, og jeg merker at forventningene stiger litt :)

Neste test for denne testetøsa blir på førstkommende mandag!

Og da skal det investeres i en CB Digital med ukesindikator! ;)

 

Når synes dere at det er på sin rette plass å bestille legetime etter en positiv test?

 

Fastlegen min har ferie til den 10. i neste måned...vet dere om jeg kan oppsøke en annen lege med offentlig avtale istedet....?

Til den 10.02.2014 vil jeg allerede være 5 uker på vei...synes liksom at det er greit å få en ordentlig bekreftelse før den tid og greier!

Dessuten har jeg lest at man må søke om fødeplass i 8.svangerskapsuke...da er det jo greit å ha blitt fulgt opp litt i forkant først. Hva tenker dere, damer?

 

Kjøttmeis, Metzy, Peachpie: har dere tenkt noe på hvilken sykehus dere skal søke på?

For min del må det enten bli Ullevål eller Riksen her i Oslo.

Ullevål er endog den eneste med fødehotell hvor pappa'n kan være med og overnatte...hmmm...mye å ta fatt i!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Første legetime er vanligvis ikke før i uke 12. Legene sier at at hjemmetest er like sikkert som de de har på kontoret. Er man veldig bekymret kan man måle hcgøkning, men det er ikke vanlig dersom du ikke har hatt blødninger eller testet positivt sent. Som førstegangsmamma kan man jo også bestille en time tidlig for å få litt info om hele "veien" i svangerskapet. Når det gjelder fødeplass kan dette enkelt søkes på selv ved å printe ut skjema på nett. Er bare å Google det, så får man det opp. Trenger ikke legge ved noe som helst. Gjorde dette selv i uke 5, og fikk plass 2 uker senere med bekreftelse i posten:-) Lykke til og gratulerer!!

 

Anonymous poster hash: 45973...6b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra Vasteros! Jeg tok også ny test i dag, den ser helt lik ut som i går. Har flere sånne billigtester liggende, så tar nok en i morgen og, hehe. Tar en CB over helga, kanskje.

 

Sykehusvalg er strengt tatt ikke noe valg for meg, det må bli Ahus. (Bor utenfor Oslo.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du må søke ahus uansett da:-) For er det fult kan du bli sent et annet sted:)

 

Anonymous poster hash: 45973...6b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg bor i Sandefjord, må det bli Sykehuset i Vestfold tenker jeg.

Gratulerer alle som har fått positiv test hittil og lykke til og :hug: til de av dere som satser på neste pp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til alle med positiv test :-) så gøy! Den dagen med da tr kom var skikkelig nedtur, men nå ser jeg frem mot ny pp med mye kos :-)

 

Vasteros, ang sykehus har jeg kun erfaring fra ullevål, men var veldig fornøyd. Har sett at barsel der får mye pepper, men jeg syntes de var flinke og omsorgsfulle. Hadde ks og måtte bli litt lenger pga datteren min ikke la på seg nok. Vi ble tatt godt vare på, og jeg kommer til å søke ullevål igjen så fort det klaffer :-) lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehehe dette er jo "krydderet" i hverdagen :) Skal også prøve å holde meg litt unna her, stresse ned, ha god sex, spise sunt og begynne å drikke roibos te. Er jo så mange som anbefaler den. Skal ihvertfall ikke kjøpe nye EL tester! De stresset meg mest.

Hehe enig :) 

 

Jeg startet med Rooibos te denne måneden og den er veldig god!! Drikker den ikke for at jeg "må" men fordi jeg faktisk synes den er kjempegod :) Kjøpte min på Søstrene Grene av alle plasser, den heter "Safari Spice". Skal ikke si at alt håp er ute for meg enda, har ikke fått TR enda (men regnet feil pga rar TR sist) men med ingen symptomer er det vel lite sannsynlig at vi har lyktes denne måneden. Det blir oppdatering når jeg sprekker med anti-testinga mi ;) Hehe! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, jeg har også bøtta ned rooiboste, selv om jeg ikke engang tror på sånne kjerringråd. :ler: Hadde det hatt en effekt hadde noen allerede dokumentert det, tenker nå jeg. (Yrkesskade antakelig, jeg er labrotte.) Men så har jeg hatt en del rooiboste både hjemme og på jobb fordi jeg alltid har likt det, så da har jeg drukket litt ekstra «for sikkerhets skyld» likevel. Herlighet så sprø man blir når man prøver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ooohh jeg vil så gjerne teste med Clearblue, holder snart ikke ut lengre, vil bare sove og våkne i morgen og da MÅ jeg teste, 2 svake streker tidligere og da bekymrer jeg om det kanskje er kjemisk, eller om det var falsk positive(skyggestrek som jeg trodde var strek?), bekymrer meg hele tiden om at mensen skal komme, er jo ikke bra det, greier ikke helt å slappe av eller fokusere på det jeg skal(studier)etter vi begynte å prøve ikke så lenge siden.

Så jeg kan ikke tenke meg hvor frustrerende det er å prøve opp til et år som også er normalt.. når jeg ikke engang greier å være tålmodig i vår første pp. :rodme:

 

Tror dere jeg vil få et resultat til å stole på hvis jeg tester med ClearBlue i kveld? Hvis jeg kanskje stopper å drikke og tisse på noen timer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ooohh jeg vil så gjerne teste med Clearblue, holder snart ikke ut lengre, vil bare sove og våkne i morgen og da MÅ jeg teste, 2 svake streker tidligere og da bekymrer jeg om det kanskje er kjemisk, eller om det var falsk positive(skyggestrek som jeg trodde var strek?), bekymrer meg hele tiden om at mensen skal komme, er jo ikke bra det, greier ikke helt å slappe av eller fokusere på det jeg skal(studier)etter vi begynte å prøve ikke så lenge siden.

Så jeg kan ikke tenke meg hvor frustrerende det er å prøve opp til et år som også er normalt.. når jeg ikke engang greier å være tålmodig i vår første pp. :rodme:

 

Tror dere jeg vil få et resultat til å stole på hvis jeg tester med ClearBlue i kveld? Hvis jeg kanskje stopper å drikke og tisse på noen timer

Spurte faktisk på apoteket om dette for ikke så lenge siden, og da sa de at det var bare å teste når som helst på dagen etter IKM pga da skal det være nok hcg i urinen uansett. Så du skal i teorien få et resultat til å stole på i kveld hvis du tester. Men det er ikke lenge til å vente til i morgentidlig, kanskje greit å vente noen få timer til så får du iallefall et resultat du vet er riktig uten at du må spekulere i ditt og datt? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde veldig svak åå strimmel, tok cb på kvelden og fikk gravid 1-2:)

 

Anonymous poster hash: 45973...6b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peachpie, jeg har akkurat kjøpt CB selv, tenkte å spare den til søndag i hvert fall, men har også veeeeldig lyst til å svi den av NÅ!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte opp siste billigtesten min idag kl.05.00 :)

Jeg fikk opp en litt sterkere strek (fortsatt skyggestrek) innen tidsfristen på 3 minutter :) :) :) Det kan jo ikke bety annet enn at HCG- produksjonen har økt siden igår :D

Det er fortsatt to dager til IKM, og jeg merker at forventningene stiger litt :)

Neste test for denne testetøsa blir på førstkommende mandag!

Og da skal det investeres i en CB Digital med ukesindikator! ;)

 

Når synes dere at det er på sin rette plass å bestille legetime etter en positiv test?

 

Fastlegen min har ferie til den 10. i neste måned...vet dere om jeg kan oppsøke en annen lege med offentlig avtale istedet....?

Til den 10.02.2014 vil jeg allerede være 5 uker på vei...synes liksom at det er greit å få en ordentlig bekreftelse før den tid og greier!

Dessuten har jeg lest at man må søke om fødeplass i 8.svangerskapsuke...da er det jo greit å ha blitt fulgt opp litt i forkant først. Hva tenker dere, damer?

 

Kjøttmeis, Metzy, Peachpie: har dere tenkt noe på hvilken sykehus dere skal søke på?

For min del må det enten bli Ullevål eller Riksen her i Oslo.

Ullevål er endog den eneste med fødehotell hvor pappa'n kan være med og overnatte...hmmm...mye å ta fatt i!

 

Så spennede Vasteros. Vet ikke om jeg orker å vente i enda flere dager...Burde vel vente til i morgen? IKM var den 15.01. Bor i utlandet og billigtester på apoteket koster bare 15kr. Dessuten kommer mannen med de skjønneste kjærlighetsærklerlinger som finnes. :hjertesmil: Er jo bare so in love etter 13 år sammen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du tilgang på billigtester er det vel bare å kjøre på, jeg hadde ikke klart å holde meg, vet jeg!

 

Jeg lot testen ligge til jeg kom hjem fra jobb i dag også, og når jeg sammenligner med bildene fra i går ser jeg at den har blitt sterkere likevel, faktisk.  :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten er det vel på høy tid å oppdatere listen litt nå. ;)

 

Mandag 13/1

Kosti

Girasol

 

Tirsdag 14/1

Mrs Meg

Metzie

 

Onsdag 15/1

EM86

 

Torsdag 16/1

Lohne

2 gull og et gull til?

Mamsen vil ha nr2!

 

Fredag 17/1

Sokkedyret

Krumelur

Kjøttmeis

 

Lørdag 18/1

Mia & Gullgutten

Mrs Impatient

Peachpie

 

Søndag 19/1

 

 

Gravide

Girasol

Kjøttmeis

 

TR har kommet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...