Gå til innhold

AUGUST 2014 baby

Anbefalte innlegg

Hei hei alle sammen :-) jeg får melde meg inn her jeg da. Vi venter litt overraskende barn nr 3 rund 22.august. Var ikke helt planen, men det blir veldig koselig :-)

Trodde egentlig jeg var 6-7 uker på vei, men ul på mandag viste jeg var 9+4 med en liten krabat som sprella rundt der inne <3

Virker som det er en god tone her i august klubben så det skal bli gøy å følge alle sammen :-)

Velkommen skal du være! 😀 ligger likt vi da, jeg er 9+0 i dag. Som jeg tror selv i alle fall. Har ikke vært på ul så aner ikke om jeg vil bli satt tilbake eller ikke. 😉

Fortsetter under...

Eplemost dilla her også + mandariner. Får jo ikke tak i det lengre, men de har fått mandarinjuice med fruktkjøtt på butikken. Veldig godt :) Har også dilla på ristet brød med italiensk salat...digg :)

Hadde akkurat de samme dillene i forrige svangerskap. Masse masse frukt.

Annonse

Hihi, virker til at epledilla er poppis, ja! Eeeeelsker røde epler nå, til vanlig er de ikke favoritten... Og så MÅ jeg ha ost hver dag, hvis det blir fritt renner tårene  :fnise: Så nå har vi to kg i kjøleskapet.

Jeg er litt desperat etter mat etter å ha mistet endel vekt, og er fryktelig overbeskyttende overfor maten min. Mannen pleier til vanlig å "stjele" til seg litt av min mat, men nå har jeg vært rett ved å ta livet av han et par ganger når han har tatt ost fra min skive, så tror ikke han tør prøve seg igjen  :nei:

Tihi, I hear you Ugla, gaaaanske digg med mannekos for tida ;) Ikke alltid formen er der, men lysten... Pjuh! Det var sånn sist også, hele svangerskapet... På slutten var det jo ikke spesielt godt, men lysten var på topp :)

Jeg er også utflyttet nordlending, og har plass på Ahus. Flere som skal dit? Syns de har sååå fine fødestuer, og masse flinke folk. 

Svigerinna mi skal ha baby i disse dager, gleder meg sånn til å holde et pittelite nurk, glemmer helt hvor små de er i begynnelsen  :hjerter_rundt:

Skal på Ahus, håper det i hvertfall, har ikke fått svar enda. Legen sendte inn papirer den 7, så lurer på hvor lenge jeg må vente på svar. Hva er vanlig?

Hvis du bor i Oslo og har et sterkt ønske om et sted ville jeg søkt på egenhånd. Veldig lett å gjøre!

Forresten jenter, har et spm!!

Jeg sjekket med hjemmetest for uvi, og fikk negativ. Har ingen smerter, svie etc. Men jeg har følelsen at jeg må tisse hele tiden, og det er ikke alltid det kommer særlig mye.. Noen fler som kan ha det slik i perioder? Er jo bare 10+5 så kan jo ikke akkurat være noe som presser så mye enda akkurat?

Fillibobba:

Jeg tisser ofte, ikke bestandig det kommer like mye. Våkner også tidlig av at jeg må på do, noe som aldri har vært tilfelle tidligere. Fikk høre av lege at man ofte kan oppleve dette mot slutten av første trimester, da livmora begynner å bli stor og fremdeles ikke har flyttet seg opp fra bekkenet.

:)

Hvis du bor i Oslo og har et sterkt ønske om et sted ville jeg søkt på egenhånd. Veldig lett å gjøre!

Forresten jenter, har et spm!!

Jeg sjekket med hjemmetest for uvi, og fikk negativ. Har ingen smerter, svie etc. Men jeg har følelsen at jeg må tisse hele tiden, og det er ikke alltid det kommer særlig mye.. Noen fler som kan ha det slik i perioder? Er jo bare 10+5 så kan jo ikke akkurat være noe som presser så mye enda akkurat?

Jeg tisser hele tiden, har gjort det siden jeg testet positivt. Tenker det er hormonellt. Utrolig slitsomt om natten da! Var akkurat likt forrige svangerskap.

Annonse

Godt å høre! Jeg trodde det var slik at man måtte tisse ofte, men jeg kan oppleve at jeg har tisset så etter litt føler jeg at jeg må tisse på nytt uten at det egentlig kommer så mye. Kanskje det er som du sier at livmoren er stor uten å ha trukket seg oppover enda. Virker jo litt logisk siden det først kom i slutten av uke 9 :))

Hvor langt er du på vei esperanza? Jeg skal til jordmor om en uke, så da skal jeg høre hva hun tror:) Så lenge jeg får negativ venter jeg med lege før den tid! Jeg tisser også mye om natten. Jeg tisset på natten før jeg ble gravid også, men nå er det oppi 3 ggr om natten.. Heldigvis er jeg vant med dette så sovner jo med en gang :P Men kunne ønske det ikke skulle være så ofte da, hehe..

Hihi, virker til at epledilla er poppis, ja! Eeeeelsker røde epler nå, til vanlig er de ikke favoritten... Og så MÅ jeg ha ost hver dag, hvis det blir fritt renner tårene  :fnise: Så nå har vi to kg i kjøleskapet.

Jeg er litt desperat etter mat etter å ha mistet endel vekt, og er fryktelig overbeskyttende overfor maten min. Mannen pleier til vanlig å "stjele" til seg litt av min mat, men nå har jeg vært rett ved å ta livet av han et par ganger når han har tatt ost fra min skive, så tror ikke han tør prøve seg igjen  :nei:

Tihi, I hear you Ugla, gaaaanske digg med mannekos for tida ;) Ikke alltid formen er der, men lysten... Pjuh! Det var sånn sist også, hele svangerskapet... På slutten var det jo ikke spesielt godt, men lysten var på topp :)

Jeg er også utflyttet nordlending, og har plass på Ahus. Flere som skal dit? Syns de har sååå fine fødestuer, og masse flinke folk. 

Svigerinna mi skal ha baby i disse dager, gleder meg sånn til å holde et pittelite nurk, glemmer helt hvor små de er i begynnelsen  :hjerter_rundt:

Skal på Ahus, håper det i hvertfall, har ikke fått svar enda. Legen sendte inn papirer den 7, så lurer på hvor lenge jeg må vente på svar. Hva er vanlig?

Tror jeg fikk brev to-tre dager etter at legen søkte Ahus. Dette var allerede før jul ;) Har ikke OUL før 20.mars, gleder meg veeeeldig allerede.

Er ikke helt sikker på hvordan dette fungerer, fikk høre sist at jeg "sogner" til Ahus, men det er jo fritt sykehusvalg, og tror ikke maner garantert plass likevel. Og de aner vel ikke hvordan ståa faktisk er på sykehuset før dagen man skal dit :) Er vel noe sånt som 7% som føder på termin. Kan være fullt slik at man må et annet sted uansett om man har fødeplass eller ikke, men det skjer vel heller sjelden. Og mange av oss har vel termin etter fellesferien, ikke dumt  :nigo:

Noen som har følelse/tippet på kjønn?

Jeg har skikkelig jentefølelse, men trodde det sist også, og det var en gutt  :hjerte:

Har ingen spesielle ønsker, like fantastisk om det blir gutt eller jente. Men magefølelsen sier jente :)

God natt damer! ☺️ et lite som i nattetimene. Når jeg skifta i sta så jeg at jeg plutselig har fått blåmerker nederst på ryggen!! Noen som vet hva dette kommer av? Jeg sliter med låsninger i bekkenet og ryggen generelt, men kommer de med blåmerker? Kjenner ikke noe mer til ryggsmerter enn at ryggen er sliten når jeg legger meg. Hmm. Merkelige greier! ;-)

God natt damer! ☺️ et lite som i nattetimene. Når jeg skifta i sta så jeg at jeg plutselig har fått blåmerker nederst på ryggen!! Noen som vet hva dette kommer av? Jeg sliter med låsninger i bekkenet og ryggen generelt, men kommer de med blåmerker? Kjenner ikke noe mer til ryggsmerter enn at ryggen er sliten når jeg legger meg. Hmm. Merkelige greier! ;-)

Får blåmerker bare noen ser hardt på meg, vært sånn i alle graviditeter for meg. Ingenting " galt", det er bare enkelte som blir sånn. Men nevn det for legen neste gang.

Jeg ser ikke ut nå, blåmerker på de merkeligste steder, skylle tro jeg hadd fått juling, stakkars mannen min er nesten redd han skal bli beskyldt for konemishandling. Synes godt siden jeg har lys hud, tar hverken sol eller smører meg brun på vinterstid.

Jeg er 12 uker i morgen :)

Har foresten veldig vanskelig for å sovne igjen om jeg våker på natta.. våkna 4 og gikk på do, ble liggende i senga to timer uten å sove tror jeg, da ga jeg opp. :/

Det blir en ond sirkel, for jeg kommer sikkert til å bli trøtt og sovne senere i dag.. som igjen gjør at jeg ikke klarer å legge meg tidlig. Off, har sovet helt tullete siden jeg var dårlig og sov hele tiden nesten.

Hihi, virker til at epledilla er poppis, ja! Eeeeelsker røde epler nå, til vanlig er de ikke favoritten... Og så MÅ jeg ha ost hver dag, hvis det blir fritt renner tårene :fnise: Så nå har vi to kg i kjøleskapet.

Jeg er litt desperat etter mat etter å ha mistet endel vekt, og er fryktelig overbeskyttende overfor maten min. Mannen pleier til vanlig å "stjele" til seg litt av min mat, men nå har jeg vært rett ved å ta livet av han et par ganger når han har tatt ost fra min skive, så tror ikke han tør prøve seg igjen :nei:

Svigerinna mi skal ha baby i disse dager, gleder meg sånn til å holde et pittelite nurk, glemmer helt hvor små de er i begynnelsen :hjerter_rundt:

Tror jeg fikk brev to-tre dager etter at legen søkte Ahus. Dette var allerede før jul ;) Har ikke OUL før 20.mars, gleder meg veeeeldig allerede.

Er ikke helt sikker på hvordan dette fungerer, fikk høre sist at jeg "sogner" til Ahus, men det er jo fritt sykehusvalg, og tror ikke maner garantert plass likevel. Og de aner vel ikke hvordan ståa faktisk er på sykehuset før dagen man skal dit :) Er vel noe sånt som 7% som føder på termin. Kan være fullt slik at man må et annet sted uansett om man har fødeplass eller ikke, men det skjer vel heller sjelden. Og mange av oss har vel termin etter fellesferien, ikke dumt :nigo:

Jeg har skikkelig jentefølelse, men trodde det sist også, og det var en gutt :hjerte:

Har ingen spesielle ønsker, like fantastisk om det blir gutt eller jente. Men magefølelsen sier jente :)

Jeg hadde guttefølelse sist og fikk ei jente. Denne gangen har jeg jentefølelse, å det samme har 99 % av familien å. Bestemor sa at jeg ble å få en jente til... så vi får se om det er riktig. :)

Hihi, virker til at epledilla er poppis, ja! Eeeeelsker røde epler nå, til vanlig er de ikke favoritten... Og så MÅ jeg ha ost hver dag, hvis det blir fritt renner tårene :fnise: Så nå har vi to kg i kjøleskapet.

Jeg er litt desperat etter mat etter å ha mistet endel vekt, og er fryktelig overbeskyttende overfor maten min. Mannen pleier til vanlig å "stjele" til seg litt av min mat, men nå har jeg vært rett ved å ta livet av han et par ganger når han har tatt ost fra min skive, så tror ikke han tør prøve seg igjen :nei:

Svigerinna mi skal ha baby i disse dager, gleder meg sånn til å holde et pittelite nurk, glemmer helt hvor små de er i begynnelsen :hjerter_rundt:

Er ikke helt sikker på hvordan dette fungerer, fikk høre sist at jeg "sogner" til Ahus, men det er jo fritt sykehusvalg, og tror ikke maner garantert plass likevel. Og de aner vel ikke hvordan ståa faktisk er på sykehuset før dagen man skal dit :) Er vel noe sånt som 7% som føder på termin. Kan være fullt slik at man må et annet sted uansett om man har fødeplass eller ikke, men det skjer vel heller sjelden. Og mange av oss har vel termin etter fellesferien, ikke dumt :nigo:

Jeg har skikkelig jentefølelse, men trodde det sist også, og det var en gutt :hjerte:

Jeg hadde guttefølelse sist og fikk ei jente. Denne gangen har jeg jentefølelse, å det samme har 99 % av familien å. Bestemor sa at jeg ble å få en jente til... så vi får se om det er riktig. :)

Har veldig guttefølelse, hadde det siste også! Og da stemte det jo, må innrømme at det er litt fordi det er veldig mye gutter på mannens side...:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...