Gå til innhold

AUGUST 2014 baby

Anbefalte innlegg

Har dere merket forskjell på svangerskap med gutt i forhold til jente? Første barnet mitt er en gutt og jeg hadde nesten ingen plager gjennom hele svangerskapet. Var aldri kvalm, men hadde litt halsbrann mot slutten. Merket det også litt i bekkenest de siste ukene og hadde restless legs, ellers hadde jeg ingen plager.

Har hørt at man ofte kan være mere kvalm hvis man venter jente?

Gutt sist, enn så lenge er det ganske likt, men mye mer sliten med en 15mnd gammel sjef...

Er nesten sikker på at det er en gutt til i magen, slekta til mannen er meget mannsdominert... ;)

Har en på 16mnd...liten sjef i huset her også :)

Fortsetter under...

Idag føler jeg meg ræva!usj! Småsvimmel, kvalm, trøtt og utmattet. Jeg har glemt hva energi er og lurer på om jeg klarer en unge nr.3. Sånn som jeg føler meg nå får jeg nesten litt angst av tanken på en til, selv om jeg vet ay drt blir greit når energien kommer tilbake. Har vært i elendig form i alle mine 3 svangetskap uavhengig av kjønn. Sist vet jeg ikke hva kjønnet var, men følte at det kunne være gutt. Jeg føler meg mer kvalm nå enn noen gang før. Men det er gjerne fordi jeg stresser mer. Bør slappe av, men det passer dårlig rett før jul og med to aktive barn fra før. Bare det ikke er tvillinger....da legger jeg inn årene :P tror jeg nærmer meg 6 uker på vei nå!! :-)

Da har man fått telefon fra legen :) Hcg´en hadde ei fin stigning fra mandag til tirsdag og hvis jeg ikke har blødd mer og i tillegg fått kvalme så ser dette veldig bra ut :) Han var veldig positiv og sa det var fine blodprøver :D
Men han vil ha en ny prøve av meg på mandagen, som jeg skal få svar på når jeg skal til han på onsdag på første svangerskapskontroll :)

Kjente det var noen tonn som forsvant fra skuldrene mine nå! Utrolig godt! :D Men får ikke lov å løfte mye og må unngå å stresse for masse!

Tusen takk for alle støttende ord fra dere :)

Annonse

Ja, har bare rukket å tatt en test men svaret kom på to sekunder og var super sterke streker!! Men tenker å ta en ny test på søndag og en digital til uken!!

Men er det sånn at det er greit å dra til lege å bekrefte graviditet sånn for videre løp??:)

Hehe bra med betryggende ord L-8. For her er det fortsatt kun mensmurringer, verst i korsryggen.. Også dette håret da, aldri vært plaget av å røyte noe spesielt.. Men nå! Ja nå står jeg med den klasen i hånden etter dusj eller etter å ha gredd håret.. Håper kvalmen kan holde seg langt borte, for her er planen å trene lengst mulig. Avhengig av trening, og morgenøkten allerede unnagjort *deilig*!

Mon23, tenker på deg i dag! Håper spira har deg bra!

Symtomer har ikke noe med om det går bra eller ikke nei. Jeg er på 4.svangerskap på under 4år og kun 1 av de 3 andre som gikk bra og det hadde jeg færrest symptomer i starten på:) 

Jeg trente som vanlig 2-3 ganger i uken (litt roligere da pulsen gikk i taket for ingenting) første 4-månedene. Men så begynte det h... bekkenet å krangle, men trente forsåvidt like mye. Ble bare noe annet step og harde core timer:) (Turer i skogen/skogsvei, svømming 1-2 ganger i uken, vannaerobic og lett spinning). Husker jeg ble litt snurt da de har som regel at en ikke får være med på svømmetimene når det er 2 uker til termin:)  

Jeg gjorde det Alba fordi det er min første.. Var en del jeg lurte på med tanke på reise og trening.. Egentlig sier de at uke 12 holder, men jeg liker hvertfall å være inne i systemet :-) Også fikset hun fødeplass for meg, så slapp jeg P stresse med det selv :-) (selvom det er veldig lett å gjøre selv). Oslodamer må jo søke tidlig i august :D

Da har man fått telefon fra legen :) Hcg´en hadde ei fin stigning fra mandag til tirsdag og hvis jeg ikke har blødd mer og i tillegg fått kvalme så ser dette veldig bra ut :) Han var veldig positiv og sa det var fine blodprøver :D

Men han vil ha en ny prøve av meg på mandagen, som jeg skal få svar på når jeg skal til han på onsdag på første svangerskapskontroll :)

Kjente det var noen tonn som forsvant fra skuldrene mine nå! Utrolig godt! :D Men får ikke lov å løfte mye og må unngå å stresse for masse!

Tusen takk for alle støttende ord fra dere :)

Ikke løfte så mye? Hvordan da?

Annonse

Skulle ikke løfte så mye og tungt, siden jeg plages med bekkenet (går ofte i lås og får smerter) og å er fort at jeg løfter feil. Holder på med flytting så har løftet en del, og legen mente jeg skulle være forsiktig med det, for å være på den sikre siden. Kan løfte ting på 4-5 kilo, men ikke store flytteesker og slikt :)

Da har jeg bestillt time for førstegangskontroll med UL, mannen og jeg har bestemt oss for å benytte oss av privatgynekolog, de får vi UL på hver kontroll. Har en litt rar følels denne gang, vil være sikker. Koster litt, men synes det ikke er ille å betale 950 kr for førstegangskontroll med UL, 700kr for de andre kontrollene, også med UL, 3D koster 1250, det tilbyr hun mellom uke 24-30 :-)

Skulle ikke løfte så mye og tungt, siden jeg plages med bekkenet (går ofte i lås og får smerter) og å er fort at jeg løfter feil. Holder på med flytting så har løftet en del, og legen mente jeg skulle være forsiktig med det, for å være på den sikre siden. Kan løfte ting på 4-5 kilo, men ikke store flytteesker og slikt :)

Aha, pga kranglete bekken ja. Lurte litt nå nemlig, jeg løfter jo tungt daglig ved trening, så lurte på om det var en generell advarsel ;) Sist jeg var gravid sa jordmor nemlig at det ikke gikk an "å løfte på seg" en abort...

Jeg har hørt det skal et "hestespark" til for at det skal være fare for abort. Likevel sa legen min at jeg burde gi meg med håndball allerede nå:( Får vende meg til å kun dra på senter! Er litt for feig for å dra på timer, hehe denne balljenten sto ikke først i køen på koordinasjon tror jeg:P

Hmmm...driver å vurderer UL til uken, vil så gjerne vite om det er et lite hjerte som banker der inne, det er vel for tidlig med Angelsound:(

Det har virkelig ikke gått opp for meg at vi blir fire i august...

Hvor planlegger dere i sommer forresten, kan jo fort bli litt kjedelig?

Jeg har hørt det skal et "hestespark" til for at det skal være fare for abort. Likevel sa legen min at jeg burde gi meg med håndball allerede nå:( Får vende meg til å kun dra på senter! Er litt for feig for å dra på timer, hehe denne balljenten sto ikke først i køen på koordinasjon tror jeg:P

Styrke og kondisjon er fin trening, jeg elsker egotripp trening, veldig greit når man er gravid også, så kan man ta pauser der man selv kjenner at man trenger det, la kroppen styre det litt, for den skriker ut hvis man tar i for hardt eller for lenge ;)

Hmmm...driver å vurderer UL til uken, vil så gjerne vite om det er et lite hjerte som banker der inne, det er vel for tidlig med Angelsound:(

Det har virkelig ikke gått opp for meg at vi blir fire i august...

Hvor planlegger dere i sommer forresten, kan jo fort bli litt kjedelig?

Blir ingen utenlandstur i hvertfall i sommer. Vi snakker om enten å ta en tur til varmen i påsken hvis formen min blir bra, er nødt til å ta en restplasstur på sparket, tørr ikke sjanse på annet, eventuelt til neste høst/ vi ter med baby, ikke veldig langt, men en kanariøy feks. Sommeren blir nok tilbragt hjemme, en tur til svigers, kansje låne bobilen å kjøre en tur for å besøke et vennepar hvis formen er fin. Har en daycruicer også, så på fine dager med rolig sjø så blir det nok å nyte sjølivet slik vi pleier når sola lokker oss ut på havet. Strandturer med barna blir det nok også. En fordel med min barneflokk er at tida går. Nå koser bare vi jentene oss hjemme alene, storebror er vel ute å bedøker "dama", mannen jobber overtid... Deilig med jentekveld. Tatt fotbad, lakka negler. :)

Hehe ja får bli egotriptrening med god musikk på ørene! Vi er litt i tvil til sommeren. Jeg er et varmedyr, som søker solen en måned hver sommer.. Neste sommer blir naturligvis annerledes, men vurderer kanskje en uke i solen første uken i juli. Har ikke termin før 17, så da er det jo 5 ukers margin til termin.. Men jeg vet ikke, man vet jo ikke hvordan formen er heller.. Du da?

Haha, jeg er gammel håndballjente selv og kjenner meg godt igjen i det ;) Men jeg har funnet noen timer som er finfine til variasjon! Hvor trener du?

Hehe ja får bli egotriptrening med god musikk på ørene! Vi er litt i tvil til sommeren. Jeg er et varmedyr, som søker solen en måned hver sommer.. Neste sommer blir naturligvis annerledes, men vurderer kanskje en uke i solen første uken i juli. Har ikke termin før 17, så da er det jo 5 ukers margin til termin.. Men jeg vet ikke, man vet jo ikke hvordan formen er heller.. Du da?

Er det lov til å fly så sent da?? Husker ikke fra sist jeg...vi vurderer å leie et sommerhus i nærheten av Oslo, godt med litt avveksling. Ellers blir det sikkert en tur på fjellet!

Samboern min som jobber innen fly, sa at som regel krever de legeerklæring etter uke 28. etter uke 36 får man vel ikke dra på lange turer. og etter uke 38 får du ikke være med på korte turer heller..
Men er ikke alle selskap dette gjelder for, hos noen får du faktisk reis helt til det er 7 dager igjen til termin.. men er ikke mange av de selskapene..
Så trur man må hør med selskapet man skal reise med ;)

Sommeren blir nok rolig her :) samboeren har ferie sent i år (etter at babyen er kommet) Så ikke mange planer denne sommeren :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...