Gå til innhold

IKM uke 51


AHENG

Anbefalte innlegg

Jeg gir opp EL tester. Blir aldri positiv, sikker på at den skulle være det etter jobb i dag, men mistenker at jeg drikker litt for mye vann! Jaja, har akkurat kost oss, det var siste gang vi rakk denne perioden (hadde forventet EL mellom 1. Og 4. Des) krysser fingre for At det kan klaffe, rooibos te og grapefrukt juice drikkes det masse av :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Krysser fingrer og tær for alle dere andre!! Kjenner jeg er veldig usikker på denne pp, siden det er første etter utskrapning. Men skjer d noe så er jo d bare supert!! Kos dere med prøvinga damer og ikke stress for mye ;) hihi vet d ikke er enkelt :) lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

satser på å få lagt inn noen flere aksjer i løpet av uka. og krysser fingrene for at vi treffer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La inn aksjer i går ettermiddag, men var rett og slett for trøtt på kvelden. Ble plutselig litt nervøs for at det ikke er "nok"... Disse små svømmerne, de lever i en dag eller to ikke sant? Får se om aksjeposten blir økt sent i kveld ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de kan leve opptil 48 timer, etter hva jeg har lest. men da skal det vist være riktig levevilkår for svømmerne, og de får vist mer hjelp hvis jentene kommer litt før eller samtidig som mannen. :-)

 

vi tok en pause i går, men håper på litt action i kveld. hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei! Woops, da bør vi absolutt kose oss i natt.. ;) Har dessverre litt på feelingen at dette ikke går denne måneden, vet ikke hvorfor, men får vel bare vente å se. 

 

Kos deg med action i kveld "mamma_til2_gutter" (og alle andre som hopper i høyet) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gidda ikke teste EL denne mnd.. Har roa helt ned, nesten ikke værtinne på forumet her, og bare prøvd å tenkt på andre ting.. Men er ganske sikker på at EL var 3.des. Og d ble kos både 1 og 2 des. Så det er jo faktisk håp:) men får nå bare vente å se:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal normalt sett ha el i mårra men lite som tyder på det. Negativ test, ikke slim og ikke vondt. Men satser på å kjøre på annenhver dag så lenge:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

El-test var negativ som forventet i dag, måtte bare ta en ;) Ser ut til at det blir noen dager til også. Er på dag 12 i syklus, og el har pleid og vært på dag 17. Blir nok ca det denne gangen også. Men det ble en omgang i kveld fordi da ;) Viktig å øve :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da avslutter vi babymaking for vår del, pga en del personlige årsaker. var hyggelig å bli kjent med dere.

 

gooood luck alle sammen, og håper at dette er mnd for dere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i gang med aksjene - den fine delen av prosessen! Satser på en runde i mellom laknene om dagen, og denne gangen har jeg lagt inn god singringsmonn på EL så selv om jeg ikke tester satser vi på å treffe gullegget før uka er omme. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har det vært en god del stikkinger i eggstokkene, så blir mye hopping i høyet her i huset ihvertfall! Har ikke fått pakken med EL testene mine ennå, så får satse på at denne feelingen går bra ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor blir det av eggløsningen min da? Skulle vært her i dag men fortsart negativ test og null slim. Har alltid hatt helt spikra syklus. Er vel noe som har skjedd etter exuen da.. får bare fortsette å stå på;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg på. Vi kjørte på med ny prøveperiode allikevel, planen var egentlig å vente til det klaffet bedre med barnehagefristen men fant fort nok ut at det føltes helt feil å ta en kunstpause. Dette blir 4. pp, hadde en kjemisk graviditet i forrige prøveperiode. IKM 18. des, men gjerne noen dager før hvis jeg har lest kroppen rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg på. Vi kjørte på med ny prøveperiode allikevel, planen var egentlig å vente til det klaffet bedre med barnehagefristen men fant fort nok ut at det føltes helt feil å ta en kunstpause. Dette blir 4. pp, hadde en kjemisk graviditet i forrige prøveperiode. IKM 18. des, men gjerne noen dager før hvis jeg har lest kroppen rett.

Vi hadde også samme "bekymring" om barnehagefrist, men fant ut at vi ikke kan gå etter den fristen rett og slett. Man kan tydeligvis ikke bestemme selv når det skal klaffe og ikke. Det blir litt mer planlegging med tanke på ulønnet permisjon osv, men det skal vi klare (alle mann) :) Og hvem vet, kanskje man faktisk får barnehageplass selv om man ikke har lovfestet rett! Det skjer heldigvis det også!

 

Hvis det klaffer på dette forsøket vil jeg ha termin rundt 29.august. Og er det ikke typisk at både mormor, mamma og søsteren min alle har gått 2-3 uker over tiden! Hehe så jeg kommer nok ikke til å være så heldig at jeg får på/rundt termin ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Slenger meg på. Vi kjørte på med ny prøveperiode allikevel, planen var egentlig å vente til det klaffet bedre med barnehagefristen men fant fort nok ut at det føltes helt feil å ta en kunstpause. Dette blir 4. pp, hadde en kjemisk graviditet i forrige prøveperiode. IKM 18. des, men gjerne noen dager før hvis jeg har lest kroppen rett.

Vi hadde også samme "bekymring" om barnehagefrist, men fant ut at vi ikke kan gå etter den fristen rett og slett. Man kan tydeligvis ikke bestemme selv når det skal klaffe og ikke. Det blir litt mer planlegging med tanke på ulønnet permisjon osv, men det skal vi klare (alle mann) :) Og hvem vet, kanskje man faktisk får barnehageplass selv om man ikke har lovfestet rett! Det skjer heldigvis det også!

 

Hvis det klaffer på dette forsøket vil jeg ha termin rundt 29.august. Og er det ikke typisk at både mormor, mamma og søsteren min alle har gått 2-3 uker over tiden! Hehe så jeg kommer nok ikke til å være så heldig at jeg får på/rundt termin ;)

Ja det er lov å håpe at man kan klare fristen, gjør det selv. Men har funnet ut at vi kan klare et år på en lønn hvis vi får avdragsfrihet på lån og lar sparepengene gå med. Utrolig synd at det er slik men hvis det blir en unge så tenker jeg at det blir fort glemt.

 

Lykke til med prøvinga!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte faktisk å ringe de i kommunen som styrer opptak til barnehage å høre hvor mange som ikke får plass osv. Kontrollfrik ;) hehe!

 

Masse lykke til med prøvinga :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaaa endelig positiv el- test! Var den siste jeg hadde så det var bra! Da er vel el i mårra ellerno? Vet hva jeg skal i kveld iallfall:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaaa endelig positiv el- test! Var den siste jeg hadde så det var bra! Da er vel el i mårra ellerno? Vet hva jeg skal i kveld iallfall:-)

I følge det jeg har lest er du da mest fruktbar neste 24-48 timer. Lykke til ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uka har jeg testet for el hver dag. Mandag kunne jeg så vidt skimte en skyggestrek, litt sterkere tirsdag og enda litt sterkere onsdag. Men fortsatt ikke to tydelige streker. I går og i dag måtte jeg legge godvilja til for å kunne se en tynn skyggestrek. Kan el ha vært onsdag uten at den slo helt ut på testen tro? Det passer godt ifht syklusene jeg pleier å ha på 28-32 dager. Dag 15 var onsdag. Eller skal jeg fortsette å teste kanskje?

 

Uansett er det helg nå, og sofan er god :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kjipe er at det stikker mest på den sida jeg mangler eggleder.. vet at eggleder på motsatt side kan plukke opp egget, men antar det ikke er så sannsynlig. Vel vel, får jo bare prøve:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uka har jeg testet for el hver dag. Mandag kunne jeg så vidt skimte en skyggestrek, litt sterkere tirsdag og enda litt sterkere onsdag. Men fortsatt ikke to tydelige streker. I går og i dag måtte jeg legge godvilja til for å kunne se en tynn skyggestrek. Kan el ha vært onsdag uten at den slo helt ut på testen tro? Det passer godt ifht syklusene jeg pleier å ha på 28-32 dager. Dag 15 var onsdag. Eller skal jeg fortsette å teste kanskje?

 

Kan jo være at den ville blitt positiv på et annet tidspunkt på onsdag? At du bare ikke traff. Har lest at noen får positivt veldig kort. Jeg er :-) helt ny på den testinga, begynte forrige mnd etter exu, og da fant jeg aldri el.

 

Uansett er det helg nå, og sofan er god :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...