Gå til innhold

JULI 2014 babyer


kjerringa-mot-straumen

Anbefalte innlegg

Herregud, jippi, eller ånei hva har jeg rota meg opp i nå...? Jeg har fått plass på ABC-enheten ved Ullevål!!

 

Plutselig ble alt så mye mer virkelig. Har ikke vært på noe kontroll ennå, skal til første kontroll hos jordmor denne uka, satser på at alt er som det skal være da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

 

 

 

Hvordan går det, og hvordan er symptomene deres nå?

Er det bare jeg som ikke kaster opp?! Er kvalm og uggen store deler av dagen, og det er mange typer mat jeg ikke orker tanken på, men har ikke kastet opp enda.

Omfavner og elsker hvert eneste symptom :) :)

har mistet symptomer og liker det ikke! Er 8 uker. Har fått tidelig ultralyd når jeg er 11+6. Håper alt er bra. Kvalmen er borte, og har nesten ikke ømme bryst lenger og nesten ikke noe mensmurringer lenger, bare 1 gang i blandt med noen dagers mellomrom, før var det hver dag og mange ganger! Men våkner hver natt og må tisse da. Det har jeg ikke gjort før jeg ble gravid. Gleder/gruer meg til ultralyden. Er alt bra, blir det verdens beste julepresang!! :)

Jeg er snart 9 uker, og har nesten ikke symptomer… (bank i bordet! ;) ) Jeg har bare ømme pupper, som også kommer og går. Jeg er litt uggen når jeg begynner å bli sulten, så jeg klarer ikke å spise så mye i gangen. Må bare lære meg at jeg ikke trenger å lage full middagsporsjon til meg fremover. Utover det er jeg litt trettere enn vanlig, og blir fort rørt. Magen vokser og puppene vokser, så ser ut som det er liv, til tross for at jeg ikke har mange gravidsymptomer. Jeg tror du bare kan ta det med ro, nyt at du ikke sliter med masse symptomer. Ta heller en ekstra sjekk hos lege eller ul så du får forsikret deg om alt er som det skal :)

Jeg har første legetime og tidlig ul i uke 10, det blir spennende.. Lykke til - og husk å gled deg over tilværelsen. Du klarer dette helt fint alene, selv om samboeren din dro sin vei. Jeg har troen på deg! :)

tusen takk for gode ord :)
da var symptomene tilbake. Gått å gulpet, brekt meg og kastet opp på jobb ikveld. Maten legger seg helt øverst i magen virker det som! Puppene har blitt mere ømme igjen også nå i kveld. Så nå må jeg prøve å huske det om symptomene forsvinner igjen :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Herregud, jippi, eller ånei hva har jeg rota meg opp i nå...? Jeg har fått plass på ABC-enheten ved Ullevål!!

 

Plutselig ble alt så mye mer virkelig. Har ikke vært på noe kontroll ennå, skal til første kontroll hos jordmor denne uka, satser på at alt er som det skal være da :)

 

Lakselusa: sendte du inn søknad uten å ha helsekort? Trodde man måtte det....hvis ikke skal jeg jammen hive meg rundt å slenge inn en søknad selv. Har ikke legetime før 19. desember så er redd for å ikke få plass i Oslo midt i føderushet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ooobs, var en litt rar sitering det der, ting blir så merkelig fra mobilen...prøvde å sitere lakselusa som har fått plass, og funne ut hvordan hun søkte for å prøve å søke selv før legetime! Mm tar gjerne en plass på abc altså ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Tenkte jeg skulle ha tidlig ul i beg av desember:-) så hvis noen har en plass i trondheim å anbefale blir jeg glad:-)

 

Når bestiller dere første svangerskapskontroll til legen btw?:-)

Ultraportalen, der er de kjempeflinke, var der sist i uke 12 og fikk vite at vi hadde ei frisk lita jente :) Har bestilt der  denne gangen også, i desember, perfekt julegave til besteforeldre og så gøy å vite hva det blir innen jul!

 

Jeg har bestilt meg time der den 18.12. Gleder meg utrolig mye, og etter et kjapt internettsøk av Ultraportalen så er det mange som er fornøyd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åååå, da så happy! Trodde du plutselig hadde fått innvilget jeg ;) det går kanskje ikke fult så raskt i svingene ;)

 

I dag er det sånn midt på treet, ganske sjaber men levende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i dag har jeg vært så sliten og trøtt at hadde jeg vært på jobb så hadde jeg dratt hjem. jeg var så sliten at jeg satt på stolen og gikk fra å fryse i klasserommet på grunn av 18 grader til og bli akutt svett sånn at jeg måtte kle av meg nesten alt. Var i perioder skikkelig svimmel, og på grunn av at jeg var så sliten ble jeg også litt kvalm. Kommer hjem fra skole og legger meg i sengen, og her ligger jeg til neste dag. Er 5+5. Noen andre som har eller har hatt det slik? Det begynte i går, 5+4.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i dag har jeg vært så sliten og trøtt at hadde jeg vært på jobb så hadde jeg dratt hjem. jeg var så sliten at jeg satt på stolen og gikk fra å fryse i klasserommet på grunn av 18 grader til og bli akutt svett sånn at jeg måtte kle av meg nesten alt. Var i perioder skikkelig svimmel, og på grunn av at jeg var så sliten ble jeg også litt kvalm. Kommer hjem fra skole og legger meg i sengen, og her ligger jeg til neste dag. Er 5+5. Noen andre som har eller har hatt det slik? Det begynte i går, 5+4.

Ja. Hadde det sånn rundt uke 5 jeg å. Sovnet hverdag etter jobb kø 5 og sov til neste morgen kl. 7. Nå er jeg ikke så mye trøtt lenger, men noen dager er jeg det. Tar tid for kroppen å venne seg til alt det nye. Viktig å lytte til kroppen å ta det rolig, sov så mye som mulig om du kan det. Godt å få hentet seg inn :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var også utrolig trøtt de første ukene. Det gikk heldigvis fort over.



Sienna..........!!!!!!???????????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i dag har jeg vært så sliten og trøtt at hadde jeg vært på jobb så hadde jeg dratt hjem. jeg var så sliten at jeg satt på stolen og gikk fra å fryse i klasserommet på grunn av 18 grader til og bli akutt svett sånn at jeg måtte kle av meg nesten alt. Var i perioder skikkelig svimmel, og på grunn av at jeg var så sliten ble jeg også litt kvalm. Kommer hjem fra skole og legger meg i sengen, og her ligger jeg til neste dag. Er 5+5. Noen andre som har eller har hatt det slik? Det begynte i går, 5+4.

Jeg er også supertrøtt, kjører nesten i svime til og fra jobb (40 minutter). Går greit så lenge jeg holder meg i aktivitet på jobben, for setter jeg meg ned så zzzzz... Er 5+1 og ellers i fin form.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spottet littegrann lys brunt i nesten 1, 5 uke, før det var et opphold på 3 dager....har nå begynt å spotte bittelitt svakt lysebrunt ved noen toalettbesøk. Andre som har opplevd lignende?

Har sett den lille på ultralyd hvor alt så fint ut , men hater at spottingen har begynt igjen :-( er 8 uker på vei..

 

Anonymous poster hash: bacfb...23f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herregud, jippi, eller ånei hva har jeg rota meg opp i nå...? Jeg har fått plass på ABC-enheten ved Ullevål!!

 

Plutselig ble alt så mye mer virkelig. Har ikke vært på noe kontroll ennå, skal til første kontroll hos jordmor denne uka, satser på at alt er som det skal være da :)

 

Lakselusa: sendte du inn søknad uten å ha helsekort? Trodde man måtte det....hvis ikke skal jeg jammen hive meg rundt å slenge inn en søknad selv. Har ikke legetime før 19. desember så er redd for å ikke få plass i Oslo midt i føderushet!

 

Jeg sendte inn på egen hånd uten helsekort ja. Spurte jordmor når jeg ringte for å få første time om det var ok, for jeg fikk ikke første time før 10+0 og det følte jeg var litt seint, siden jeg veldig gjerne ville på ABC.

 

Her står prosedyren:

http://www.oslo-universitetssykehus.no/omoss/avdelinger/fodeavdelingen/sider/soke-fodeplass.aspx

 

Jeg sendte både skjemaet, der jeg prioriterte ABC først, og et eget brev med søknad til ABC sammen til adressen i linken over. Det funket for meg hvertfall. Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det er så vanskelig å få plass på ABC?!
Jeg har hvertfall fått plass der begge gangene. Valgte det bort da, var bare en reserve om jeg fikk avslag fra Riksen..

Kjenner folk som har født der og de var veldig fornøyd. 
De har det samme på Ahus også, føde A. Der har de også dobbelseng, fødekar osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det er så vanskelig å få plass på ABC?!

Jeg har hvertfall fått plass der begge gangene. Valgte det bort da, var bare en reserve om jeg fikk avslag fra Riksen..

 

Kjenner folk som har født der og de var veldig fornøyd. 

De har det samme på Ahus også, føde A. Der har de også dobbelseng, fødekar osv.

 

Det er godt mulig at det ikke er så vanskelig, men det er ikke så greit å vite for en stakkars førstegangs... Hører bare om crazy tilstander i Oslo om sommeren, og folk som søker i uke 4 og jeg vet ikke hva. Jeg fikk hvertfall en slags ro i meg når søknaden var sendt, da hadde jeg gjort mitt liksom (eller det har jeg vel ikke akkurat, men det var det mest konkrete jeg kunne gjøre så tidlig, det føltes bra).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Sorry treg tilbakemelding, kjæresten kom hjem i går og jeg er midt oppi flytting, så ble ikke så mye tid til å sette seg ned å oppdatere dere :/

 

Var på ultralyd i går, og mysteriet fortsetter. Der var det nå et embryo på 5 mm, med hjerteslag. (en uke tidligere var embryoet 3 mm)

Fostersekk, plommesekk og alt ser bra og normalt ut. Men hjertet slo kun 50 slag i minuttet, noe som er lavt. Hun sa det kunne være fordi hjertet nylig begynte å slå, eller så er det noe galt.

 

I følge menstermin, el tester og graviditetstest så var jeg 8+0 i går. men også denne gynekologen mente jeg var i uke 5-6. !! Er så lei av å høre uke 5, det har jeg hørt i 2 uker nå :P

 

Det er utvikling, men fremdeles vanskelig å si hvordan dette kommer til å ende :( HCG blodprøver forrige uke var på følgende

 

19.11 - 13051

21.11 - 13775

23.11 - 16000 et eller annet.

 

Men andre ord, langt i fra noen dobling.

 

 

Jeg skal ultralyd igjen på KK på mandag. Da er det vesentlig at hjertet slår fortere....

Enn så lenge må jeg vel bare vente da.....igjen!

 

:(

 

Fikk med bilder denne gangen da, og dvd hvor man kan se hjertet slå.... er kjekt å ha det, uansett hvordan dette ender.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fant en nettside der det stod at det var 100% sannsynlighet for abort hvis hjerterytmen var under 70 slag i minuttet i uke 6 til 8.

 

Så, det gjør meg ikke akkurat optimistisk (selv om jeg har lest solskinnshistorie om en annen som hadde 50 slag i minuttet, og som også mente hun var 8 uker på vei, og der hadde det gått bra)

 

vi får vel bare se på mandag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herremin for en thriller Sienna! I og med at embryoet ser ut til å være i uke 5 så tror jeg du ikke skal tenke så mye på hva frekvensen skulle vært i uke 6-8 selv om du vet du har kommet så langt. Om dette går bra så er det jo klart at lille spire tok seg en skikkelig pause. Det viktigste nå er jo at det kommer et friskt barn ut i andre enden! Jeg tror det letteste er å tenke at om det går galt så var det nok noe i veien. Uff, føler sånn med dere som går sånn rundt i uvisse i uuuuuukesviiiiis :( håper mannen din er forståelsesfull - min mann er helt topp altså, men jeg mistenker at han i en sånn situasjon ville vært litt lei seg, så ville han tenkt at det går som det går og "glemt" det hele litt. Men for oss er det helt annerledes, man føler seg jo gravid og tenker på lille spire store deler av tiden. Klem til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på tidlig UL! Var helt fantastisk å se den lille :hjertesmil:

Fikk ny termindato 30 juni, så burde vel melde meg ut her..

Men alt var helt perfekt og fikk med både bilder og video av en sprellende baby med armer, ben og et bankende hjerte :)

Mannen var med, og han ble tydelig rørt av å se den lille, gleder oss enormt og er veldig glade nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjære deg sienna. Huff ikkje enkelt. Uansett så er det eit lite hjerta som slår inni deg,og din baby har like høg verdi som våre som veks vanlig. Du er like gravid som oss andre på dette tidspunktet. Føler med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på tidlig UL! Var helt fantastisk å se den lille :hjertesmil:

Fikk ny termindato 30 juni, så burde vel melde meg ut her..

Men alt var helt perfekt og fikk med både bilder og video av en sprellende baby med armer, ben og et bankende hjerte :)

Mannen var med, og han ble tydelig rørt av å se den lille, gleder oss enormt og er veldig glade nå :)

Så bra det gikk fint på ul!!

Da har vi termin samme dag:-) Snålt at du så et lite menneske inni der. Vi var på ul for 2 uker siden og da var det bare en bønne. Utrolig hvor mye som skjer på 2 uker...! Skal til ny ul 17. des, så det blir spennende.

 

Holder meg her inne jeg, kan jo være vi blir flyttet tilbake til juli også..

 

Vi har også 2 fra før og venter 2 til.

 

Har dere noe ønske for kjønn? Vi har en av hver fra før, uansett håper jeg veldig på to frisk babyer.

Hadde vært gøy med en av hver igjen. Og storesøster håper veldig på to jenter;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har jeg virkelig ingen følelse på hverken gutt eller jente, en eller to... Det er som det er! Jeg er i hvertfall mer kvalm nå enn sist om det er noe å gå etter. Har gutt fra før, samme for meg hva som kommer: sikkert ekstra stas for sønnen med liten bror, og da har vi jo alt som trengs. Hadde vært kos med jente også. Før jeg fikk sønnen trodde jeg at jeg bare kunne få jenter (er fra jentefamilie), og nå tror jeg liksom jeg bare kan få gutter... Magefølelsen min er bent sagt elendig på disse tingene, vi er lykkelige uansett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...