Gå til innhold

Januarmagene i 3.trimester :)


Anaira

Anbefalte innlegg

 

Godt nyttår! Tvillingene er fortsatt i magen, det er vi glade for. :)

Mer kynnere, stikking og verk i magen to netter på rad nå, samt av og til på dagtid.

12 dager til så får vi endelig se de små nurkene :) :)

Godt nyttår!!! Så bra at de er der enda:) Nå skal jeg rydde og vaske hele leiligheten, alt av babyklær og alt skittentøyet vårt. Alt skal være klart til fødsel, for nå er det påtide at baby kommer! Selv om jordmor er helt uenig, for termin er fortsatt om 27 dager:p

Hvorfor er hun helt uenig? Jeg begynte tidlig. Kanskje litt for tidlig. Klær har så og si vært klart en mnd, idag kom sengen opp. Og vognen(e) har stått klart siden sommeren. :$ Dagene går jo så fort. Nå er jo faktisk Januar her.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

 

Godt nyttår! Tvillingene er fortsatt i magen, det er vi glade for. :)

Mer kynnere, stikking og verk i magen to netter på rad nå, samt av og til på dagtid.

12 dager til så får vi endelig se de små nurkene :) :)

Godt nyttår!!! Så bra at de er der enda:) Nå skal jeg rydde og vaske hele leiligheten, alt av babyklær og alt skittentøyet vårt. Alt skal være klart til fødsel, for nå er det påtide at baby kommer! Selv om jordmor er helt uenig, for termin er fortsatt om 27 dager:p
Hvorfor er hun helt uenig? Jeg begynte tidlig. Kanskje litt for tidlig. Klær har så og si vært klart en mnd, idag kom sengen opp. Og vognen(e) har stått klart siden sommeren. :$ Dagene går jo så fort. Nå er jo faktisk Januar her.. :P

Jordmor mener det er best for baby å bli liggende i magen frem til termin, noe hun selvfølgelig har helt rett i:) men jeg sier på hver kontroll at nå vil jeg ha han ut for jeg er så utålmodig! Vil bare kose med han, lukte han i nakken og se hvordan han ser ut. Savn savn etter noen jeg aldri har sett, men likevel kjenner så godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Godt nyttår! Tvillingene er fortsatt i magen, det er vi glade for. :)

Mer kynnere, stikking og verk i magen to netter på rad nå, samt av og til på dagtid.

12 dager til så får vi endelig se de små nurkene :) :)

Godt nyttår!!! Så bra at de er der enda:) Nå skal jeg rydde og vaske hele leiligheten, alt av babyklær og alt skittentøyet vårt. Alt skal være klart til fødsel, for nå er det påtide at baby kommer! Selv om jordmor er helt uenig, for termin er fortsatt om 27 dager:p
Hvorfor er hun helt uenig? Jeg begynte tidlig. Kanskje litt for tidlig. Klær har så og si vært klart en mnd, idag kom sengen opp. Og vognen(e) har stått klart siden sommeren. :$ Dagene går jo så fort. Nå er jo faktisk Januar her.. :P

Jordmor mener det er best for baby å bli liggende i magen frem til termin, noe hun selvfølgelig har helt rett i:) men jeg sier på hver kontroll at nå vil jeg ha han ut for jeg er så utålmodig! Vil bare kose med han, lukte han i nakken og se hvordan han ser ut. Savn savn etter noen jeg aldri har sett, men likevel kjenner så godt.

Jeg må nok lære meg å lese! Huff så flaut.

Ja, kjenner til utålmodigheten.. Jeg er veldig klar. Gjerne idag <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde termin i går, men har snakket med lillegutt i magen om at det er best for både ham og meg at han kommer i januar, og jammen meg har han hørt på meg. Her ligger jeg på sykehuset med 7 cm åpning. Wæææ... Riene begynte ikke å bli vonde vonde før etter at jeg ankom sykehuset ca. klokken 20:00. Her fikk jeg beskjed om at jeg hadde 5 cm åpning (til min store overraskelse). Jeg skulle bare inn på sjekk siden jeg hadde hatt det jeg trodde var kynnere siden kl.9:30 i dag morges. Så nå ligger jeg her med lystgass og puster meg igjennom de hyppige riene. Wish me luck!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke lykke til!!!

 

(Gratulerer om du allerede har kommet dit hen)

 

Jeg postet nettopp innlegg, " kynnere???", så jeg er litt spent her selv :-p

Endret av Blonid
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til dere som er i havn.

Her har jeg igrunn vært i god form frem til inatt/idag. Men nå har jeg kynnere nærmest konstant, og nedpress. Ganske slitsomt og vondt, men helt garantert slik det skal være siste tiden. Man skal vel ha det litt vondt og bli lei så man ønsker denne lille ut.

Ellers så er fortsatt lite klart, håper h*n har tenkt å vente litt til, så vi får klart noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest usababy

Har stikking og kynnere. Trodde vannet begynte å renne i dag, men det var falsk alarm. Men jeg ser det kommer slim. Kanskje slimproppen som begynner å forsvinne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på kontroll i går og hodet er ikke festet og baby står høy :/ er i uke 37 i morgen. Forrige svangerskap så festet hodet seg aldri og barnet lå ikke neddi bekkenet i det hele tatt..endte opp med å måtte bli satt i gang og fødte 11 dager på overtid :/ fødselen varte i 44 timer :/ har så ekstremt lite lyst til at det skal bli på samme viset nå igjen :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest usababy

37 uker i dag...bare 10 dager til vi har to små nurk i armene <3

 

Helt utrolig at vi er kommet så langt, etter alle forsøkene og alt...gleder oss sånn! :)

 

Blir spennende å følge dere andre som har termin i januar. Håper det blir noen fødselshistorier! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 39 idag:-D snart sitter jeg med gutten i armene:-) sitter på venterommet til Akkupunktur nå for å prøve å snu stabeistet og få litt modningsnåler:-) håper på å få om en uke.. det hadde passet perfekt:-) jo større bebizn blir, jo mindre lyst har jeg på setefødsel. ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der er ganske sikker på at deler av slimproppen kom.....40+1 idag !!

Seint tykt blankt slik med litt lyse lyselyse brunt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

 

Her sitter jeg med lillegutt i armene. Han kom til verden kl.7:31 den 2.januar og har nå allerede blitt 2 dager gammel :) Han er verdens

i sendt hjem, men tonen hennes endret seg raskt da hun innså at jeg hadde 5cm åpning. Plutselig lå jeg i en fødestue. Kl.23 hadde jeg 7 cm åpning, og klokken 01:00 var jeg oppe i 9 1/2 cm. Deretter gikk det sakte. Fostersekken holdt babyen høyt opp i bekkenet. Kl.5:30 tok jordmor vannet og da skjedde det endelig ting. Etter trykking i 14 min.kom min lille gutt til verden 7:31. Nå nyter vi hvert sekund sammen her på barselhotellet. Gled dere :)

 

Masse lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei :)

 

Her sitter jeg med lillegutt i armene. Han kom til verden kl.7:31 den 2.januar og har nå allerede blitt 2 dager gammel :) Han er verdens snilleste og herligste gutt. Jeg er helt forelsket <3

 

Fødselen startet rett etter nyttårsfeiringen, omtrent kl. 03:00. Det startet med vanlige kynnere, men disse kom regelmessig. Senere på dagen (omtrent kl.16) begynte de å trappes opp i både styrke og smerte, men det var absolutt ikke uoverkommelig. Har hatt verre menssmerter for å si det slik. Kl. 19 ringte jeg inn til sykehuset og de ba meg komme innom for en sjekk når jeg følte for det. Vi reiste til sykehuset og var der ca. Kl. 20. Jordmor som skulle kontrollere meg forberedte meg på at jeg mest ssannsynlig kom til å bli sendt hjem, men tonen hennes endret seg raskt da hun innså at jeg hadde 5cm åpning. Plutselig lå jeg i en fødestue. Kl.23 hadde jeg 7 cm åpning, og klokken 01:00 var jeg oppe i 9 1/2 cm. Deretter gikk det sakte. Fostersekken holdt babyen høyt opp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mobilen har klikket. Det mangler en god del tekst i det første innlegget. Det finner dere i det andre innlegget, og vice versa.

 

Takk usababy. Snart er det din tur ;) Lykke til med fødselen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå, jeg er så lei av å vente! 18 dager til termin, men jeg vil den skal komme nåå!!

Bekkenplagene som plutselig gikk over før jul har kommet tilbake med FULL styrke, alt er vondt! Ryggen verker, nedover i beina, uansett hva jeg gjør eller hvordan jeg ligger..:(

Har mye kynnere, å blir like skuffet hver gang de går over, håper jo at denne gangen så kansje de blir sterkere? ;)

Itillegg er jeg sykt trøtt hele tiden, men med andre små som trenger meg har jeg ikke samvittighet til å bare legge meg heller.. Nei, uff, håper det ikke er lenge igjen nå :)

Haha, det var dagens sutreinnlegg fra meg.

Jeg gleder meg sånn til fødselen, og enda mer til den er overstått! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gratulerer så mye Anaria! uten å ha noe å sammenligne med må jeg bare si at tiden fra 01.00 til 05.30 høres helt for j*vlig ut..!!! Det var lenge..

kos deg veldig mye med lillemann!!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har enda ikke blitt lei, heldigvis.

Er spent selvfølgelig men prøver å ikke legge for mye i alt småtteri som skjer i kroppen.

 

Hadde besøk her på nyttårsaften, og minstemann til bestevenninnen min sov i sengen som babyen som kommer skal ha.

Stakkars gutten ble dårlig på natten og spydde over hele sengen.

Jeg har litt noia for krybbedød, da jeg selv har mistet to brødre på den måten, så nå er madrassen kastet og ny bestilt.

Så lillemann i magen kan fint få vente noen dager til den nye madrassen har kommet i hus, så han får ett sted og sove han også.. ;)

 

12 dager igjen, minimum tipper jeg... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gratulerer så mye Anaria! uten å ha noe å sammenligne med må jeg bare si at tiden fra 01.00 til 05.30 høres helt for j*vlig ut..!!! Det var lenge..

kos deg veldig mye med lillemann!!!

 

Tusen takk :) Ja, de timene var absolutt ikke noe gode. Tenk deg det presset fra riene, men ingen fremgang fordi babyen ble holdt igjen av fostersekken. Med en gang vannet ble tatt så ble alt mye lettere. Jeg visste ikke helt hva jeg gikk til, men forstår nå at det faktisk gjør godt å presse når pressriene kommer. Du glemmer smerten fordi du er så fokusert på å presse. Jeg revnet litt her og der når hodet kom, men det kjente jeg ikke i det hele tatt. Og plutselig kom det barneskrik. Da var hele smerteopplevelsen glemt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til dere som har født! Selv hadde jeg termin 1. og var hos jordmor i dag. Jeg er "litt åpen" og hun strippet meg. Hun satte også akupunkturnåler for å se om det kan få litt fart på sakene. Hun regnet ikke med at det ville skje noe denne helgen, men det nærmer seg! Jeg har fått time til overtidskontroll på fredag... Mest sannsynlig siste helg som ett-barnsforeldre  :sprettoy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var hos jordmor på Torsdagen. Var da 36+5. Lillegutt hadde festet seg. Har kjent litt ubehag i magen/underlivet i det siste, så pga det håper jeg han kommer snart. Ellers har jeg ingenting å klage over. :) Vi sitter nå å bare tipper på når han kommer. Magen er ganske så nedsunken også.

 

Er også veldig stolt over å kun ha lagt på meg 10 kg. Sikkert ikke så "stort", men med kvinnfolka i min familie som har historie på å legge på seg 25++ og opp til 40/50kg er jeg veldig stolt av meg selv :)

Endret av fr0zen84
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39+0 i dag og er Kjempe lei!! Har hatt masse murring i ryggen og magen som kommer og går hele tiden, har vært såbb i ca en uke nå. Er veldig klar for å møte lillegutt nå merker jeg og kjempe lei av å ha null energi og ingen søvn. Merker jeg blir fryktelig rastløs, sitter her å bare venter på at det skal skje noe :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg endelig født. Vår nydelige prinsesse kom til verden med planlagt keisersnitt i går. Formen er bra i dag, dusjer, spiser og går på do :-) I tillegg har vi selvfølgelig fått er herlig lite nurk!! Gled dere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest usababy

Da har jeg endelig født. Vår nydelige prinsesse kom til verden med planlagt keisersnitt i går. Formen er bra i dag, dusjer, spiser og går på do :-) I tillegg har vi selvfølgelig fått er herlig lite nurk!! Gled dere

Gratulerer! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...