Gå til innhold

IVF med eggdonasjon i høst, flere?


lioness*

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg stresser veldig i kveld... skulle begynne på østrogenplaster første dag v. blødning, etter p-pillestopp. Fredag mye brunlig utflod, lørdag litt mer samt litt tegn til friskt blod. Ventet mensen i dag - MEN så kommer det ikke noe mer!!

 

Dvs. jeg har nok hatt første dag av "mensen" i går, og det var bare en veldig liten blødning siden jeg bare har gått på pillen i to uker (dvs. to uker siden siste mensstart).

 

Så nå har jeg begynt på østrogenplaster I DAG; på dag to. Håper virkelig ikke det føkker opp prosessen. Samtidig er det jo søndag, og trodde jeg skulle begynne på østrogenplaster samme dag som donor begynner på sprøyter. Men det har hun vel ikke i dag, jeg har ikke fått svar på mailene mine til klinikken i dag (tipper de er stengt).

 

Noen som kan berolige meg her? All koordinasjonen er vel ikke ødelagt nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Racine; Lykke til med blodprøven i dag! Krysser fingrene for skyhøye verdier :)

 

Sib78: Du drar i dag, stemmer det? LYKKE TIL, krysser fingrene hardt for deg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei jenter:) jeg er på vei til Riga nå. Imorgen er det ET :)) er både spent og nervøs samtidig. De har fått ut 12 egg, 12 befruktet og 12 embryo som idag:)) håper det er noen fine som har delt seg til imorgen og at det er gullegget settes inn:) kjempe glad for dine vegne racine og håper alt ordner seg med deg også lioness. Gir lyd fra meg når jeg vet litt mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juhu! 12 befruktede egg, det er jo et helt utrolig godt utgangspunkt. Du får kanskje en god del på frys også. Lykke til med transfer i dag.

 

Racine, åh, så deilig å være gravid - endelig! Unner deg dette, du må glede deg masse, det er veldig, veldig flott å bli mamma. Som en forelskelse som varer evig :)

 

Jeg har blitt beroliget av klinikken, det var riktig å starte på plaster på søndag som jeg gjorde. Glad for det nå.

 

Men jeg er litt bekymret for en annen ting nå da... hva om jeg får eggløsning av meg selv før innsett? Går bare på østrogenplaster, og skal starte på progesteron ved donors uttak. Forhindrer vel ikke eggløsning, dette plasteret? Vet at noen klinikker forhindrer eggløsning ved synarela eller liknende, men IM gjør ikke det. Kanskje man tenker at donors eggløsning likevel kommer først, og at en evt. el. hos meg bare er med på å forsterke "mottaksapparatet" i kroppen for egget?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi tilbake fra klinikken. 11 egg som har delt seg veldig bra og et middels bra. Satt inn ett egg og 11 på frys. Nå er det bare å ta det med ro og vente på prøvesvar:). Blodprøve 7.10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehehe fotballag ja:)))) Det regner ute så vi har vært på rommet nesten hele dagen. Imorgen blir det litt shopping før vi flyr hjem i 6 tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva vet dere forresten om eggdonoren deres? 

 

Vi får ikke vite noe som helst før innsett. Det er klinikken som velger på våre vegne, og de er opptatt av at vi ikke skal få "bestille" noe som helst, og ber oss stole på at de gjør sitt aller beste for å matche oss med den riktige donoren, særlig mtp. utseendet. Jeg føler faktisk at det er ok. 
 

Det eneste vi "vet" er at donoren sannsynligvis er nordeuropeisk. Dette fordi jeg er veldig typisk skandinavisk lys, og det nok ikke finnes eneste spanjol som kunne sies å likne på meg. De har god tilgang på donorer fra hele Europa fordi Barcelona er en stor universitetsby, og de rekrutterer utenlandsstudenter herfra til "donorkartoteket".

 

På dagen for innsett får vi vite mer om donors alder, blodtype og utseende. Tror ikke vi får vite hennes nasjonalitet, men det ville jeg gjerne kjenne til om mulig.

 

Hvor mye vet dere? Er det åpen eller anonym donor dere har brukt? 

Endret av lioness*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, de ringte i dag og donor har hatt uttak i dag. Mye tidligere enn hva jeg forventet, men så har de ikke informert meg fortløpende om hennes behandling og jeg har bare gjettet meg frem til hvilke dager som er aktuelle. 

Da blir det innsett på torsdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk! Mannen min begynner i ny jobb i dag, og det passer særdeles dårlig for ham å være borte resten av uken... Så jeg har rekruttert tanta mi som reisefølge, hahah! Ikke mange som blir gravide m tanta i rommet

:)

 

Sib78:hvor lenge til du skal teste???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...