Gå til innhold

marsbaby 2014 ;)


beibilykke

Anbefalte innlegg

Kjenner at jeg er i utroli godt humør om dagen, til tross for at jeg er sliten :) nå har vi tent lys på bordet, snop i skålen og julebrus i frysen :D en deeeeili lørdagskveld med mannen ♥

Samme her mietutto :)

Er så delig! Alle gravide skulle hatt det sånn :wub:

Julebrus, gitt! Det er lenge siden jeg har hatt i hus! Kos dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

God lørdagskveld :-)

 

Her er det rett i bingen. Sliter virkelig med å holde meg våken om kveldene. Jaja like greit siden jeg skal på jobb i morgen kl 07. Blæh.

Kos dere videre i kveld

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, Fru Pinne, jobb klokken syv på en søndag? Da hedde jeg også krøpet til køys ;)

 

Blir gal av at det er så vanskelig å velge vogn!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syv er egentlig ikke så ille.. Nå er jeg blitt omplassert på jobben, men til vanlig hadde jeg begynt 03:30 på tidligvakter i helgene :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, Fru Pinne, jobb klokken syv på en søndag? Da hedde jeg også krøpet til køys ;)

 

Blir gal av at det er så vanskelig å velge vogn!!!

To ord til deg missA: EMMALJUNGA EDGE :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Huff, Fru Pinne, jobb klokken syv på en søndag? Da hedde jeg også krøpet til køys ;)

 

Blir gal av at det er så vanskelig å velge vogn!!!

To ord til deg missA: EMMALJUNGA EDGE :D

 

Hehe, ja nå står det mellom den og City Crossen.... Veldig vanskelig å velge... Har du prøvd begge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei alle sammen :)

 

Velkommen Silverfox, og gratulerer med nok en hjerteknuser!

 

Ikke mye nytt og spennende å oppdatere herfra, vel har måttet krype til korset og gå i spesialforretning for å kjøpe større BH. Spilen regelrett knakk under tyngden, fy søren hva man må oppleve, he he...Jeg er relativ smal rundt ryggen og med, etter min smak, alt for store bryster har de ikke min størrelse på hm eller lindex. Huff beklager intime detaljer dere. vel, poenget var at med DEN prisen slo jeg likesågodt til med ammeBH..så nå ble plutselig livet med det kommende nurket enda mer virkelig. Så her går jeg og er relativt høy på opplevelsen av å slippe sammenklemte fordeler, he he...livets små gleder!

 

Kjenner mye mindre liv nå, sukk...men forstår at det er ganske vanlig så tidlig.

 

Håper alle får en deilig uke, med eller uten høstferie. Her er det ekte Bergenshøst...sukk .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Østfold-80

Vel overstått ultralyd i dag.:) var helt fantastisk å se den lille gutten våres igjen i dag,og fått bekreftet en gang til at det faktisk er gutt.:) det er stas siden vi har

 

jente fra før. Alt var bra med nurket,og han var veldig aktiv!! Kjenner masse spark hver dag. Vi fikk t.o.m 2 stk 3D bilder,det var gøy. Termindato ble ikke flyttet,så den er fortsatt 11.03. Helt i ekstase i dag!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig Østfold-80 :) Gratulerer (igjen) med guttebaby! Veldig koselig! Vi får også gutt! Guriland så jeg lurer på hvordan han ser ut!!! Så heldig dere var som fikk 3D også!

Har dere tenkt på navn? Vi har et par stk, me synes guttenavn er utrolig vanskelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Østfold-80

Tusen takk,like måte!:) ja,var super heldig som fikk 3D og! Jeg synes gutte navn er såååå vanskelig! Vi har vel egentlig ikke funnet noen vi da...:( heldig dere da som har funnet 2. Tar imot ideer mer enn gjerne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når begynte dere å kjenne liv? Jeg er uke 16 i morgen og har bare kjent små-bobling. Vet ikke en gang om det er babyen eller bare luft :rolleyes:  Gleder meg sånn til jeg kjenner noe. Nå er jeg bare tjukk, men folk ser heldigvis at jeg er gravid  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har kjent baby et par ganger hvor jeg har vært sikker på at det faktisk er spark, men med flere dagers mellomrom. Jeg er 16+5 tror jeg  ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei alle mars mammaene;)

er helt ny her så ka nvel presentere meg :P

jente på 27 fra bergen som venter barn nr 2 24 mars.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen minijente :) Hvor i Bergen holder du til?

 

Jeg har siden torsdag begynt å kjenne liv (tror jeg). Litt hver dag, spes når jeg sitter/ligger i ro :wub:  Er 19+6 uker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melder meg inn i "klubben" - foreløpig termin 27.mars :-) Skal på ultralyd om noen uker. Har allerede vært til tidlig ultralyd i uke 12, der så alt bra ut. Var også på ultralydsjekk i uke 9. Foreløpig er det ingen andre enn mannen og sjefen som vet noe, er 16 uker i dag. Spørs om vi klarer å holde det hemmelig så mye lenger. Jeg føler meg bare tjukk og oppblåst. Skal til jordmor på fredag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til dere nye! Skriv dere på den fine listen vår da vel, den finnes bakover i tråden et eller annet sted :) Vittig at det flommer over av glade bergensere da, he he!

 

Kjempekoselig at du kjenner liv, MissAlma. Tenk hvordan de vokser disse småttisene våre, smelt! Nå er de nesten like tunge som en bordsmørpakke :) Jeg er bare tre dager etter deg.

 

Noen som har startet å tenke på søknad om permisjon enda? Går helt i surr for min del med den nye ordningen. ønsker å strekke den så lenge som mulig og det finns så mange muligheter at jeg blir helt forvirret. Og hva med ferien som kommer i permisjonstiden? legges den til til slutt, elller tar man permisjon fram til ferien, tar ut ferie og fortsetter permisjonen etterpå? Hvordan skal dere gjøre det?

 

Nyter feriedagen her med te , sjokolade og herlig avslappende sofasitting, Aahh... ha en fin dag, Ladys!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til dere nye ;)

 

Aahh permisjonen ja.. nei. Ikke tenkt så alt for mye på den egentlig. Er så mange muligheter. Jeg skal hvertfall søke om all perm etter som mannen er fulltidsstuden uten inntekt. Men så er spørsmålet om jeg da skal f eks høre med arbeidsplassen om å jobbe f.eks i hele juli/juni/august altså npr mannen har skolefri for da kan jeg jo utsette permisjonen deretter noe som ji er veldig gunnstig.men så er jo og greia at i juni (blir jo i såfall i slutten av juni at jeg da går på jobb) så er jo baby bare knappe 3 mnd.og det er jo fryktelig trist å være vekke så mye fra den da og i tillegg forventer jeg jo å fullamme slik jeg gjorde ned første barn og skal jeg jobbe kan jeg jo ikke fullamme. I såfall blir det jo volsomt styr og det går nok utover melkeproduksjonen vil jeg tro. En annen ting er at jeg drømmer om å starte studier til høsteb igjen med litt hjelp av min søster som da også er i permisjon, besteforeldre, mannen og meg. Så om jeg da skal begynne å studere i august i tillegg til å jobbe hele sommeren så får jeg jo knapt kosetid med babylille!!:/... så.. men det fine med å f.esk få utsatt perm er jo nettopp det at da kunne jeg studert et helt år nesten, uten å ta opp studielån!!

 

Nei. Kjenner at dette skal tenkes myyyye på, og det er ekstremt mye OM oh HVIS inni bildet.. hehe.

 

Jajaa.. nå ligger jeg her med hodepine, varmeflaske og en paraxet. Blæ..

 

Litt langt og rotete innlegg! Ha en fin dag videre da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei alle mars mammaene;)

er helt ny her så ka nvel presentere meg :P

jente på 27 fra bergen som venter barn nr 2 24 mars.

Kom inn til oss bergensmammaer og da!;) kanskje får vi til et treff etter vært ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til dere nye ;)

Aahh permisjonen ja.. nei. Ikke tenkt så alt for mye på den egentlig. Er så mange muligheter. Jeg skal hvertfall søke om all perm etter som mannen er fulltidsstuden uten inntekt. Men så er spørsmålet om jeg da skal f eks høre med arbeidsplassen om å jobbe f.eks i hele juli/juni/august altså npr mannen har skolefri for da kan jeg jo utsette permisjonen deretter noe som ji er veldig gunnstig.men så er jo og greia at i juni (blir jo i såfall i slutten av juni at jeg da går på jobb) så er jo baby bare knappe 3 mnd.og det er jo fryktelig trist å være vekke så mye fra den da og i tillegg forventer jeg jo å fullamme slik jeg gjorde ned første barn og skal jeg jobbe kan jeg jo ikke fullamme. I såfall blir det jo volsomt styr og det går nok utover melkeproduksjonen vil jeg tro. En annen ting er at jeg drømmer om å starte studier til høsteb igjen med litt hjelp av min søster som da også er i permisjon, besteforeldre, mannen og meg. Så om jeg da skal begynne å studere i august i tillegg til å jobbe hele sommeren så får jeg jo knapt kosetid med babylille!!:/... så.. men det fine med å f.esk få utsatt perm er jo nettopp det at da kunne jeg studert et helt år nesten, uten å ta opp studielån!!

Nei. Kjenner at dette skal tenkes myyyye på, og det er ekstremt mye OM oh HVIS inni bildet.. hehe.

Jajaa.. nå ligger jeg her med hodepine, varmeflaske og en paraxet. Blæ..

Litt langt og rotete innlegg! Ha en fin dag videre da ;)

Kjenner meg godt igjen i den følelsen. Jeg tar studiepermisjon fra neste semester, videreutdanning ved siden av jobb. Dette blir mitt siste barn og jeg vil velge å bare kooooose meg med lillemor og gå fullstendig opp i babybobla. Og har med mine andre ammet ganske lenge, og ønsker det nå også. Jeg kommer tidsnok tilbake til familieterapien og er rimelig oppslukt av fag og arbeidet mitt...men denne permisjonen velger jeg å bare være babyblåst, ho ho. Håper du finner ut av sammensuriumet, og ble også litt nysgjerrig på hva du tenker å studere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Velkommen til dere nye ;)

Aahh permisjonen ja.. nei. Ikke tenkt så alt for mye på den egentlig. Er så mange muligheter. Jeg skal hvertfall søke om all perm etter som mannen er fulltidsstuden uten inntekt. Men så er spørsmålet om jeg da skal f eks høre med arbeidsplassen om å jobbe f.eks i hele juli/juni/august altså npr mannen har skolefri for da kan jeg jo utsette permisjonen deretter noe som ji er veldig gunnstig.men så er jo og greia at i juni (blir jo i såfall i slutten av juni at jeg da går på jobb) så er jo baby bare knappe 3 mnd.og det er jo fryktelig trist å være vekke så mye fra den da og i tillegg forventer jeg jo å fullamme slik jeg gjorde ned første barn og skal jeg jobbe kan jeg jo ikke fullamme. I såfall blir det jo volsomt styr og det går nok utover melkeproduksjonen vil jeg tro. En annen ting er at jeg drømmer om å starte studier til høsteb igjen med litt hjelp av min søster som da også er i permisjon, besteforeldre, mannen og meg. Så om jeg da skal begynne å studere i august i tillegg til å jobbe hele sommeren så får jeg jo knapt kosetid med babylille!!:/... så.. men det fine med å f.esk få utsatt perm er jo nettopp det at da kunne jeg studert et helt år nesten, uten å ta opp studielån!!

Nei. Kjenner at dette skal tenkes myyyye på, og det er ekstremt mye OM oh HVIS inni bildet.. hehe.

Jajaa.. nå ligger jeg her med hodepine, varmeflaske og en paraxet. Blæ..

Litt langt og rotete innlegg! Ha en fin dag videre da ;)

Kjenner meg godt igjen i den følelsen. Jeg tar studiepermisjon fra neste semester, videreutdanning ved siden av jobb. Dette blir mitt siste barn og jeg vil velge å bare kooooose meg med lillemor og gå fullstendig opp i babybobla. Og har med mine andre ammet ganske lenge, og ønsker det nå også. Jeg kommer tidsnok tilbake til familieterapien og er rimelig oppslukt av fag og arbeidet mitt...men denne permisjonen velger jeg å bare være babyblåst, ho ho. Håper du finner ut av sammensuriumet, og ble også litt nysgjerrig på hva du tenker å studere?

Ja. Håper jeg finner ut av den beste løsningen. Men er det ikke slik at man f.eks kan søke om endringer osv etter vært i permisjonen? Tror kanskje det ;) jeg har tenkt lenge og vært mye frem og tilbake og har nå endelig bestemt meg for at det SKAL bli jordmor av meg ;) hehe. Mannen støtter meg så dette skal jeg få til. Veien dit er jo ganske lang. Har gått eiendomsmegling og fant ut til slutt at den bransjen ikke ligger for meg!! :P.. jaja. Er enda "ung" så det er jo aldri for seint :P.

 

Deilig at du har bestem deg for å helt å holdent nyte babytiden ;) karriere og utdanning kan man alltids utsette/ta igjen. Ungene er bare små en gang og tidsklokka går jo ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her skal mannen ha all permisjonen :) Jeg er student og styrer litt min egen hverdag, så ser for meg at vi begge får masse tid sammen med baby!

Jeg er i teorien ferdig som student neste sommer, men kommer til å søke noen fag til for å forlenge status som student slik at vi begge kan være mest mulig hjemme :) Gleder meg skikkelig!

 

Jeg ønsker også å nyte babytiden, vet at den ikke kommer igjen. Kjenner allerede at jeg er litt misunnelig på mannen som skal ha full permisjon, men satser på at det blir søsken og da skal jeg ha alt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jordmor..så STAS Beibilykke! Lykke til :D  Du da MissAlma, hva studerer du? He he..syns det er så spennende å høre hva folk bedriver, serru :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...