Gå til innhold

marsbaby 2014 ;)


beibilykke

Anbefalte innlegg

Hei hei jenter:) Jeg veit ikke helt hva jeg/vi skal gjøre. Jeg har vært veldig bestemt på at vi skal vite kjønnet på den lille. Men vi har vært på 2 ul og ikke fått vite det. Første gangen var det litt tidlig mente hun. Og andre gangen var den en sjenert h*n som ikke ville vise seg frem. Men hun trudde det var en gutt. Men ville ikke si no sikkert. Vi skal på ul igjen i januar og jeg er nå litt usikker på om vi bare skal vente å se når h*n kommer i mars. Pappa'n har mest lyst til å vite det mest pga farger på barnerommet vi må pusse opp og ting + klær. Men jeg tenker litt at kanskje det skal være en overraskelse da dette er nr 2 og siste vi skal ha:) Men jeg kommer sikkert ikke til å klare å bestemme meg helt før vi er på ul i januar. Vi har en prinsesse som blir 3 år i mars. Hva tenker dere om det å velge å ikke vite hva det er?? (hvis de kan se det i januar)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei hei jenter:) Jeg veit ikke helt hva jeg/vi skal gjøre. Jeg har vært veldig bestemt på at vi skal vite kjønnet på den lille. Men vi har vært på 2 ul og ikke fått vite det. Første gangen var det litt tidlig mente hun. Og andre gangen var den en sjenert h*n som ikke ville vise seg frem. Men hun trudde det var en gutt. Men ville ikke si no sikkert. Vi skal på ul igjen i januar og jeg er nå litt usikker på om vi bare skal vente å se når h*n kommer i mars. Pappa'n har mest lyst til å vite det mest pga farger på barnerommet vi må pusse opp og ting + klær. Men jeg tenker litt at kanskje det skal være en overraskelse da dette er nr 2 og siste vi skal ha:) Men jeg kommer sikkert ikke til å klare å bestemme meg helt før vi er på ul i januar. Vi har en prinsesse som blir 3 år i mars. Hva tenker dere om det å velge å ikke vite hva det er?? (hvis de kan se det i januar)

Hei!

 

Jeg tenker at det er best å vite det, men alle er forskjellig. Pluss at når hun trodde gutt nå, så er det godt mulig det, og om dere tenker på det utsagne hennes, og det da blir en jente kan jo det by på omstillinger. Men om dere tenker at dere er helt totalt uviten om kjønn går det jo sikkert bra. Men jeg personlig ville nå trodd at dere fikk en gutt :) hehe.

 

Jeg vet kjønn fordi jeg ser bare ikke poenge med å ikke vite kjønn (annet enn for spenning) men for meg er det mer enn nok spenning i når fødsel starter,hendelsesforløp etc etc etc :) for meg er det litt avgjørende å kunne tenke på navn til ett kjønn, og knytte bånd til jenta i magen, innvolvere storesøster på 4 om hva som venter etc,etc,etc :)

 

Lykke til med valget uansett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Signerer. Prøver å oppdrive sjaltai, så hvis noen har tips på hvor det er å få kjøpt vil jeg takke og bukke. Har brukt i stykker meitaien, men kunne ønske meg enda bredere skulderstropper, derfor sjaltai.

 

En varm klem til alle rugende her inne. Inn i 25 uke i dag, wiiiii :)

 

Så deilig med nok en uke, En til :) Det tuter og går fremover :) Jeg er 24+4 i dag.

 

Vi får følge med på finn om det dukker opp sjaltai (hadde ikke hørt om det før). Har du forresten fått deg stokkestol nå? Var det ikke det du var på jakt etter? Har sett et par stk på finn i det siste til ca 500 kr, da tenkte jeg på deg :)

Så koselig at du tenkte på meg:) Ja, tenker å kjøpe stokkestol på finn, har bare ikke hatt tid til leting i dét hele tatt den siste tiden. Jobb og studier etterlater meg hjernedød på kvelden, he he. Og ja, hvis noen snubler over sjaltai, tut ut! Vil ha :) grattis forrtesten med kjempefin vogn. Selv har vi en brun Mountain Buggy, veldig fornøyd med den også. Gleder meg til det skal ligge et lite nurk i den, smelt.

 

Uff, skal på glukosebelastningstest på tirsdag på poliklinikken for gravide. Æsj, blir kvalm og uvel bare av tanken. Hvis noen har noen gode råd for å komme seg igjennom med æren i behold og ikke hodet i do, bare spytt ut.

 

 

Og angående å vite kjønn så er jo det så individuelt. Jeg er aaaaalt for nysgjerrig, og spurte vel med en gang hva det kunne være. Syns det er superspennende likevel å lære henne å kjenne spm person, og som nevnt tidligere, så er fødselen i seg selv mer enn nok spenning for min del, he he...

 

Ha en deilig kveld alle fine rugekasser!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stikker hodet innom og sier hei :)

 

Er førstegangsgravid fra Bergen, 23 uker på vei. 

 

Har ingen erfaring med glukosetest, En til, please, men skal ta en selv i desember, som om du finner noen lure tips til å komme gjennom det, tar jeg gjerne imot. Sliter litt med morgenkvalme selv, så glukosetest på tom mage om morgenen frister særdeles lite :(

 

Jeg har ikke lyst til å vite kjønn, så jeg aner ikke hva vi får. Er ellers veldig nysgjerrig av meg, så følte lenge på om jeg ville vite det før vi dro på ultralyd, evt klare å la være å spørre. Er veldig fornøyd med å ikke vite. Er usikker på om jeg ville knyttet sterkere bånd til den lille om jeg visste, har aldri vært gravid før, men tror ikke det. Føler ikke det er særlig upraktisk i forhold til klær og utstyr, har uansett lyst å kunne bruke det meste til senere søsken også,så tenker at det er greit å ha en del som er noenlunde nøytralt til den første tiden. Ville kanskje følt det annerledes om jeg hadde barn fra før, i forhold til å forberede dem på hva som kommer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen hit rejen :)

Vi er en god gjeng fra Bergen her. Hvor i Bergen holder du til? Hvor gammel er du?

Angående det å vite kjønn, så trodde ikke jeg heller at det skulle bli annerledes og at jeg kom til å knytte sterkere bånd pga at jeg visste det, men der tok jeg feil. Synes det ble en heeeelt annen følese nr jeg visste kjønn.. Men igjen,  jeg vet jo ikke hvordan jeg ville følt det nå dersom jeg ikke visste det :P

 

En til, MB-vognen er også kjempefin. Den stod også høyt på listen vår. Hadde nok gått for den om vi hadde bodd mer i sentrum og benyttet mye kollektiv trafikk :)

 

Lykke til på det glukose-greiene. Jeg aner ikke hva det er jeg, men regner med det ikke er noe for meg siden ingen har nevnt det. Men det høres litt ekkelt ut og drikke det der.... :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Velkommer rejen ;)

 

Spør om å få ligge etter inntaket av drikken En til! Det gjorde jeg sist. Var sykt mye bedre enn sist gang da jeg måtte sitte meg ut på venteværelse hos legen igjen.. ta deg tid med drikka. Ikke hyl det ned på, da er sjangsen stor for at den kommer opp igjen!

 

Jeg lå på et mørkt rom på en legebenk med øya lukka. Siste halvtimen snakla jeg i tlf med mannen. Tiden gikk overraskende fort ;)

 

Miss Alma : glukosetest er for å sjekke for svangerskapsdiabetes. Folk dom blir tester er gjerne de med mye diabetes i familien, overvekt (alle med en bmi ovee 27 skal egentlig testes, men tror mange leger er slappe på det området, men er visst blitt et veldig fokus på svangerskaps dibetes etter som de ser en økning i fødselsvekt) og kvinner over 35 skal testes.

 

Man kommer til legen om morningen og må være fastende fra kl 20 kvelden før, så skal man måle blodsukkeret, deretter skal man drikke vann blandet med druesukker (helt jævlig) så må man sitte så og si stille i 2 timer for så og måle blodsukkeret igjen for å se om kroppen klarer å behandler sukker innntaket. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker herfra også beibilykke. Skal følge rådene dine:) Ja, er over 35 derfor må jeg til pers.

 

Velkommen også til deg, Rejen!

 

Varm høstklem i regnet til alle her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for velkomst :)

 

Jeg holder til i Fana bydel og er 28.

 

Skal testes pga diabetes i familien. Legen sa jeg skulle være fastende om morgenen, men sa ingenting om kvelden før. må det virkelig være fra kl. 20? Da får jeg ikke spist noe på 15 timer. Urk, enda mindre fristende nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så stille her for tiden, går det fint med alle eller?

Til alle dere bergens-jenter, hadde det vært en ide å lage en facebook-gruppe for oss bergensjenter som har termin i februar/mars?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det fint. Tok glukosebelastningstesten i går. Syns det var easypesy jeg. Slurpet det i meg med masse sitron og fikk to timer i fred og ro der jeg strikket og nøt utsikten til snødekte Ulriken. Sier vel kanskje sitt om at jeg er glad i det søte :fnise:  Alt vel, ingen diabetes så her skal julemarsipanen, peppekakenen og Sara Bernardsene nytes med god samvittighet.  Har også kjøpt en søt lyseblå tripptrappstol på Finn, og får låne babysete fra naboen. Det er så gøy å gjøre alt i stand litt etter litt. Nå er det bare å dra angårde til nøstebarn for å kjøpe lammeskinn, alle barna har hvert sitt.  

 

Julekort er også bestilt fra Fotoknudsen. Syns i utgangspunktet de kan være litt upersonlige, og bruker å lage egne. Men denne gangen valgte vi et sukkersøtt englekort, der vi puttet inn et bilde av min lange hengslete, finfine  sønn på snart 20 år konsentrert foran miksebordet under en konsert i en industrihall. He he he..kontrasten var slående og så gøy å innlemme en annen vinkling enn småtasser i nisseluer sittende på høyballer. Og ja, han samtykket til å være julemotiv.

 

Har også sydd mitt første prosjekt på symaskin, en søt juleullkjole til førsteklassingen. Er så stolt, siden jeg har hatt et angstfylt forhold til maskinen i sin helhet. Men bestemte meg bare at NÅ, etter seksår,  skulle rukkelet til pers, og jammen var det ikke kjempegøy. Planlegger allerede neste prosjekt. Men først strikke noe koselig til lillejenta.

 

Elsker adventstiden, og gleder meg til julekonserter, peppekakebaking, familen på kino og se Jul i Flåklypa, lystenning, juleverksted etc etc. Men holder meg strengt i selen til første desember, først da blir det hurramegrundt. Og oppi dette skal jeg forberede innlevering på studiet. Oj, dent siste der hadde jeg nesten glemt, hehe.

 

Og nå er jo Bergen dekket av snødryss og regnet har endelig stilnet, men bekkenløsning og glatte veier..kjempeau! Noen som kjenner seg igjen?

 

Hvordan går det med deg, MissAlma og resten av rugegjengen her?

 

Nei, må sluke lunsj før jobbmøter kaller.  Ønsker alle en deilig onsdag :kaklehone: (hehe..morsom høne)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei En til please!

Så bra at det gikk fint på glukosetesten, hvertfall etter hva som ble fortalt her :)

Høres ut som dere har laget et kjempegøy julekort! Kjekt med noe litt nytt etter alle de helt like julekortene som florerer....

Har du sydd? Så flink du er! Jeg har en symaskin men vi er ikke bestevenner. Jeg var veldig gira en stund, men mistet motet når nålen knakk :P Hehe. Men jeg har begynt å strikke, noe jeg ikke har gjort siden barneskolen :duskedame:  Så nå strikker jeg babyteppe fra Nøstebarn. Jeg er ikke så dreven, men teppet vokser!

 

Så ellers går det fint med meg. Er også utrolig glad i adventstiden og gleder meg til å pynte til jul, høre julemusikk, gå på julekonsert med Kurt Nilsen, lage  julegodteri og kos! :kalle: Og holder på å lage invitasjoner til bryllupet i sommer :yvonne: Men som du også, En til, så har jeg jo skolearbeid også. Litt lett å glemme det oppi alt koselige. Hihi, men det er digg å være student og gravid merker jeg. Styrer dagene selv og kan ta fri når det passer. Veldig behagelig!

 

Og ja, snøfylte Bergen! Jeg har for første gang i mitt liv gått til innkjøp av brodder i dag! :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du gifte deg i sommer, MissAlma? Det skal jeg også :D Og ja, nåla knakk her også!

 

Babyteppene fra Nøstebarn er helt supre, kommer til å strikke et selv også. Lykke til med studiene og eventuelle eksamner. Her kommer akademia i tillegg til jobben, så er litt stressa kjenner jeg. Men tar permisjon fra neste semester :D

 

Og som du sier, herlig med vintervær! Delig og lyst og med klar luft. Men jammen tok det overraskede knekken på bekkenet mitt. Måtte le av meg selv da jeg ikke klarte å reise meg etter et møte, men bare ble sittende og huffe...og visste med hånden på hjertet ikke hvordan jeg skulle klare å komme meg hjem. Det er første gang jeg har opplevd dette i løpet av alle svangerskapene mine. Humrer litt av det hele da....

 

 

Ha en strålende kveld alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi skal gidte oss i august! Gleder meg. Og nå blir det jo med en liten knott også :hjerter_rundt: Så gøy at dere også skal gifte dere! Når er det?

Takk det samme i forhold til studier! Blir nok godt med permisjon da tenker jeg ja :) Så ekkelt med bekkenet da, det høres ikke noe kjekt ut. Selv om jeg nesten måtte flire litt av det bildet av deg der du sitter uten å komme hverken opp eller ned :pasha:Håper ikke det fortsetter.

 

Ha en strålende kveld du også og alle dere andre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy da, MissAlma, vi skal også vifte oss i august. Må tegne min egen brudekjole med ammeløsning, ha ha ha. Skal få en i familien til å sy den, så det blir gøy. Det blir en enkel Teadress-variant og gleder meg stooooort. Og du, kjole i boks? Kunne sikkert snakket i all evighet om dette, så skal legge bånd på meg. Men en stor dag er det jo, etter 13 års samliv og fire barn var det jammen på tide!

 

Hvordan er dagene deres ellers damer? Nysgjerrig på oppdatering :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morro! Jeg også gleder meg stooort! Har kjøpt kjole, det gjorde jeg i sommer da jeg var ca 6 uker på vei. Hold på å kaste opp inne i butikken :P Haha...MED kjolen på.. Ble så dårlig at jeg tror jeg kjøpte den i svime :P Men den er kjempefin og egentlig litt for stor, så håper jo den vil passe.. Aner ikke hvordan det vil bli med amming og sånn jeg? Håper bare ikke jeg har gåt på en smell :regn:

Vi går absolutt et spennede år i møte da :hjerte: :hjerte: :hjerte: Baby OG bryllup... Og for m in del, masteroppgave innlevering! Herlighet! I 2014 skal det skje :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei ladys ;)

 

gratulerer til både miss og en til med giftemål ;) så evig koselig ;) vi må bli bedre venner så jeg kan få komme i bryllupene;-) haha! kommer aldri til å få gått i bryllup (mine venner å dømme)

 

vi giftet oss 10/07/10 :-) så fantastisk!dere kan glede dere så sinnsykt.men dagen etter er litt "blue" haha. man har hatt DET adrenalin rushet i 3-4 dager så klimax på selve dagen så blir det brått over dagen etter.hehe;)

 

fortell meg litt om den store dagens begivenheter da? jeg elsker bryllup og planlegging;)

 

selv skulle vi gifte oss ute på abortet i rosehagen !men det rævva bergensklima gjorde at det var ikke en eneste rose i blomst,så det så litt stusselig ut så vi hadde et alternativ nr 2 som det ble isteden for!

 

 

ellers her går det greit. blir tyngre og værre på jobb så i dag var jeg hos legen og ba om 100% sykemelding. motvillig fikk jeg det (i 2 skarve uker) hehe.. jaja.. fåt værtfall hentet meg litt inn og lest litt til muntlig eksamen som jeg skal ha på onsdag! gleder meg til å få den overstått!

 

vel.nå kom gubbeleif hjem og vi har barnevakt til i morgen.så etter en god leseøkt i dag skal jeg nå slenge hjemmelaga pizza i ovnen og nyte resten av kvelden!

 

hva gjør dere på i kveld da?;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for lykkeønskninger, Beibilykke :) Og gøy å høre om ditt bryllup. Ja, Bergensværet kan gi oss et kick i ræva til tider. Er så sliten at jeg ser dobbelt her, så kommer sterkere tilbake senere. Håper du får tatt deg inn i dae neste to ukene. Selv skal jeg i gradert sykemelding fra den kommende uka, og den sitter langt inne! Men det hjelper faktisk på at jordmor og leder nærmest tvinger meg, he he... Er litt klein om dagen, sukk. Kos dere med søndagen, Ladys.

 

Og ja, MissAlma. Et superspennende år! Kjolen blir sikkert aldeles perfekt. Særlig uten spy på, ha ha :D

Endret av En til, please.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det uke 28 permisjon papirene skal være inne hos Nav? Er uke 26 nå. Bør jeg få sendt de inn før Jul?

Det er ca 6 ukers behandlingstid.

Det er vel ikke sånn at de være inne da, men fra da kan du sende inn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

svar fra nav sin foreldrepenger side på facebook " du kan tidligst sende inn søknad i uke 27,men vi ser helst at du sender inn papirene 6-8 uker før permisjonsstart"

 

;) jeg får terminbekreftelse fra jm den 12 des. så tenkte å laste ned papirer å aende inn før jul hvertfall ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ojoj, bare en uke til tredje trimester!! Nå begynner vi å nærme oss jenter :kaklehone:

 

Håper alle får en deilig helg og fin start på desember :tree:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...