Gå til innhold

Hvor mye klarer vi å gå ned til neste sommer2014 jenter?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Gratulere løvemamma!!

 

Sikker på du når målet ditt!!

 

Moota , sikker på de" perfekte" reise følge ditt har komplekser de også;) vi kvinner ser bare hvor perfekte aaaaalllle andre er, og ser kun feil på oss selv;) så kos deg og nyyyyyt ferien, sikker på du klarer og holde deg til lavkarbo også:)

 

Har klart meg bra i dag!!! Første dagen på leeeeenge uten sjokkis å is!!! Burde nesten feire med en!!! Neida haha!!!

Du har sikkert rett :) Og vi er jo alle venner så de tar meg vel for den jeg er.

Klarer du noen dager til så forsvinner suget! :) Stå på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer med dagen Løvemamma:-)

 

Jeg har tro på at det klarer du! Jeg er med på et mål om 30 kg mindre te neste sommer (da jeg blir 34....gammel)

Har nå betalt pt og skal sende inn de siste opplysningene.så kanskje iløpet av neste uke så har jeg en plan. Begynner også på jobb igjen på mandag og da er det lettere med maten:-)

 

God tur Moota:-)

Takk for det :) Gruer meg litt til å reise fra kattene i 4 uker da. Men regner med at de klarer seg så lenge de får mat og vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå litt mer sug i dag... Spist litt mer eller hva som var planen så langt i dag, men fortsatt ingen utskeielser! Har heldigvis tømt skapene så ingen ting og hente der, men må sitte på hender så jeg ikke hiver ihop en kake eller vaffelrøre!!! Må kjøpe inn litt gullerøtter ol så jeg kan gå å knaske på!!

 

Laget en god lavkarbo dessert tidligere,fløte,gelatin, sukrin og mørksjokolade..Hmmm ikke helt lavkalori den vil jeg tro:D siden jeg ikke kjøre rein lavkarbo må jeg tenke litt kalorier også, men den desserten var ganske mektig så en skje eller to var nok, tror jeg må lage den til helgen:) er ikke det snart helg igjen min tro???:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja suget er pyton. Men tenk for hver dag du holder ut så er du nærmere den dagen suget forsvinner. Men skal du til med slike gode desserter kan det jo drøye :P

 

Jeg må også tenke kalorier om jeg spiser masse mat. Dressing og ost er spesielle ting jeg må tenke på. Jeg er utrolig glad i det og kan bruke en svær flaske med dressing bare på noen dager. Ost er mer mektig, men litt her og litt der så blir det mer enn nok kalorier det også.

 

I dag er jeg veldig kvalm. Det er nok ikke bare meg, det er nok litt reisefeber også. Litt spent og litt klar. Gleder meg til å sette meg i bilen og kose meg bak rattet i 3 dager :P  I dag skal vi riktignok bare til Kristiansand og sove til båten går til Danmark i morgen tidlig. Men så, så er jeg klar for langtur :D

Har vært i dusjen og kledd meg. Nå mangler jeg bare å tørke og slette håret og pakke resten i campingvogna. Mann og lillebror er for å klippe seg, så skal de i dusjen. Avreise ca kl.18 ikveld.

 

Jeg er nok lite eller ingenting innom før vi kommer frem i Kroatia, men så blir det nok litt sniking av og til :)

 

Jeg var forresten 77,0 i dag også, så ingen nedgang siden sist.. Men det er ikke opp heller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det lurte jeg også på skyfrihimmel! For en tur! Ønsker deg god tur moota!

 

Så godt du er i gang skyfrihimmel! Også har du lagt planen, da er mye gjort.

 

Det blir veldig spennende å høre dine oppdateringer junimamma! Spent på hvilke resultater du oppnår, og hvordan løpet legges opp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Yes vi (jeg) kjører til Kroatia med campingvogna. Nå har vi kommet til et sted i Tyskland. Går noe senere når vi ikke reiser alene, men vi kommer nok frem for det. Vi brukte den siste timen + på å stå i kø og sakte men sikkert sige frem noen få meter i løpet av flere minutter.

 

Nå er det sovetid. På gang idag kl.6 for å dra på ferja til Danmark. Og på gang imorgen 7.30 for å komme videre.

 

Har nok spist masse idag, men mest rett mat. Ble noen pannekaker på båten. De var syykt gode og lite annet fristende brødmat når jeg ikke kan ha brød..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal si du er ei tøff dame moota! Av ren nysgjerrighet lurer jeg på hvorfor du og mannen ikke bytter på å kjøre? Her er vi så "tradisjonelle" at det er mannen som kjører når vogna er med, men jeg burde jo absolutt tatt utfordringen og hoppet i det jeg og!

 

Vi drar på camping i morgen, blir borte til over neste helg. Titter heltsikkert innom men veier meg ikke før om to uker. Vekta i dag viste 78.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du ruler moota!! Å ruller:D

 

Sikre på de andre "perfekte" husmødrene ikke gjør det! Da slår du dem i vertfall på det!!:D :D haha

 

Litt mye og feil mat i dag, men tar lørdagen i dag.....håper jeg... Kan ikke ta lørdag hele helga da går det galt!!

Skal på trim tur i morgen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe tusen takk dere :) Vi bytter hvis jeg har behov. Men jeg elsker å kjøre bil og de siste årene har jeg kjørt alt alene og synes det er helt topp. Siden vi ikke reiser alene så blir det hyppige stopp og gode pauser. Mer enn når vi kjører alene. Så det er ikke så tungt. Siste dagen idag håper vi.

 

Det er bare jeg som vil kjøre ja. Broren og kona kjører, de andre skal bare være 1 uke og flyr ned. Jeg skal hente de. Og vi kjører faktisk først også, jeg drar :D Jeg har litt bedre bil enn dem. Jeg er så ufattelig imponert av bilen min. Den drar avgårde opp bakker og rundt svinger. Ja det er jo også litt av grunnen til at jeg kjører. Det er jo tross alt min bil :P

 

Jeg veier meg ikke før vi kommer ned. Spiser mer enn til vanlig, må ha nok energi til å kjøre. Men det er rett mat om ikke annet :)

 

Nå må jeg stå opp og gjøre meg klar og få opp de andre. Vi er ikke så langt ifra grensa til Slovenia.

Ha en fin dag og en god helg jenter. Takk for oppmuntring :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja jenter, det har vært tyst fra meg en stund og dere skjønner sikkert hvorfor, her skjer det INGENTING(!) med vekten...

 

Jeg er bevisst og tar ikke helt av, men jeg klarer liksom ikke å spise så lite som jeg må for å gå ned i vekt heller, blir stående på stedet hvil.

 

En uke igjen av ferien min nå og jeg har snakket litt med mannen min om dette også, noe jeg egentlig ikke har gjort før. Han bryr seg lite om de ekstra kiloene, men skjønner jo at jeg selv plages. Han er veldig innstilt på å hjelpe meg på alle måten han kan, men det er egentlig ikke så mye han kan gjøre for problemet mitt er ikke maten jeg lager og spiser sammen med familien, det er de usunne tingene jeg propper i trynet når jeg er alene og kjeder meg eller er lei meg pga alt jeg gjerne skulle gjort men som helsen setter en stopper for. Det er ikke gøy å være kronisk syk, sitte alene her hjemme i time etter time mens andre er på jobb, for meg blir det lett til at hele formiddagen, frem til henting i barnhagen, blir et eneste langt måltid.

 

Jeg ser hvor feilene ligger, jeg skjønner mekanismene i kroppen, men jeg klarer ikke gjøre noe med det... Har blitt som en hengemyr dette.

 

Men som sagt, en uke igjen av ferien og jeg starter på nytt med friskt mot. Kan jo ikke akkurat gi opp heller ;) Målet får bli en fin julekjole i str 38, så får jeg prøve igjen. Kanskje jeg må begynne med noe håndarbeid eller noe, så hendene brukes til andre ting enn å spise, hehe.

 

Har vært på stranda i dag da, og der var jeg langt fra den tynneste mammaen, men jeg var ikke den tykkeste heller. Mammaer kommer heldigvis i mange fasonger...

 

Jeg følger fremdeles tråden da, moro å lese om dere andre og fremgangen deres. Noen av dere er jo kjempeflinke, det er motiverende. Håper vi blir en helt gjeng etter ferien også, at ikke alle bortsett fra meg er helt ferdigslanket når hverdagen kommer igjen? Følger vi hverandre mot jul også...?

 

Ha en fortsatt fin ferie alle sammen, dere er herlige, alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fire småtroll: vi er her for deg helt til jul og lengere hvis du trenger:-) har du mulighet til å holde på med noe når du er hjemme? Du skriver at du er kronisk syk, nå vet jeg ikke hva den gjør med deg.. men kan du gå tur, svømme? En hobby du kan drive med som strikk, sy, scrapbooking? Trene foran tv?

 

Jeg synes det er godt å ha dere her, som er med i oppturer og nedturer... jeg gjorde som deg Fire småtroll, fortalte samboeren ar jeg hadde meldt meg på pt med kostholdsplan og treningsprogram. At jeg er lei av å være slik jeg er... han er dessverre litt for opptatt av ren mat koster penger.... men jeg har bestemt meg for at jeg skal dette samme hva. Da får det gå på bekostning av ut med venner, ting til huset. Nå vet ikke enda hva planen blir, venter i spenning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår frustrasjonen din, det er ikke lett å gå hjemme sånn som vil gjør med en så uforutsigbar kronisk sykdom.

 

Jeg skal i alle fall fortsette etter ferien mot jul også. Jeg synes det er skikkelig vanskelig med maten her nede. Vannmelonene ser egentlig nokså uappetittlige ut, det er lite og ingenting salat og agurk. Smøreosten smaker høgg, majonesen hadde ikke noe med majones å gjøre som jeg kjenner den. Yoghurt med lite karbohydrater og sukker er vanskelig å finne.

Har med skyr, men ikke nok til hele ferien og de holder seg ikke i all evighet siden vi sliter med å holde kjøleskapet kaldt.

 

Første dagen vi kom ned hadde vi fått barna i seng og skulle ha mat. Alle stemte for pizza og jeg tok 2/3 av en halv pizza.. Det er ingen problem for en voksen person og spise en hel, men jeg ville være forsiktig. Likevel har jeg etter dette (lørdag kveld) hatt vondt i magen og får ikke gå på do..

 

Så jeg prøver så godt jeg kan. Ble biff igår, det er jo bra. Men vanskelig. Prøver å fokusere på alt jeg ikke spiser her nede i år heller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hengemyr.no her også...

 

Jeg prøver for hardt! Og gir opp for lett! Enkelt og greit!

Jeg leste ( gudenvethvor) en fyr som skreiv han var dritt lei alle som var ute etter en Quick fix, og det første det gjorde når det startet slanking var og lete etter erstatning for ja sjokolade, pizza ol. Og der har du meg! Og det funker ikke å spise som "før" jeg må faktisk spise mindre sjokolade, jeg må spise mindre pizza! Skjønner?!? Jeg MÅ lære meg og spise mindre av alt det usunne! Og kanskje må jeg kutte det ut en stund for å gå ned i vekt! Det er ikke lett å gå ned i vekt, jeg må faktisk ofre en del! Jeg kan ikke lete etter "sunne sjokolade" som jeg kan spise mye av, jeg må lære meg og spise lite av vanlig sjokolade! Håper noe forstår hva jeg prøver å få frem her :D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår veldig godt hva du mener skyfrihimmel. Det er ufattelig mange tråder på lavkarboforum som handler om hva de kan spise, hva slags erstatninger som finnes for det ene og det andre. Selv om det står der inne og i bøkene at man skal gå x antall uker uten slike erstatninger.

 

Veldig mange vil ikke være uten og vil ikke ofre noe og vil ikke endre noe.

 

Jeg er der nesten selv nå. Igår var en pyton dag. Vi hadde faktisk regn her nede. Og mannen har hatt så vondt i ryggen etter at vi rigget til campingvogna og fortelte så jeg var i resepsjonen for å få tak i en kiropraktor. Vi fikk time en plass et godt stykke unna. Det ble masse tull og tiden dro ut. Vi var nesten ihjelsultne alle mann når vi endelig fikk komme tilbake og bort på den nærmeste (og eneste akkurat her) restauranten. De hadde ikke steak eller biff så jeg tok spagetti bolognese. Sikkert som å skyte meg selv i foten etter magesmertene jeg fikk etter pizzaen og i forhold til mage, hode og vekt..

 

Jeg skal veie meg idag, men kommer ikke til å skrive det her. Vil nok grave meg ned etterpå :/

Endret av moota m storesøster&lillebror
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk bar dag:) litt mindre is i mårgen så blir det bedre;)

 

Neida moota sikker på du får det fort av igjen;) du må bare tenke du er vekk hjemme i fra, å må faktisk spise for å overleve;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff ja det ble ikke helt som tenkt dette.. men men jeg må jo bare begrense meg. Det er lettere hjemme når man vet hva som finnes og hva man får når man handler noe. Smøreosten var fæl også :/

 

Men jeg må gjøre så godt jeg kan og så får jeg fortsette der jeg var når vi kommer hjem :) Som sagt er det jo kjempe masse jeg ikke spiser i år. Sjokolade og godteri og is og kjeks og chips hver dag. Mange skiver med masse smør, sjokoladepålegg og det som verre er.. Og jeg stopper når jeg er mett og ikke spiser til jeg ikke kan gå.

Så det blir om ikke annet mindre og stri med når jeg kommer hjem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pokker så kom helgen å ødeleggelsene har begynt.... Svake svake menneske!! Fest i mårgen så blir ikke skjerpings før søn... Tror vi drøyer til mandag:D så blir vel over 70 igjen, hengemyr hengemyr

 

Målet er 1 kilo i mnd klare tydeligvis ikke mer.... Så kanskje til jul? Fin kjole til julebord? Bare 5 mnd så ikke sikkert store endring. Sommerkroppen 2015 da!! Ny bikini!! Jhuuu..

 

Jeg må senke forventningen merker jeg, kan liksom ikke vente å se resultat i speile etter en uke...eller på vekten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått planene mine og begynner på mandag:-) på søndag akal jeg måle kroppen. Da resultatet i cm er viktigere enn vekt (muskler veier mer enn fett;-) ) er veldig spent, men dette SKAL jeg klare! Og med dere i ryggen og som inspirasjon blir det lettere:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja sjekk igjen :)

 

Her nede er det tja jeg kan jo egentlig bare si at jeg var 77 den dagen vi reiste og 79,3 idag. Og det er jeg faktisk fornøyd med. Gikk fra å knapt få i meg mat til å spise 2-3 ganger til dagen. + småspising av casewnøtter og div. Har også spist spagetti bolognes, pizza, karbohydrat-lav is, pasta og sjokolade med 74% kakao.

 

Har grillt meg på stranda idag, men jeg hadde jo ikke trengt å reise så langt for det med den gode sommeren hjemme :P

Endret av moota m storesøster&lillebror
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dagen Junimamma!

Kos deg :)

 

Håper du vil dele litt av opplegget ditt med oss, spennende å få vite litt mer om hvordan de jobber! Vi er med og heier!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...