Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei hei igjen :)

Da har vi fått kommet oss litt etter skuffelsen, og snakket med legen i går :) Han sa de ikke hadde noe forklaring på hvorfor det ble slik, men det kunne være at vi var uheldige med alle eggene. Han sa at det ikke var sikkert det hadde blitt noe annet resultat selv med icsi. (vi har hatt det en gang før, da ble de neg. test) Han sa også at den beste befruktningen og resultatet var forrige fersk forsøk, da jeg ble gravid <3 Og da hadde de brukt ivf, ikke icsi. Han sa også at vi ønske å forsette, å prøve en gang til, men da med icsi, om dere er motivert, og villige til å forsette. Dette synes jeg var så godt å høre, at de liksom ikke har gitt oss opp enda :) Vi er selvsagt med på en runde til. Er fornøyd med 9 egg, og det var de også, så det blir samme dose på med. denne gangen også. Jeg spurte om jeg måtte ha en syklus mellom, og det sa han ikke var nødvendig, men at jeg ikke ville tape noe på det. Så da skal jeg vente til i mars/april i alle fall :) Har en eksamen i mars, så kan være greit å ikke være full av hormoner da :)

Hvordan er løpet for deg da F*PCO? Er kroppen på tur i rute igjen? Og hvordan går det med deg nå Ringo? Noe nytt i løpet mot privat? :) 

Mammadrømmen, håper blødningene er stoppet, og at du finner en lege som tar dette litt på alvor <3

Fortsetter under...

Så bra at din behandler har planen klar for neste forsøk, Mottivert:-) Når det er nedturer er det godt å ha dyktige folk i ryggen som har fått "vanskelige damer" gjennom sirkuset før og har tro på en:-) Du har bra kontroll som klarer å vente når du ikke absolutt må! Jeg var sikker på at det ikke gikk forrige runde, og ville helst begynt på nytt på rugedag 1 etter å ha sett de generelle embryoscorene;-)

Jeg kan begynne på kommende syklus, når den kommer er jo litt usikkert. Vanligvis 4-5 uker etter abort, og jeg har veldig lite blødning allerede nå, men har noe murringer. Håper aborten ble komplett. Føler Murphy sitter på skulderen min med flere ess i ermet... Avtalen er at jeg ringer klinikken når jeg føler meg klar til å diskutere videre behandlingsopplegg, og dvs i neste uke siden arbeidsplanen min denne uken ikke passer. Jeg har hatt to helt ulike regimer og fikk masse dårlige embryoer på begge, så jeg vet ikke om de vil bytte eller om de regner med at nesten alle eggene vil være dårlige uansett. Skrekken er jo at det ikke er gitt at det blir minst 1 bra i hvert forsøk. Vi er privat og avbrutt etter uttak er da brukt forsøk. Mannen min har heldigvis myket opp i forhold til i starten, da han ville avtale å sette strek etter 3 forsøk, så jeg har ikke den panikken som jeg hadde i starten. Vi skal tåle noen feilskjær for målet vårt:-)

Så godt å høre Mottivert! Utrolig hvordan man klarer å hente seg inn etter disse skuffelsene :). Tror også det er lurt at du unner deg selv en liten pause nå. Helt utrolig at du fikk ut så mange egg! Håper på like mange neste gang da...men som er litt mere mottakelige :). Jeg heier såå på deg :).

F*pco hvor er det du får beh? Du har garantert sagt det før, men jeg husker ikke i farten :/. Har bare drukket en kopp kaffe, så dere får gi meg litt tid ;) hihi.. Så bra at mannen din har myknet opp etterhvert. Greit å slippe det stresset på toppen av alt..

Har du forresten vært inne og fått sjekket at alt er kommet ut etter at du mistet? Jeg var inne fordi jeg allerede hadde en time stående...den timen hvor vi egentlig skulle se hjertet slå. Beholdt bare timen og fikk sett at alt var greit. Var da litt blod igjen, men det kom ut av seg selv ved neste mens...en kraftigere en. Må få høre når du har vært i kontakt med klinikken :)

Jeg føler at jeg ligger litt bakpå. Merker selv at jeg ikke helt har "driven" i meg til å fortsette og organisere og fixe, kontakte, styre på osv osv. Jeg har inngått en avtale med ei venninne om at neste arbeidshelg (i midten av feb) skal jeg ha noe nytt å fortelle ift neste forsøk. Jeg må til da ha kanskje bestilt time på hausken eller noe slikt. Det er som om at kroppen er innstilt på at jeg ikke får barn så jeg gidder ikke stresse mer med det. Jeg drømmer meg stadig bort i det å ha et eget barn, men så stopper det der på en måte. Blir nesten litt likegyldig ift til det...gjelder liksom ikke meg.. Må prøve å komme meg i gang i hodet.. Kanskje lettere når vi har fått pratet med hausken. Kanskje de gir mer motivasjon til å fortsette...

Ønsker dere en god dag ❤. Her er det aftenvakt på Ådne meg og mannen :). Klem fra meg ❤

Hei dere,

Nå er det en god stund siden jeg har vært innom, men det er SÅ KOSELIG å høre fra deg mammadrømmen ! Skjønner godt man trenger pause fra forumet, jeg har også mine pauser, både inne på gravid forum ( bare leser litt, er ikke aktiv selv) og her. Jeg greier ikke helt å slippe assistert befruktning forumet, er liksom her jeg hører hjemme. Så rart og slitsomt det må være med de blødningene dine, håper du kan starte opp med behandling til tross for dem og aller helst at det har sluttet nå. Et lite spm. har dere vurdert å bytte donor, det kunne jo kanskje være donoren dere har valgt er dårlig match for eggene dine???

Ringo79 - ja man kan  bli litt motløs men bare kjør på, bare bestill time på Hausken. Jeg hadde ikke fått journalen enda da jeg var på første time privat. Jeg fortalte bare hva slags medisiner jeg hadde brukt og utfallet, og det var bra nok for legen til å starte behandling :) . Spør om å få scratching, jeg tror det gjorde utslaget for min del.  Leverte journalen fra sykehuset senere.

Mottivert - nå ble jeg skikkelig lei meg av å lese at det ikke ble noen befruktninger, og du som har ventet så lenge på dette forsøket. først så glad for at det ble SÅ MANGE egg! Det var jo uansett positivt at du fikk ut så mange. Huffa føler med deg og skuffelsen og sorgen over det. For en runddans. men du skal få barn! du har blitt gravid før. 

F*pco - utrolig leit å lese om MAén din :( jeg hadde en selv i uke 12 :hjerte: . Får bare prøve å ta det positive med seg, at du faktisk har vært gravid, at det funka på det forsøket! Bare tidsspm før det vil klaffe igjen :) .

Jeg skjønner jo fremdeles ikke at jeg gravid, at det er en baby inni magen min. at det er det som gjør at magen er stor og beveger på seg, at "helvete" er over. Jeg "holder stort sett pusten".  Nå er det jo bare en mnd til termin. . Det går opp for meg innimellom og da bare knekker jeg helt sammen og begynner å strigråte, (av takknemlighet) . Det kan være et bilde, en nyfødt baby, en fødsel eller noe jeg leser som trigger det, og det bare overvelder meg fullstendig. Så mye innestengt glede og så mye slit, sorg og strev som ikke er helt bearbeidet enda som skal ut og som jeg ikke tør å slippe helt løs før jeg faktisk sitter der med barnet i armene mine.  Tror jeg bare kommer til å sitte å gråte og gråte de første dagene etter fødselen.

Dere kommer i mål alle sammen til slutt. Det er jeg helt sikker på. Dere er så sterke. Det er en helt ekstrem tålmodighetsprøve og psykisk berg og dalbane. Fyttikatta.  Dette er det ingen andre som kan forstå fullt ut enn vi som går igjennom det.  2015 - da skal dere vagge rundt med store mager   :gravid:

Mange klemmer fra Opp.

Oj, her har det skjedd litt siden jeg var her! :o:P Har vært totalt oppslukt i gave til min farmor, som blir 70år om 2uker. Fotobok med bilder av alle barnebarna hennes :) Nå er den bestilt, så da kan komme på nett litt igjen :)

Ååååå neeeeiiii Mottivert!! :( Nå ble jeg lei meg!! Var ikke sånne det skulle gå :( Så rart at du fikk så mange egg og ingen ble befruktet! Helt utrolig hva vi må igjennom og alle disse sprøe tingene som skjer med oss. Kreds til alle ivf-prøvere asså! :) Beundrer deg virkelig for å holde ut disse skuffelsene og være så positiv til nytt forsøk :) Det er ikke lett! Og så bra at de er så positive til å prøve på dere igjen! :D Det er enda godt! Da er det håp :D Kroppen har bare godt av en mnd eller to pause oppi dette, selvom jeg vet hvor vanskelig det er å ta den pausen. Er kanskje godt for deg å ha eksamen i mellomtiden, så har du litt annet å tenke på :) Neste gang, skal det gå!!! :D :D :D

Ringo79, jeg skjønner deg kjempe godt!! Har vært akkurat sånn selv. Man blir så lei og frustrert tilslutt at man blir likegyldig til hele greia. Man er jo egentlig ikke det. Ønske om et barn er jo like stort, hvis ikke større. Men man blir sliten i denne prosessen, og jeg tror alle som har vært i ivf karusellen har tvilt og mistet håpet en gang eller to. Man lever i sin egen boble, i en helt annen verden enn familie og venner rundt. Enda godt vi har hverandre her inne! :) Hadde virkelig ikke klart meg uten dere :D <3

Så smart å gjøre en sånn avtale med venninna di! :D Da har man noe å skulle få til. Skjønner godt at du har mistet piffen og har vanskeligheter med å komme igang igjen! Skal sende deg all den gode energien som finnes, så kanskje du finner ny glede og gnist, til å komme i gang :D

Når det gjelder blødningen synes jeg også det er veldig rart at legen ser på det som helt normalt. Det kan det da ikke være?!! Til min store overraskelse, stoppet det plutselig helt ut av det blå på torsdag, så har vært fri i nesten en uke nå. Men har hatt små murringer i flere dager og idag kjennes det skikkelig ut som mensen er på vei :( Har vært sånn alle de andre gangene det har stoppet opp også, bare noen dager uten og så er det på'n igjen. Dette er det lengste jeg har vært blødningsfri, så overrasker meg ikke hvis den kommer tilbake iløpet av uka. Har tatt saken i egne hender og bestilt time til gynekolog, men de synes tydeligvis ikke det var noe hast de heller, for måtte vente 3 uker på time. Er to uker igjen nå, så er spent på om jeg har begynt å blø igjen innen det ;)

Så koselig å høre fra deg Opp!! :D Ja jeg trengte den pausen, det har gjort mye! Men nå er det godt å endelig være tilbake igjen, har savnet dere alle! :D

Tviler på at RIksen gir meg lov til å fortsette, før jeg har tatt en ny kikkhullsopperasjon. Fjernet evt. endo flekker og den tette egglederen. Så må nok bare psyke meg opp til den. Men er vel verdt det til slutt, får en håpe :)

Har faktisk ikke tenkt på det med donor. Nå velger ikke vi donor selv, Riksen tar bare en som er ledig. Men når jeg tenker meg omm, så hadde jeg positiv test (kjemisk) på første ivf. Men de neste forsøkene har jo vært samme donor, fordi jeg fikk egg på frys. Og ingen av de gikk, til tross for at RIksen sa det var perfekte egg. Så kanskje du har rett, at den donoren var totalt kræsj. Det gir meg ny mottivasjon og glede, til at neste forsøk kanskje har en stor sjanse med ny donor :D Tusen takk for tanker Opp!! :D

Skjønner godt at du  må klype deg i armen for å forstå at du faktisk er gravid, og ikke langt unna å ha den lille i armene dine :D Helt lov å gråte av glede! Tror det er helt normalt :) Ikke rart heller! Vi ivf-ere har vært igjennom så utrolig mye, og så mange nedturer. Ikke rart man blir litt emosjonell, når man faktisk har lykkes, og babydrømmen snart er virkelighet :) Unner deg all glede og lykke!! :D Og gleder meg til å høre om alt, når den lile kommer!! :D <3

Annonse

Oj, her har det skjedd litt siden jeg var her! :o:P Har vært totalt oppslukt i gave til min farmor, som blir 70år om 2uker. Fotobok med bilder av alle barnebarna hennes :) Nå er den bestilt, så da kan komme på nett litt igjen :)

Ååååå neeeeiiii Mottivert!! :( Nå ble jeg lei meg!! Var ikke sånne det skulle gå :( Så rart at du fikk så mange egg og ingen ble befruktet! Helt utrolig hva vi må igjennom og alle disse sprøe tingene som skjer med oss. Kreds til alle ivf-prøvere asså! :) Beundrer deg virkelig for å holde ut disse skuffelsene og være så positiv til nytt forsøk :) Det er ikke lett! Og så bra at de er så positive til å prøve på dere igjen! :D Det er enda godt! Da er det håp :D Kroppen har bare godt av en mnd eller to pause oppi dette, selvom jeg vet hvor vanskelig det er å ta den pausen. Er kanskje godt for deg å ha eksamen i mellomtiden, så har du litt annet å tenke på :) Neste gang, skal det gå!!! :D :D :D

Ringo79, jeg skjønner deg kjempe godt!! Har vært akkurat sånn selv. Man blir så lei og frustrert tilslutt at man blir likegyldig til hele greia. Man er jo egentlig ikke det. Ønske om et barn er jo like stort, hvis ikke større. Men man blir sliten i denne prosessen, og jeg tror alle som har vært i ivf karusellen har tvilt og mistet håpet en gang eller to. Man lever i sin egen boble, i en helt annen verden enn familie og venner rundt. Enda godt vi har hverandre her inne! :) Hadde virkelig ikke klart meg uten dere :D <3

Så smart å gjøre en sånn avtale med venninna di! :D Da har man noe å skulle få til. Skjønner godt at du har mistet piffen og har vanskeligheter med å komme igang igjen! Skal sende deg all den gode energien som finnes, så kanskje du finner ny glede og gnist, til å komme i gang :D

Når det gjelder blødningen synes jeg også det er veldig rart at legen ser på det som helt normalt. Det kan det da ikke være?!! Til min store overraskelse, stoppet det plutselig helt ut av det blå på torsdag, så har vært fri i nesten en uke nå. Men har hatt små murringer i flere dager og idag kjennes det skikkelig ut som mensen er på vei :( Har vært sånn alle de andre gangene det har stoppet opp også, bare noen dager uten og så er det på'n igjen. Dette er det lengste jeg har vært blødningsfri, så overrasker meg ikke hvis den kommer tilbake iløpet av uka. Har tatt saken i egne hender og bestilt time til gynekolog, men de synes tydeligvis ikke det var noe hast de heller, for måtte vente 3 uker på time. Er to uker igjen nå, så er spent på om jeg har begynt å blø igjen innen det ;)

Så koselig å høre fra deg Opp!! :D Ja jeg trengte den pausen, det har gjort mye! Men nå er det godt å endelig være tilbake igjen, har savnet dere alle! :D

Tviler på at RIksen gir meg lov til å fortsette, før jeg har tatt en ny kikkhullsopperasjon. Fjernet evt. endo flekker og den tette egglederen. Så må nok bare psyke meg opp til den. Men er vel verdt det til slutt, får en håpe :)

Har faktisk ikke tenkt på det med donor. Nå velger ikke vi donor selv, Riksen tar bare en som er ledig. Men når jeg tenker meg omm, så hadde jeg positiv test (kjemisk) på første ivf. Men de neste forsøkene har jo vært samme donor, fordi jeg fikk egg på frys. Og ingen av de gikk, til tross for at RIksen sa det var perfekte egg. Så kanskje du har rett, at den donoren var totalt kræsj. Det gir meg ny mottivasjon og glede, til at neste forsøk kanskje har en stor sjanse med ny donor :D Tusen takk for tanker Opp!! :D

Skjønner godt at du må klype deg i armen for å forstå at du faktisk er gravid, og ikke langt unna å ha den lille i armene dine :D Helt lov å gråte av glede! Tror det er helt normalt :) Ikke rart heller! Vi ivf-ere har vært igjennom så utrolig mye, og så mange nedturer. Ikke rart man blir litt emosjonell, når man faktisk har lykkes, og babydrømmen snart er virkelighet :) Unner deg all glede og lykke!! :D Og gleder meg til å høre om alt, når den lile kommer!! :D <3

Tenkte jeg bare måtte skrive her, som

Opp skriver ang å bytte donor, så hadde vi 3 ivf fersk forsøk og ett avbrutt frys med en donor (samme som vi brukte da min samboer ble gravid med datteren vår). Da vi skulle i gang med 4 forsøket ønsket jeg å bytte donor, å nå sitter jeg her å er 5 mnd på vei med tvillinger. Perfekt befruktning, 4 egg på frys og gravid med begge eggene som ble satt inn...

Så dere burde absolutt vurdere å prøve en annen donor, jeg tror ikke jeg og donoren vi hadde til datteren vår var noe match, rett og slett :)

Ønsker dere andre lykke lykke til hvorhen dere er i prosessen 💗

Gleder meg til du får din lille prinsesse opp, for en lykke 💜

Prøver92: Jeg har ikke peiling desverre :(

mam&mam: Tusen takk for at du skrev det! Det er godt å høre at flere har opplevd positivt ved å bytte donor :D Og gratulerer så masse med tvillinger!!! :D :D Det er morro å høre! :D

..

Desverre er det ingen god nyhet fra meg. Jeg har vært hos gynekologen idag, og hun var ikke i tvil. Jeg har endometriose! Derfor har jeg hatt denne lange blødningen og masse smerter. Hun sa jeg er i alderen der det blusser opp for de fleste. Noe det da har gjort hos meg. Hun sa jeg bare kom til å bli verre og verre fremover. Og at jeg mest sannsynlig aldri kom til å bli gravid. Jeg har hatt masse perfekte egg, og 5 ivf forsøk, uten hell. Så hun mente det talte for seg selv. Jeg kunne velge å bruke mitt siste offentlige forsøk om jeg ønsket, men hun hadde ikke veldig tro på det. Hvis jeg isåfall bestemmer meg for det, sa hun at jeg hadde DÅRLIG tid! Jeg kunne ikke vente veldig lenge på å gjøre nytt forsøk. For tilstanden i livmoren min vil bare bli dårligere og dårligere. Det er ikke noe gunstig miljø for disse stakkars eggene. Så nå sitter jeg her helt i sjokk. En helt vanlig kontrolltime, endte med å bli den værste dagen i mitt liv! Hva skal man tenke og føle når man får beskjed om at du kommer mest sannsylig aldri til å bli gravid!?!?!?!!! Jeg er helt knust!! :'( Er det virkelig sånn her det skal gå?? Først min samboer og så dette her! Vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg jeg nå.. Vet at det er mange med endometriose som blir gravide, så det er en ørliten sjanse der, men tanta mi har samme sykdom og hun brukte 16 år på å bli gravid. Så ligger ikke akkurat i kortene at det skal gå min vei :( Hva gjør jeg nå?!?! :(

Mam&mam: gratulerer såå mye som blivende tvillingmor. Så utrolig morsomt å høre ❤❤. Takk for at du oppdaterte oss :) :).

Kjøre mammadrømmen.. Jeg begynte å gråte når jeg leste innlegget ditt. De viste en fødsel på tv på samme tid som jeg leste og da rablet det litt for meg.. Kjente på en voldsom redsel. Jeg har jo også endometriose. Har lenge hatt tanker om at forholdene i livmora kanskje er dårlige. Men det var da litt vel heftig kost p få levert på en konsultasjon?! Kjente jeg ble litt irritert!! Når man har endometriose og ikke klarer å bli gravid så er det ivf som er behandlingen. Legen min ved st.olavs sa at av de igjen som ikke ble gravide så kunne eggene ha blitt neg påvirket av endo. Hun var redd det var tilfelle hos meg. Men når jeg har vært sånn snarest i kontakt med hausken så mener de at det høres som at eggene er av god kvalitet.

Det jeg tenker akkurat nå er at du ikke skal høre blindt på denne ene gynekologen. Ja ok så har du endo, men det er ikke ensbetydende med at du ikke kan bli gravid. Og hva med tanten din? Var de på naturlig måte etter 16 år eller fikk hun ivf-beh? Gjør som ble pratet om over her....bytt donor! Du har jo et forsøk igjen og det mener jeg virkelig du skal satse på. Du ser jo at det er mange her inne som må ha 3-4 runder før det lykkes. Du kan ikke gi deg etter to bare fordi gynekologen din er negativ. Min gynekolog sa "du har iallefall ikke endometriose". Så ble jeg operert...og hva fant de?? Jo...endo! Syns du skal kreve kikkhullskirurgi og få utredet litt mer før neste forsøk. Utrolig hva som kan oppdages da. Hvor gammel er du forresten?

Burde du snakke med klinikken om det du nå fikk beskjed om av din gyn??

Sender deg en varm god klem. Ikke gi deg kjære deg ❤❤❤❤❤❤❤❤❤

Tusen takk for sååå gode ord Ringo79!! :D :D Det lettet veldig på trykket hos meg!! :D Litt godt å vite at det ikke bare er meg som har det sånn :)

Ja jeg hadde absolutt IKKE forbredt meg på en sånn beskjed idag!! Har felt noen tårer, men har for det meste kikket i taket og ikke visst helt hva jeg tenker og føler. Er bare så sjokkert. Klarer ikke helt å forstå hva jeg har blitt fortalt idag.

Nei tante brukte 16år på naturmåten, men hun fikk ikke diagnosen før i voksen alder. Så hun kunne sikkert fått hjelp tidligere.

Nå har jeg jo gjort 7 forsøk, hvor 5 av de er ivf. I tillegg til at eggene har vært av perfekt kvalitet. Var vel derfor gynekologen mente at løpet var kjørt. Men som du sier så har jeg jo ett uttak igjen. Evt de eggene som skulle blitt på frys. Så har jo en liten sjanse. Men føler lissom at håpet mitt er ødelagt. Hvordan skal jeg klare å tenke positivt gjennom eventuelle forsøk nå? Nå er jeg bare kjempe redd! Har hundre tanker i hodet og klarer ikke helt å sortere de.

Riksen snakket om å gjøre ny kikkhull før nytt forsøk, og fjerne den tette egglederen. Men så ble det lagt på is igjen. Mulig det blir aktuelt nå da isåfall. Gynekologen ville jeg skulle ringe Riksen å fortelle om timen idag, for å høre hva de mener. Så får vi se hva de sier.. Kanskje jeg orker å ringe imorgen :)

Jeg er 28 forresten, 29 i oktober ;)

Tuuuuuuusen takk igjen for masse gode ord og klemmer :D Det trengte jeg nå! :D

Å, blir stressa når andre plutselig finner endometriose og andre ting jeg ikke er testet for, langt ut i forløpet. Føler veldig med deg, Mammadrømmen:-( Jeg tror Klinikk Hausken skal være flinke på endometriose, hør med andre på forumene hva slags støttebehandling de har fått for å få det til? Jeg ville absolutt ikke latt en eneste gyn sette strek, kanskje er det noen smarte grep med støttebehandling eller kost og annet som kan utgjøre den lille, avgjørende forskjellen? Mail til privatklinikkene og høre om de har forslag? Det verker i meg for at du skulle få denne beskjeden, håper dere kan få henne til å ete i seg de ordene igjen.

Da har jeg fått papirer til lang protokoll. Det blir Synarela, Gonal-F 4 dager, Menopur 6 dager, og Klexane fra innsett. Uttak og innsett sannsynlig etter påske. Jeg har ikke sett noen som skifter hormoner midt i stimuleringstiden før, så det blir spennende. Da skal jeg bruke pausen til å bli veldig sunn i matveien og trene for å optimalisere prosessene som kan virke inn på pcoen. Håper at alle monner kan dra litt!

mam&mam: Tusen takk for at du skrev det! Det er godt å høre at flere har opplevd positivt ved å bytte donor :D Og gratulerer så masse med tvillinger!!! :D :D Det er morro å høre! :D

..

Desverre er det ingen god nyhet fra meg. Jeg har vært hos gynekologen idag, og hun var ikke i tvil. Jeg har endometriose! Derfor har jeg hatt denne lange blødningen og masse smerter. Hun sa jeg er i alderen der det blusser opp for de fleste. Noe det da har gjort hos meg. Hun sa jeg bare kom til å bli verre og verre fremover. Og at jeg mest sannsynlig aldri kom til å bli gravid. Jeg har hatt masse perfekte egg, og 5 ivf forsøk, uten hell. Så hun mente det talte for seg selv. Jeg kunne velge å bruke mitt siste offentlige forsøk om jeg ønsket, men hun hadde ikke veldig tro på det. Hvis jeg isåfall bestemmer meg for det, sa hun at jeg hadde DÅRLIG tid! Jeg kunne ikke vente veldig lenge på å gjøre nytt forsøk. For tilstanden i livmoren min vil bare bli dårligere og dårligere. Det er ikke noe gunstig miljø for disse stakkars eggene. Så nå sitter jeg her helt i sjokk. En helt vanlig kontrolltime, endte med å bli den værste dagen i mitt liv! Hva skal man tenke og føle når man får beskjed om at du kommer mest sannsylig aldri til å bli gravid!?!?!?!!! Jeg er helt knust!! :'( Er det virkelig sånn her det skal gå?? Først min samboer og så dette her! Vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg jeg nå.. Vet at det er mange med endometriose som blir gravide, så det er en ørliten sjanse der, men tanta mi har samme sykdom og hun brukte 16 år på å bli gravid. Så ligger ikke akkurat i kortene at det skal gå min vei :( Hva gjør jeg nå?!?! :(

Huff så utrolig kjipt å få en sånn beskjed, hu virka jo ikke akkurat sympatisk hu gynekologen din da :/

Håper dere finner en slags løsning på det og at det klaffer til slutt for dere.

En venninne av oss (også lesbisk forøvrig) har endo og prøvde 3 ivf, var tom

I Thailand, men endte opp med å bli gravid via inseminering på Riksen. Så det går an, selv om alt sikkert føles helt håpløst nå... Har dere hatt samme donor hele veien?

Annonse

Hei mammadrømmen!

For en gynekolog og beskjed å få! Men jeg har null tro på det hun sier. Har lest om fler som har endo og blitt gravide og kjenner en m kraftig endo som ble gravid m tvillinger etter første ivf etter operasjon. hun hadde hatt 2 mislykkede før det. Etter hva jeg har lest om endo er det ikke dårligere ivf resultater m de som har endo. Hør litt rundt både privat og i utlandet, kanskje Danmark? Kanskje noe mer som kan gjøres for å bedre forholdene og få egget til å fedre seg lettere( eks hatching og scratching) Jeg har troa og blir sint på den gynekologen som sier no så bastant. Ikke hør på henne, ta operasjon og nytt forsøk så fort det lar seg gjøre etterpå! stor klem til deg 💜

Da har jeg fått papirer til lang protokoll. Det blir Synarela, Gonal-F 4 dager, Menopur 6 dager, og Klexane fra innsett. Uttak og innsett sannsynlig etter påske. Jeg har ikke sett noen som skifter hormoner midt i stimuleringstiden før, så det blir spennende. Da skal jeg bruke pausen til å bli veldig sunn i matveien og trene for å optimalisere prosessene som kan virke inn på pcoen. Håper at alle monner kan dra litt!

Så spennende :). Nå er du strax i gang! Du må holde oss oppdaterte etterhvert da:). Krysser alt for deg og ønsker deg masse lykke til :)

Du mammadrømmen....er spent på om du har snakket med klinikken ;). Jeg har tenk masse på deg de siste dagene.. Kjenner jeg blir irritert hver gang. Om klinikken mener det er mulighet så forholder du deg til dem. Utrolig hvor lite en vanlig gyn vet om ivf. Har hørt flere eksempler på det.. Jeg er litt heldig med min. Han har jobbet ved st.olavs så han er litt inne på ting. Men det er mange år siden han jobbet der, så det har skjedd MYE nytt siden den gang og det er MYE han ikke vet. Drit i ho der gyndama du!! Du kommer til å bli gravid!!! Hør bare på eksemplet til mam&mam:). Godt med slike gladhistorier ❤.

Ønsker dere alle her inne en riktig så fin dag :). Jeg har tatt helg....turnuslivets goder ;). Stor klem fra meg :)

Så spennende :). Nå er du strax i gang! Du må holde oss oppdaterte etterhvert da:). Krysser alt for deg og ønsker deg masse lykke til :)

Jeg synes det er leenge til:-) Men jeg merker at jeg har håpet i orden nå, selv om vi en del ting taler imot oss. Jeg må velge å tenke at aborten kanskje var uflaks, selv om det kan være en ny manifestasjon av det bakenforliggende problemmer. Før eller siden kan vi kanskje klare å lure en gjennom. Hvordan går det med deg, skulle du til Hausken?

Jeg synes det er leenge til:-) Men jeg merker at jeg har håpet i orden nå, selv om vi en del ting taler imot oss. Jeg må velge å tenke at aborten kanskje var uflaks, selv om det kan være en ny manifestasjon av det bakenforliggende problemmer. Før eller siden kan vi kanskje klare å lure en gjennom. Hvordan går det med deg, skulle du til Hausken?

Ja jeg venter på journalen min fra st.olavs. Den må forøvrig komme snart!! Da bestiller vi time på hausken for samtale o.l. Spent! Vi satser på at du lurer alt det som evt måtte være bakenforliggende og blir mamma nå❤❤❤

Ja jeg venter på journalen min fra st.olavs. Den må forøvrig komme snart!! Da bestiller vi time på hausken for samtale o.l. Spent! Vi satser på at du lurer alt det som evt måtte være bakenforliggende og blir mamma nå❤❤❤

Ville ikke takket nei til desember/januarbaby:-) Vet jo ikke når jeg får mens etter å ha mistet graviditeten, håper den kommer gunstig så jeg slipper 2 uker ekstra i "overgangsalder" for å komme forbi påsken.

Vi er på Hausken, Haugesundsavdelingen. Det er kjapt å komme til forsamtale der. Kanskje vi ender opp med forsøk samtidig:-)

Det hadde ikke vært meg i mot hihi:):). Vi tenker også den avd. Godt å høre at det ikke er evig ventetid der da :) :).

Skal i banken den 17.02. Så får vi det økonomiske på plass. Så kan jo plutselig gå veldig fort dette her..

Håper du er heldig med menstruasjonen sli at du kommer kjapt i gang :).

Det hadde ikke vært meg i mot hihi:):). Vi tenker også den avd. Godt å høre at det ikke er evig ventetid der da :) :).

Skal i banken den 17.02. Så får vi det økonomiske på plass. Så kan jo plutselig gå veldig fort dette her..

Håper du er heldig med menstruasjonen sli at du kommer kjapt i gang :).

Det er finberegning her, vil ikke spraye 2 uker ekstra som jeg må hvis den kommer snart (påskestengt), og så må jeg også ha tørket opp før vår romantiske vinterferie;-) Men så var det Murphy da...

Banken, ja. Vi hadde ikke egentlig budsjettert 100 000 i fjor til noe som andre fikser på en fuktig lørdagskveld. Håper vi kommer i mål uten å bruke like mye i år.

Da har vi fått et etterlengtet brev i posten fra st.olavs i Trondheim. Det kom rekvisisjoner på prøver som skal tas, og når svaret på disse kommer får vi behandling innen 1-3 mnd. Altså senest i mai. Det er svært positivt da det betyr at vi får det første forsøket nå før sommeren :) Det er godt å være i gang :) Nå må jeg bare vente på TR for å få tatt prøve på dag 2-3 i syklusen, heldigvis tror jeg den er rett rundt hjørnet! Ikke alltid lett å si når man har pco.. :)

mam&mam: Tusen takk for at du skrev det! Det er godt å høre at flere har opplevd positivt ved å bytte donor :D Og gratulerer så masse med tvillinger!!! :D :biggrin: Det er morro å høre! :D

..

Uff.. Så grusomt å lese ! :( Blir utrolig trist på dine vegne. Det er jo en av de verste beskjedene man kan få når ens aller største ønske akkurat nå er å ha et barn.. Jeg vet jammen ikke hva jeg hadde gjort.. Jeg har opplevd mange som sier: "ja, men hvis det ikke går, kan dere jo hvertfall adoptere". Ja, man kan det. Men det hjelper lite å høre når man ønsker å ha sitt eget barn, i sin egen mage.. Håper du klarer å ikke la deg knekke. Og hvem vet; det kan godt være du blir gravid! Sjansene er kanskje små, men ikke helt fraværende! Jeg heier på deg :) Klem!

Hei jenter!

Så koselig å komme inn her og lese alle de koselige meldingene! :D Tusen takk for så mange trøstende gode ord! :D Det har virkelig vært godt for meg å høre! Er fort gjort å låse seg fast, når man får en sånn beskjed..

Jeg har veldig lyst til å bruke dette siste offentlige forsøket. Gi det en siste sjanse. Men samtidig så er jeg så utrolig redd for at gynekologen har rett. Jeg skal selvfølgelig snakke med Riksen først. Og hvis de mener at gynekologen er tullete, og at de har full tro på at dette kan gå, så stoler jeg mye heller på de! Men jeg venter nok uansett noen mnd før jeg gjør noe forsøk. Trenger litt tid på meg nå kjenner jeg. Kanskje det hadde vært lurt og gjort en ny kikkhull, for å være sikker på at alt er i orden, og så fjerne eventuelle endo flekker, før jeg hopper i karusellen for siste gang :) Så vi får se hvordan dette går etterhvert. Ting må jo være i orden på hjemmefronten også, så vil være sikker på det, før vi går videre. Så er mye som skal være på rett sted før det blir noe nytt forsøk isåfall :) Jeg får bare krysse fingrene og håpe med alt jeg har at noe går min vei. Kanskje er jeg så heldig at jeg har en spire i magen allikevel, en gang innen sommeren :)

Lykke til alle sammen, så lenge! :D Håper vi kan dele masse gode nyheter med hverandre fremover! :D

Klem fra meg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...