Gå til innhold

MARS 2014 baby :-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gratulerer Karobetta. jeg har visst det i 4 dager. har ikke sunket helt inn her enda ;) hadde dere prøvd lenge?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er gravid med nr 2 :) termin 13.03.14 / 14.03.14 :) Super glad etter 15pp. Vi har ei prinsesse fra før som er 2år.

Skrevet

Da er det nok over og ut her! I dagtidlig var det friskt blod på papiret! Men ikke noe mer! Må vel bare se sannheten, og si at det er nok en MA! Lykke til vider jenter!

Skrevet

Kan man ikke blø uten at det er farlig? Er det ikke blod og smerter kombinert som er et dumt tegn?

Skrevet

Jo, noen gjør det har jeg lest, men har hatt MA før, og da hadde jeg heller ikke smerter! Så jeg er ganske sikker! Får heller bli positivt oversket om jeg tar feil!

Skrevet

Jeg håper du tar feil!

Skrevet

Hei marsdamer :-) Etter å ha smuglest her inne i noen dager våger jeg nå å hilse på. 3 dager med (mange) positive tester har roet nervene litt. Etter en SA i mai er dette både skummelt og veldig koselig. Er 3+2 i dag og har foreløbig termin 21.mars. Vi har ingen barn så langt, så dette gleder vi oss veldig til!! Er 29 år og kommer fra Trøndelag. Gleder meg til å dele tiden framover med dere :-)

Skrevet

Da er det virkelig i gang her. Er sååå trøtt, mye hodepine og kvalmen tar seg opp fog hver dag. Sååå vondt i puppene! Kvalme og hodepine hadde jeg ikke i de to andre svangerskapene, så jeg er veeeldig spent på hvordan dette svangerskapet skal bli!

Har i tillegg fått ganske mye mage allerede. Er bare 6+3, men ser ut dom jeg kunne vært 3-4 mnd på vei!

Når lurer jeg fælt på hvor lenge jeg kommer til å klare å holdedette sjult... Det tror jeg ikke blir så veldig lenge gitt...

Skrevet

Velkommen til deg Miss84 :) Gratulerer med positive tester, så kjekt! Skjønner hva du mener med å være litt nervøs, jeg gikk gjenneom det samme som deg for ca et halvt år siden og nå er vi endelig gravid igjen :) Det føles mer riktig denne gangen, jeg kjenner det mye mer så håper det er et godt tegn :) Jeg mistet i uke 6+0, i dag er jeg 6+2, så er hvertfall litt lengre enn sist ;)

Skrevet

Kvalmen har tatt over her også. Må spise og drikke veldig jevnlig for å holde den på avstand.Merker også at det skjer noe med magen, den er ikke fullt så flat som før, selv om jeg fint klarer å få på meg buksene :) Puppene derimot, au! Sover med trenings-bh hver natt nå. 

Skrevet

Akkurat det med kvalmen, brrrr merker jeg også. Merkelig det der. Hvis jeg får lov å bare begynn eå bli litt sulten, så kommer den snikende... Jeg går rundt med en pakke mariekjeks, og spiser 2-3 stk når jeg merker at det kommer. Det hjelper veldig :)

Skrevet

Kvalmen var det som plaget meg mest sist gang, men den kom så sent som uke åtte. Nå er jeg kjempespent på om jeg får den igjen. Svimmelhet og halsebrann er allerede på plass.

Skrevet

Kommer stadig nye til her inne :) så kjekt! Gratulerere alle sammen!!;)

Dere som bare MÅ på tidlig UL. Er det fordi dere er bekymret etc?! Jeg personlig ser ikke vitsen med å stresse å betale i dyre dommer for tidlig UL. Er man i risikogruppe osv så kan jeg godt forstå det. Men helt friske, fine normale kvinner i 20 årene er det vel ikke mye vits?! Hehe. Kanskje bare meg da :) får glede meg ekstra til ordinær UL jeg ;) med første var jeg også kun på ordinær.

Her er kvalmen tilstedet 24/7.. Skal bli fantastisk festlig å stå opp kl 04.30 i morgen for å gå på jobb :o.. Må vel tusle meg i seng ;)

Fortsatt god kveld alle dere preggisser :) :)

Hehe, jeg skjønner tankegangen din og er forsåvidt enig. Greia her er ganske patetisk igrun, men jeg har såååå på feelingen at det er tvillinger som bor i magen. Har et sett tvillinger fra før og dette er HELT likt. Klarer ikke beskrive det helt, men det er bare den feelingen:p i tillegg er menstermin på samme dag som tvillingbrødrene mine ble født så jeg begynner vel å bli passe paranoid:p Så jeg vil rett og slett stille nysgjerrigheten min tidligst mulig;)

Okei!! WOW! Kjenner jeg gleder meg vilt til oppdatering :) hihi.. Så kooos med tvillinger da! Og at du har termin samme dag som de er født er jo bare SÅ et tegn!! Hehe!! Når har du tidlig ul? ;)

Skrevet

Da er det nok over og ut her! I dagtidlig var det friskt blod på papiret! Men ikke noe mer! Må vel bare se sannheten, og si at det er nok en MA! Lykke til vider jenter!

Åå nei Lovise83!! Du får ikke lov å forlate oss!! Ikke les mer om det der på nett! Tenk positive tanker!! <3 vi heier alle på spiren din! Skal du til kontroll?? Lykke til! Sender deg en klem

Skrevet

Okå,damer. Hva er digg å spy opp igjen? (Pardon my french) :P.. Men får så forbaska vondt i spiserørert av all oppkast. Tenker melkeprodukter er mer behagelig enn juice etc? Hva tenker og gjør dere med det problemet?

Her kommer så og si det meste i retur ;(.. Jeg dør mildt sagt! I morgen den dag skal jeg ringe legen. Noen som har hatt effekt av kvalmestillende på resept? Noe annet som hjelsper mot kvalmen som eventuelt legen kan gi ? ;)

Skrevet

Huff, stakars deg beibilykke :wacko:  Det der høres ikke kjekt ut. Har ikke noen gode råd til deg, jeg har heldigvis ikke kastet opp selv. Men håper du fonner ut av det. Spying er verste sort!

Skrevet

Jeg tok ingefær og peppermyntekapsler. De fungerte for meg. På diverse asiatiske/innvandrerbutikker selger de ingefærtyggis. Anbefales hvis man får god effekt av ingefær. Ingefærte er også populært, selv om jeg personlig ikke syntes det var så godt. Trekk et par avkutta skiver (ca som to sukkerbiter) ingefær i kokende vann. Ingefær får du på matbutikkene. Ha gjerne i peppermynteblader og evt andre smakstilsetninger du liker. Ellers mener jo noen at seaband armbånd har effekt.

Skrevet

Kommer stadig nye til her inne :) så kjekt! Gratulerere alle sammen!!;)

Dere som bare MÅ på tidlig UL. Er det fordi dere er bekymret etc?! Jeg personlig ser ikke vitsen med å stresse å betale i dyre dommer for tidlig UL. Er man i risikogruppe osv så kan jeg godt forstå det. Men helt friske, fine normale kvinner i 20 årene er det vel ikke mye vits?! Hehe. Kanskje bare meg da :) får glede meg ekstra til ordinær UL jeg ;) med første var jeg også kun på ordinær.

Her er kvalmen tilstedet 24/7.. Skal bli fantastisk festlig å stå opp kl 04.30 i morgen for å gå på jobb :o.. Må vel tusle meg i seng ;)

Fortsatt god kveld alle dere preggisser :) :)

Hehe, jeg skjønner tankegangen din og er forsåvidt enig. Greia her er ganske patetisk igrun, men jeg har såååå på feelingen at det er tvillinger som bor i magen. Har et sett tvillinger fra før og dette er HELT likt. Klarer ikke beskrive det helt, men det er bare den feelingen:p i tillegg er menstermin på samme dag som tvillingbrødrene mine ble født så jeg begynner vel å bli passe paranoid:p Så jeg vil rett og slett stille nysgjerrigheten min tidligst mulig;)

Okei!! WOW! Kjenner jeg gleder meg vilt til oppdatering :) hihi.. Så kooos med tvillinger da! Og at du har termin samme dag som de er født er jo bare SÅ et tegn!! Hehe!! Når har du tidlig ul? ;)

Heheh, gjenstår å se nå da;)

Har ikke bestilt noen time enda... Men skal få se om jeg får bestilt i morgen:))

Skrevet

Litt godt å høre at jeg ikke er den enste her inne som begynner og kjenne på kvalmen. Ser det er flere gode tips jeg garantert skal prøve ut de neste dagene. Har så langt satset sterkt på salte kjeks, men kan vel ikke spise kjeks hver dag heller.

Var så absolutt ikke morsomt å våkne i dag tidlig, føles som jeg var på den kanon festen i går, som jeg for så vidt var, bare det at jeg hadde druejuice i vin glasset mitt :) Bare så utrolig kvalm og svimmel. Da vi endelig kom oss ut av huset for å spise lunsj på kaffe møtte vi på ei vennine som bare såg på meg et sekund, smilte og spurte om det var gøy ute på byen i går. hehe.. og vi som gikk hjem kl 24. Føler dette kommer til å bli lange uker i første trimester.

Skrevet

Åå nei Lovise83!! Du får ikke lov å forlate oss!! Ikke les mer om det der på nett! Tenk positive tanker!! <3 vi heier alle på spiren din! Skal du til kontroll?? Lykke til! Sender deg en klem
Ja, jeg må ringe i morgen! Håper de kan presse meg inn en eller an plass! :-S forlate dere er noe av det siste jeg vil:-( men har en dårlig følelse....! :'-(
Skrevet

Uff.. Stakkers dere som er kvalme!! håper det finnes noe som kan hjelpe! Å være kvalm og å kaste opp er virkelig noe av det værste!! Jeg er så heldig at jeg ikke har det enda, men har hatt det i ett av mine tidligere svangerskap, krysser fingrene for at det ikke kommer igjen denne gangen!

Jeg også ønsker en tidlig UL, men har ingen god grunn.  Med mitt første barn fikk jeg henvisning pga, blødning, men der var alt bare bra!, så andre gangen var jeg så stor at legen trodde jeg hadde tvillinger i magen så fikk henvisning, men der var det bare en inni der! Så nå ønsker jeg det mest fordi jeg har hatt de med de to første!!

Masse lykke til til Lovise83!!

Skrevet

Snart kommet til 5+4 og merker egentlig lite enda. Av og til blir jeg litt uggen men ikke mye. Får håpe det er noe inni der som fremdeles spirer og gror. Må på Haukeland i morgen, skal utredes fordi blodplateverdien min er alt for lav. Skal høre om de kan teste HCG nivået i blodet også siden jeg likevel må ta blodprøver. Du må holde oss oppdatert Lovise83. Krysser fingrene for at alt står bra til :)

Skrevet (endret)

Sniker meg inn her og hilser på :-)

Er en jente på 23, som venter mitt første barn med min kjære (som blir min ektemann på lørdag som kommer).

Jeg er 6+3, og har termin 1. Mars fant legen ut :-)

Leste noe om tidli ultralyd...jeg har selv bestilt tidli ultralyd, men det er da fordi vi var prøvere i 1,5 år før det klaffet nå, og jeg trenger å se at alt er bra og at barnet er friskt :-) skal på volvat i august når jeg er 11, nesten 12 uker på vei...

Endret av mietutto
Skrevet

Velkommen mietutto :) Da er vi kommet akkurat like langt :)

Jeg skal også på tidig UL på Volvat i august :)

Sienna85, det er sånn jeg også har vært.Men det har tatt seg bittelitt opp med kvalmen. Som sagt hjelper det å spise en mariekjeks eller to i det jeg begynner å kjenne småsulten komme ;)

Skrevet

Velkommen alle dere nye:)

Kvalm kvalm kvalm, hvordan skal dette gå? Frosne bær er det eneste som nytter.. fylle fryser i dag . :/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...