Gå til innhold

MARS 2014 baby :-)


beibilykke

Anbefalte innlegg

Jeg har vært hos legen og tatt blodprøve. Ny blodprøve om en uke. Da får jeg vite om hcg har steget som det skal. Legen mente at med så liten blødning og ingen smerter er jeg sansynligvis gravid fremdeles. Samtidig sa han at jeg må kontakte lege umiddelbart hvis jeg får smerter, eller feber i løpet av uken. Da kan det være betennelse, men at det normalt vil komme ut av seg selv hvis det har gått galt. Uff det er skummelt dette, men jeg må rett og slett bare bestemme meg for at jeg er gravid frem til jeg eventuelt får bevis for det motsatte. Bedre å tenke positivt enn negativt. Jeg føler meg jo fortsatt gravid. Dette blir en lang uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bra tankegang Musemor :) Det hjelper hvertfall inegn å tenke negative og destruktive tanker. Jeg er enig med legen din at så lenge det ikke var noe mer enn det og ingen smerter, så bør det gå bra :) Håper hvertfall og krysser fingrene for det :)

 

Måtte du vente en hel uke? Når skal du inn igjen da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ånei 2+1 så trist. Krysser fingrene for at du kommer tilbake til første trimester neste mnd da. Håper det går bra med deg og at du har noen som kan stelle pent med deg nå.

 

Miss Alma de satte meg opp til time på onsdag, så det er nøyaktig en uke. Holder på håpet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ser det ut som jeg må forlate dere:( Har menssmerter og mye friskt bøod:(

Neeeei?

Er det sant? Ring legen! Håper virkelig du tar feil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ser det ut som jeg må forlate dere:( Har menssmerter og mye friskt bøod:(

 

Huff 2+1, høres ikke bra ut :(  Sender deg en stor klem!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil også bli med her... :) Noen dager unna å teste... håpet er lyserødt!

Ser jommen ut til at jeg sniker meg inn her om noen dager... skyggestreker på billigstrimmel 9 dpo. Hurra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Da ser det ut som jeg må forlate dere:( Har menssmerter og mye friskt bøod:(

Neeeei?

Er det sant? Ring legen! Håper virkelig du tar feil...

Har fått beskjed om å ta det helt med ro nå. Faste. Og så på UL imorgen 10:30...

 

Jeg er helt i fra meg:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått beskjed om å ta det helt med ro nå. Faste. Og så på UL imorgen 10:30...

Jeg er helt i fra meg:(

 

Huff, ja det skjønner jeg :(  Da er det ikke så mye annet å gjøre enn å følge det rådet. Legg deg nedpå og ta det helt med ro. Masse lykke til imorgen på UL. Stor trøsteklem til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kom timebekreftelsen på utredning til IVF i posten, men den trenger jeg jo ikke nå, ho ho!

 

Så leit 2+1 :(  Ord blir fattige. Håper du har gode mennesker rundt deg nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissAlma, 31 år fra Bergen. Ingen barn. Termin 27.02-02.03.2014
Mathja, 32 år fra Telemark, 1 barn. Termin 28.02-02.03
Lovise83, 29 år fra sør/vest landet, ingen barn, termin ca 03.03.2014
Beibi2010:), 32 østlandet . 2 barn , termin 01.03.2014
C28, 28 år fra trøndelag, 1 barn, termin 03.03.2014
Beibilykke, 25 år fra Bergen, 1 barn, termin 27.02-03.03
Verbena, 28år bor i trondheim, 2barn, termin 03.03.-10.03
En til, please. 38 år og bor i Bergen. Tre vakre barn, og termin 03.03.
Ivahona, 27 år, Trondheim, ingen barn. Termin 05.03.2014
Mirakel89, 24 år fra Bergen. Ingen barn. Termin 07.03.2014
Molly76, 36 år, Østlandet. Ingen barn. Termin 06.03.2014
SallySue, 27 år, østlandet. Ingen barn. Termin 09.03.2014
juni-2011,snart 29 år,trøndelag, 1 barn, termin 07.03.2014
Sienna85, 28 år, Bergen, Ingen barn, Termin 08.03.2014
Januarmirakelet, 37 år, Bodø, 1 Barn, termin 12-16 mars 2014
Mietutto, 23 år, Bergen, ingen barn, termin 01.03.2014

Miss 84, 29 år, Trøndelag, Ingen barn, termin 21.03.2014
Kimila, 28 år, Fredrikstad,2 barn, termin 25.03.2014

Marsmamma2014, 20 år, Bergen, ingen barn, termin 18.03.2014

Mamma til 3 <3, 27 år, Tønsberg, 2 barn, termin 16-18.03.2014

FørstegangsMona, 27år, Oslo, ingen barn, termin 16.03.2014

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissAlma, 31 år fra Bergen. Ingen barn. Termin 27.02-02.03.2014
Mathja, 32 år fra Telemark, 1 barn. Termin 28.02-02.03
Lovise83, 29 år fra sør/vest landet, ingen barn, termin ca 03.03.2014
Beibi2010:), 32 østlandet . 2 barn , termin 01.03.2014
C28, 28 år fra trøndelag, 1 barn, termin 03.03.2014
Beibilykke, 25 år fra Bergen, 1 barn, termin 27.02-03.03
Verbena, 28år bor i trondheim, 2barn, termin 03.03.-10.03
En til, please. 38 år og bor i Bergen. Tre vakre barn, og termin 03.03.
Ivahona, 27 år, Trondheim, ingen barn. Termin 05.03.2014
Mirakel89, 24 år fra Bergen. Ingen barn. Termin 07.03.2014
Molly76, 36 år, Østlandet. Ingen barn. Termin 06.03.2014
SallySue, 27 år, østlandet. Ingen barn. Termin 09.03.2014
juni-2011,snart 29 år,trøndelag, 1 barn, termin 07.03.2014
Sienna85, 28 år, Bergen, Ingen barn, Termin 08.03.2014
Januarmirakelet, 37 år, Bodø, 1 Barn, termin 12-16 mars 2014
Mietutto, 23 år, Bergen, ingen barn, termin 01.03.2014

Miss 84, 29 år, Trøndelag, Ingen barn, termin 21.03.2014
Kimila, 28 år, Fredrikstad,2 barn, termin 25.03.2014

Marsmamma2014, 20 år, Bergen, ingen barn, termin 18.03.2014

Mamma til 3 <3, 27 år, Tønsberg, 2 barn, termin 16-18.03.2014

FørstegangsMona, 27år, Oslo, ingen barn, termin 16.03.2014

K&K <3, 29 år, Sogn og Fjordane, Ingen barn, termin 8.03.2014

 

Slenger meg på listen her jeg også :) Ser vi begynner å bli ganske mange her inne. Utrolig kjekt å kunne dele nyheten når det fremdeles er super tidlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Østfold-80

Jeg har termin 11 mars ca så jeg er 5 uker og 3 dager. Spennende tid fremover. Har ei jente fra før som har såååå lyst på ei lillesøster.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei damer.

Må dele litt frustrasjon med dere. Hadde en skikkelig DRITT dag i går.

Er jo som nevnt nygravid igjen etter en skikkelig tøff SA i mai. Jeg er glad, men også veldig redd.

Etter avtale med legen min skulle jeg bestille time igjen når jeg var gravid igjen. Som sagt, så gjort. Legen måtte dessverre ut på hasteoppdrag, så kom inn til en turnuslege istede. Jeg er bare bittelitt på vei så graviditeten merker jeg ikke mye til, men jeg har veldig mye jeg tenker på og mange spørsmål.

Startet med å spørre om toxoplasmose. Vi skal ut å reise i sommer, og vet at flere venninner av meg har testet seg for dette. Fikk da klar beskjed om at det var ikke slike ting norsk helsevesen og norske skattebetaleres penger skulle brukes til. Vi gravide fikk mer enn bra nok behandling om vi ikke skulle forlange slike ting i tillegg. Hennes personlige mening var at når vi forlangte spesial behandling og ekstra tester skulle vi betale selv for det. Ikke utnytte gratis ordningen for gravide (..hadde forøvrig ikke kommet til ordet på dette tidspunktet). Det var ikke slike ting leger skulle bruke tiden sin på! Og om jeg bare visste alt som kunne gå galt i ett svangerskap. Da hadde jeg ikke bekymret meg for toxoplasmose. Alt vi kunne få i oss av bakterier som kunne skade fosteret både igjennom mat og miljø. DA begynte jeg å gråte.

Fikk videre en leksjon i at "man kan ikke bare oppføre seg som vanlig under graviditeten, man må ta visse hensyn". Da regelrett strigråt jeg! Tenk, da står jeg på legekontoret og prøver å gjøre alt jeg kan for at dette skal gå bra. Også blir jeg leksjonert opp og ned av denne unge turnuslegen.. Hun stopper opp og spør meg, hva av det jeg sa nå var det du reagerte så veldig på? På dette tidspunktet greier jeg ikke å svare engang, hulker. Prøver å forklare at jeg nettopp har hatt en SA, og er veldig redd i dette svangerskapet. Begynner å ro med å si at hun skjønner at jeg har det tøft, men at "sånn er det nå". Jeg spør om å få bakveien og blir vist dit. Tusler ut helt utgrått.. Så ikke ut, så måtte ringe inn og sykmelde meg resten av dagen.

 

Denne legetimen hjalp hvertfall ingenting. Fikk ikke svar på noen av spørsmålene mine, og kommer nok til å vente en stund med å bestille time dit igjen.. Lenge siden jeg har følt meg så overkjørt! Og med disse hormonene (har vært sånn siden SA) greier jeg ikke å kontrollere følelsene mine, så får ikke svart for meg heller. 

 

Ble langt dette, måtte bare få det ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neimen herlighet, det går ikke AN!

Hun der megga der (unnskykd uttrykket) skal du ikke bry deg om i det hele tatt, hun har tydeligvis større "problemer" enn oss gravide.

 

Jeg hadde sendt inn en klage på henne til hvor man enn sender klage på leger, både på legekontoret og evt et annet sted. De jobber da søren meg med menensker og litt følelser og empati er det krevd at de viser. Hun burde ikke fått lov å arbeide med mennesker med slik oppførsel. :angry: :angry: :angry:

Få deg en ny time hos din fastlege, du s skal du se du blir mer betrygget.

 

K&K - enig med deg, veldig koselig at vi er så mange her inne som kan dele på hemmelighetene våre gjennom 8 mnd :wub:

 

Østfold-80- Velkommen til deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, Miss84. Du har all min sympati. At det går an å være så frekk. Håper du får bedre opplevelser de neste gangene.

 

Jeg har kjøpt nye bh'er i dag, hadde bare én igjen som passet... :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miss84 du kan ringe kommunelegen. Det er hennes overordnede og den som skal passe på at alle gjør jobbene sine. Han blir nok takknemlig for å få høre om dette. Kanskje vil det kunne forhindre at andre får en lignende opplevelse. Det er helt forferdelig å bli behandlet på den måten. Takk og lov at det ikke er din fastlege.

 

 

Jeg har ligamentsmerter. Spesielt når jeg nyser. Klarte å si til mannen min at jeg har smerter i lamellene. hehe Derfor har jeg nå krøpet til køys. Slitsom dag og hodet fungerer visst ikke mer. :P Jeg føler meg gravid. Det strekker i livmorfestene, brystene verker og jeg føler meg bare gravid. :) God natt, alle rugekaser. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er bare helt sjokkert, at det er mulig å behandle mennesker på den måten. At hun legen ikke roa seg litt ned når du begynnt å grine. Snakk om å gi panikk bein å gå på.. huff.

 

Siden dette er første gang jeg er gravid, er jeg super bekrymret for alt og ingenting, som f.eks. at kvalmen jeg opplever skal være tegn på at noe er galt. Begynnte å merke den allerde før det var gått 5 uker og hodet er helt tullete for tiden.

 

Så her har min skjønne samboer funnet frem fra nettdoktor til meg:

 

"Man har ingen sikker forklaring på kvalme og oppkast i svangerskapet, men det er nærliggende at det skyldes hormonpåvirkning eller en ubalanse i blodsukkeret. Graden av kvalme følger nøye konsentrasjonen av svangerskapshormonet hCG i kroppen. Det er imidlertid ikke sikkert at dette hormonet alene gir kvalme.

Det er dokumentert at kvinner som er kvalme under svangerskapet ikke så ofte aborterer. Dette kan være en trøst når kvalmen står på som verst. En stressende livssituasjon og overbelastning gjør ofte kvalmen verre. "

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da takker jeg for meg her... Dessverre :( Var med mannen på sykehuset i kveld. Han ble innlagt med blodpropp :( Legen sjekka meg i samme slengen og der var ikke noe i livmora lengre.
Jeg ønsker alle dere her lykke til <3 <3
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.. Slenger meg på her:))

 

MissAlma, 31 år fra Bergen. Ingen barn. Termin 27.02-02.03.2014
Mathja, 32 år fra Telemark, 1 barn. Termin 28.02-02.03
Lovise83, 29 år fra sør/vest landet, ingen barn, termin ca 03.03.2014
Beibi2010:), 32 østlandet . 2 barn , termin 01.03.2014
C28, 28 år fra trøndelag, 1 barn, termin 03.03.2014
Beibilykke, 25 år fra Bergen, 1 barn, termin 27.02-03.03
Verbena, 28år bor i trondheim, 2barn, termin 03.03.-10.03
En til, please. 38 år og bor i Bergen. Tre vakre barn, og termin 03.03.
Ivahona, 27 år, Trondheim, ingen barn. Termin 05.03.2014
Mirakel89, 24 år fra Bergen. Ingen barn. Termin 07.03.2014
Molly76, 36 år, Østlandet. Ingen barn. Termin 06.03.2014
SallySue, 27 år, østlandet. Ingen barn. Termin 09.03.2014
juni-2011,snart 29 år,trøndelag, 1 barn, termin 07.03.2014
Sienna85, 28 år, Bergen, Ingen barn, Termin 08.03.2014
Januarmirakelet, 37 år, Bodø, 1 Barn, termin 12-16 mars 2014
Mietutto, 23 år, Bergen, ingen barn, termin 01.03.2014

Miss 84, 29 år, Trøndelag, Ingen barn, termin 21.03.2014
Kimila, 28 år, Fredrikstad,2 barn, termin 25.03.2014

Marsmamma2014, 20 år, Bergen, ingen barn, termin 18.03.2014

Mamma til 3 <3, 27 år, Tønsberg, 2 barn, termin 16-18.03.2014

FørstegangsMona, 27år, Oslo, ingen barn, termin 16.03.2014

K&K <3, 29 år, Sogn og Fjordane, Ingen barn, termin 8.03.2014

Netti82, 31år, Rogaland, 2 barn, termin 06.03.2014

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff Miss84, man skulle nesten håpe at aspirerende leger måtte ta en service test før de fikk tillatelse til å jobbe med mennesker :(   og ikke minst ta seg et par minutter til å sette seg inn i pasientens situasjon før man kommer med sine( i dette tilfellet vil jeg si surmagede) synspunkter.

Du har min fulle sympati og vil anbefale deg å heller kontakte en privat gynekolog til neste sjekk.  Der får man iallfall den støtten og svarene man trenger ;)  

 

Så fælt 2+1 :( , noen får altså alt på en gang.  Pass godt på hverandre og lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen. ;)

Jeg skal til Kreta i morgen. Er rundt 6 uker på vei:) :wub: . Er det noen av dere som vet hva jeg bør være forsiktig med??? Jeg har ikke ennå vært hos noe lege og legen min har ferie så ikke så lett å ringe han.. :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.matportalen.no/rad_til_spesielle_grupper/tema/gravide/listeria_og_toxoplasma_kan_skade_fosteret

 

Det som står på siden jeg linket til er vel det viktigste. Ikke spis salat. Ikke drikk springvann. Vær obs på at isbitene du får i brusen ofte er springvann, så dropp gjerne isen. Det er viktig å ikke bli overopphetet, så pass litt på det også. Ellers er det bare å kose seg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...